Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva skjer? jeg er sulten....

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 23:21   #1
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei
Unhappy

Hva skjer? jeg er sulten....

Hele tiden mens jeg har vært på Ketolysekuren har jeg ikke hatt en dags sult, tvert imot har jeg måtte tvinge megselv til og spise slik at jeg skulle få i meg nok fett og proteiner. Jeg har holdt samme kosthold i disse 2 mndr jeg har vært på kuren, men for 2 dager siden gikk jeg plutselig opp 1,5 kg bare på noen timer, og har begyndt å føle sult gjennom hele dagen. Så idag har jeg spist mindre men flere måltider for å se om det kunne ta vekk sultfølesen, men neida 1 time eller 2 etter jeg har spist er jeg like sulten igjen. Ikke har jeg gått ned de 1,5 kg heller, de sitter. Jeg trener og følger dietten, så hva skjer egentlig? Noen som har opplevd dette før?

Nå er kl 23.15 og jeg er såååå sulten. Når jeg våkner om morgenen til og med, så er jeg helt hol, må bare løpe opp på kjøkkenet å få i meg noe. Skjønner ingenting jeg nå. Jeg har testet stixen og er fremdeles i Ketose (sjekket 2 ganger idag) og den er på nest mørkeste. Jeg drikker mye vann og. Det verste er at jeg har fått sååå lyst på alt annet enn det jeg har lov og spise, det har plaget meg virkelig de 2 siste dagene, idag har vært verst. Hva i all verden er det som skjer?

Til nå har jeg brukt Sukrin i te eller annen drikke som jeg har laget, men ble tom for noen dager siden, har ikke fått kjøpt meg ny, så jeg brukte Splenda istedet. Kan det ha vært årsaken? Ikke sikkert dere vet svaret, men hvis noen har hatt samme erfaring eller vet hva som skjer her, kom gjerne med innspill. Jeg må gå å koke meg noen egg, før jeg dør av sult

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 06:26   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skjer? jeg er sulten....

Jeg vet ikke om Splenda er ok, men Aspartam gir like høy blodsukkerstigning og trigger insulinproduksjon. Jeg vet at det ikke er de samme søtstoffene, men Sukrin står ihvertfall på Norges Diabetesforbunds liste over søtningsstoffer som ikke gir blodsukkerstigning.

Derfor ville jeg bestilt mere Sukrin og se om søthungeren går over. En av grunnene til at Fun Light og lettbrus ofte ikke anbefales, er at de søtstoffene i de er enten Aspartam eller andre som øker insulinproduksjon og søthunger.

Finnes det brus eller saft med Sukrin forresten?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 08:14   #3
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hva skjer? jeg er sulten....

Kan det være at mensen er på vei? Det får jo ofte kroppen til å samle vann.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 08:36   #4
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer? jeg er sulten....

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Kan det være at mensen er på vei? Det får jo ofte kroppen til å samle vann.

vet du, mensen kom idag, så det var vittig du spurte. Men jeg har aldri hatt problemer med vekten før i forhold til mensen enten har jeg ikke gått ned eller bare gått ned noen 100 gram, men aldri lagt på meg liksom, men jeg ser jo andre som har det problemet så da er det vel en stor sjans ja. Håper virkelig det bare er det altså. Men kan mensen også få en til å være sulten som en hest? Husker fra før lavkarbolivet mitt at jeg fryktelig fysen på søte ting da jeg hadde mensen, men at det ikke har vært et problem mens jeg har vært på ketolysekuren.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 08:40   #5
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hva skjer? jeg er sulten....

Det virker som du har forklaringa der ja
Har lest om flere som blir ekstra sultne i den perioden, i tillegg til å gå opp siden kroppen binder vann og holder på det. selv har jeg ikke så mye erfaring med det enda... har kun spist lavkarbo i ca 2 mnd.... og er veldig glad i å utsette mensen:P hehe...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 08:55   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer? jeg er sulten....

Ingen vits i å teste ketose 2 ganger om dagen!
Eneste gangen du får et pålitelig svar, er på kvelden, minst 2 timer etter mat!
Du legger jo ikke på deg 1,5kg fett på noen timer. Det er helt klart snakk om vann og det må bare få den tiden det trenger på å forsvinne igjen!
Nok drikke, lite salt mat, nok søvn og lite stress, så forsvinner det nok!
Trening kan gi vektøkning og vannansamlinger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 12:14   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva skjer? jeg er sulten....

Det kan også være greit å luke ut søtningsstoffer, melkeprodukter og mye kaffe. Drikker du mye kaffe eller te, så tilsett gjerne en dose cocosa pure i drikken, så demper du en eventell stresshormonutskillelse. Vær nøye med nok søvn, og forsøk å la være å spise de siste 3 timene før du legger deg.
Bakgrunnen for disse rådene er at forskjellige søtningsstoffer gir forskjellige utslag på folk. Jeg kan drikke 2 liter pepsi max uten få utslag på blodsukkermåling, andre år rett i taket av det. Proteinet i melkeprodukter er litt spesielt, og kan trigge insulinet ekstra mye i forhold til annet protein, men alt protein trigger insulin, så det er viktig å spise mye fett samtidig. En god regel er 2-3 gram fett pr gram protein. Kaffe trigger stresshormoner, som kan starte nedbryting av kroppsvev, som kan gi høyt blodsukker, som trigger inslin og fettlagring. Nok søvn gir mindre sjanse for karbohunger, uansett hvor dyp ketosen er og ved å la være å spise de siste 3 timene før du legger deg, har du størst sjanse for å brenne mest fett om natten også (hormonbetinget).
Fortsetter sulten så synes jeg du skal kikke på Udo`s Choice, den kan hjelpe til å trykke på de riktige knappene i genboka di.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?! mamma til tre gutter Ketolysekuren 6 21-08-08 22:10
Sulten! Sanko Induksjonen 8 07-02-07 17:37
Sulten dag? LilNoor Ketolysekuren 10 27-02-05 20:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no