Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Proteinbrød fra "Nærbakst"

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-15, 21:29   #1
Vaari
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2015
Innlegg: 1
Vaari er på en erverdig vei

Proteinbrød fra "Nærbakst"

Har funnet et brød på Rimi/ICA, det ser ut som om det inneholder ekstremt lite karbohydrater til å være brød...kan det virkelig stemme?? Noen her som har erfaring med å bruke det?

Vaari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo egenkomponert fedonaktig Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 21:32   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Hvor mange karbohydrater er det i det brødet da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 23:51   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Har ikke sett det du nevner, men kjøper dette i blant. Helt supert! Veldig godt på smak, og utrolig mettende. Tipper en skive nærmest tilsvarer tre vanlige brødskiver.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 01:02   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av Vaari, her.

Har funnet et brød på Rimi/ICA, det ser ut som om det inneholder ekstremt lite karbohydrater til å være brød...kan det virkelig stemme?? Noen her som har erfaring med å bruke det?


Ja, det kan stemme. Spiser det innimellom. Er vel 2.4 gram kh per skive eller noe?

Ei skive i ny og ne går bra. Du må bare teste ut hvordan du reagerer på det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 12:39   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har ikke sett det du nevner, men kjøper dette i blant. Helt supert! Veldig godt på smak, og utrolig mettende. Tipper en skive nærmest tilsvarer tre vanlige brødskiver.

Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 12:48   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.

De ligner ikke noe særlig.

Men synes de er fuktige og fæle, så må en tur innom brødristeren.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 13:00   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.

Nå elsker jeg pumpernickel, rugbrød og alt sånn kølsvart og fuktig brød, da, så jeg er kanskje ikke et barometer å rette seg etter. Jeg synes ikke disse har kraftig smak på noen måte (er mest smak av linfrø og andre frø, som hjemmebakte lavkarbobrød flest i så måte), men konsistensen er nok en smule lik. Hender jeg rister disse også, men aller best synes jeg de er som ovnsbakte ostesmørbrød med falukorv, sennep og oregano! Mhm!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 17:24   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

De ligner ikke noe særlig.

Men synes de er fuktige og fæle, så må en tur innom brødristeren.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå elsker jeg pumpernickel, rugbrød og alt sånn kølsvart og fuktig brød, da, så jeg er kanskje ikke et barometer å rette seg etter. Jeg synes ikke disse har kraftig smak på noen måte (er mest smak av linfrø og andre frø, som hjemmebakte lavkarbobrød flest i så måte), men konsistensen er nok en smule lik. Hender jeg rister disse også, men aller best synes jeg de er som ovnsbakte ostesmørbrød med falukorv, sennep og oregano! Mhm!

Hm - de må testes skjønner jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 17:39   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hm - de må testes skjønner jeg.

Er litt dyre, da. Rundt 40-50 kr for en pakke med fem skiver i, men skivene er stor, og de er veldig mettende. Får kjøpt tilsvarende brød (likt næringsinnhold og ingrediensliste, men annet merke) i Sverige for under halve prisen (22 kr, tror jeg det er). Bunkrer litt opp fra Eurocash i Strömstad når jeg er der.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 18:38   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er litt dyre, da. Rundt 40-50 kr for en pakke med fem skiver i, men skivene er stor, og de er veldig mettende. Får kjøpt tilsvarende brød (likt næringsinnhold og ingrediensliste, men annet merke) i Sverige for under halve prisen (22 kr, tror jeg det er). Bunkrer litt opp fra Eurocash i Strömstad når jeg er der.

Får kjøpe en pakke og teste i alle fall. Vi er i Sverige en gang i året bare så jeg får handle litt da. Er det sånn kjempelang holdbarhetstid på disse?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 09:53   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Får kjøpe en pakke og teste i alle fall. Vi er i Sverige en gang i året bare så jeg får handle litt da. Er det sånn kjempelang holdbarhetstid på disse?

Tok faktisk en pakke ut av fryseren i går, som jeg kjøpte for et par, tre uker siden, og den går ut i april 2016, så det korte svaret er vel: Ja!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, proteinbrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 11:22
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no