Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolyse VS LCHF

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-09, 16:30   #1
Imali
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 23
Imali er på en erverdig vei

Ketolyse VS LCHF

Sitter og leser så øya blir røde nå. Prøver å finne ut om jeg skal følge LCHF eller Ketolyse, kan noen forklare meg forskjellen her? Ser jo ut som om det går ut på tilnærmet det samme.. spis ting med lite karb. og mye fett? Noen som kan anbefale noen gode sider/tråder å kikke i? Skal se litt under ketolyse forumet nå, og fant også en side for LCHF på nett, men det hadde vært fint om noen kunne forklart meg forskjellene her.. newbie som jeg er

__________________




Mål 1: Nå 80 kilo!
Imali er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:38   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketolyse VS LCHF

ketolyse er mere grønnsaker, som 15-20 karbs om dagen. LCHF er mere lagt på fett, som ca 75% fett og bare 5% karbo.

jeg ligger selv på LCHF,med 75-80% fett, 0-5% karbo.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:41   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse VS LCHF

LCHF er en paraplybetegnelse på dietter med mye fett.

Ketolyse er en slik diett og går på ketoseforbrenning (fettforbrenning)

Ketolyse har også en bok, hvor det står "regler", tips og råd, om diverse "bivirkninger" osv osv....oppskrifter og ideer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:43   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketolyse VS LCHF

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

LCHF er en paraplybetegnelse på dietter med mye fett.

Ketolyse er en slik diett og går på ketoseforbrenning (fettforbrenning)

Ketolyse har også en bok, hvor det står "regler", tips og råd, om diverse "bivirkninger" osv osv....oppskrifter og ideer


ja, du kan nesten si LCHF er mere egenhåntert, det finnes jo lister, men du spiser mere ren mat, med mye fett.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:44   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse VS LCHF

Hei,
Ketolyse er LCHF men LCHF behøver ikke nødvendigvis være ketolyse. Ketolyse innebærer at man kommer i ketose og derfor følger visse prinsipper. Begrepet LCHF er bare en betegnelse på et kosthold med lite karbohydrater og mye fett.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:45   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse VS LCHF

Finnes det en DIETT som heter LCHF? (da mener jeg av typen ketolyse, atkins osv)
Hjemmeside?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:47   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse VS LCHF

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

ja, du kan nesten si LCHF er mere egenhåntert, det finnes jo lister, men du spiser mere ren mat, med mye fett.

Ketolyse er basert på ren mat og fett, og grønnsaker. Med en karbegrense på 15/20

Jeg vet det finnes en brosjyre hvor det står hva du kan spise mye av, mindre av og hva du skal unngå på LCHF.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:48   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse VS LCHF

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Finnes det en DIETT som heter LCHF?
Hjemmeside?

LCHF er bare forkortelsen for lite karbohydrater mye fett - alstå det vi normalt kaller lavkarbo - ikke en bestemt diett. LCHF Norge har sine hjemmesider her, http://www.lchfnorge.no/


Sist redigert av arnakristin : 21-09-09 kl 17:52. Årsak: byttet ut kaloriene med karbohydrater, he, he... dagens trykkleif.
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:50   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse VS LCHF

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

LCHF er bare forkortelsen for lite kalorier mye fett - alstå det vi normalt kaller lavkarbo - ikke en bestemt diett. LCHF Norge har sine hjemmesider her, http://www.lchfnorge.no/

lite karbohydrater, mye fett, mener du?
Var det jeg trodde også.. Ser stadig folk snakker om LCHF som om det er en konkret diett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:51   #10
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketolyse VS LCHF

dette er et svenskt LCHF forum/artikkel/info, liker det veldig godt selv.


veldig fin, mye nformason, kloke mennesker

http://kolhydrater.ifokus.se/

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 17:51   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse VS LCHF

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

lite karbohydrater, mye fett, mener du?
Var det jeg trodde også.. Ser stadig folk snakker om LCHF som om det er en konkret diett.

ja selvfølgelig...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:42   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse VS LCHF

Sitat:

Ser stadig folk snakker om LCHF som om det er en konkret diett.

Er det ikke det da??? Diett betyr jo livsstil!? Måte å spise på! Og LCHF er jo absolutt en måte.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:51   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse VS LCHF

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det ikke det da??? Diett betyr jo livsstil!? Måte å spise på! Og LCHF er jo absolutt en måte.

Forvirringen går vel i at begrepet LCHF er en betegnelse som dekker flere ulike kostholds filosofier.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:55   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse VS LCHF

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Forvirringen går vel i at begrepet LCHF er en betegnelse som dekker flere ulike kostholds filosofier.

det stemmer det, ja!

Er vel som Gerd sier en paraplybetegnelse?
Når jeg sier "diett" så mener jeg type Ketolyse, Atkins, Fedon, South beach, Grethe Roede osv
Diett var kanskje litt feil ord å bruke Filosofi eller no da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 17:06   #15
Imali
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 23
Imali er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse VS LCHF

Tusen takk for svar Nå skal jeg lese mer om ketolyse og LCHF, se om jeg kan bli litt mer klok på det hele. Finnes jo så utrolig mye som er skrevet og bra er det.. så har jeg den eneste timen min planlagt

__________________




Mål 1: Nå 80 kilo!
Imali er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF-oppskrifter! Se her! Bee Generell diskusjon 5 20-03-11 23:57
LCHF diett Slankerinna Andre dietter 67 26-01-11 20:26
Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF? Starry Eyes Ketolysekuren 12 23-07-09 17:00
LCHF Kokebok sma Oppskrifter 9 15-02-09 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no