Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 00:25   #8301
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hva gjør dere, åpner dere døren på oppvaskinen helt og slipper ut alle damp når den er ferdig, eller lar dere den stå til det er tørt/kaldt?
Jeg pleier åpne og slippe ut noe damp, og så lar jeg den gli igjen, uten at den lukkes helt.
Noen ganger er det en del vann igjen på tingene, og andre ganger ikke .. hva anbefales?

Jeg åpner slik at dampen får forsvinne. Jeg har hørt at om døra står skikkelig oppe så alt får slippe ut så blir det ikke vann igjen på tingene samt "dråpestriper" på glass etc, og her i huset ser det ut til å stemme

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 21-06-11, 00:33   #8302
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg åpner slik at dampen får forsvinne. Jeg har hørt at om døra står skikkelig oppe så alt får slippe ut så blir det ikke vann igjen på tingene samt "dråpestriper" på glass etc, og her i huset ser det ut til å stemme

Ok, jeg var usikker på om det behøvdes varme for å få bort vannet.
Prøver å åpne helt neste gang og ser hva som skjer

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 21-06-11, 08:38   #8303
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hva gjør dere, åpner dere døren på oppvaskinen helt og slipper ut alle damp når den er ferdig, eller lar dere den stå til det er tørt/kaldt?
Jeg pleier åpne og slippe ut noe damp, og så lar jeg den gli igjen, uten at den lukkes helt.
Noen ganger er det en del vann igjen på tingene, og andre ganger ikke .. hva anbefales?

Når det er vann på tingene etter at programmet er helt ferdig må vi sjekke skyllemidlet hos oss. Uten skyllemiddel blir tingene våte mye lenger.

smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-06-11, 13:40   #8304
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Huff, hva har du mistet? jeg kan ikke anbefale noen for jeg har ikke prøvd noen.
"Mistet" passet mitt dagen før avreise, og hadde kontakt med både politi og reiseselskap, men fant det igjen bak en kommode.. hadde snudd etuiet opp ned og det datt ut uten at jeg merket det..
Håper du finner det du mistet.

.. fant aldri gifteringen min selv om jeg tømte støvsugerposen og alt mulig..

Av alle ting noe så stort som et hundebur !
Det er bare vekk. jeg finner det ikke ! Har spurt noen som lånte det en gang men de mener de gav det tilbake .... Men jeg finner det ikke. Og det var et dyrt bur, og det eneste som egentlig passer. Lurer på hvor det er

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 21-06-11, 14:11   #8305
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi bor i et hus med 3 leiligheter hvor vi er på toppen. Under oss bor det en mann som tydeligvis har en elskerinne, eller bare en venn med fordeler.. Han bor alene, men har barna sine på besøk 50% av tiden, den tiden hvor de ikke er der så kommer denne damen på besøk. Hver gang hun er der så har de sex, og da mener jeg skikkelig høylytt sex. Ungen min våkner nesten hver gang de har seg og de holder på heeeele natten, time etter time.

I husets regler så står det at det skal være stille etter 23, og da tenker man jo på høy musikk osv.. men hva med dette? kan jeg legge inn en klage på for høye sex-lyder? eller blir det såpass privat at jeg kan ikke si noe på det? og hvor flaut er det ikke å få en klage på for høylytt sex..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 14:31   #8306
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Vi bor i et hus med 3 leiligheter hvor vi er på toppen. Under oss bor det en mann som tydeligvis har en elskerinne, eller bare en venn med fordeler.. Han bor alene, men har barna sine på besøk 50% av tiden, den tiden hvor de ikke er der så kommer denne damen på besøk. Hver gang hun er der så har de sex, og da mener jeg skikkelig høylytt sex. Ungen min våkner nesten hver gang de har seg og de holder på heeeele natten, time etter time.

I husets regler så står det at det skal være stille etter 23, og da tenker man jo på høy musikk osv.. men hva med dette? kan jeg legge inn en klage på for høye sex-lyder? eller blir det såpass privat at jeg kan ikke si noe på det? og hvor flaut er det ikke å få en klage på for høylytt sex..

Dersom det er svært hyppig, kan det jo bli plagsomt, da!
En venninne fikk et lite brev i posten fra de over om at det var veldig lytt i huset, særlig på nattes tid når det ellers var så stille!
Hun ble mer sint enn flau, fordi det var første gang på 16 år hun hadde en mann hos seg, men brevet var egentlig hyggelig nok, det!

Men hva i all verden er det de holder på med som klarer å vekke et sovende, lite barn??? Barn sover seg jo gjennom alt med litt tilvenning!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-06-11, 14:42   #8307
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei gutten min har alltid slitt med søvna si. Han våkner i grunn lett, men når han allerede har sovet i noen timer så sover han som regel tungt. Det er hun som bråker veldig, hun hyler og bæljer som om det var snakk om liv eller død.

Gutten min har soverommet sitt ved stua og vegg i vegg med kjøkkenet hvor vi alltid har lyd på om kvelden, endten det er tv, oppvaskmaskin eller andre lyder. Jeg har til og med baket etter han har lagt seg med håndmikser og blender, vi har også fugler som hyler ganske høyt til tider på stua, men allikevel har han ikke våknet.. Så lydene hennes er ganske høye!

Føler ikke at jeg kan si så mye på det siden det ikke er hver kveld heller. men når vi hører at ungene drar, så vet vi hva som kommer (eller skal jeg si HVEM? )

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 14:45   #8308
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Huff, og så er jo slikt utrolig ekkelt å høre på også da ! nei, be dem dempe seg, går fint an å ha sex uten at det høres ut som om man lider en grusom død !

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 21-06-11, 14:51   #8309
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hadde jeg hatt barn så ville jeg sendt inn klage værtfall hvis det hadde gått utover søvnen til ungen.
En ting når folk "hygger seg" men går ann og ta hensyn og skru ned volum knappen noen hakk

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6)
Gammel 21-06-11, 14:52   #8310
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja jeg synes det er litt ekkelt å høre på også, uansett hvor naturlig det er å ha sex.. så jeg prøver å gi et lite hint om at jeg hører de, enten ved å gå et par ekstra tunge skritt eller noe sånt

Jeg lurer også på om at når de er sånn, har jeg egentlig lov til å gi litt F i lyder vi lager også? tenker på høy musikk om kvelden, roping, lek og herjing med guttungen osv..
Det er ikke bare sexen deres vi hører da de elsker å teste lydanlegget sitt midt på natten også. Såpass mye bass at hele bygget rister..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 15:01   #8311
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva med å snu på flisa? Å spørre om de hører støy fra dere godt (ikke spesifiser, eller eventuelt si "når guttungen våkner om natta") siden det kan virke som det er noe lytt mellom leilighetene? Ellers var brevet veldig bra, det.

smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-06-11, 15:06   #8312
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hehe synes det er litt pinlig å ta opp sånt med de da, så det måtte endten bli via brev eller huseier tror jeg Hadde ikke greid å sett de i øynene og spurt om de kunne være litt stillere neste gang de hadde sex haha.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 15:20   #8313
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke via huseier, da du! Om det ikke er flaut nok, så skal flere informeres, liksom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-06-11, 15:22   #8314
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke via huseier, da du! Om det ikke er flaut nok, så skal flere informeres, liksom!

haha! Ja der sier du noe
Men er det ikke greit å la de holde på da og ta det som en fribilett til å bråke selv? Klager de, så kan vi jo bare slenge med leppa tilbake med at bråket går begge veier?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 15:27   #8315
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

haha! Ja der sier du noe
Men er det ikke greit å la de holde på da og ta det som en fribilett til å bråke selv? Klager de, så kan vi jo bare slenge med leppa tilbake med at bråket går begge veier?

Nei, jeg lever etter den reglen at man skal gjøre mot andre som man ønsker at de skal gjøre mot deg, ikke gjøre mot andre det de gjør mot deg!
For meg blir det helt feil å "hevne" seg på den måten! Du risikere jo dessuten at han da klager dere inn for huseier! Og så må dere forklare dere der også!

Nei, jeg mener fortsatt at et "snilt", lite brev eller en fortrolig samtale(gjerne menn i mellom) er slik jeg tror jeg ville taklet det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-06-11, 15:36   #8316
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ser den!
Tror ikke vi hadde greit å erte de på oss uansett, med all den angsten vi har så er vi generelt SVÆRT rolige mennesker som knapt lager en lyd.

En annen ting jeg lurer litt på ang de samme folkene.. Vi er ikkerøykere og ingen av oss hæler lukten av røyk, vi vil heller ikke ha røykere i nærheten av ungen, derfor merker vi svært godt når de under oss røyker. Det at de røyker inne hos seg selv synes jeg er greit siden det er så lite av den lukten som når opp til oss, men jeg har tatt han i å røyke ute i gangen også! og da stinker det i hele bygget og i gangen vår, samt i stua også. Er dette lov? Vi har felles gang så han eier jo ikke noe der som tilsier at han kan bestemme? Hva er de generelle reglene for røyking på en slik plass? Har ikke sett noe i husreglene for eller imot dette..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 17:52   #8317
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er vel ikke lov å røyke inne på steder der andre må oppholde seg eller noe sånt!

Men da har dere jo faktisk en "inngang" til huseier. Det bør komme med i husregler etc at det ikke er lov å røyke på fellesarealer innendørs og da kan dere jo også nevne noe om "nattlige lyder"!

Der nevnte venninne bodde, er samme sameie som vi bodde i før. Der var det to gubber som ikke fikk røyke inn av konene sine. Så hver kveld når det var for vått/kaldt til å røyke på verandaen, møtes de i fellsrommet i kjelleren for å røyke, med det resultat at det stinket røyk i leiligheten der min venninne bodd med sin lille sønn. Dette var før røykelover etc, da. Men da de la ned forbud mot grilling på verandaene med brannfare som begrunnelse, kunne jeg ikke dy meg:
Så det skal liksom være farligere med gassgrill på verandaen enn smugrøyking i kjelleren nå, da?

Ble ikke røyket i den kjelleren mer, gitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-06-11, 18:03   #8318
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hehe! Jeg vet ikke helt om jeg tør å begynne å klage om alt mulig egentlig.. men lurte mest på om det var noen generell regel for fellesareale når ingenting er sagt. De har visst bodd her i årevis og jeg aner ikke om de leier eller eier leiligheten siden da våre huseiere kun eier en og annen leilighet rundt omkring i byen. Siden de som sagt har bodd her så lenge i motsetning til vi som knapt har bodd her i ett år, så føler det blir feil av oss å begynne å klage på noe de kanskje aldri har hatt problem med før. Da blir vi jo de svarte fårene som man rynker litt på nesen etter..

Men til noe helt annet..
I natt skal vi prøve å la ungen sove uten grinda på grindsenga si for øve litt på å sove i 'storguttseng', så dette blir første natt uten den. Dere med barn som har vært igjennom dette, hvordan gikk den første natten? Hva gjør jeg om han slår seg helt vrang eller ikke 'tør' å sove slik..? Bør jeg låse døren hans siden rommet er ved stua, kjøkken og gang? gangdøren får han forsåvidt ikke opp, men alle de andre dørene er lette. Er det i det hele tatt lov å låse inn barn på den måten for deres egen sikkerhet?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 18:17   #8319
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk innkalling til time hos lungelegen i midten av august. For et par uker siden sov jeg med sånn dingsboms på fingeren som måler metningen av oksygenet i blodet. Jeg lå stort sett mellom 83-93, burde vært 95-98. Vet det er i laveste laget.

For det første, hva kan være årsak til såpass dårlig opptak?? Når jeg tenker meg om så har jeg alltid hatt trøbbel med å få "luft nok" selv da jeg var topptrent, det ble da bare kalt anstrengelsesastma uten at noe mer skjedde. Jeg har aldri røyket.

For det andre, kan DET være årsak til at jeg alltid føler meg så elendig i fly?? Lufta er jo tynnere der enn på bakken og oksygenopptaket blir jo derfor tyngere??

For det tredje.. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre??

For lite oksygenmetning i blodet kan kanskje også forklare hvorfor jeg sliter med melkesyre i kroppen?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-06-11, 18:21   #8320
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ville ikke låst døren, tror ikke det er lov heller.
Om du er redd han skal falle ut av senga ville jeg lagt noe mykt på gulvet.
Nå er jeg sikkert ikke den rette til å uttale meg siden jeg har nektet å bruke både barnegrind og seler/babysafe til barna..........

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 21-06-11, 18:25   #8321
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hehe! Jeg vet ikke helt om jeg tør å begynne å klage om alt mulig egentlig.. men lurte mest på om det var noen generell regel for fellesareale når ingenting er sagt. De har visst bodd her i årevis og jeg aner ikke om de leier eller eier leiligheten siden da våre huseiere kun eier en og annen leilighet rundt omkring i byen. Siden de som sagt har bodd her så lenge i motsetning til vi som knapt har bodd her i ett år, så føler det blir feil av oss å begynne å klage på noe de kanskje aldri har hatt problem med før. Da blir vi jo de svarte fårene som man rynker litt på nesen etter..

Men til noe helt annet..
I natt skal vi prøve å la ungen sove uten grinda på grindsenga si for øve litt på å sove i 'storguttseng', så dette blir første natt uten den. Dere med barn som har vært igjennom dette, hvordan gikk den første natten? Hva gjør jeg om han slår seg helt vrang eller ikke 'tør' å sove slik..? Bør jeg låse døren hans siden rommet er ved stua, kjøkken og gang? gangdøren får han forsåvidt ikke opp, men alle de andre dørene er lette. Er det i det hele tatt lov å låse inn barn på den måten for deres egen sikkerhet?

Tror ikke det er lov å låse.. Men hva med å sette en stol der hvor grinda skulle ha vært?? En stol er jo et "lettere" stengsel enn en grind. Før i tiden brukte man jo sengehest på vanlige senger.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-06-11, 19:15   #8322
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg ville ikke låst døren, tror ikke det er lov heller.
Om du er redd han skal falle ut av senga ville jeg lagt noe mykt på gulvet.
Nå er jeg sikkert ikke den rette til å uttale meg siden jeg har nektet å bruke både barnegrind og seler/babysafe til barna..........

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tror ikke det er lov å låse.. Men hva med å sette en stol der hvor grinda skulle ha vært?? En stol er jo et "lettere" stengsel enn en grind. Før i tiden brukte man jo sengehest på vanlige senger.

Ok, takk for svar.
Jeg stusser litt på at det er lov jeg også, det blir vel det samme som frihetsberøvelse.. Jeg heller bruker ikke seler eller lekegrind osv, eneste grinden som var i bruk er den som jeg nevnte over. En slik:

Men den er senket og fronten er av nå. Jeg er ikke redd for at han faller ut, men jeg legger nok ei myk gym matte under så han ikke slår seg dersom han skulle glemme seg. Det jeg mente var mest at han finner på å løpe ut av rommet om natten når vi også sover og ikke kan følge med. Vi har ei større seng som han skal bruke egentlig, men tenkte å teste dette en natt før vi bytter om mer permanent. Den andre sengen har sånn sengehest ved hodet og beina så barnet ikke kan falle ut.

Lignende denne:

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 19:22   #8323
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ok, takk for svar.
Jeg stusser litt på at det er lov jeg også, det blir vel det samme som frihetsberøvelse.. Jeg heller bruker ikke seler eller lekegrind osv, eneste grinden som var i bruk er den som jeg nevnte over. En slik:

Men den er senket og fronten er av nå. Jeg er ikke redd for at han faller ut, men jeg legger nok ei myk gym matte under så han ikke slår seg dersom han skulle glemme seg. Det jeg mente var mest at han finner på å løpe ut av rommet om natten når vi også sover og ikke kan følge med. Vi har ei større seng som han skal bruke egentlig, men tenkte å teste dette en natt før vi bytter om mer permanent. Den andre sengen har sånn sengehest ved hodet og beina så barnet ikke kan falle ut.

Lignende denne:

Det er laaaaaaangt mellom en stol og en låst dør! Tenk hvis det oppstod en brann?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-06-11, 19:28   #8324
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, det er akkurat det med brann som gjør at jeg ikke vil låse da. Men hva med ei trappegrind foran døra? døra gå inn i rommet så det hjelper ikke å sperre for døra så han ikke får den opp heller, men vi har ei trappegrind liggende som ikke er brukt til noe.. Da får han opp døra og ved nød så finner han en vei forbi den også, så det må da være bedre enn å låse? Jeg får meg jo lett inn og ut også.
Jeg tenker jeg også kommer til å sette stoler der det blir sperre i den nye senga også, altså en ved hodet og en ved beina.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 19:37   #8325
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ja, det er akkurat det med brann som gjør at jeg ikke vil låse da. Men hva med ei trappegrind foran døra? døra gå inn i rommet så det hjelper ikke å sperre for døra så han ikke får den opp heller, men vi har ei trappegrind liggende som ikke er brukt til noe.. Da får han opp døra og ved nød så finner han en vei forbi den også, så det må da være bedre enn å låse? Jeg får meg jo lett inn og ut også.
Jeg tenker jeg også kommer til å sette stoler der det blir sperre i den nye senga også, altså en ved hodet og en ved beina.

Trappegrinn var knallurt!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no