Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketogen pulverkur?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-09, 16:26   #26
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

som de fleste GR kurene, lavkalori , går opp i vekt igjenn.

Det gjør man også ved å gå tilbake til brødskiver og leverpostei og brunost etter å ha gått ned i vekt med lavkarbo
Mange av de som bruker lavkarbo bare for å gå ned i vekt og går tilbake til vanlig norsk kosthold vil nok kanskje gå opp noen kilo igjen og etter noen år kanskje mange.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:29   #27
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

mm

glad jeg har klart og slenge fra meg brødskiva for godt

hadde ikke du også det, imse? : )

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:29   #28
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

nei, vent.. jeg tror jeg blander med noen andre..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:31   #29
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

mm

glad jeg har klart og slenge fra meg brødskiva for godt

hadde ikke du også det, imse? : )

Tja, jeg kan jo ikke gå tilbake til brødskiver på noe vis nei. Dvs jeg liker jo egentlig ikke brød, men nudler og ris er mine store fiender. SÅ jeg må nok bare holde meg til lavkarbo resten av livet for å beholde vekta og unngå diabetes.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:54   #30
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

for min del hadde jeg aldri valgt et "normalt" kosthold forran et LCHF.

jeg bare digger maten, og jeg blir faktisk mett av den!


__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 20:31   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Nja, man kan vel alltids diskutere det (mener jeg), men vi vil ikke anbefale kommerse pulverkurer. Det ligger jo litt i forumets natur: lavkarbo.no også. Et forum er jo et sted for felles interesser, jeg kan sikkert komme med hundrevis av sammenligninger, som at man ikke ville ha diskutert skjønnlitteratur på et sci fi-forum, etc, men pulverkurer har generelt sett ikke noe med lavkarbo å gjøre .
Jeg tror kanskje noe av "problemet" er at noen tror dette er et rent slankeforum, og det er det jo virkelig ikke! Fokuset er jo like mye på f.eks helse og matlaging.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 21:30   #32
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Klart du kan spørre, du kan spørre om hva du vil, men da vil du få svar deretter også
Det er ikke snakk om at det er nazi, på noen måte. Men dette er ikke et slankeforum, det er et kostholdsforum, hvor slanking selvfølgelig er en stor del av det, ettersom det gjerne er en bieffekt av et lavkarbokosthold . Poenget er at en stor del av vår misjon er kosthold som er trygge og helsefremmende. Sånn som mange av oss har opplevd det, så er de fleste ikke pulverkurer noen av delene og det er gjerne en av grunnene til at mange havner her inne. Problemet med mange av de pulverkurene som påstår å være ketogene, er også lavfett/lavkalori, det er dermed ikke så lett å vite om ketosen kommer av lavt karboinnhold eller kaloriunderskudd ...
Og det er svært få her inne som praktiserer det, og da blir det dermed lite å hente. Det handler også litt om å vite hvor man adresserer en forespørsel! Jeg tror nok selv at jeg ville fått en lignende tilbakemelding om jeg hadde postet en forespørsel i et typ lavkaloriforum om det ikke kunne være en god idé å skru opp fettenergiprosenten i maten min til 70-80, ikke sant?

Skjønner det er kjedelig å være lei av maten, men mat må du jo spise resten av livet uansett. Om du synes spis deg slank er dyrt, så vil du nok også oppleve at opplegg som kombinerer pulverkur og oppfølging av coach er like så dyrt. Eurodietten er heller ikke særlig billig.
Hva i kostholdet er det du er lei av? Er det det å lage mat, eller er det maten i seg selv?

Godt skrevet Photo! Dette er som du sier et kostholdsforum som skal fremme god helse , derfor snakker vi mat og ikke pulver.

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 01:04   #33
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.


Hvorfor skal man ikke kunne diskutere pulverbaserte dietter her? Det syns jeg var drøyt...

Mulig det kan virke litt drøyt. Men som Photo så glimrende skrev, så er ikke dette ikke er et vanlig "Slankeforum" eller "Slankenett". Dette er et lavkarbo kostholds forum og vi anbefaler kun dietter basert på MAT. (Med unntak av Eurodiett som er foreskrevet av lege og som går gradvis over til lavkabo kosthold)

Dette er et privat driftet forum hvor eierne bestemmer hva de vil ha/ikke ha i forumet. Valget eierne har gjort er at vi ikke ønsker anbefaling av slankepiller/pulver. Det finnes sikkert mange andre forum som passer bedre for diskusjoner av denne typen.

OM det starter diskusjoner om slike produkter er det alltid noen som anbefaler det, og de som leter etter lette løsninger vil mene de har fått det anbefalt på www.lavkarbo.no. Og så har vi det gående. Dessverre dukker det opp diskusjoner med stadig kortere mellomrom, det er derfor vi har valgt å være litt "strenge", slik at medlemmer og gjester er klar over hva vi står for.


Flott om det kan respekteres.


Admin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:35   #34
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Mulig det kan virke litt drøyt. Men som Photo så glimrende skrev, så er ikke dette ikke er et vanlig "Slankeforum" eller "Slankenett". Dette er et lavkarbo kostholds forum og vi anbefaler kun dietter basert på MAT. (Med unntak av Eurodiett som er foreskrevet av lege og som går gradvis over til lavkabo kosthold)

Dette er et privat driftet forum hvor eierne bestemmer hva de vil ha/ikke ha i forumet. Valget eierne har gjort er at vi ikke ønsker anbefaling av slankepiller/pulver. Det finnes sikkert mange andre forum som passer bedre for diskusjoner av denne typen.

OM det starter diskusjoner om slike produkter er det alltid noen som anbefaler det, og de som leter etter lette løsninger vil mene de har fått det anbefalt på www.lavkarbo.no. Og så har vi det gående. Dessverre dukker det opp diskusjoner med stadig kortere mellomrom, det er derfor vi har valgt å være litt "strenge", slik at medlemmer og gjester er klar over hva vi står for.


Flott om det kan respekteres.


Admin.

Jeg forstår motivasjonen deres, men å sette begrensninger på hvilke tema man skal kunne diskutere er for teit, og hører ikke hjemme på et diskusjonsforum, "privat" eller ikke.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:38   #35
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg forstår motivasjonen deres, men å sette begrensninger på hvilke tema man skal kunne diskutere er for teit, og hører ikke hjemme på et diskusjonsforum, "privat" eller ikke.

Det er veldig vanlig på de forumene jeg er på i allefall.... Men jeg er kun på privateide forum..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:39   #36
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det gjør man også ved å gå tilbake til brødskiver og leverpostei og brunost etter å ha gått ned i vekt med lavkarbo
Mange av de som bruker lavkarbo bare for å gå ned i vekt og går tilbake til vanlig norsk kosthold vil nok kanskje gå opp noen kilo igjen og etter noen år kanskje mange.

ikke etter noen år ,men innen et år , og kanskje kortere tid en det også.om en går tilbake til gammelt kosthold

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:46   #37
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er veldig vanlig på de forumene jeg er på i allefall.... Men jeg er kun på privateide forum..

Ingen av forumene jeg bruker er eid av det offentlige, heller.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:59   #38
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Ingen av forumene jeg bruker er eid av det offentlige, heller.

Kanskje det har noe med at forumene jeg er på er veldig spesifike forum.
Uansett så retter jeg meg etter reglene uansett hvor merklige de er. Og lavkarbo er jo et forum først og fremst for kostholdsomlegging og mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:43   #39
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg forstår motivasjonen deres, men å sette begrensninger på hvilke tema man skal kunne diskutere er for teit, og hører ikke hjemme på et diskusjonsforum, "privat" eller ikke.


Dette er ikke primært et generelt diskusjonsforum, men et forum for de som har et, ønsker et eller ønsker informasjon om LAVKARBO KOSTHOLD. Å anbefale pulver dietter eller piller, noe som har skjedd i flere tråder og blogger i det siste, har ingenting her å gjøre.

Om valget vi har gjort er teit står du selvfølgelig helt fritt til å mene, men nå er det altså en gang slik her inne at
valget eierne har gjort er at vi ikke ønsker anbefaling av slankepiller/pulver. Er det så veldig vanskelig å forholde seg til ? Og det finne som sagt mange andre forum som passer bedre for diskusjoner av denne typen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 15:07   #40
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Om valget vi har gjort er teit står du selvfølgelig helt fritt til å mene, men nå er det altså en gang slik her inne at [/color][/font]valget eierne har gjort er at vi ikke ønsker anbefaling av slankepiller/pulver. Er det så veldig vanskelig å forholde seg til ? Og det finne som sagt mange andre forum som passer bedre for diskusjoner av denne typen.

At dere ikke ønsker anbefaling av "slankepiller/pulver" er en ting. Å forby diskusjon om emnet er et helt annet. Ja, jeg syns det er vanskelig å forholde seg til.

At Eurodiett liksom er ok, mens andre, lignende "pulverkurer" ikke er det gjør det enda litt vanskeligere å svelge. Begrunnelsen: "Med unntak av Eurodiett som er foreskrevet av lege og som går gradvis over til lavkabo kosthold" er altfor tynn imo.

Jeg gikk for moro skyld gjennom et titall av de andre forumene jeg ramler innom jevnlig, og ikke ett av dem har tilsvarende, snevre regler.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:23   #41
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketogen pulverkur?

Tenker jo forholde meg til gjeldende regler her, men må si meg enig med Bulldog. Det må da være rom for en meningsutveksling?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:50   #42
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

At dere ikke ønsker anbefaling av "slankepiller/pulver" er en ting. Å forby diskusjon om emnet er et helt annet. Ja, jeg syns det er vanskelig å forholde seg til.

+1.

Jeg tror det er helt imot sin hensikt å sensurere prat om ting man prinsippielt ikke anbefaler. Jeg mener det er langt mer konstruktivt og vil gagne flere om man heller diskuterer temaet, og argumenterer på en saklig og grei måte hvorfor slike pulverkurer er uheldige, og at en kostholdsendring er langt bedre. Det burde være mer enn nok kunnskap her inne til å klare det, og om det skranter med argumentene så får man i det minste utfordret hjernecellene til å lete etter noen. Det fører til utvikling tror nå jeg, og et høyere kunnskapsnivå jevnt over.
Det er ikke spesielt heldig å slenge døra i trynet på folk som kommer inn her og spør spørsmål. Disse spørsmålene er jo som regel er basert på uvitenhet og ikke uvilje liksom. Tør man i det minste å diskutere vil i verste fall folk hoppe på pulverkurene på tross av advarslene alikevel, og i beste fall får man omvendt de til et mer langsiktig mål om varig bedret helse. Hva har man egentlig å tape her?

Det er bare konstruktivt å diskutere uenigheter og utfordre sine meninger. Jeg tror de som er ute etter pulverkurer trenger å få god og riktig informasjon i stedet for å bli tiet ihjel. Mine $0.02.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 11:48   #43
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Problemet her var vel at trådstarter ønsket en anbefaling av en pulverkur for å komme i ketose, og samtidig fraba seg innelgg med negativ omtale av pulverkurer. Det legger jo lokk på en DISKUSJON om pulverkurer, hvilket gjør moderatorenes innlegg nødvendig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:54   #44
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Problemet her var vel at trådstarter ønsket en anbefaling av en pulverkur for å komme i ketose, og samtidig fraba seg innelgg med negativ omtale av pulverkurer. Det legger jo lokk på en DISKUSJON om pulverkurer, hvilket gjør moderatorenes innlegg nødvendig.

Jo, men så er det nå sånn at når man legger inn innlegg på forum så kan man aldri diktere hvilke svar man ønsker å få. Det gjelder uansett, ikke bare om pulverkurer liksom. Det legger ikke lokk på diskusjon med mindre brukerne lar det legge lokk på diskusjonen. Spør man om folks mening, så ender man opp med å få dem. Enten det er det de ønsker å høre eller ikke.
Det blir jo litt om jeg skulle spurt her inne omanbefalinger til en lav karbo/lav fett diett, folk hadde styrt meg i riktig retning framfor å kneble meg. Det samme synes jeg burde gjelde pulver og piller også. Eller?

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 12:58   #45
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Ketogen pulverkur?

Jeg har god erfaring med cambridgekur. Gikk nettopp på det i to uker og mista 7 kg. Begynte direkte på ketolyse, ble før tøft med pulver i lengden.

Jeg veier akkurat det samme i dag som når jeg slutta på pulveret. Nå har jeg gått 15 dager på ketolyse, og spist masse god mat, fett og rømme...

Jeg tar dette som vektnedgang, fordi når en går av pulverkur går man alltid opp et par tre kg når man begynner å spise. Mat i tarmene og sånt...

Jeg trives godt på ketolyse, og har tenkt å gi det en stund. Om det går mange uker til uten nedgang kan det hende jeg tar noen uker på cambridge, For jeg har verfall funnet ut hvordan jeg skal spise etter pulverkur for ikke å legge på meg igjen.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easy Life pulverkur Strutsen Spørsmål og svar 17 27-07-12 20:23
Ketogen diett grotingeling Lavkarbo generelt 9 01-08-09 11:34
Ketogen diett Smyklebust Induksjonen 15 25-07-09 15:12
Lavkarbo pulverkur? Robyn Lavkarbo generelt 11 17-01-08 22:16
ketogen diett lillan32 Lavkarbo generelt 3 01-12-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no