Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fjerne barten?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-08, 08:47   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Fjerne barten?

Som alle har jeg litt litt dun på overleppa, og det plager meg ikke, men i det siste har jeg lagt merke til at det begynner å bli litt vel mye utpå kantene, og min mann har kommentert det. Vurderer å begynne å fjerne den med voks, men jeg er litt redd for at den da skal vokse ut igjen med stive og mørkere hår enn før.

Er det noen som har noen erfaringer og tips å dele med meg angående fjerning av ansiktshår? Jeg har aldri så mye som nappet brynene mine engang, så jeg har null erfaring på fjerning av ansiktshår

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 08:50   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fjerne barten?

Du kan lese her
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=H%E5rfjerning

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 08:57   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fjerne barten?

Takk

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 12:39   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

Jeg bruker høvelen på barten!
Hårene bruker litt tid på å vokse ut igjen, og de skal bli litt lange før jeg legger merke til dem. Aldri prøvd voksing, men det virker vondt og pes (med tanke på bart) :/ Med høvelen tar det 3 sekund å fjerne alt, samt jeg trenger bare å barbere det 1-2 ganger i måneden.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:19   #5
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Fjerne barten?

>Kommer til å beholde min bart

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:24   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

kanskje jeg skal gro ut min, høhø

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:28   #7
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Fjerne barten?

Bruk voks, ikke vondt og holder lenge. Du klarer det fint selv, kjøp ansiktsvoks på f.eks. Vita. Tynne strips. På sikt vil hårveksten bli svekket.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:46   #8
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Fjerne barten?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Bruk voks, ikke vondt og holder lenge. Du klarer det fint selv, kjøp ansiktsvoks på f.eks. Vita. Tynne strips. På sikt vil hårveksten bli svekket.

Enig. Veldig enig!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:50   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fjerne barten?

Tror jeg satser på voks jeg, hvis jeg velger å ta den bort

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:22   #10
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Fjerne barten?

Legger igjen tips om threading her også Tutorials på YouTube, krever litt trening men er verdt det. Blir et litt mer "naturlig" resultat enn med voks, og det kan brukes av alle. Passer veldig bra for de som ikke kan vokse.
Dessuten, dere trenger ikke kjøpe spesialstrips for ansiktet. Sånne vanlige strips for legger kan klippes i tynne remser Bare husk å stram huden GODT, ellers kan huden følge med Det er vondt, og det ser ufattelig tåpelig ut..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 19:22   #11
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Fjerne barten?

Vokser bryn og "bart" hod frisør datter, og er fornøyd!
anbefales, Salongen bruker flytende voks, og den
kan smøres der det trengs, en strips er rett, og man må ofte vokse to ganger for
å få tatt "svingen" ved munnviken...

Hjemmevoksing er ikke alltid så lett som det høres ut som...
Ei venninne så heller dum ut noen dager etter sitt forsøk

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:48   #12
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Fjerne barten?

Jeg gjør det enkelt og smertefritt med barbermaskin.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 23:04   #13
2mmelit1
Medlem
 
2mmelit1 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kongsberg
Alder: 39
Innlegg: 59
2mmelit1 er på en erverdig vei

Sv: Fjerne barten?

hihi, morsom tråd! jeg tar høvelen en gang i uken maks :P hilsen gutt 24

__________________
2mmelit1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse DIY101 Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 00:38   #14
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Fjerne barten?

Jeg beholder barten ei stund til. Trimmer den av og til.
Skjegget fjerner jeg og lar gro, helt etter hummør

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 13:54   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Fjerne barten?

Nå ryker vel illusjonen for alle guttene her om at jenter er hårløse
Jeg har brukt krem side sommeren, men det tar veldig på huden,og jeg har måtte gjort det en gang i uka. De har ikke blitt tynnere, og man ser stubbene ganske godt når de kommer.. Men jeg likte krem bedre enn voks, særlig fordi jeg gjerne vil ta litt utover kinnene og mot ørene også. Av en eller annen grunn har jeg vokst på meg skikkelige kinn-skjegg..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 17:48   #16
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

Jeg synes det fungerer best å bruke silk-epil maskinen. Da varer det lenge, og det kommer ikke stive stubber. Men man kan bli litt rød, må bruke litt pudder første dagen

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:18   #17
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

Gjør ikke det j***a vondt da? Jeg epilerer beina, og det er vondt nok!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:50   #18
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Fjerne barten?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Gjør ikke det j***a vondt da? Jeg epilerer beina, og det er vondt nok!

hvor ofte må du gjöre det?
er lei av voksing og vurderer en sånn maskin...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 19:03   #19
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

max en gang i måneden. og jeg har mørke hår! Blir færre hår jo flinkere man er med å epilere Maskinen tar vekk alle synlige hår, men vil du ha "smooth" følelse på beina må du barbere sjapt over etterpå!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:11   #20
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

Den epilatoren ble min redning Kjøpte en litt dyr en, til 1000 kr, men nå føler jeg meg fin hele tiden! Det gjør jo LITT vondt på begynnelsen, men på lik linje med napping av øyebryn , så kjenner man det ikke noe særlig etter en stund. Burde prøves!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:13   #21
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

hmm.. Ja har braun epilator selv til 1200 kr. Dyrt, men verdt det! Med lys på å greier

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 07:48   #22
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

haha, ja det har min også! Fint når man skal bruke den i mørket, hihi.

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:08   #23
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Fjerne barten?

Hei cyan!!
Jeg vil bare anbefale deg å ALDRI barbere barten, da kan jeg love deg at det kommer mer og hardere hår! Om du har sensitiv hud anbefaler jeg ikke hårfjærningskrem heller, MEN, jeg anbefaler virkelig sånne strips
Bittelitt vondt, blir bittelitt rød og barten er vekk lenge!!!
Finnes tom strips for sensitiv hud

tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 19:43   #24
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fjerne barten?

Opprinnelig lagt inn av tufsa83, her.

Hei cyan!!
Jeg vil bare anbefale deg å ALDRI barbere barten, da kan jeg love deg at det kommer mer og hardere hår! Om du har sensitiv hud anbefaler jeg ikke hårfjærningskrem heller, MEN, jeg anbefaler virkelig sånne strips
Bittelitt vondt, blir bittelitt rød og barten er vekk lenge!!!
Finnes tom strips for sensitiv hud

Jeg barberer og har aldri opplevd MER hår! Så det varierer nok fra person til person Hardere er de ikke heller, men i begynnelsen når de har vokst ut litt, er de litt "piggete". når de får litt lengde igjen er de like myke som dun. Jeg trenger bare å barbere meg max hver 2. uke. Men med voksing kan man sikkert ta det 1 gang i måneden. Jeg foretrekker barbering fordi 2 ganger i måneden er lite, samtidig så det tar bokstavlig talt 5 sec å barbere det vekk!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:38   #25
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Fjerne barten?

Ah...*glad for å være blond*

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stenge/fjerne en tråd janmesi Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 08-05-06 18:12
SV vil fjerne en ferieuke Huldr Generell diskusjon 5 01-04-06 17:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no