Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Kaffe?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-05, 11:39   #1
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei
Question

Kaffe?

Ødelegger men dietten om man drikker kaffe? Eller er det bare det at den kan gi søthunger? Syntes liksom jeg må si ja takk til noe når jeg er på besøk.. Alle har jo ikke koffeinfri kaffe..
Er det forresten ok å spise spekeskinke?

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 11:44   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Spekeskinke er ok. Jeg har ofte "fråtset" i fenalår med seterrømme. Naaam.

Kaffe er jeg usikker på, for jeg drikker ikke det selv. Men jeg vet det ikke er anbefalt under induksjonen. Men det er ikke aspartam heller, og jeg har drukket litervis ( ) med lettbrus under induksjonen, samt spist sukkerfri gele. Noen tåler det, andre ikke. Det må du nesten finne ut selv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 11:48   #3
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

kanskej jeg er litt dum..

men jeg skjønner ikke hva dere mener med "tåler det"....?

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 11:50   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Da mener jeg at hos noen stopper vektnedgangen opp, eller de går senere ned i vekt.
Jeg raste ned uansett om jeg inntok større mengder aspartam, men andre her inne stopper å gå ned i vekt med en gang de drikker lettbrus feks.

...Og du er da slettes ikke dum! Her må du bare spørre og grave av hjertets lyse. Det verste er jo når folk ikke skjønner, men ikke tør å spør i frykt for å virke dumme. Her er det ingen som tror noen er dumme.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 11:51   #5
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

aspartam

er det søtningsstoffet i lett brus? all lett brus?

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 11:54   #6
Diva
Medlem
 
Diva sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Kristiansund
Alder: 52
Innlegg: 68
Diva har en fantastisk aura rundt segDiva har en fantastisk aura rundt seg

Hva med Tab X-tra ( ja, er avhengig ), og Atkins induksjon?

__________________







Diva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Salig blanding av Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 11:54   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jepp. Her i Norge brukes det aspartam i alle lettbruser og generelt i alle lettprodukter, som lett-syltetøy, lett-gele osv.
Vet ikke hvordan det er i andre land, men jeg vet de har brus søtet med stevia og med splenda i Japan. Vi får håpe det kommer hit en dag.

(Stevia er en søt urt, helt naturlig, men fås ikke i Norge).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 11:56   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Diva

Hva med Tab X-tra ( ja, er avhengig ), og Atkins induksjon?

Som jeg sa så kan jeg drikke mengder av det uten å merke noe stopp i nedgangen eller sultfølelse. Brusen hjelper meg å klare slankingen faktisk. Det er min kos.

Men andre får problemer og går ikke ned i vekt, eller lite ned i vekt når de inntar aspartam eller koffein. Må nesten se det an selv.

JAA vann er sunnest, men herlighet nå er jeg så sunn allikevel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 14:17   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtte

Ødelegger men dietten om man drikker kaffe? Eller er det bare det at den kan gi søthunger? Syntes liksom jeg må si ja takk til noe når jeg er på besøk.. Alle har jo ikke koffeinfri kaffe..
Er det forresten ok å spise spekeskinke?

Iset har svart så greitt på alt her.... Jeg er en av dem som ikke "tåler" aspartame og andre søtningstoffer så godt. Da står vekta garantaert stille om jeg spiser for mye.

Når det gjelder spekeskinke er det greitt nok, men i mange typer er det brukt sukker i prosessen, så følge med på karbene. Dessuten er det SALT og salt binder vann i kroppen..

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 14:27   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Når det gjelder spekeskinke er det greitt nok, men i mange typer er det brukt sukker i prosessen, så følge med på karbene. Dessuten er det SALT og salt binder vann i kroppen..

Oj ja når du nevner det, så har jeg av og til merket at jeg har lagt på meg 2-300 gram dagen etter en "fenalårkveld", mens de har forsvunnet med renter dagen etter det. Så man bør jo være ops på at vekten kan gå litt opp eller stå stille, men det er bare vann. Har man tendenser til mye vannsamlinger i kroppen bør man kanskje la være å spise så mye spekemat.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Coffee slender..... elian Lavkarbo generelt 22 20-06-10 09:46
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41
Kofeinfri kaffe NettaMamma Induksjonen 4 03-12-04 08:40
Snus og kaffe Barry Generell ernæringsdebatt 9 30-07-04 08:30
Hvorfor unngå kaffe? rsy Atkins kosthold 2 10-02-04 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no