Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Laget 2 ukeplaner og trenger råd. Er ny her

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-08, 23:54   #1
gyppi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 2
gyppi er på en erverdig vei

Laget 2 ukeplaner og trenger råd. Er ny her

Da har jeg lest masse om lavkarbo og studert og fått lagt en 2 ukers plan som jeg skal bruke fremover,bare for å få skifte i maten å vite at den planen er med lite karbo og funker.
Skriver den inn her åsså håper jeg på tilbameldinger om det er noe jeg spiser for mye av og andre ting som må forandres.tenkt å begynne med dette fra mandag av for da skal jeg begynne å trene igjenn på studioet

UKE 1:

FROKOST: 1 frokostpannekake med heistad syltetøy nesten hele uken,egg og bacon på lørdagen og søndagen

MELLOMMÅLTID: Pølse og ostemuffins, hardkokte egg, babybel, paprikastrimler innrullet i ost, ostenøttemuffins delt i 2 å med hvitost oppå, ridderost med cherrytomater og paranøtter, noen salamiskiver og salatblad med first price leverpostei uten karbo og med majones.

LUNCH: omelett med fløte og bacon, kylling med sopp,ost,skinke som blandes, 1 boks tunfisk med karri og en halv agurk, fettburger med tomat og issalat, 2 ziggylapper med falukorv, omelett med sopp,bacon og løk, 1 lavkarbobrød med egg og purre salaten.

MIDDAG: ostelasagne, blomkål kokt og tilsatt stekt bacon og gjerne litt smør, fylt paprika, torsk i folie, kyllingkaker med kokosolje, kyllingfilet med broccoli kokt med fløte, kyllingfilet med løk,paprika og soyasaus.

KVELDSMAT: litt bringebær med en fløteskvett, ostenøttemuffins, omelett med bacon,løk og sopp, halvt beger med CC med kanel og fløte, 1 lavkarbobrød med egg og purre salaten.

iløpet av en dag skal jeg spise frokost-mm-lunch-mm-middag og kvelsmat tenker jeg..
skal huske å drikke masse vann og trene hver dag!


UKE 2:

Frokost: omelett med bacon løk og fløte, 1 lavkarbobrød med salami og majones, halv avokoado med reker og majones og noen cherrytomater, halv avokado med reker,sitron og majones, fløtegrøt, halv boks med CC og fløte og kanel og kanskje sukkererstatning og egg og bacon


MELLOMMÅLTIDølse og ostemuffins, babybel, salatblad med leverpostei og majones, tapas kjøttboller, noen salamiskiver, ridderost med tomat og paranøtter.

LUNCH: pølsepanne, halv grillet kylling med fetaost,avokoado og majones, kylling blandes med sopp,ost,skink

MIDDAG: gratinert blomkål med kjøttdeig, gratinert ostekylling, ostesuppe, bacon cheeseburger cassole, laks med feta og creme fraiche.

Er spent på hva dere syns om dette!Etterhvert kan jeg prøve andre middager osv men dette er en grei begynnelse håper jeg??

gyppi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 01:09   #2
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: laget 2 ukeplaner og trenger råd,er ny her:)

Har du tenkt deg på et generelt lavkarbokosthold, eller er planen å komme i ketose?

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 07:56   #3
gyppi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 2
gyppi er på en erverdig vei

Sv: Laget 2 ukeplaner og trenger råd. Er ny her

Tenkt generelt lavkarbokosthold tror jeg.
Håper å gå ned i vekt på den måten pluss trening...
men vet ikke helt hva som er lurest.

gyppi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 00:02   #4
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Laget 2 ukeplaner og trenger råd. Er ny her

Jeg hadde droppa pølsene. Er generelt sjepisk til pølser, fordi de innholder for mye "Lurium" Jeg hadde også vært forsiktig med så mye mettet fett. Det trenger ikke være bra, men her er man vel mere i "vet ikke" land.

Du mangler fet fisk. Bør ha det en gang om dag. Savner også belgfrukt, erter,bønner,linser.

Ut fra planen din, bør du se på Fedon. Les, og forstå.

Lykke til

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 01:11   #5
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Laget 2 ukeplaner og trenger råd. Er ny her

Hvis du ikke har planer om å komme i ketose, synes jeg denne dietten er for feit, for å være helt ærlig. I tillegg savner jeg fisk og mer grønnsaker.

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 04:42   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Laget 2 ukeplaner og trenger råd. Er ny her

Hvorfor i all verden skal man være forsiktig med mettet (les: naturlig) fett, Rune?

Synes menyen ser kjempefin ut jeg, men med den menyen er det helt unødvendig å ha mellommåltider. Mellommåltid er for de som spiser karbohydrater og må tilføre nye karbohydrater når blodsukkeret begynner å dale. Heistad syltetøy hele uken vil jeg gått rett opp i vekt av.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dag har laget pizza ... Millsi Ketolysekuren 11 09-12-07 18:41
Hjelp til ukeplaner (Atkins)? Dadda Spørsmål og svar 4 02-08-07 07:13
Har laget dagbok! :-) Katrine Generell diskusjon 11 10-11-05 18:12
Jeg har laget sukkerbrød!!!!!!! elian Bakst 1 03-09-04 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no