Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-11, 11:06   #2876
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Huff da Sanna! Skjønner at du har det tungt akkurat nå. Jeg har ikke gikt men en veldig stiv kropp hver morgen. Bruker å spøke med at jeg har gikt, men det skal jeg slutte med! Det er forresten kaldere i lufta; den er skarp vil jeg si. Selv om graderstokken viser 13 grader her i skyggen og sola skinner så må jeg ut i sola for å kjenne varme. Det jeg noe knotete prøver å si er at 13 grader i skyggen nå og 13 grader i skyggen for en mnd siden er to forskjellige ting

Jeg fikk en strålende start på dagen idag; jeg kom meg opp av sengen (ikke så veldig elegang, jfr stiv i kroppen) og så sier gubben at dæ....magen din er blitt mindre. Så det veldig godt nå da du stod med siden hit. Godmannen min Det var godt å høre på en dag hvor jeg føler meg oppblåst pga baconcrisp i går kveld og en mens som er på gang.

Nå er det snart klart for dagens gåtur. Siden det er så fint så blir det langtur i dag. Det blir slutt på å gå flere mil i uka når jeg starter på jobb igjen Da blir det bare helgeturer. Men kanskje på tide å ta opp styrketreningen igjen da - der har jeg jo knapt vært den siste måneden

Så herlig å høre om sønnen din som reiste seg i dag Maria! Det er leeeenge siden mine var så små, men jeg husker fortsatt gleden.

  Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 11:10   #2877
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Morning ladies!
Trøtt som en... ja, jeg er et dovendyr. Kom meg særs sent i seng, lå selvfølgelig å snurra fra rundt 03 til 08, så når jeg endelig sovna engang etter 08, så blir jeg vekt av mr. Flørt som stod i romdøra og var så søt. Fjott.
Mamma forguder ham, så når jeg endelig kom meg opp, så satt de i stua og leste aviser og drakk kaffe. Jeg mener, våkna jeg plutselig i framtida?? Hjertet mitt, altså

Maten denne gangen får gå som den går, igrunn. Jeg er veldig uvel (pga. nerver) og spiser igrunn bare for å få nok energi. Jeg syter ikke over det, og jeg orker heller ikke ha dårlig samvittighet for det.

Mr. Flørt har tatt sykkelen min og er nå på vei til Saltstraumen sammen med en venn. Fint vær, så de får sikkert en kjempefin tur. Svett skal'n bli Blåser selvfølgelig friskt, så litt svalt blir det forhåpentligvis også.

Var sååå godt for sjela å være sammen med venner i går. Når vi fire er samlet så er det ingenting annet som betyr noe. Tiden flyr så fryktelig fort! Å bare være seg selv...

Nå er det ferdigkokte "potenskuler", som mamma så fint kaller det Fnis.

Bente: Problemet er at han er FOR perfekt. Han passer inn i enhver setting tenkelig. Han er en snill gutt, absolutt.

Håper alle har en herlig formiddag - det har jeg

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 11:17   #2878
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Klart du ikke skal hoppe inn i noe du er skeptisk på Prutti; men hva er det som gjør det skeptisk? At han passer så godt inn? Kanskje det er det du trenger; noe rolig, noe som ikke "trigger" og eller utfordrer deg? Nyt å være sammen med ham du, og den roen du får ved ham og felles venner er bare bonus.

Et annet spørsmål: blir det for skummelt med denne karen? Fordi du ser han kan være en som passer? Jeg bare spør...

Du har hatt en tøff periode nå, og trenger tid på å bli bedre. Bruk den tiden og dropp den samvittighetsgreia! klemmer er sendt!

  Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 11:33   #2879
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Klart du ikke skal hoppe inn i noe du er skeptisk på Prutti; men hva er det som gjør det skeptisk? At han passer så godt inn? Kanskje det er det du trenger; noe rolig, noe som ikke "trigger" og eller utfordrer deg? Nyt å være sammen med ham du, og den roen du får ved ham og felles venner er bare bonus.

Et annet spørsmål: blir det for skummelt med denne karen? Fordi du ser han kan være en som passer? Jeg bare spør...

Du har hatt en tøff periode nå, og trenger tid på å bli bedre. Bruk den tiden og dropp den samvittighetsgreia! klemmer er sendt!

Eneste jeg er skeptisk til er hans væremåte, hvorenn dumt det høres ut. Rett og slett fordi jeg vet at han er en flørt av natur, og hvorfor skal det være konsentrert til meg? Nei, det tror jeg ikke på, altså. Men, det kan jo være det jeg trenger nå, å ha litt tro! For hvis jeg innbiller meg at det er til meg, så kanskje jeg klarer gjenspeile noe tilbake? Noe som gir han noe som kan minne om et håp? Et håp om at jeg kommer tilbake?

Ja, det er skummelt at han passer så inn. Samtidig vet jeg at hvis jeg møter noen som er "perfekte" og som samtidig er veldig lik meg selv, så får jeg avsmak. Deluxe. Det blir for kjedelig. 3 minutter etter jeg hadde fått klærne på kroppen, så starter han en usaklig diskusjon om hvorfor jeg går i svart. Hallo? Leave me alone please, men neida, her skal det spøkes med - og jeg elsker det. I was made for loving you, baby! Etc

STOR KLEM

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 12:18   #2880
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Du Prutten, du Prutten !
Søren ikke lett å være ung.....
Har det friskt i minne, men er jaggu glad jeg slipper å være der.
Ikke for at jeg synes det er kjekt å se klokka tikke mot gamleheimen, men glad jeg har den gamle, kjedelige gubben min. Selv om jeg irriterer meg grønn over han mange ganger. Ganske mange ganger.
Og vet du hva ? Ting jeg i ungdommen syntes var sjarmerende ved han, er det jeg irriterer meg mest over nå !
Tør ikke tenke på hva han irriterer seg over hos meg ! Sikkert ingenting, for jeg er jo i grunnen ganske perfekt !

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 12:23   #2881
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Du Prutten, du Prutten !
Søren ikke lett å være ung.....
Har det friskt i minne, men er jaggu glad jeg slipper å være der.
Ikke for at jeg synes det er kjekt å se klokka tikke mot gamleheimen, men glad jeg har den gamle, kjedelige gubben min. Selv om jeg irriterer meg grønn over han mange ganger. Ganske mange ganger.
Og vet du hva ? Ting jeg i ungdommen syntes var sjarmerende ved han, er det jeg irriterer meg mest over nå !
Tør ikke tenke på hva han irriterer seg over hos meg ! Sikkert ingenting, for jeg er jo i grunnen ganske perfekt !

Ja, men Sanna, det er jo vi kvinner som er perfekte, vi må bare finne oss en verdig mann Eller? Regner med det blir slik med årene, at man kan få nok av det gode. Eller at det ikke blir like sjarmerende?
Det er ikke greit å være ung, det er sant det. Gleder meg til dette kapittelet er over og jeg har kommet helskinnet fra det, men så lenge man står i det - hvorfor ikke nyte det samtidig? Denne flørten har vært en del av meg hele dette året. Det er litt slitsomt med avstanden, særlig når våre beste venner ønsker oss så gjerne sammen. Det igjen kan også gå galt og skape kinkige situasjoner, men vi har nå klart oss så langt. Spennende er det, og jeg er så sjarmert. Til tross for Fyren som klarte å lage riper i lakken, så har jeg hatt Flørten i hjertet hele veien. Litt ufint å "holde på" med to samtidig. Men hei, er det i forskjellige postnumre, så er det nettopp det Fnis.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:01   #2882
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sitat:

Men hei, er det i forskjellige postnumre, så er det nettopp det Fnis.

Thihi....

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 15:02   #2883
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da var jeg hjemme igjen etter en koselig formiddag. Har fått danset meg litt varm i kroppen og skravlet masse. Fikk såååå mange "wow..." og "å gud..." og kommentarer om hvor flott jeg så ut i dag - skikkelig energiboost Tror de siste kiloene jeg har tatt av har forsvunnet på veldig synlige steder (les: spesielt rundt mage og midje), så føler de blir mye mer lagt merke til enn de første kiloene som gikk av. Veldig gøy og ekstra motivasjonsfaktor for å komme dit jeg ønsker

Dollsiene: Herlige gubben din - vær glad du har en slik mann

Sanna: Jeg vet ikke jeg om det er meg det er noe i veien med, men jeg synes så definitivt ikke det med kjærligheten blir noe enklere med alderen jeg....... Men nå er nå jeg over-emosjonell da, så det er kanskje hos meg selv problemet ligger - blæææææ - hadde engentlig vært bedre om jeg kunne skylde på noen andre

Pruttis: Kos deg med å tilbringe tid sammen med en god venn som gir deg litt flørt og krydder i hverdagen du. Hvis du skulle ønske at det skal bli noe mer, så finner du ut av det med tiden. Alle mennesker vil ha egenskaper man synes er fantastiske og andre egenskaper man irriterer seg over - forelskelsen kan gjøre en blind for dem, men hverdagen vil likevel få dem fram i lyset Som den håpløse romantikeren jeg er har jeg jo tro på at til syvende og sist er det Kjærligheten man har for hverandre som er det som avgjør. -Men nå har jeg jo også blitt bevist feil å det området, så kjærlighetsråd fra meg er kanskje ikke verdt å høre på...

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 15:26   #2884
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Nå får jeg litt blod på tann jeg Prutti....

Hva er det med hans væremåte?? Kan flørtingen hans være en måte å takle hverdagen på? Hvis han vil ha deg, du sier "nei" - ok - så kan flørting være en måte å takle det på - i påvente av neste sjanse til å få et ja?

Hvorfor skal ikke han være interessert i deg? Hvorfor ikke liksom?

Mange synes det blir skummelt når ting begynner å flaske seg. Mange skaper kaos i hverdagen sin, fordi det er de vant med og greier å håndtere. Da blir kaos tryggheten og det motsatte beint ut skumle greier.

Du får avsmak hvis du møter noen som er som deg. Avsmak hvis noen er som deg... Hvorfor det da vennen min?

Kjedelig? Hva vil det si?

Jeg ser for meg at denne karen ser at du burde kle deg i annet enn svart; og så sier han fra. Jeg liker'n! Mannfolk kan være ganske enkle i hodet sitt; de trenger ikke å få til å si ting rett ut. Så en diskusjon om farge på klærne kan være en måte å si noe annet på. Og så elsker du det; klart han fortsetter snuppen.

Jeg synes ordene til Bente nå sist (unntatt siste setning) var veldig fine å ta med seg videre. Følg dem du så ordner ting seg skal du se. Er ting "ment to be" så blir det sånn, og er de ikke "ment to be" så blir det ikke sånn. Men ikke skap kaos for deg selv da kjære snuppeluppeprutti.

Jeg er hjertens enig med deg Sanna, om at det er godt å ikke være ung. Gubben min gir meg stadig vekk nye gråe hår - men jeg tror ikke gresset er verken grønnere eller annerledes på den andre siden. Han min tror visst jeg selv tror jeg er perfekt - og jeg prøver å forklare at det finnes ingen større kritiker av meg enn nettopp meg selv. Og sånn holder vi nå på....

Å dele hverdagen med et annet menneske er ikke enkelt. Det handler om å gi og ta og være bevisst sin rolle i samarbeidet. Jeg har ennå til gode å se et parforhold hvor ting fungerer og hvor alt går så på skinner som det tilsynelatende kan se ut utenfra. Fasade er nå en ting, men hvilket bilde vi vil andre skal ha er nå et annet. Jeg tror begge parter må jobbe for å få et forhold til å fungere, og om en tiltrekkes mot noen som er en motsetning av seg selv, eller en som er lik seg selv så krever det ulik innsats. Gubben min og jeg er ulike, svært ulike og har knapt nok felles interesser Det har vært min store frustrasjon i mange mange år. Nå har jeg roet meg ned (legg merke til jeg) og hverdagen fungerer godt. Ikke de store høydare følelsesmessig, men den gode tryggheten som er så viktig for å ha samliv med noen. Mye kommer med erfaring og med årene, og er noe av det jeg setter pris på med å være i den alderen og livsfasen jeg faktisk er i.

  Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 16:42   #2885
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hør på den kloke, gode Dollsine, Pruttis, jeg vet ikke hvordan det kunne vært sagt bedre

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 20:06   #2886
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Må dele dette opp.

Dollsine skrev:
Nå får jeg litt blod på tann jeg Prutti....

Hva er det med hans væremåte?? Den er vakker.
Kan flørtingen hans være en måte å takle hverdagen på? Absolutt. Det har jeg også konfrontert han med. Derfor vi snakker litt annerledes til hverandre når vi er alene. Da kommer sannheten fram. Ellers har han en fin måte å rose seg selv på når han har gjort noe han er stolt over. Det ser jeg ikke noe galt i, og ser samtidig lærdom og oppfordring til å gjøre det samme.
Hvis han vil ha deg, du sier "nei" - ok - så kan flørting være en måte å takle det på - i påvente av neste sjanse til å få et ja? Selvfølgelig. Nå vet jeg at jeg er både vanskelig å lese, kommunisere med og jeg blir - av alle - tolket som et arrogant menneske. Det er liksom slik helt til jeg "gir etter".

Hvorfor skal ikke han være interessert i deg? Hvorfor ikke liksom? Fordi han er av den typen som kun vil ha det beste. Og jeg er på det stedet at jeg eier ikke tro på at jeg er det beste for ham, derfor blir jeg samtidig litt redd, skuffet.

Mange synes det blir skummelt når ting begynner å flaske seg. Mange skaper kaos i hverdagen sin, fordi det er de vant med og greier å håndtere. Da blir kaos tryggheten og det motsatte beint ut skumle greier.

Du får avsmak hvis du møter noen som er som deg. Avsmak hvis noen er som deg... Hvorfor det da vennen min? Dette har ingen gjort mer tydelig enn du, vennen min. Denne må jeg få fundere litt på. Ikke tenkt slik på det før.

Kjedelig? Hva vil det si? Jeg er kjedelig(konservativ, prippen), da vil jeg i alle fall ikke tilbringe mer tid med noen som er like kjedelig. Det blir kjedelig

Jeg ser for meg at denne karen ser at du burde kle deg i annet enn svart; og så sier han fra. Jeg liker'n! Mannfolk kan være ganske enkle i hodet sitt; de trenger ikke å få til å si ting rett ut. Så en diskusjon om farge på klærne kan være en måte å si noe annet på. Og så elsker du det; klart han fortsetter snuppen. Alle liker ham. Jeg passet vårt felles "tante og onkel"-barn i dag, og når han var ferdig med sykkelturen kom han innom for å levere den. Det han egentlig gjorde var å hilse på mamma og legge seg på sofaen. Jeg hadde en svart, sid kjole (som var blitt såååå for stor!) som jeg følte meg fin i. Han bare målte meg fra topp til tå, smilte og sovna. Fnis. Beskjed om å ta på rød kjole i bursdag. Må vel adlyde.

Jeg synes ordene til Bente nå sist (unntatt siste setning) var veldig fine å ta med seg videre. Følg dem du så ordner ting seg skal du se. Er ting "ment to be" så blir det sånn, og er de ikke "ment to be" så blir det ikke sånn. Men ikke skap kaos for deg selv da kjære snuppeluppeprutti. No more chaos. I promisse.

Jeg er hjertens enig med deg Sanna, om at det er godt å ikke være ung. Gubben min gir meg stadig vekk nye gråe hår - men jeg tror ikke gresset er verken grønnere eller annerledes på den andre siden. Han min tror visst jeg selv tror jeg er perfekt - og jeg prøver å forklare at det finnes ingen større kritiker av meg enn nettopp meg selv. Og sånn holder vi nå på.... JAMMEN VI ER PERFEKTE ALLE SAMMEN! In our own special way!

Å dele hverdagen med et annet menneske er ikke enkelt. Det handler om å gi og ta og være bevisst sin rolle i samarbeidet. Jeg har ennå til gode å se et parforhold hvor ting fungerer og hvor alt går så på skinner som det tilsynelatende kan se ut utenfra. Fasade er nå en ting, men hvilket bilde vi vil andre skal ha er nå et annet. Jeg tror begge parter må jobbe for å få et forhold til å fungere, og om en tiltrekkes mot noen som er en motsetning av seg selv, eller en som er lik seg selv så krever det ulik innsats. Gubben min og jeg er ulike, svært ulike og har knapt nok felles interesser Det har vært min store frustrasjon i mange mange år. Nå har jeg roet meg ned (legg merke til jeg) og hverdagen fungerer godt. Ikke de store høydare følelsesmessig, men den gode tryggheten som er så viktig for å ha samliv med noen. Mye kommer med erfaring og med årene, og er noe av det jeg setter pris på med å være i den alderen og livsfasen jeg faktisk er i. Tro så kjedelig hvis dere skulle gjort alt sammen, diltet i buksbaken til hverandre hele tiden. Aldri fred å få. Men det er jo som du sier - hvem vet hva som er på den andre siden, og hvem vet hva som ville vært om ting hadde vært annerledes. Det er fint at vi ikke vet, vi er jo nysgjerrige vesener.


Nå er ungen prekivert (thank heeeeeeeeeeeaven!) og jeg er nydusjet, sminket og påkledd. Rusler snart ned i svingen til resten av Det Gode Selskab. Jeg gleder meg. Det verker i hjertet når jeg tenker på å reise opp igjen. Er det pga. ham? Er det fordi jeg savner vennene mine og tante sin harry? Det var det der kaoset...

Kos dere masse i kveld, mine kjæreste venner. Tenker på dere hele dagen lang, og jeg gleder meg til hver gang jeg logger på og det er oppdatering i tråden. SMASK!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 22:26   #2887
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dere skriver så mye at jeg ikke klarer å henge med!

Det blir bare en liten oppdatering fra min side.

Har fått hybelen, som var møkkete (!), så har klagd og får avslag i husleien første måned. Har vært på Ikea og kjøpt smijernsseng, sengeteppe, og masse puter+bokhylle. Kid har bidratt med steike fine gardiner, og må på ikea igjen for å kjøpe lampe og avlastningsbord.
Vil ha litt flere møbler, men ikea var utsolgt for det jeg ville ha, så sitter på finn og følger med på hva som blir lagt ut. Skal på fretex på mandag for å se etter spisebord og tvbord.

Det eneste som er montert opp og fikset så langt er senga. Brunt sengeteppe og masse hvite, brune og rosa puter + saueskinn. Og over senga har jeg et skilt mamma har kjøpt til meg hvor det står: "The princess sleeps here". Mamma er søt altså!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 22:58   #2888
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Har sittet her med en ny bok og tv i kveld. Sønnen min har hatt jentebesøk så han har ikke hatt tiid til å prate med mamman sin Stadig vekk den samme jenten på besøk gang på gang nå forresten, så mulig det er litt loooove her i huset altså - godt det er det for noene her i alle fall Veldig koselig det da!

Pruttis: Håper kvelden din har vært fantastisk, tenker på deg jenta mi

Appelsinpiken: Høres ut som du allerede begynner å komme i orden og få det riktig så koselig på hybelen - kjekt å ordne i stand da - skal jo bo der en stund frammover nå Skjønne mamman din - savner nok jenta si tenker jeg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 23:00   #2889
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Fortsettelse.....

Jeg og gleder meg til å logge på og lese oppdateringene - og blir desto mer skuffet hvis det ikke er noen

Når det gjelder deg Prutti så tenker jeg....

Så deilig at han har en vakker måte å være på. Hva kan være bedre enn det? Og dere har en annen tone når dere er alene; godt å høre. En mann som roser seg selv på en måte andre kan lære av - bra! Jeg er sikker på at det er flere enn meg som gjerne mottar tips...

Du er klar over at du er vanskelig å lese, kommunisere med og at du blir tolket som arrogant: for meg høres dette ut som det er en del av skallet du omgir deg med for å beskytte deg selv mot å bli såret, skuffet eller noe sånt? For en herlig mann som ser "bak" skallet og ser den virkelige deg! For et kompliment da gitt; du vet han vil ha det beste - og så vil han ha deg!! Gi litt slipp på tanken om at du ikke er bra nok for ham,og se hvor det kan føre hen.....

Tenk positive tanker, og det positive gror er det noe som heter. Det gjelder også deg Pruttisnuppi. Å si til seg selv at jeg ikke er verdt noe får en til å føle seg mindre verdt. Å tenke at jeg er verdt noe - da blir en verdifull. Det må bare gjentas, og gjentas og gjentas og gjentas og gjentas og gjentas osv...

Ja så er du konservativ og prippen. So what?? Du tror vel ikke du er alene om å være det?? Dette har da ingen betydning for om man vil være sammen med andre eller ikke. Og det vil jeg si, at sånn jeg "kjenner deg" så vil jeg ikke påstå at du er kjedelig nei, for det er du ikke!

Alle liker ham. Jeg passet vårt felles "tante og onkel"-barn i dag, og når han var ferdig med sykkelturen kom han innom for å levere den. Det han egentlig gjorde var å hilse på mamma og legge seg på sofaen. Jeg hadde en svart, sid kjole (som var blitt såååå for stor!) som jeg følte meg fin i. Han bare målte meg fra topp til tå, smilte og sovna. Fnis. Herlig!

Beskjed om å ta på rød kjole i bursdag. Må vel adlyde. Jepp det må du!

Du sier det verker i hjertet når jeg tenker på å reise opp igjen og spør om det er pga av ham. Ja hvorfor ikke? Kjenn litt på den følelsen, kjenn på verken. Og se om du ubevisst skaper "kaos", uro e.l rundt deg som en måte å håndtere det du kjenner på.

Tenker dette er nok for å kveld. Kos deg i det gode selskab snuppen!

  Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 23:02   #2890
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og forresten.... i kveld kom lysten på softis over meg igjen. Venter mensen ja, ingen tvil. Jeg pisket litt krem og blandet i noen få dråper med stevia med engelsk toffee. Og vips - der fikk jeg dekket søtbehovet mitt. Nå må jeg investere i ismaskin! Fant forresten denne tråden, hvor en Krupsmaskin ble anbefalt. Og ikke vet jeg om jeg greier å vente til jul heller

  Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 23:29   #2891
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Før jeg kryper til køys vil jeg også kommentere på ett par av de samme tingene som Dollsine sier til deg Pruttis-mor, for jeg syns hun har så veldig rett i alt hun sier. Det går så spesielt på disse to tingene som du svarer Dollsine:

Sitat:

Hvorfor skal ikke han være interessert i deg? Hvorfor ikke liksom? Fordi han er av den typen som kun vil ha det beste. Og jeg er på det stedet at jeg eier ikke tro på at jeg er det beste for ham, derfor blir jeg samtidig litt redd, skuffet.
Du får avsmak hvis du møter noen som er som deg. Avsmak hvis noen er som deg... Hvorfor det da vennen min? Dette har ingen gjort mer tydelig enn du, vennen min. Denne må jeg få fundere litt på. Ikke tenkt slik på det før

.

Jeg tror dette henger sammen, og slik jeg oversetter det du skriver leser jeg det slik: Du tror ikke du er god nok for han, du tror ikke du er verdig hans kjærlighet - og det at han liker deg så godt får deg egentlig til å tro at det må da være noe galt med han - siden han liker deg.....

Jeg forstår deg så altfor godt, vennen, jeg har hele livet slitt med å se på meg selv som et menneske som er verdt å elske selv, så jeg vet hvor vanskelig den derre sirkelen er. Ønsker så veldig at du skal slippe å gjøre de samme feilene som meg Du er en fantastisk person som er verdig av alt det gode som kommer i din vei - og jeg tror du må jobbe med å fortå det - ikke bare i hodet ditt, men også følelsesmessig - slik at du faktisk blir i stand til å gripe dette gode når det kommer rett foran nesen på deg
Ja, jeg vet det er enklere å si enn å gjøre noe med, det er så altfor lett å komme i en sirkel der en ender med å skaffe seg bekreftelser på sin manglende egenverdi..... Håper så veldig at du slipper å bli gående i en slik sirkel vennen

Nå skal jeg ta kvelden - håper alle har hatt en god kveld, nattinatt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 23:40   #2892
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Takk gode kloke Bente. Du deler en erfaring mange sliter med. Meg inkludert.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 00:12   #2893
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God kveld/natt damer=)

Her har det som vanlig kommet masse nytt siden jeg var innom sist Koser meg når jeg kan sitte å lese meg opp, bare den teflonhjernen som svikter litt på hva det er jeg skal huske når jeg til slutt kommer meg igjennom da
Ikveld har jeg vært på kino og ute å spist med et par venninner, kjempekoselig =) Og deilig at jeg endelig kan få med noen ut uten å drekke på en lørdag, jeg er nok LITT lei av den hærre fylla ja Nå er det sofakos med te, mac og tv=) Har bretta klær, vaska klær og hengt opp klær og sitter igrunn bare å venter på "sjåfør-telefon" =) Har lova tante og onkel at jeg skal kjøre de hjem i natt og det kunne bli alt fra 12- 2 fikk jeg beskjed om, så da sitter jeg her da=) Har kokt egg nå også, tenkte å lage meg eggehakk Brød er tatt ut av fryseren og, så blir nok snadder-frokost imorgen det ja=)=)=)

Så koselig med fine tilbakemeldinger fra dansekompiser Bente! Og kjempebra at du føler deg fin og at det blir lagt merke til=) Det gjør så mye for selvtilliten

Prutti'n, han der høres jo ut som en skikkelig åreit kar!=) Bente og Dollsine har sagt det meste, så jeg velger å bare si meg enig med de kloke damene=) Håper du tok på den røde kjolen og at du storkoser deg ikveld

Og så gøy med hybel asså Appelsinpiken =) Bra du fikk litt avslag første mnd siden den var møkkete, det skulle bare mangle..! Håper du storkoser deg, og at du fikk bad alene??? Sikker på det blir kjempefint uansett!

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 08:12   #2894
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Første mann oppe as usual?

Appelsinpiken: Så godt å komme i orden! Hvor stor er denne hybelen da? Og som Rikkemor er jeg nyskjerrig på om du må dele bad?

Rikkemor: Hvilken kino var dere på? Jeg skal muligens ut med noen jenter i kveld og se Bridesmaids. Passer jo fint, ettersom to av jentene gifter seg de neste ukene

Bente: Spennende med jentebesøk hos sønnen da! Hvor gammel er han?

Dollsine: Jeg har ismaskin, men ikke somlet meg til å prøve den....men din variant hørtes også god ut!

Prutti: Dollsine og Bente sier det så bra Håper du koser deg hjemme!

Her sov ungene helt til 07.30! Det må være ny rekord! Deilig for meg iallefall!

I går var jeg ikke flink med maten i hele tatt. Tar på å ha besøk merker jeg! usj...innstramming idag!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 08:47   #2895
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Dere skriver så mye at jeg ikke klarer å henge med!

Det blir bare en liten oppdatering fra min side.

Har fått hybelen, som var møkkete (!), så har klagd og får avslag i husleien første måned. Har vært på Ikea og kjøpt smijernsseng, sengeteppe, og masse puter+bokhylle. Kid har bidratt med steike fine gardiner, og må på ikea igjen for å kjøpe lampe og avlastningsbord.
Vil ha litt flere møbler, men ikea var utsolgt for det jeg ville ha, så sitter på finn og følger med på hva som blir lagt ut. Skal på fretex på mandag for å se etter spisebord og tvbord.

Det eneste som er montert opp og fikset så langt er senga. Brunt sengeteppe og masse hvite, brune og rosa puter + saueskinn. Og over senga har jeg et skilt mamma har kjøpt til meg hvor det står: "The princess sleeps here". Mamma er søt altså!

Dumt du bor så sabla langt unna, for jeg har kjelleren full av fine møbler.
Vi, - les jeg ønsker et mindre hus og har begynt å rydde vekk litt.
Mye er gått til bruktbutikken her i bygda og flere billass gikk til et loppemarked.

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:23   #2896
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen! I dag henger tunge mørke skyer over oss her. Usikker på om jeg skal tørre å male i dag..... Vel, får uansett se det an til sønnen min har stått opp, kanskje det letter litt utover dagen - er jo lov å håpe....

MariaB: Sønnen min er 17 nå, så han begynner å bli stor gutt på alle måter, selv om jeg vet jeg duller litt med han fremdeles..... Men han har bare to år igjen på vg nå, og er det jo stor mulighet for at han flytter etter det, så jeg benytter nå sjansen til å dulle mens jeg kan, jeg Føler ikke det er lenge siden mine var på alder med dine Maria, tiden går altfor fort!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:28   #2897
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen! Jeg er oppe Maria. Godt å se at flere er oppe på en søndag morgen! Jeg er som ungene; må stå opp litt tidligere for hver dag de siste dagene før ferien. Så i dag var jeg oppe kl 0730 og er småtrøtt. I morgen er det hverdag igjen, og da skal jeg opp kl 0545 Kobler meg på forumet fra telefonen allerede i senga, og oppdaterer meg før jeg står opp. Det er koselig morgenstund det

Jeg og har et stort hus Sanna og driver med rydding og bortkjøring. Spesielt etter at ungene flyttet på hybel, men så kommer de nå hjem med ting og tang da med ujevne mellomrom, og så blir det fullt igjen. Men sånn rydding er godt, og kan få en til å se på huset med nye øyne. Kanskje litt ommøblering eller litt oppussing hadde gjort seg? Litt maling her, og en gardin der? Jeg malte "gutterommet" i sommer og det gjorde meg veldig godt. Fikk ryddet ut junior i samme slengen og tatt rommet tilbake. Nå står det klart som et gjesterom/arbeidsrom for symaskin osv. Blir i godt humør hver gang jeg går inn der jeg

Jeg melder meg på spørsmålet om hybel og bad Appelsinpiken? Jeg er nå fortsatt en pragmatiker, og tenker at om du måtte dele med noen/mange så er det bedre enn å måtte pendle hver dag.

Så godt å høre at småttisene sov lenge i dag Maria! Husker godt den tiden da de våknet på et tidspunkt for meg midt på natta. Og det typiske at når mannen min skulle stå opp med dem så sov de gjerne mange timer lengre enn når det skulle opp Lurte alltid på om han ga dem noe, en slags premiering for at de skulle sove lengre.

Så bra du koser deg med sønnen din Bente! Det kommer du til å ha igjen for når han blir voksen. Garantert og helt sikkert. Og så koselig at han har kjæreste da. Ta det som et tegn på at du har gjort en bra jobb at han tar henne med hjem. Hadde han ikke trivdes/følt seg trygg ville han ikke gjort det!

Hvilken ismaskin har du da Rikkem0r? Fatter ikke at du ikke har prøvd den jeg da

I morgen er det hverdag, og jeg skal stramme inn ift kosten. Jeg tror det var Manne som sa det for mange sider siden, at i starten på ketogent kosthold (3 første ukene) så skal en bare spise mat laget av egg, kjøttdeig, ost, skinke, kyllingfilet, laks, brokkoli, blomkål, fløte, cottage cheese, salat og agurk. Smør kunne brukes til å steke i. Har dere fulgt denne planen? Hadde det noe for seg? Jeg har tenkt en del på hva jeg spiste i fjor sommer da jeg startet med dette, og det var egg/bacon til frokost, salat med skinke/kylling/rømme til lunsj, middagen var veldig ofte ferdig grillet kylling fra Mega eller stekt laks. Til kvelds husker jeg ikke, men regner med det var middagsrester, salat eller osteskiver (visste ikke om alt det andre vi kunne spise på den tiden). Jeg var heller ikke klar over at fettmengden måtte økes, så det gjorde jeg ikke annet enn det jeg fikk gjennom maten. Nå da jeg skal ta kroppen min tilbake, tenkte jeg å gjøre som jeg gjorde i fjor. Helt enkle greier, uten for mye fiksfakserier. Og innenfor grensene for 5/20/75% slik at maks 15 g kh, 70 g protein og resten fett. Går ned til 70 g protein fordi det er målvekta mi. Er det for mye karbohydrater tror dere? I hele sommer har mantraet om at en skal få kh'ene fra grønnsaker surret i hodet mitt; så jeg har ikke spist brød eller knekkebrød på lang tid.

Vil gjerne ha innspill på dette jeg jenter; tips, hva er lurt/ikke lurt. Annet jeg kan gjøre osv....

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:44   #2898
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sjekk ut denne siden her.

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:54   #2899
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Så bra du koser deg med sønnen din Bente! Det kommer du til å ha igjen for når han blir voksen. Garantert og helt sikkert. Og så koselig at han har kjæreste da. Ta det som et tegn på at du har gjort en bra jobb at han tar henne med hjem. Hadde han ikke trivdes/følt seg trygg ville han ikke gjort det!

I morgen er det hverdag, og jeg skal stramme inn ift kosten. Jeg tror det var Manne som sa det for mange sider siden, at i starten på ketogent kosthold (3 første ukene) så skal en bare spise mat laget av egg, kjøttdeig, ost, skinke, kyllingfilet, laks, brokkoli, blomkål, fløte, cottage cheese, salat og agurk. Smør kunne brukes til å steke i. Har dere fulgt denne planen? Hadde det noe for seg? Jeg har tenkt en del på hva jeg spiste i fjor sommer da jeg startet med dette, og det var egg/bacon til frokost, salat med skinke/kylling/rømme til lunsj, middagen var veldig ofte ferdig grillet kylling fra Mega eller stekt laks. Til kvelds husker jeg ikke, men regner med det var middagsrester, salat eller osteskiver (visste ikke om alt det andre vi kunne spise på den tiden). Jeg var heller ikke klar over at fettmengden måtte økes, så det gjorde jeg ikke annet enn det jeg fikk gjennom maten. Nå da jeg skal ta kroppen min tilbake, tenkte jeg å gjøre som jeg gjorde i fjor. Helt enkle greier, uten for mye fiksfakserier. Og innenfor grensene for 5/20/75% slik at maks 15 g kh, 70 g protein og resten fett. Går ned til 70 g protein fordi det er målvekta mi. Er det for mye karbohydrater tror dere? I hele sommer har mantraet om at en skal få kh'ene fra grønnsaker surret i hodet mitt; så jeg har ikke spist brød eller knekkebrød på lang tid.

Vil gjerne ha innspill på dette jeg jenter; tips, hva er lurt/ikke lurt. Annet jeg kan gjøre osv....

Ja, har alltid hatt et veldig godt forhold til ungene. Det er selvfølgelig viktig mens de er små, men mange tenker kanskje ikke over at det er enda viktigere - og enda vanskeligere - når de kommer i tenårene. De er min store glede og stolthet i livet

Når det gjelder maten, så tror jeg egentlig ikke du trenger en "liste" over matvarer, Torkil gir i alle fall ikke noen slik liste. Men i begynnelsen, spesielt siden du sliter med vektnedgangen, vil jeg nok anbefale å spise mest mulig "rent", rene kjøtt og fiske produkter, egg, meieriprodukter, masse vann og grønnsaker. Begrense mengden bær, nøtter og bakevarer en periode, for å se om vektnedgangen kommer da.

Pass på å holde deg under 15g karber i første omgang, og la det hovedsaklig komme fra masse grønnsaker. Torkil sier at det også er viktig for prosessene i kroppen med masse grønnasker, bl a at en får mer optimal fettforbrenning. Kanskje begrene brøderstatninger, bær, nøtter ol. til helger og feriedager - da nekter du deg det ikke, så det blir ikke så stort savn

I tillegg tror jeg for oss gamle damer det kan være bra å begrense proteinene litt. Jeg prøver å holde meg under 70g pr dag selv, greier det ikke hver dag skal jeg innrømme, men kjenner på meg at det er bedre for meg de dagene jeg greier det. Jeg har tenkt veldig mye på dette med proteiner etter den diskusjonen vi hadde her for lang tid siden, og jeg tror det er veldig vanskelig å få for lite proteiner på dette kostholdet. I tenårene trente jeg kjempemasse - to ganger om dagen - og bygde og vedlikeholdt masse muskelmasse - og den gangen spiste jeg myyyyyye mindre proteiner enn jeg gjør på dette kostholdet Derfor er jeg ganske enkelt ikke redd for å få i meg for lite proteiner i denne gamle kroppen

Og så lar du resten komme fra fett, hvis du er redd for å komme for høyt på proteinene, så kan du bruke en del smør, cocosa og olivenolje som fettkilder, skal ikke så mye til før det øker fettprosenten

Håper du får det til å fungere bra i morgen, Dollsine, krysser fingre og tær for deg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:02   #2900
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Sjekk ut denne siden her.

Den der var jo helt feil for meg i alle fall - sier jeg må spise under 1100 kal pr dag for å gå ned i vekt - da dør jeg!!!! Og beviselig har jeg gått ned i vekt og aldri vært nede i så lavt kaloriinntak.......

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no