Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bakdeler med lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-07, 10:22   #26
willow
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6
willow er på en erverdig vei

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

ikke toalettbesøk i det hele tatt....

willow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: unknown Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 15:15   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av willow, her.

ikke toalettbesøk i det hele tatt....

Huffda, da spiser du sannsynligvis ikke helt riktig. Ikke nok fett kanskje ?
Litt vanskelig å gi råd når du ikke skriver hva filosofi du følger (om noen).

Hard mage på lavkarbo har som regel 3 årsaker:

  • Ikke nok fiber
  • Ikke nok vann
  • Ikke nok trening/bevegelse
Som regel er det en kombinasjon av de tre.
Den feilen de fleste gjør er at de ikke spiser nok grønnsaker. Full kvote etter tillatte lista er veldig viktig.


De beste fiberkildene når det gjelder grønnsaker er: Brokkoli, blomkål, asparges, asparges bønner, grønnkål, fennikkel og bok choi (ligner på kinakål).

Det er viktig å drikke mye vann, men - ikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.

Jeg anbefaler også å spise 1 fiber rik med solsikkefrø om morgenen sammen med frokosten. ca. 3.7 karber pr skive.


I tillegg er det lurt å få i seg nok fett. Om du orker kan du ta en spiseskje olje av et eller annet slag i tillegg til det du har i maten. Det løsner magen noe....

Linfrø, psyllium husk og slike ting trekker væske ut fra tarmen og er ikke så veldig lurt. Da blir det som regel hardere.

God bedring !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 12-09-07 kl 15:22.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:48   #28
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

jeg slet også med magen i begynnelsen, men etter at jeg har begynt å spise fiberrik til frokost er ikke det noe problem lengre

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:15   #29
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

Har ikke noen store baksider (bortsett fra rumpa mi da, siden andre også siktet til det...) som jeg ikke klarer å leve med. Men, jeg som hater å vaske opp sliter litt. Det er jo fader ALDRI ryddig på kjøkkenet mitt, og jeg føler det er fett over alt. (fett fra maten da) har aldri hatt vond ti hodet, vært svimmel, hatt problemer med magen eller noe. Kan av og til føle meg litt slakk i føttene når jeg går i oppoverbakke.

Ellers har jeg aldri hatt mindre lyst på godteri, og det er meget sjokkerende for min del. Jeg har STORE problemer med snop/godteri nemlig.

Ja, så ikke mye negativt å si om lavkarbo...

Villemo :-)

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 23:16   #30
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

Jeg MÅ bare jeg..:
Heter det BAKDEL??....Heter det ikke fordeler og ulemper i en sånn sammenheng??....

Sorry altså..Kunne ikke dy meg..

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 00:20   #31
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

egentlig ikke en bakdel... men i lengden kan det bli en bakdel for gubben lysten blir bare større og større.. stakkars...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 03:16   #32
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

egentlig ikke en bakdel... men i lengden kan det bli en bakdel for gubben lysten blir bare større og større.. stakkars...

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:44   #33
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Jeg MÅ bare jeg..:
Heter det BAKDEL??....Heter det ikke fordeler og ulemper i en sånn sammenheng??....

Sorry altså..Kunne ikke dy meg..

Du har helt rett, det heter fordeler og ulemper ! Bakdel er... ja akkurat, bakdelen av en ting... men siden alle skjønner hva som menes og mange bruker det (selv om et er grammatikalsk feil) velger vi å la det stå lik - det har jo på en måte en "dobbel" mening Det var kanskje intensjonen også

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:28   #34
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Bakdeler med lavkarbo?

Heelt i orden
Jeg forstof veldig godt hva man mente!!...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no