Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 10:09   #2901
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

hehe, dollsine, det var jeg som har iskremmaskin uten å ha prøvd den Men nå ligger skålene i frysen, så det er bare å komme igang!

Bente: synes ikke du duller jeg! Som Dollsine sier, det man invisterer i barna får man igjen senere! Tror spesielt dette gjelder gutter, som har en tendens til å følge etter jentene og ikke omvent. Så vi må koooose med guttene våre mens vi kan!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:14   #2902
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Bente: synes ikke du duller jeg! Som Dollsine sier, det man invisterer i barna får man igjen senere! Tror spesielt dette gjelder gutter, som har en tendens til å følge etter jentene og ikke omvent. Så vi må koooose med guttene våre mens vi kan!

Ja, enig, vi må kose med de skjønne de skjønne guttene våre - og vi vil jo gjerne også at de skal bli gode menn som vet å vedsette kvinner

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:14   #2903
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Den der var jo helt feil for meg i alle fall - sier jeg må spise under 1100 kal pr dag for å gå ned i vekt - da dør jeg!!!! Og beviselig har jeg gått ned i vekt og aldri vært nede i så lavt kaloriinntak.......

Jeg prøvde meg på den der i går (bare for å se om det var mulig) og var helt nazi på å få det til å stemme.
Men fettdelen ble oversteget. Hadde dødd, skulle jeg spist mindre.
Hva ble resultatet ? Jo, steike vondt i topplokket i dag....
Med denne linken ville jeg bare vise hvor mye forskjellig som er ute og går når det gjelder lavkarbo.
Det er søren ikke godt å vite hva en skal tro.
Den ene "lavkarbo-legen" mener ditt og den andre datt. Og det har seg jo sånn da, at vi har litt ekstra tro på leger !!

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:15   #2904
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Takk Bente! Jeg husker også den diskusjonen. Er ikke redd for å komme for høyt på proteinene nei; utfordringen er å komme lavt nok. Jeg sier her at jeg ikke skal over 70 g/dag, mens jeg før ferien satte 80g/dag som maksmål. Det er 70 kg som er målvekta mi vet du. Trenger ikke verken brød eller knekkebrød, spiste det mest for variasjonens del. Og for at det var enklere å ha med matpakke med brød enn med salat på jobb.

Jeg kjenner jeg gruer meg ift om jeg blir sulten, spesielt når jeg er på jobb. Hva kan jeg spise da? Ost går jo ikke pga proteinmengdene. Og så er jeg redd for å begynne å fryse igjen Det er kanskje det jeg gruer meg mest til nå.... Hva gjør jeg da?

Takk til deg og Sanna for linken til den siden. Ble litt skremt da jeg så at jeg måtte spise 21000 kcal/dag for å opprettholde vekta mi men så det var en kommafeil - amerikanerne bruker ikke komma i tall men punktum. I følge denne siden skal jeg ha følgende for å gå ned i vekt:
1,308 calories pr dag.10g kh/dag 136 g protein/dag 81 g fett

La inn at jeg er stillesittende, for det er jeg i grunnen. Hvis jeg legger inn at jeg driver med lett trim så øker kcal til 1571/dag og fett til 110 g/dag. Protein er likt, og kh har jeg selv bestemt. Dette er nesten dobbelt så mye protein som jeg tenker det....

Hva slags tall la du inn da Bente som kom så langt ned på kcal??

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:16   #2905
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg prøvde meg på den der i går (bare for å se om det var mulig) og var helt nazi på å få det til å stemme.
Men fettdelen ble oversteget. Hadde dødd, skulle jeg spist mindre.
Hva ble resultatet ? Jo, steike vondt i topplokket i dag....
Med denne linken ville jeg bare vise hvor mye forskjellig som er ute og går når det gjelder lavkarbo.
Det er søren ikke godt å vite hva en skal tro.
Den ene "lavkarbo-legen" mener ditt og den andre datt. Og det har seg jo sånn da, at vi har litt ekstra tro på leger !!

Ah....godt å lese!

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:38   #2906
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

La bare inn vekt, høyde, aktivitetsnivå og alder..... Slike automatiske beregninger har jeg null tro på uansett, en må finne ut hva som fungerer for sin egen kropp.

Min sa jeg skulle spise i overkant av 1400 for å vedlikeholde vekt. Når jeg sjekkker nå på diett.no så ligger jeg ofte rundt 1500, og da går jeg ned i vekt. Jeg teller ikke kalorier, så det regulerer seg ofte til det nivået av seg selv når jeg spiser meg passe mett. Av og til havner jeg på 2000, men det er gjerne når jeg sjekker dager jeg egentlig allerede vet jeg har "overspist".

Hvis jeg var deg Dollsine, ville jeg passet på å få i meg en skikkelig god frokost med mye fett, drikk te med cocosa som "mellommåltid" om du trenger det, og ta også med en god fet lunch. -Slik jeg har oppfattet deg tidligere er det på dagtid du er mest sulten og fryser mest - derfor viktig å få en god start på dagen
Prøv med noenlunde faste måltider nå i begynnelsen, ikke spis hvis du er mett selvfølgelig, da utsetter du måltidet, men prøv å drikk litt vann, kaffe, te med cocosa isteden for å spise så mye mellom måltidene. Kanskje regulerer du da sulten litt etter noen uker?
Jeg gjorde dette i begynnelsen da jeg startet å leve ketogent, for i begynnelsen syntes jeg det var veldig vanskelig å skille mellom virkelig sult, sug og tørst. -Nå føler jeg det er mye lettere å tolke signalene fra kroppen, og jeg føler også at nå blir jeg sulten når det er "normalt" for kroppen å bli sulten igjen - kanskje trenger kroppen din litt omstillingshjelp

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 11:04   #2907
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Maria! Rikkem0r! Surrer mer med navnene enn hva dere vet! Men prøv nå den ismaskina så vi får høre hvordan det går

Det stemmer Bente, det er på formiddagene jeg fryser mest og er mest sulten. Jeg står opp styggtidlig; kl 0545, spiser frokost kl 0615. Dessverre kan jeg ikke ta lunsj før ca kl 11.15-11.30. Ofte sitter jeg i møter fra kl 09-11, så evt mat må spises før dette. Også om jeg ikke er helt sulten akkurat da. Sånn ca kl 09-0930 begynner jeg å fryse. Da er vel kroppen komme i gang, og mangler noe. Da har jeg drukket dagens første tekopp, er et stykke inn i den første literen med vann. Tror jeg må ha noe å spise i den tiden, men hva? Forslag? Ett egg? Med majones? Er det ok?

Eller skulle jeg snudd frokosten på hodet og spist ett egg, litt majones og cocosa kl 0615 og så tatt omeletten kl 0745 når jeg er på kontoret? Er jo ikke så sulten kl 06.

Jeg har lagt inn morgendagens plan i diett.no, hvor frokosten består av omelett, tubeost og med litt sopp. Måtte fylle på med cocosa for å få opp fett%. Frokosten endte da opp på 45 g fett, 21 g protein og 0,6 g kh. Til lunsj har jeg satt sammen en salat av issalat, agurk, blomkål, brokkoli, rømme og olje. Lunsjen kommer da på 57 g fett, 13 g protein og 6 g kh.
Middag blir stekt kylling (ferdig grillet, hvor brystet er skjært i skiver og stekt godt i smør), salat som til lunsj. Sum for middagen: 50 g fett, 31 g protein, 4 g kh. Total sum for hele dagen er 152 g fett, 64 g prot og 11 g kh (%: 81/15/3). Regner med å måtte ha noe til kvelds og, og har litt å gå på av proteiner og fett.

Jeg maser på dere nå, men jeg må finne en måte å gjøre dette på som fungerer. Er veldig glade i dere alle sammen!

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 11:16   #2908
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.


Eller skulle jeg snudd frokosten på hodet og spist ett egg, litt majones og cocosa kl 0615 og så tatt omeletten kl 0745 når jeg er på kontoret? Er jo ikke så sulten kl 06.

Jeg har lagt inn morgendagens plan i diett.no, hvor frokosten består av omelett, tubeost og med litt sopp. Måtte fylle på med cocosa for å få opp fett%. Frokosten endte da opp på 45 g fett, 21 g protein og 0,6 g kh. Til lunsj har jeg satt sammen en salat av issalat, agurk, blomkål, brokkoli, rømme og olje. Lunsjen kommer da på 57 g fett, 13 g protein og 6 g kh.
Middag blir stekt kylling (ferdig grillet, hvor brystet er skjært i skiver og stekt godt i smør), salat som til lunsj. Sum for middagen: 50 g fett, 31 g protein, 4 g kh. Total sum for hele dagen er 152 g fett, 64 g prot og 11 g kh (%: 81/15/3). Regner med å måtte ha noe til kvelds og, og har litt å gå på av proteiner og fett.

Hvis du ikke er sulten kl. 6, så dropp å spis da! Lag heller med deg en omelett som du spiser litt senere når du sitter på kontoret og begynner å bli sulten, da vil du også holde deg mettere fram til lunch. Ingen grunn til å spise med det samme en har stått opp av senga hvis en ikke er sulten, selv spiser jeg aldri frokost tidlig på morgenen, blir ikke sulten før i 10-11 tiden.... Det med at en absolutt skal spise frokost med en gang en står opp er gammel tenkning ala Grete Rohde....
Alternativt kan du dele frokosten opp i to - spis halvparten før du går på jobb - spis halvparten i halv 9 - 9 -tiden når du blir sulten

Ellers syns jeg jo innholdet i dagsplanen din ser veldig bra ut, god fordeling, masse grønsaker, rikelig med fett og passelig med proteiner, så det er jo vel gjennomtenkt, vennen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 11:22   #2909
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Takk Bente. Jeg tror jeg koker opp noen egg og tar med, og kjøper en majonestube som kan ligge i veska, iaf de første dagene. Tror det hadde vært lurest å spise når jeg kom på jobb; da passer det godt til lunjstid og. Synes det høres deilig ut å ikke bli sulten før i 10-11-tia jeg; hadde passet meg godt og det. Jeg spiser frokost før jeg drar,for har jeg ikke spist, så blir jeg slapp, får vondt i magen og hodepine (selvfølgelig). Har prøvd å drikke vann for å avhjelpe men det fungerer ikke. Så det må være noe mat.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 11:31   #2910
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Takk Bente. Jeg tror jeg koker opp noen egg og tar med, og kjøper en majonestube som kan ligge i veska, iaf de første dagene. Tror det hadde vært lurest å spise når jeg kom på jobb; da passer det godt til lunjstid og. Synes det høres deilig ut å ikke bli sulten før i 10-11-tia jeg; hadde passet meg godt og det. Jeg spiser frokost før jeg drar,for har jeg ikke spist, så blir jeg slapp, får vondt i magen og hodepine (selvfølgelig). Har prøvd å drikke vann for å avhjelpe men det fungerer ikke. Så det må være noe mat.

Prøv deg litt fram, får du hodepine, så spis bare noe lite kl. 6, litt ost eller noen skinkebiter m majones feks, og så en skikkelig frokost senere. Egg og majones er jo ganske ideelt og enkelt å ta med seg

Jeg har aldri vært noe glad i å spise tidlig på morgenen. Jeg virkelig hatet det den gangen jeg prøvde Grete Rohde og fikk beskjed om at jeg "måtte" spise om morgenen, ble kvalm og dårlig hver dag.... Kaffe, masse vann og eventuelt en kopp te med cocosa holder lenge for meg på morgenen. -Men vi er jo så forskjellige....... Jeg har stort behov for mat på kvelden isteden

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 13:03   #2911
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hjertelig takk for gode ord, råd og påpekelser. Skal, litt senere, skrive ned noen punkter og jobbe med dem. Det tror jeg kan være lurt(?).

Kvelden var super! Ble hentet av mr Flørt og så dro vi til våre venner. Hengslengt i en sofa med hver vår hodepine, hehe. Endelig satte han seg slik at han måtte støtte hodet sitt på meg. Har savnet den.
Samtidig har jeg konkludert med at jeg vet ingenting og forstår ingenting. Det forvirrer meg veldig. Vil ikke virke for pågående, men har lyst å invitere på søndagsmiddag. Herregud, han er jo praktisk talt som hjemme når han er her, så hvorfor ikke? Men akkurat dette har jo gått galt før - jeg blir for ivrig, og så trekker jeg meg tilbake pga. den tilbakemeldingen. Men - det igjen kan jo være fordi jeg ikke bor her lengre. At han må ha ei grense han også.
Kan filosofere meg ihjel her BER HAN MEG FLYTTE TILBAKE, SÅ GJØR JEG DET, har jeg lyst å rope.

Nå er omeletten inntatt. Sliter med matlyst, føler alt vokser i munnen. Mamma er så engasjert nå, så da går det vel greit. Jeg skal lage skinkesteik til middag, med løk og noe gulrøtter til. Og brunsaus av sky og fløte. Det blir godt

Life's good - kinda

Glad i dere, snuskeluskene

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 13:11   #2912
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen Prutti
Jobb videre med spørsmålene du spekulerer på; skriv gjerne ned det du tenker også. Du liker og er god til å skrive så da er det bare bra. Sånn litt sånn "mammaaktig" vil jeg si at hvis du legger ut noe i det offentlige rom så vær bevisst på hva det er. Ikke gjør deg mer sårbar enn du allerede er.

Og du...bare vær forvirret du. Hvorfor må du vite og forstå da? For å ha kontroll? For å styre utviklingen? Hvorfor ikke la det gå sin gang og se hvor det havner? Hvis du er redd for å invitere på middag, så la mamman din gjøre det. Det er sånt vi mammaer er der for. For meg høres det ut som han er husvarm så hvorfor ikke.

Kos deg i dag, med eller uten middagsgjester. Spis det du greier, og så kommer alt på plass etterhvert. Stor-støtte-fra-meg-klem.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 13:23   #2913
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jo, er bevisst på hva jeg legger ut. Samtidig står jeg for alt. Ingenting ved min bruker kan knyttes til min identitiet, foruten dere som har mottatt epost fra meg privat. Så, det skal gå bra.

Nå begynner jeg på steika. Lur den der med at mamma kan invitere. Først skal jeg se om jeg hører noe. I want him crawling back

Har du det bra, vennen? Her er det altfor varmt og skyfri himmel.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 13:36   #2914
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bra du passer på deg selv!
Men jeg kan jo ikke dy meg - hvorfor skal han komme krypende?? Skjønner at det er ting her jeg/vi ikke vet, men IKKE GJØR DET SÅ VANSKELIG FOR DEG SELV DA SNUPPA!!!



Jeg har det ikke bra nei. Migrenen har slått rot og gir seg ikke. Forbasket og. Jeg begynner på jobb i morgen, vi får feriegjester i kveld og dette passer meg ikke Kommer meg ikke ut på gåtur engang. Her er det 20 grader og sol - for sterkt lys for min del i dag. Altså er jeg inne, stryker klær, rydder, drikker vann (lyst på pepsi max), surrer litt rundt. Og sturer. %&%€#€# Sånn, da var det sagt

Ellers har jeg det bra. Jobber med en dagsmeny jeg kan bruke, uten å verken fryse eller sulte

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:00   #2915
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Pruttilutt: Synes absolutt du skal invitere han på middag - dere har jo tilbrakt hele helgen sammen likevel, så hvorfor ikke? Bare en litt forsiktig: jeg står og lager steik til middag, har du lyst til å smake er du velkommen til å spise med oss kl.... Det er da slikt en må kunne gjøre til en god venn, så det burde uansett ikke virke "overivrig"
Så koselig at han kom og satte seg slik at han støttet hodet sitt på deg da - virker jo ganske ivrig han også da, spør du meg.
Og forresten: Du kan jo antyde at du er usikker på om du skal bli værende i Tromsø eller flytte hjem, så får du se hvordan han responderer på noe slikt Ikke vær så redd for å vise litt av følelsene dine, kjære du!

Dollsine: Ååååå, nå igjen den hodepinen, føler med deg. Har du tatt medisinene dine da vennen? Sender deg en stor trøste

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:41   #2916
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Av og til veier deres ord mer enn mammas, bare så dere vet det Skal trumfe gjennom denne altså

God bedring med den fandens migrenen, altså! Drikk pepsi max om du vil det. Do it.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:14   #2917
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hellu damer!!!

Nå har jeg stått opp (nesten) og kost meg med å lese igjennom helgens skravlinger her inne. Er ikke helt våken nok til å huske helt hvem som sa hva da...

Grattis med hybel til Appelsinpiken og leilighet til ..Rikkem0r? hehe. Så gøy med oppussing, fargevalg, IKEA (som har mye, men aldri alt det man skal ha akkurat da) interiør og planlegging. Me like! På ifi.no er det mye inspirasjon og gode tips til oppussing (hvis dere ikke har bestemt dere helt)

Og du Dollsine var tilbake igjen forstod jeg? Good! Kjipt med migrene da - og gjester og hverdag.. Hm.. Sender god-bedring-klem og varme tanker til deg! Ta det med ro - det er lov å være syk!

Og du Pruttis flørter og det som hører med? Da tenker jeg både på den deilige spenningen, de uavklarte forventningene og den såre delen som blottlegges litt. Merkelig det der. Godt og vondt på samme tid. Sikker på at jo mindre tu tenker, jo bedre går det. Husk at han er mann, han tenker ikke! Tror det er en greie vi driver med jeg; funderer, analyserer og tolker - og da ofte mere enn det som er bra for oss. Lev du - vær deg selv og pust med magen - det er jeg sikker på blir bra. For dere begge to.

Var på fest i går jeg da (fant en snerten ola-kjole i skapet, som ikke har passet siden 2006!!!!! Satt som den skulle vært skreddersydd - Mmmm)
Følte meg vel og fin. Tenkte på det dere snakket om oppi her et sted; om å se verdien i seg selv: tror jeg har noe å gå på der jeg også. Jeg følte meg vel og fin, - men likevel så er jeg ikke 100% avslappet i selskapssituasjoner... Har lite tillit til at folk skal være snille mot meg...på et vis. Venter liksom på at noen skal si noe kjipt, gjøre noe dumt.. Hm. Vet ikke helt, men jeg tenkte på det i går også.. Skeptisk jeg. Må jobbe med det der, vet bare ikke helt hvordan jeg angriper det.
Men festen var ok den altså! Litt sliten i dag. Og dessuten er magen min skikkelig oppblåst..Skjønner ikke helt hvorfor.. Røyk riktignok på en bit med Foccatia i går, - men den var ikke sååååå stor. Hm..

Regner med det blir bort til i morgen - hverdager er greie sånn.

Ønsker alle damene en fortsatt god dag!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:20   #2918
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.


Var på fest i går jeg da (fant en snerten ola-kjole i skapet, som ikke har passet siden 2006!!!!! Satt som den skulle vært skreddersydd - Mmmm)
Følte meg vel og fin. Tenkte på det dere snakket om oppi her et sted; om å se verdien i seg selv: tror jeg har noe å gå på der jeg også. Jeg følte meg vel og fin, - men likevel så er jeg ikke 100% avslappet i selskapssituasjoner... Har lite tillit til at folk skal være snille mot meg...på et vis. Venter liksom på at noen skal si noe kjipt, gjøre noe dumt.. Hm. Vet ikke helt, men jeg tenkte på det i går også.. Skeptisk jeg. Må jobbe med det der, vet bare ikke helt hvordan jeg angriper det.
Men festen var ok den altså! Litt sliten i dag. Og dessuten er magen min skikkelig oppblåst..Skjønner ikke helt hvorfor.. Røyk riktignok på en bit med Foccatia i går, - men den var ikke sååååå stor. Hm..

Regner med det blir bort til i morgen - hverdager er greie sånn.

Sååå kjekt å komme inn i en kjole fra 2006 - det skal du jammen være kjempestolt av!!! Sikker på du var utrolig flott!
Og jeg tror det er mange av oss jenter som sliter med det der å se vår egenverdi - og jeg er enig med deg, jeg vet heller ikke hvordan jeg skal angripe det. Jeg vet jo oppe i hodet mitt at det er helt feil å alltid være så selvkritisk, men følelsen av ikke å strekke til er der uansett hva hodet mitt sier..... Tror det er et veldig jente-problem - har i grunnen truffet svært få menn som har det slik - mange av dem har vel heller en tendens til å overvurdere sin egen fortreffelighet
Uansett så kan vi hjelpe, støtte og backe hverandre opp - så får vi litt hjelp på veien i alle fall

Når det gjelder magen, så har jeg funnet ut at det skal veldig lite mel til før jeg får problemer med magen, virker nesten som det er enklere for magen å håndtere for mye sukker Men som du sier, i morgen er det nok over igjen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:36   #2919
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Grattis med "gammel" kjole Nysgjerrig nok! Så moro da

Jeg har begynt med medisinene, det tar bare noen uker nå så er det full virkning. Og ja...det er lov å være syk, men når en er vant med hodepine/migrene mer enn halvparten av dagene i måneden så legger en seg ikke ned. Ikke jeg i allefall Når det er på det aller verste - som i ferien - da nytter ikke annet, mens i hverdagene så "overser" jeg at det er vondt og fortsetter som før. Det er ikke bra det heller Så jeg gleder meg til pillene fungerer igjen, for da blir det lettere å være til.

Vi får feriegjester i kveld, kjipt siden vi begynner på jobb, men dette er folk som vi kjenner godt og som greier å ta vare på seg selv. De skal bruke huset her som base for trønderaktiviteter, og blir borte på dagtid lell. koselig med besøk!

Rikkem0r: betalte du mye for den Udosen du bestilte?

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:37   #2920
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Av og til veier deres ord mer enn mammas, bare så dere vet det Skal trumfe gjennom denne altså

God bedring med den fandens migrenen, altså! Drikk pepsi max om du vil det. Do it.

Takk snuppa! Det er bare så dumt at PM forverrer migrenen sjøh..Hvis ikke hadde det vært tørstedrikken i dag (les: trøstedrikken da)

Hva har vi nå sagt som du skal trumfe gjennom hos mamsen da??

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:52   #2921
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Sååå kjekt å komme inn i en kjole fra 2006 - det skal du jammen være kjempestolt av!!! Sikker på du var utrolig flott!
Og jeg tror det er mange av oss jenter som sliter med det der å se vår egenverdi - og jeg er enig med deg, jeg vet heller ikke hvordan jeg skal angripe det. Jeg vet jo oppe i hodet mitt at det er helt feil å alltid være så selvkritisk, men følelsen av ikke å strekke til er der uansett hva hodet mitt sier..... Tror det er et veldig jente-problem - har i grunnen truffet svært få menn som har det slik - mange av dem har vel heller en tendens til å overvurdere sin egen fortreffelighet
Uansett så kan vi hjelpe, støtte og backe hverandre opp - så får vi litt hjelp på veien i alle fall

Når det gjelder magen, så har jeg funnet ut at det skal veldig lite mel til før jeg får problemer med magen, virker nesten som det er enklere for magen å håndtere for mye sukker Men som du sier, i morgen er det nok over igjen

Jeg tror jeg var fin altså - hehe - og fikk masse bekrefelser på det fra de nærmeste. Så godt. Og følelsen når kjolen smatt på - ohlala - DET var bekreftelsen sin det! Nå er det bare å fortsette.
Enig i at jenter bør og kan hjelpe hverandre, skulle bare ønske alle gjorde det!! Skulle vært en lojalitetspakt liksom. Å være snill, lojal og kunne glede seg over andres lykke. Omtrent som her inne, ikke sant?
Tror du at det er den ene brødbiten?? Magen er i alle fall større enn den biten jeg spiste.... Godt jeg ikke spiste mer da.

Menn ja....De er stort sett fornøyd de, - med seg selv og kroppen sin. Hm - skulle hatt mere av det genet der gitt.

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Grattis med "gammel" kjole Nysgjerrig nok! Så moro da

Jeg har begynt med medisinene, det tar bare noen uker nå så er det full virkning. Og ja...det er lov å være syk, men når en er vant med hodepine/migrene mer enn halvparten av dagene i måneden så legger en seg ikke ned. Ikke jeg i allefall Når det er på det aller verste - som i ferien - da nytter ikke annet, mens i hverdagene så "overser" jeg at det er vondt og fortsetter som før. Det er ikke bra det heller Så jeg gleder meg til pillene fungerer igjen, for da blir det lettere å være til.

Vi får feriegjester i kveld, kjipt siden vi begynner på jobb, men dette er folk som vi kjenner godt og som greier å ta vare på seg selv. De skal bruke huset her som base for trønderaktiviteter, og blir borte på dagtid lell. koselig med besøk!

Godt med gjester som ordner seg selv! Spesielt når du ikke er helt i slaget. Høres grusomt ut med migrene - håper medisinene gjør susen raskt. *krysser fingre*
Blir du bedre av lavkarbo eller? Har du testet forskjellige medisiner - eller er den du har god nok?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:04   #2922
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Takk snuppa! Det er bare så dumt at PM forverrer migrenen sjøh..Hvis ikke hadde det vært tørstedrikken i dag (les: trøstedrikken da)

Hva har vi nå sagt som du skal trumfe gjennom hos mamsen da??

Om å sende meldingen Men jeg gjorde det ikke. Skal vente litt...men ikke for lenge. Han _vet_ at jeg er interessert i ham. Jeg liker å tro at han vet det.

Her har jeg faktisk sittet ute en stund på verandaen - slå alarm! Kjenner det svir i min jeg-har-rødt-hår-og-fregner-hud på armer og hender. Litt godt. Skal gå en tur litt senere, vi har promenade fra her jeg bor og ned til en strand, det er en herlig tur med frisk bris fra sjøen som går langs hele promenaden. Godt for kropp og sjel med bølgeskvulp. Kanskje jeg skal ta med en bok og sette meg på toppen og skrive litt

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 17:22   #2923
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Mmm - hørtes nydelig ut Pruttis!

*følger mentalt etter på tur*

Men - hvordan gikk det med skinnkesteken da? Ble det mange rundt bordet el..?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:01   #2924
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heihei alle=)
Har vært lenge våken og lest meg opp underveis idag, har bare ikke orket skrive.. Vet ikke hvorfor jeg er sånn noen dager, men alt bare blir et ork liksom Jeg driver å prøver å manne meg opp til å ringe en fra jobb å spørre om han kan være referanse for meg... Søknadsfristen er imorgen, så jeg MÅ spørre nå liksom.. Synes bare det er så vanskelig med han, jeg sliter litt med å lese han og derfor er jeg liksom ikke sikker på om han er skikkelig fornøyd med meg... Scary as shit den samtalen liksom, og ja jeg vet det er fjollete... Men jeg får sånn vond klump inni meg når jeg tenker på å plukke opp tlf.. Ved siden av det driver jeg å forbereder litt for å reise til Bergen imorgen.. Litt lite motivert ja, men det blir sikkert greit... Usannsynlig kjedelig å være en uke i en by hvor jeg ikke kjenner noen da, meeen men=)

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Rikkemor: Hvilken kino var dere på? Jeg skal muligens ut med noen jenter i kveld og se Bridesmaids. Passer jo fint, ettersom to av jentene gifter seg de neste ukene

Vi var på Hjelp, vi er i filmbransjen.. Anbefales ikke.. Heheh Ja, det passer jo perfekt dA=) Og kos med skikkelig jentefilm

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Rikkem0r: betalte du mye for den Udosen du bestilte?

Jeg kjøpte på helsekosten jeg, så det var ganske dyrt.. Tror ikke det er så dyrt hvis du bestiller fra iherb asså=)

Håper du koser deg med stek og besøk(?) Prutti'n

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 19:31   #2925
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Jeg tror jeg var fin altså - hehe - og fikk masse bekrefelser på det fra de nærmeste. Så godt. Og følelsen når kjolen smatt på - ohlala - DET var bekreftelsen sin det! Nå er det bare å fortsette.
Tror du at det er den ene brødbiten?? Magen er i alle fall større enn den biten jeg spiste.... Godt jeg ikke spiste mer da.
Blir du bedre av lavkarbo eller? Har du testet forskjellige medisiner - eller er den du har god nok?

Du VAR fin - basta, ikke still spørsmål med deg selv nå
Kan godt være brødet, men kan jo selvfølgelig være at alkoholen også spiller inn - uansett så er det ute av kroppen i morgen

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Takk snuppa! Det er bare så dumt at PM forverrer migrenen sjøh..Hvis ikke hadde det vært tørstedrikken i dag (les: trøstedrikken da)

griner litt med deg snuppa. Håper du greier å kose deg med besøket til tross for migrenen!

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Heihei alle=)
Har vært lenge våken og lest meg opp underveis idag, har bare ikke orket skrive.. Vet ikke hvorfor jeg er sånn noen dager, men alt bare blir et ork liksom Jeg driver å prøver å manne meg opp til å ringe en fra jobb å spørre om han kan være referanse for meg... Søknadsfristen er imorgen, så jeg MÅ spørre nå liksom.. Synes bare det er så vanskelig med han, jeg sliter litt med å lese han og derfor er jeg liksom ikke sikker på om han er skikkelig fornøyd med meg... Scary as shit den samtalen liksom, og ja jeg vet det er fjollete... Men jeg får sånn vond klump inni meg når jeg tenker på å plukke opp tlf.. Ved siden av det driver jeg å forbereder litt for å reise til Bergen imorgen.. Litt lite motivert ja, men det blir sikkert greit... Usannsynlig kjedelig å være en uke i en by hvor jeg ikke kjenner noen da, meeen men=)

Ta mot til deg og ring, du. Det blir sikkert mye enklere i virkeligheten enn oppe i hodet ditt Noen ganger må man bare hoppe i det - og uansett hvor ille det blir, får du bare ubahaget to ganger ved å sitte og grue deg
Spennende med ny jobb da - er du litt lei av å drive og reise ut kanskje?

Jeg har vært borte hos datteren min og skravlet en stund - veldig koselig Ellers var det grillribbe med blomkålmos og salat til middag i dag. Rikelig med fett, så en blir god og mett av det ja

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no