Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-14, 19:16   #23601
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det? Syns det står plakater med rom og overnatting over alt jeg. Vi er på bilferie nå og har sett masse.

Vi kjørte for et par år siden, men da i et meget turist-infisert område og fant ingenting - frister ikke å ligge i telt i en grøftekant igjen. Men vi fant et greit hotell i Sverige og skal dit et par netter og besøke Orsa Bjørnpark.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-07-14, 21:04   #23602
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som bekymrer seg over terror-greiene? Jeg er på ferie og rimelig utmeldt av verden, men jeg syns det lille jeg har lest om det virker rimelig opphauset og i det blå? Store knutepunkt og kulturarrangementer bør man jo være på vakt på uansett hva som skjer og ikke skjer ute i verden.
Det blir nærmest parodisk og veldig vanskelig å ta seriøst når ordensmakta settes inn i hopetall på et lokalarrangement på Toten... Det er nok det første de tenker på når de sitter nede i Midtøsten og planlegger spik.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-07-14, 21:29   #23603
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det noen som bekymrer seg over terror-greiene? Jeg er på ferie og rimelig utmeldt av verden, men jeg syns det lille jeg har lest om det virker rimelig opphauset og i det blå? Store knutepunkt og kulturarrangementer bør man jo være på vakt på uansett hva som skjer og ikke skjer ute i verden.
Det blir nærmest parodisk og veldig vanskelig å ta seriøst når ordensmakta settes inn i hopetall på et lokalarrangement på Toten... Det er nok det første de tenker på når de sitter nede i Midtøsten og planlegger spik.

Ikke noe spesielt nei. Setter heller min lit til de som faktisk jobber med detta.
Skjønner ikke helt at du faktisk mener at det er parodisk, skal vel heller være glad det blir tatt på alvor.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 26-07-14, 21:30   #23604
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det noen som bekymrer seg over terror-greiene? Jeg er på ferie og rimelig utmeldt av verden, men jeg syns det lille jeg har lest om det virker rimelig opphauset og i det blå? Store knutepunkt og kulturarrangementer bør man jo være på vakt på uansett hva som skjer og ikke skjer ute i verden.
Det blir nærmest parodisk og veldig vanskelig å ta seriøst når ordensmakta settes inn i hopetall på et lokalarrangement på Toten... Det er nok det første de tenker på når de sitter nede i Midtøsten og planlegger spik.

Forøvrig går jeg utifra at selv på Toten kan det dukke opp store folkemengder. Det er noe som regnes som ett mål.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 26-07-14, 21:42   #23605
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det noen som bekymrer seg over terror-greiene? Jeg er på ferie og rimelig utmeldt av verden, men jeg syns det lille jeg har lest om det virker rimelig opphauset og i det blå? Store knutepunkt og kulturarrangementer bør man jo være på vakt på uansett hva som skjer og ikke skjer ute i verden.
Det blir nærmest parodisk og veldig vanskelig å ta seriøst når ordensmakta settes inn i hopetall på et lokalarrangement på Toten... Det er nok det første de tenker på når de sitter nede i Midtøsten og planlegger spik.

Vel om noe skjer og politiet og myndighetene ikke hadde giddet bry seg, da hadde nok pipa fått en annen lyd. Jeg er glad de bryr seg jeg!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-07-14, 22:35   #23606
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vel om noe skjer og politiet og myndighetene ikke hadde giddet bry seg, da hadde nok pipa fått en annen lyd. Jeg er glad de bryr seg jeg!

Enig! Med Breivik var det motsatt. De hadde mange tips og konkrete ting de kunne gjøre noe med, men løftet ikke en finger. Bedre at de følger "snøvettreglene".

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-07-14, 22:56   #23607
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er vel media som først og fremst hauser opp, og som får engstelige folk til å se terrorister rundt et hvert gatehjørne. Syns politiet har virket både rasjonelle og så nøkterne de kan være på de få pressekonferansene jeg har sett. Det er et økt trusselnivå og de har derved økt beredskapen. De kunne jo ikke gjort noe annet. Ellers sier både politi og pst at det er mest sannsynlig at det ikke skjer noe og ber folk om å leve som planlagt. Jeg er ikke redd, men jeg syns det er litt ubehagelig. Først og fremst fordi jeg syns det er litt vanskelig å ikke bli påvirket av det massive mediatrykket og maset fra redde familiemedlemmer fra grisgrendte strøk, men også fordi jeg tar Oslos mest travleste t-banelinje fra ytterste nordøst til ytterste vest hver eneste hverdag i morgen- og ettermiddagsrushet og sånn sett er litt mer eksponert enn f.eks. de som kjører til og fra jobb utenfor bysentrum. Og så jobber jeg i oljå da, skjønt jeg tviler sterk på at vårt lille norgeskontor skulle være et mål Så tenker litt på det, men er ikke redd og forholder meg til myndighetenes anbefalinger.

Og Utøya var vel ikke akkurat det mest sannsynlige terrormålet det heller ..?


Sist redigert av Cyan : 26-07-14 kl 23:04.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 26-07-14, 23:05   #23608
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg jobber ved et stort trafikknutepunkt, men har aldri ofret det en tanke. Hverken i rød eller oransje eller hva de forskjellige statusene heter. Jeg syns heller det er rart det ikke er mer som skjer jeg, når man ser hvor mye ubevoktet som skjer over alt. Har sagt det til sambo i flere år, at om noen vil skremme og såre bør de slå til på en festival (så jeg var ikke sjokkert over utøya som mål) Det eneste de sjekker sånne plasser er jo hvorvidt man har med seg paraply. kanskje det er den tanken som har slått flere i ferien?....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-07-14, 23:12   #23609
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, jeg har også snakket med min mann om f.eks. den manglende kontrollen på t-banen, at man bare kan gå rett på uten noen sluser eller noe, kontroll på konserter, festivaler etc. Jeg syns det er rart du aldri har ofret det en tanke. Tanken har slått meg når jeg har stått som sild i tønne gjennom sentrumstunellen, at en bombe der ville gjort stor skade og at det ikke ville vært noe problem å plassere den der. Ikke at det har gjort meg engestelig eller noe sånt, tanken har bare slått meg av og til. Vil de slå til så klarer de jo det uansett vakthold. Og denne ekstra beredskapen vi har nå er vel ikke noe mer ekstraordinært enn hva de har hatt i USA, Storbritannia og andre land som opplever slike trusler på mer regulær basis. En såpass konkret trussel har vi vel ikke hatt i Norge før, så vidt meg bekjent, så da blir det vel litt nytt og opphauset av media, naturlig nok.


Sist redigert av Cyan : 26-07-14 kl 23:18.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 26-07-14, 23:16   #23610
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tja, da jeg jobbet i Forsvaret var det rimelig konkrete ting de hadde ukentlig (og da måtte vi gjennom ekstrasjekker hver morgen for å komme inn på kontoret.) Uten at jeg vet alt for mye om dette nå... Men på meg virker det nesten motsatt, at de ikke har nok konkret nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-07-14, 23:25   #23611
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vel, vi kan jo ikke akkurat vite helt sikkert hva PST sitter på. Det ligger vel en strategi i bunn her som ikke skal være offentlig kjent, og jeg er faktisk så naiv at jeg har trua på at den strategien ikke er å skremme vettet av folk uten grunn Har vel ikke følelsen av at folk flest er direkte skremt heller.

Men dette er jo ikke en diskusjonstråd, så jeg slutter her, med å bare svare at: Ja, jeg syns media hauser det opp, nei jeg er ikke redd og kommer til å leve livet som vanlig, men jeg syns det er litt ubehagelig og ikke minst slitsomt med slekt som er redde for meg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 27-07-14, 13:07   #23612
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skjønner at det det må være en god grunn til at de går ut med det og synes det er bra at de har så mye beredsskap. Men kan vel ikke si jeg er så veldig redd.
Dessuten tenker jeg for meg selv at terror behøver jo ikke bare bety kuler og krutt. De kan like gjerne forgifte drikkevannet, f.eks, og det kan vel gjøres ganske "usynlig".

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter

Sist redigert av Bønna200 : 27-07-14 kl 13:15.
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 27-07-14, 13:37   #23613
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg skjønner at det det må være en god grunn til at de går ut med det og synes det er bra at de har så mye beredsskap. Men kan vel ikke si jeg er så veldig redd.
Dessuten tenker jeg for meg selv at terror behøver jo ikke bare bety kuler og krutt. De kan like gjerne forgifte drikkevannet, f.eks, og det kan vel gjøres ganske "usynlig".

Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt. Nei, jeg er ikke naiv, men jeg er fullstendig klar over at noen vil alltid noen vondt og at det kan skje hvor som helst når som helst. Å la bekymringer og angst for hva som ev kan skje forringer livskvaliteten alt for mye til at jeg tar det inn over meg. Blir liksom feil å være redd for å dø i et bombeangrep når det er den store kotelettbiten i halsen etter grillinga som er mest skummel. Hvis jeg skal være bekymret for noe må det være at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal svare og berolige mine barn hvis DE blir redde.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 27-07-14, 14:08   #23614
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt. Nei, jeg er ikke naiv, men jeg er fullstendig klar over at noen vil alltid noen vondt og at det kan skje hvor som helst når som helst. Å la bekymringer og angst for hva som ev kan skje forringer livskvaliteten alt for mye til at jeg tar det inn over meg. Blir liksom feil å være redd for å dø i et bombeangrep når det er den store kotelettbiten i halsen etter grillinga som er mest skummel. Hvis jeg skal være bekymret for noe må det være at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal svare og berolige mine barn hvis DE blir redde.

Og bare for å ha det sagt; min svigerinnes mor døde av en pølsebit i vranghalsen i en alder av 48 år for ikke så lenge siden. I fjor sommer tok jeg selv heimlich manøver på en brite i Praha. Så ja, pr nuhh er jeg mer skeptisk til kjøtt enn terrorister.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 27-07-14 kl 14:31.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 27-07-14, 14:15   #23615
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Vel, vi kan jo ikke akkurat vite helt sikkert hva PST sitter på. Det ligger vel en strategi i bunn her som ikke skal være offentlig kjent, og jeg er faktisk så naiv at jeg har trua på at den strategien ikke er å skremme vettet av folk uten grunn Har vel ikke følelsen av at folk flest er direkte skremt heller.

Men dette er jo ikke en diskusjonstråd, så jeg slutter her, med å bare svare at: Ja, jeg syns media hauser det opp, nei jeg er ikke redd og kommer til å leve livet som vanlig, men jeg syns det er litt ubehagelig og ikke minst slitsomt med slekt som er redde for meg.

Og, hvis man snur det litt- hvis PST ikke hadde gått ut med det, men økt beredskapen så mye og så synlig, noe de nesten må gjøre uansett- ville vi ikke blitt mer redde av å ha politi, spesielt væpna polti, overalt? Det er sommer, folk reiser mye, selv økt grensekontroll/flyplasskontroll blir jo lagt merke til med en gang. Når vi vet hvorfor slipper vi jo å bli komplett paranoide.

Jeg synes mediadekningen har vært litt for preget av begynnende blodtåke og "å herregud, NÅ har vi endelig noe å skrive om", men når media kjører så hardt så kan det virke motsatt også, folk blir litt sånn, jaja, vi har skjønt det, la oss scrolle videre til neste sak.

Folk må ta ansvar selv for å tenke fornuftig, og i en verden der alle er hobbyjournalister med smarttelefoner så er det greit å være oppmerksom, uten å være hysterisk.

Må bare legge til at jeg ble SÅ imponert over at en av de mest tabloide lokalavisene i Norge fikk til denne forsida dagen etter at trusselen ble offentliggjort, den gjorde meg GLAD, når de andre avisforsidene hadde bilder av væpnede politimenn og "dette bør du være ekstra, skikkelig redd for" og "her er det farligst":

10517701_1525907490972799_4266108301622976284_n.jpg

Når bare en av fem nordmenn sier at de er direkte redde (det er lov å ikke føle at sånt er "ingenting" vs å være REDD), når de fleste av oss tar det med ro og lar livet gå som normalt, selv om man er klar over det som skjer, så synes jeg at ting har blitt håndtert ganske bra av oss alle sammen til nå.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 27-07-14, 14:18   #23616
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er ikke redd på egne vegne. Tenker at det er en trussel hele tiden, bare at denne gangen plukket det de opp. Tar et valg om å ikke leve i frykt.
Men skjer det noe, så tar jeg det til meg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-07-14, 10:53   #23617
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er enkleste måte å komme seg fra Gardermoen til Porsgrunn? Tog? Buss? Direkte eller via Oslo S? Flyet mitt lander 0810, og jeg har time kl 1315 i Porsgrunn.

Og er det langt fra togstasjon/ busstasjon til Porsgrunn sykehus? Skal plutselig dit i morgen fikk jeg vite i dag, og har aldri vært i området.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-07-14, 10:56   #23618
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hva er enkleste måte å komme seg fra Gardermoen til Porsgrunn? Tog? Buss? Direkte eller via Oslo S? Flyet mitt lander 0810, og jeg har time kl 1315 i Porsgrunn.

Og er det langt fra togstasjon/ busstasjon til Porsgrunn sykehus? Skal plutselig dit i morgen fikk jeg vite i dag, og har aldri vært i området.

Sjekk ruter.no, der har dei ein reiseplanleggar, med moglege alternativ.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-07-14, 11:00   #23619
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hva er enkleste måte å komme seg fra Gardermoen til Porsgrunn? Tog? Buss? Direkte eller via Oslo S? Flyet mitt lander 0810, og jeg har time kl 1315 i Porsgrunn.

Og er det langt fra togstasjon/ busstasjon til Porsgrunn sykehus? Skal plutselig dit i morgen fikk jeg vite i dag, og har aldri vært i området.

Du må nok sannsynligvis bytte tog eller buss i Oslo.
Google maps forteller deg avstanden fra stasjon til sykehuset.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 29-07-14, 11:03   #23620
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Sjekk ruter.no, der har dei ein reiseplanleggar, med moglege alternativ.

Takk, men den foreslår at jeg tar flytoget og bytter på Lysaker, og det synes jeg virker litt tungvindt. Ville derfor høre om noen var litt kjent i området.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-07-14, 11:04   #23621
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Takk, men den foreslår at jeg tar flytoget og bytter på Lysaker, og det synes jeg virker litt tungvindt. Ville derfor høre om noen var litt kjent i området.

Du må uansett bytte - for det er ingen direkte ruter til Porsgrunn.
Nsb.no kan gi deg svar dem også.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 29-07-14, 12:02   #23622
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Takk, men den foreslår at jeg tar flytoget og bytter på Lysaker, og det synes jeg virker litt tungvindt. Ville derfor høre om noen var litt kjent i området.

Det er nok det mest lettvinte altså, iom at det ikke går direktetog fra Gardermoen. Flytoget er kjapt, og Lysaker er en liten og oversiktlig stasjon så du slipper å bruke tid på å orientere deg og gå langt som du evt. må gjøre på Oslo S. Hvis det er buss du må bytte til, så er busstoppet bare rett ned trappa fra perrongen og ut på veien.

Bare pass på at du tar flytoget som går til Drammen og ikke det som går kun til Oslo S.


Sist redigert av Cyan : 29-07-14 kl 12:14.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 29-07-14, 12:20   #23623
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det er nok det mest lettvinte altså, iom at det ikke går direktetog fra Gardermoen. Flytoget er kjapt, og Lysaker er en liten og oversiktlig stasjon så du slipper å bruke tid på å orientere deg og gå langt som du evt. må gjøre på Oslo S. Hvis det er buss du må bytte til, så er busstoppet bare rett ned trappa fra perrongen og ut på veien.

Bare pass på at du tar flytoget som går til Drammen og ikke det som går kun til Oslo S.

Takk for svar!

Ser at jeg må bytte til buss i Larvik også, siden toget ikke går til Porsgrunn. Litt av en kinareise det her.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-07-14, 12:33   #23624
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette ser ut som det greieste forslaget hvis du skal ta kollektivt helt til sykehuset. Ser dog at det er buss for tog fra Skøyen, men Kristiansandbussen stopper på Sjølyst busstoppet, som ikke ligger langt fra Skøyen stasjon (kun få minutters gange, spør folk om veien eller sjekk google maps) så vil anbefale å bytte her i stedet siden buss for tog fort tar litt lengre tid. Rekker du et tidligere flytog enn 9.30 (og det gjør du hvis flyet lander presist) har du også tid til å bytte på Oslo S/bussterminalen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_2014-07-29-12-24-15.jpg (134,3 KB, 5 visninger)

Sist redigert av Cyan : 29-07-14 kl 12:52.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 29-07-14, 13:02   #23625
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Dette ser ut som det greieste forslaget hvis du skal ta kollektivt helt til sykehuset. Ser dog at det er buss for tog fra Skøyen, men Kristiansandbussen stopper på Sjølyst busstoppet, som ikke ligger langt fra Skøyen stasjon (kun få minutters gange, spør folk om veien eller sjekk google maps) så vil anbefale å bytte her i stedet siden buss for tog fort tar litt lengre tid. Rekker du et tidligere flytog enn 9.30 (og det gjør du hvis flyet lander presist) har du også tid til å bytte på Oslo S/bussterminalen.

Tusen takk for at du sjekker og styrer!

Er dette jeg også har kommet frem til via søk på nettet, men så tok jeg og lastet ned nsb appen og da ser det ut til å gå direkte tog fra Gardermoen til Larvik, og så bytte til buss der videre til Porsgrunn. Tror det må være enklere enn å dra innom Oslo/ Lysaker med flytoget?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no