Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 20:36   #1
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

begynte mine tre første uker med å gå ned en halv kilo i uke..men så,vekta begynte å stige igjen og det har den tydeligvis fortsatt med
jeg blir fryktelig frustrert,hva gjør jeg galt???
min dagsmeny:
frokost:
2 egg
1-2 ss kremfløte
50 gr bacon
alt dette stekt i smør

lunsj (ikke hver dag):
2 kokte egg
2 ss majones
1 avokado
50g skinke (noen ganger lett salami)
2 never ost
agurk
isbergsalat

middag:
200-250 g kjøtt av noe slag
ca 1 dl fløtesaus
ca 6 dl blomkål/brokkoli kokt

kveld (prøver å ikke spise da,men hvis):
2 egg som omelett
2 never ost

i løpet av hele dagen blir d ca 6-7 kopper kaffe (svart) og ca 1-2 liter vann.

hva er feil her?

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 20:57   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Hvordan ligger du an i forhold til syklusen da? Mensen og sånn?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 20:59   #3
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hvordan ligger du an i forhold til syklusen da? Mensen og sånn?

har ingenting med den å gjøre.tro meg, for har gått opp i vekt i 4 uker nå nesten...

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:01   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

du skriver maks 5 g karbo om dagen.. det du spiser er da myye mer enn 5 g om dagen? bare brokkolien der er jo masse..?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:05   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Hun skriver vel maks 15 om dagen, og det ser vel ikke ut som så veldig mye mer enn det?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:12   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

det stod maks 5 hun har endret det nå..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:13   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

men uansett er jo 15 ikke så mye det heller.. hvor mye skal du ned da? om du ikke har så mye til overs så kan det jo gå tregt..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:19   #8
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

men uansett er jo 15 ikke så mye det heller.. hvor mye skal du ned da? om du ikke har så mye til overs så kan det jo gå tregt..

den ble endret ja,for jeg såg nå at jeg hadde glemt å oppsummere om at jeg har økt.
jeg vil ned 5 kilo "bare"...men for meg er det mye
greit at det går tregt men vil da ikke gå opp flere kilo..

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:20   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Sikkert mye for deg, men ikke sikkert det er så mye for kroppen din.. Kanskje du spiser for mange kcal.. er jo dem som må telle kcal når dem nærmer seg målet sitt...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:25   #10
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Sikkert mye for deg, men ikke sikkert det er så mye for kroppen din.. Kanskje du spiser for mange kcal.. er jo dem som må telle kcal når dem nærmer seg målet sitt...

uff ja mye mulig det...magen og kroppen fungere mye bedre enn før men vekta er ikke på min side på lavkarbo kosthold. da blir det en sulten tid i møte skjønner jeg

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:27   #11
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Prøv å legg dagens matinntak inn på diett.no? Da får du et bilde på hvor mye du får i deg. Du trenger ikke å gå sulten på lavkarbo, er ikke sikkert du trenger å kutte så mye

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:29   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

så finnes det jo ting som kan stoppe.. feks lavkarbobrød, fløte, sukkerfritt snop etc.. spiser du noe sånt?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:35   #13
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

så finnes det jo ting som kan stoppe.. feks lavkarbobrød, fløte, sukkerfritt snop etc.. spiser du noe sånt?

fløte ja...hmm... kanskje jeg ska prøveå kutte det da..spiser aldri snop eller brød. jeg har cøliaki...(bare til info)

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:36   #14
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Prøv å legg dagens matinntak inn på diett.no? Da får du et bilde på hvor mye du får i deg. Du trenger ikke å gå sulten på lavkarbo, er ikke sikkert du trenger å kutte så mye

okei..tusen takk, ska sjekke ut

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:37   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Lavkarbo er jo vektregulerende, slett ikke sikkert kroppen din synes du skal ned overhode

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:55   #16
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Lavkarbo er jo vektregulerende, slett ikke sikkert kroppen din synes du skal ned overhode

den vil jeg ikke være med på

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:28   #17
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Det ser ikke ut til at du spiser mye grønnsaker heller? Mange går ikke ned dersom de ikke spiser mye grønnsaker, "uansett" hvor få karber de spiser

Avocado, brokkoli, isbergsalat og agurk - om den eneste grønnsaken du spiser mye av er brokkoli, kan det vel være at kroppen din rett og slett trenger variasjon i næringsstoffer!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:34   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Det ser ikke ut til at du spiser mye grønnsaker heller? Mange går ikke ned dersom de ikke spiser mye grønnsaker, "uansett" hvor få karber de spiser

Avocado, brokkoli, isbergsalat og agurk - om den eneste grønnsaken du spiser mye av er brokkoli, kan det vel være at kroppen din rett og slett trenger variasjon i næringsstoffer!

Jeg lever nå i den tro, at vi mennesker ikke trenger så veldig mye karbohydrater jeg da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:48   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg lever nå i den tro, at vi mennesker ikke trenger så veldig mye karbohydrater jeg da

Det kan du tro så mye du vil, men det forandrer ikke på det faktum at noen må ha fler enn 0-15 karber om dagen for å trives og til og med for å gå ned i vekt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:52   #20
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det kan du tro så mye du vil, men det forandrer ikke på det faktum at noen må ha fler enn 0-15 karber om dagen for å trives og til og med for å gå ned i vekt

OK vi er forskjellige da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:56   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

OK vi er forskjellige da

Det skulle ikke forundre meg om ikke alle kropper i verden hadde litt varierende behov

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:01   #22
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det skulle ikke forundre meg om ikke alle kropper i verden hadde litt varierende behov

Ja vi er unike Ingen er lik, OG TAKK FOR DET

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:46   #23
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei
Cool

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

har og en mistanke om at jeg spiser for mye.
6 uker og - ca 2 kg . hadde forventet mer, uansett hva andre på forumet her sier.
Jeg spiser en del fløte og ost, og er desverre blitt litt for avhengig av sukkerfri sjokolade. Prøver å kvitte meg med kunstige søtningsstoffer, men ikke lett

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 00:21   #24
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Hm...jeg har stagnert sjøl jeg... Men etter å ha lest i bøkene igjen, ser jeg at 1dl fløte kan bli litt mye fett? Hvis vi tilfører kroppen nok fett over tid, vil den ikke behøve å forbrenne fra kroppens reserver, den får jo nok i maten. Men synes det er vanskelig sjøl dette, men jeg har kuttet ut fløten for å se om det er sånn på meg i alle fall. Gjelder visst å finne balansen mellom tilførsel og forbruk Eller nålen i høystakken om du vil Disse individuelle forskjellene er ikke lett å spore alltid Masse lykke til!

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 08:05   #25
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?

Man greier vanligvis ikke å spise så mye fett så det stopper som regel seg selv. HVertfall for meg.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar

Emneord
på slankern


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 19:30
Hvorfor spiser dere Bacongull? smosje Lavkarbo generelt 47 27-05-10 21:36
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Hvorfor spiser dere rein cocosa olje? annabanana Ketolysekuren 2 01-04-08 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no