Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Får ikke til......

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-10, 12:05   #1
bojo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 12
bojo er på en erverdig vei

Får ikke til......

Begynte på lavkarbo i februar i år og har veldig tro på at det er den rette måten å "leve" på i allefall for meg, føler meg så mye bedre når jeg ikke spiser karbo. Men så er problemet at jeg ikke går ned i vekt slik jeg hadde håpet og trodd jeg skulle. har gått på atkins før og "rast" ned i vekt men ikke denne gangen, tror rett og slett jeg ikke får i meg nok mat/fett og karnskje for "lite" karbohydrater også!? får det liksom ikke til, stresser masse om morgenen og får nesten aldrig i meg frokost, så det ender mange ganger at d går flere timer før jeg får spist noe.... er også kjempe usikker på hvor mange måltider jeg bør spise om dagen, (lite og ofte??)
er det noen som har noen gode råd til meg hva jeg skal gjøre? har det mye å si at jeg ikke spiser frokost?.......

bojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 12:20   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke til......

Hvis du er sulten om morgenen bør du absolutt spise frokost, om du ikke føler for å spise så gjør du det ikke. Selv klarer jeg ikke å starte dagen uten mat i løpet av forholdsvis kort tid.

Noen spiser 2 måltider på lavkarbo, andre spiser 5, det er helt individuelt.

Men hvorfor stresser du så fryktelig om morgenen at du glemmer eller ikke rekker å spise? Stå opp et kvarter før? Om du ikke alt står opp skrekkelig tidlig da. Delegere mer ansvar for morgenrutinene til resten av familien? Om det er der problemet ligger. Forberede mer kvelden før? Her i huset ble morgenene en helt annen verden etter at ungene fikk ansvaret for å finne frem klær til neste dag når de går på badet for å legge seg om kvelden. Bare en sånn liten ting!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 21:31   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Får ikke til......

Skjønner hvor morgenstresset kommer fra, Jeg har 2 unger, og jobber skift slik at jeg må stå opp klokka fem enkelte morgener. Jeg har vært nødt til å lage ferdig lunsj og frokost kvelden før. Det går bare ikke ellers.

Støtter TrillTrall i at du gjør som du vil med frokosten. Spis frokost hvis du ønsker det. Vil du ha frokost, så står du opp 10 min før så du har bedre tid og steker en rask omelett, eller ser på Smoothies-oppskriftene på forumet. Det går kjapt med en blender eller stavmixer. Og så har du laget ferdig lunsjen som står i en boks i kjøleskapet.

Frokost trenger ikke å se ut som frokost. Lag mere middagsmat. Det er like mye arbeid å lage en stor middagsmengde som en liten, og da har du kalde rester som du kan spise som frokost, eller ta med som lunsj.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 21:28   #4
bojo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 12
bojo er på en erverdig vei

Sv: Får ikke til......

takk for svar, er nok dårlig på å planlegge ja, så får vel følge rådene om å forberede mer kvelden før, går på skole og har to barn på 1 1/2 og 5 år som skal i barnehagen før jeg kommer meg på skolen derfor grunnen til at jeg stresser... hvordan er det med kaffe? ser at det anbefales at maan drikker koffeinfri men dette har jeg ikke klart å forandre på, er SLAVE av kaffe...

bojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 00:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no