Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kokosmel, noen med erfaringer?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-09, 21:00   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Kokosmel, noen med erfaringer?

Det står lite om kokosmel her, men jeg ser det endel på utenlandske forum.
Jeg har vært på helsekost, store matbutikker og innvandrerbutikk.
Finner det ikke...

Må det bestille fra utlandet?
Kan man lage det ved å male kokosmasse?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:42   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Bump, bump!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:29   #3
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Du kan kjøpe kokosmel fra dialife.dk, men tror det er billigere fra netrition.com (inkl. frakt). Har regnet ut at 2 kilo fra netrition kommer på ca 355,- kroner, mens dialife vil ha over 600 norske inkludert frakt (bare frakt er på 227,- danske.

OddE

Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:01   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Hva ER egentlig kokosmel? Er det helt, heelt finmalt kokosmasse? Kan man lage det selv ved å hardkjøre kokosmasse i food processoren? Jeg har sett at det står KOKOSMEL på pakke med feks. dansk kokosmasse. Jeg har sett veldig mange oppskrifter med dette på amerikanske fora, og det både høres og ser helt fantastisk ut. De lovpriser det jo der borte.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:03   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Ser vel ut til at det må bestilles ja..
Da er det litt dumt om det virker, for da går det fort mye penger..

Jeg prøvde å lage det selv i går, men har bare en svær kjøkkenmaskin/foodprossesor og det ble bare litt mindre "strimler". Jeg lagde kokosmuffins, og de var gode nok de, men kjenner hver eneste kokosflik fortsatt..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:09   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Min food processor er ganske fin til å lage mandelmel og sånt, men kokos har jeg aldri prøvd å male på den måten. Lurer på om jeg skal prøve nå? Har jo kokosmasse i skuffen. Jeg prøver!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:31   #7
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Hvor mye karbo er det i kokosmasse da?
Kokosmel skal ihvertfall ha minimalt med karbohydrater.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:53   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva ER egentlig kokosmel? Er det helt, heelt finmalt kokosmasse? Kan man lage det selv ved å hardkjøre kokosmasse i food processoren? Jeg har sett at det står KOKOSMEL på pakke med feks. dansk kokosmasse. Jeg har sett veldig mange oppskrifter med dette på amerikanske fora, og det både høres og ser helt fantastisk ut. De lovpriser det jo der borte.

Ja, det lurer jeg jo også på..
Jeg har lest at kokosmasse kalles kokosmel i danmark. Har googla en litt.
men i amerika tror jeg det er en forskjell. De kaller det coconut og coconut flour.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:46   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Et merke som heter TRS lager kokosmel. Det er ikke helt finkornet men går an å bruke.
En del innvandrer butikker kan skaffe det

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 18:01   #10
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Kokosmel er ikke det samme som kokosmasse tror jeg. I kokosmelet har de vel fjernet en del av fettet.

http://www.vitavalens.no/shop.asp?p=...gActive=bilde1

__________________
¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.ž ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 18:44   #11
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Kokosmel er ikke det samme som kokosmasse tror jeg. I kokosmelet har de vel fjernet en del av fettet.

http://www.vitavalens.no/shop.asp?p=...gActive=bilde1

Å fytterakker'n det var dyrt

Hadde vært spennende å prøve men . . . !!

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:22   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

vi får prøve å frese det sjøl da:-)

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:46   #13
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Jeg har prøvd med selv-fresing Det gikk veldig greit det altså, og jeg lagde noen gooooode muffinser. Men jeg tror ikke magen tåler det så godt, er jeg redd. Eller så må jeg lære meg litt selvkontroll...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:04   #14
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

muffins med kokosmel

Er det mulig å få oppskrift på disse muffinsene? Jeg er desperat etter noe godt, men har ikke funnet noe jeg liker enda

__________________







vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 21:35   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....622#post637622

Her

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:11   #16
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Tusen takk! Skal lages i kveld!

__________________







vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:06   #17
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Jeg kjøpte "kokosmel" på Coop Obs i går kveld, men har ikke fått testet det ennå. Det så ut som kokosmasse for meg, kanskje litt mindre "strimler", ja. Definitivt ikke mel-konsistens. Men kan selvsagt prøve å kjøre det i foodprocessoren. Fant det i alle fall i hylla der det er økologiske varer og glutenfritt, etc.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:39   #18
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Hei!
Står endel om kokosmel i denne tråden:
Info om kokosmel

Jeg har utrolig god erfaring med kokosmel og lager nå stort sett alt av "bakevarer" av dette. Ligger mange oppskrifter ute her på forumet.
MEN det kokosmelet jeg bruker kalles også kokosfiber, og det ser akuratt ut som hvetemel, helt finmalt. Så hvordan det du har er i forhold aner jeg ikke. Hvor mye karber er det forresten i det?
Er jo bare å prøve seg fram med det så merker du jo hvordan det fungerer å bake med.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 15:42   #19
Frk.Sofie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 63
Frk.Sofie er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

De lager kokosmel av det som blir igjen av kokosen etter at de har fjernet all olje..noen flere som har erfaringer med kokosmel?

Tror jeg må prøve å lage muffins for å ha med meg i bursdag den 17..håper å finne det billig i Sverige..

__________________


Frk.Sofie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 19:46   #20
Pinnekjøtt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 5
Pinnekjøtt er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Jeg vet at man får kjøpt kokosmel på helsekostbutikken på Drøbakk citi

Jeg har prøvd og bake med det jeg har dårlige erfaringer. Syntes det ga alt formye smak og veldig lite klissete.

Pinnekjøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: intoleranse, candida og parasitt Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:22   #21
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Smaker det kokos av det?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 13:26   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Jeg lagde pannekaker av kokosmel (Aman Prana, kjøpt på Helios) forrige helg - de var søte og gode, jeg merket egentlig ikke noen voldsom kokossmak. (Men er mulig jeg er litt immun etter å ha slått meg på te-med-cocosa)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:57   #23
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

syns det ser ut som det er mye karbo i dette jeg :O http://www.iherb.com/Coconut-Secret-...4-g/24097?at=0

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 23:34   #24
engasjert
Juniormedlem
 
engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 18
engasjert er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Hei

Jeg fant kokosmel hos Kinsarvik Helsekost

http://www.kinsarvik.no/VarevisningD...2&kat=32&grp=2

Jeg betalte kr 79 i butikken her i Åsane, Bergen. Men de har nettbutikk også.

__________________



engasjert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:13   #25
IceBabe
Juniormedlem
 
IceBabe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 46
IceBabe er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel, noen med erfaringer?

Og jeg fant kokosmel hos Kinsarvik Naturkost i Arna.

__________________


IceBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har erfaringer med L-CARNITINE? Iset Lavkarbo generelt 3 15-04-12 00:21
Noen erfaringer Human Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 15-12-08 13:47
Xenical, noen erfaringer? Knubbelubba Spørsmål og svar 19 22-11-07 19:54
Ventelo kunder ... Noen erfaringer? mertan80 Generell diskusjon 17 24-04-07 22:47
Noen erfaringer med aspartam Silvandar Atkins kosthold 10 19-02-04 14:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no