Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tørr munn og tørre lepper

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-10, 17:25   #1
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei

Tørr munn og tørre lepper

Hva kan jeg gjøre med megt tør i munnen og veldig tørre lepper, aldri vært sånn før. ???

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 17:31   #2
Morbeline
Juniormedlem
 
Morbeline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Morbeline er på en erverdig vei

Sv: Tørr munn og tørre lepper

Å bli tørr på leppene har jeg hørt er det første tegnet på dehydrering. Jeg merker godt når jeg drikker masse vann at leppene blir myke igjen, så du har nok drukket litt lite vann!

Tørr i munnen vet jeg ikke, kan jo være dehydrering det også? Prøv vann, og hvis ikke har apoteket munntørrhetspastiller

__________________
morbeline.com
Morbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:28   #3
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei

Sv: Tørr munn og tørre lepper

driker fra 3-5 liter vann om dagen

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 20:37   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tørr munn og tørre lepper

Det er nok ketosen som gjør at du kan føle deg tørr i munn og på lepper. Bruk lypsyl på leppene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 22:36   #5
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Tørr munn og tørre lepper

Kan neppe vœre dehydrering, jeg føler det på samme måte og drikker minst 4 liter rent vann pr. dag
Har selv lurt hvorfor og tenkt at det kanskje var pga. ketosen.

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 23:38   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Tørr munn og tørre lepper

Jeg blir alltid tørr på leppene og tørr i gapet av ketose. Zavex på leppene og vann i kjeften

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:12   #7
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Tørr munn og tørre lepper

Ikke bruk Lypsyl eller andre "vanlige" leppepomader, de inneholder mineralolje, som legger seg som et lag utenpå leppene og ikke tilfører fukt, leppene bare føles mykere, men det er kortvarig, og man må påføre hele tiden for å beholde illusjonen av myke lepper. Slike leppepomader kan også gi urenheter rundt munnen. Bruk i stedet en leppepomade med naturlige ingredienser, de er mye mer effektive, og ikke avhengighetsdannende, Weleda Everon leppepomade, som du får kjøpt på helsekost, er en av de bedre jeg har prøvd, Decleor sine er fantastiske (men en del dyrere), EOS (de små kulene i flere farger)er også god, lukter fantastisk, men emballasjen appellerer vel mer til damer...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Meget tørre lepper - Vedvarende etter livsstilendring olejohan Fysisk og mental helse 6 23-11-09 12:09
Tørre lepper dydde Optimal Ernæring 5 14-06-09 10:52
Hjelp! Tørre, hvite koteletter vossajinto Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 02-02-09 14:09
TØrre Lepper ? Nille Fysisk og mental helse 10 13-07-06 01:58
Utrolig tørre lepper fersking Fysisk og mental helse 4 13-06-06 17:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no