Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-08, 23:49   #1
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Et i løpet av ein dag?? Har så lett for å ty til litt av det snopet som lavkarbopikene selger no. Eg trur det er litt attepå ferien,med ferierøyking, og masse god mat he heMen er det ein eller anna tyggis som ein kan tygge på sjølv om ein går på ketolyse?
Elles starta eg opp igjen på ketolyse på mandag,og er veldig spent på kor lang tid det vil ta før nåla peiker nedover igjen.I morgon tidlig MÅ eg prøve å la være å vege meg.He he.Men som sagt,om det er nokon som vil sette opp kva de et ,og går fort ned på så ville det vært kjekt.

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:31   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

hei hei
Har gått ned ca 1 kg i uka siden eg begynte for 10 uker siden. Spiser ingenting til frokost, kanskje i helgene noe egg og bacon men sjeldent.
Lunsj består iallefall hver ukedag av salat som jeg lager dagen før og har med meg på jobb.
Middag varierer selv om jeg føler jeg har gått litt fast. En favoritt er hamburgere der jeg bruker isbergsalat som brød og har grønnsaker og dressing på der. Stekere burgerene i olje og har på ost på slutten. Er helt himmelsk og utrolig lettvint. Men du kan jo se i bloggen min også hvis du ønsker det
Kvelds spiser jeg av og til. Enten bringebær og fløte, omelett eller kanskje ett lavkarbo pitabrød med pålegg på.
Vet hvordan det er med det snopet. Har bestilt på dialife.dk og det var bare helt utrolig, men denne uka har jeg holdt meg unna. Blir kun på lørdag
Er så greit at eg har veiedag på lørdag for da spiser eg ikke noe spesielt på fredagen av kos. Verken snop, baconkrisp eller bringebær....hehe
Vet ikke om du synes jeg har gått fort ned, men er iallefall fornøyd sålangt og som sagt, er du velkommen til å kikke i matbloggen min, der ligger alt jeg har spist fra omtrent begynnelse til og med søndag forrige uke
Masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:37   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Skal prøve å hjelpe så godt jeg kan

Til frokost: Pleier som regel å lage meg en salat (isberg, paprika, rødløk, fetaost og 30 gr salatbønner), hvis ikke har jeg eggerøre. bacon og brokkoli (med litt raspet ost på)

Lunsj: Pleier å trikse litt, spiser sjelden både frokost og lunsj fordi jeg begynner ganske sent på jobb, men har jeg spist frokost, tar jeg med meg noen cherrytomater og paranøtter på jobb som jeg knasker på. Jobber jeg i barnehagen hvor de har mikroovn, tar jeg med meg noen middagsrester som jeg varmer opp.

Middag: Fylt kyllingbryst med soppstuing, lavkarbopasta fra dialife med tomatsaus, kyllingsalat, alt mulig kjøtt med tilbehør. Favoritt er hjemmelaget tomatsuppe med kylling og kalkun-pølse

Kvelds: Salat (har fått dillla på fetaost salat ) eller middagsrester


Synes jeg har en litt sånn passe grei og passe kjedelig matdag, men så lenge det funker på vekta mi så skal jeg ikke klage Jeg spiser og koser meg med mye god mat og kroppen min elsker det
Men tror ikke det går en kveld uten at jeg sjesser og det kan være veldig plagsomt. Da har jeg somregel noen ifa liggende eller bringebær og krem. Men det blir bare bedre en liten stund. Det eneste som faktisk hjelper mot cravings er å pusse tenna og gå å legge seg

Det er nok ikke noen tyggis du kan spise, for de fleste inneholder sorbitol som man ikke skal ha, men lakerol ig store ifa kan du spise

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:36   #4
aggie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 54
Innlegg: 36
aggie er på en erverdig vei

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Fungirl skriver om "lavkarbopita". Hvor får jeg tak i det?

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:38   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av aggie, her.

Fungirl skriver om "lavkarbopita". Hvor får jeg tak i det?

www.dialife.dk

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:09   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

thanks Linda Skal huske å få med sånt neste gang jeg kommer med kloke ord...hehe

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 15:38   #7
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Tusen takk for god hjelp.Eg lurer på,vil det stagnere om eg små eter litt for masse på det snopet,sjølv om det er rett sukkerstoff i? Et ikkje mykje då,litt små biter. Blir spennende å sjå kor fort vekta vil gå nedover denne gangen.Sist var i vår. Slutta ei stund før ferien.

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 17:06   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av nattinatt, her.

Tusen takk for god hjelp.Eg lurer på,vil det stagnere om eg små eter litt for masse på det snopet,sjølv om det er rett sukkerstoff i? Et ikkje mykje då,litt små biter. Blir spennende å sjå kor fort vekta vil gå nedover denne gangen.Sist var i vår. Slutta ei stund før ferien.

Mange kan reagere på søtstoff ved at vekten stagnerer, mageknip eller at man bare blir enda mer sjessen. Men merker du ikke noe til det, kan du nok spise litt i små mengder!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:24   #9
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse

Jeg vet hva som fungerer for meg (det er bare så lett å spise andre ting).

Mye egg, varierte grønnsaker, og rene produkter. Lite erstatninger, som lollypopbrød, lapper osv..

Eksempler -
Frokost: Omelett, eggerøre eller egg og bacon
Lunsj: Salat, samme som frokost, eller middagsrester
Middag: Rent kjøtt eller fisk, med grønnsaker i ulike varianter. F.eks. laks med kokt brokkoli og blomkål med rømme til. Kyllingfilèt med blomkålris og salat. Wok med ulike grønnsaker og svinekjøtt.. Mange muligheter!
Kvelds: Blir ofte mye av det samme som jeg har spist ila dagen, men det varierer.

Nå har jeg begynt å legge inn dagsmenyene mine i bloggen, du kan gjerne se der

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Denne var litt artig Lisekir Generell diskusjon 3 06-04-08 22:54
Hørt du hørt om Fruktose malabsorbsjon? sma Fysisk og mental helse 2 09-03-08 09:07
Trenger svar fort ... (Lindbergbrød på ketolyse?) ketoline Lavkarbo generelt 13 16-01-08 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no