Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 19:33   #2926
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Om å sende meldingen Men jeg gjorde det ikke. Skal vente litt...men ikke for lenge. Han _vet_ at jeg er interessert i ham. Jeg liker å tro at han vet det.

Her har jeg faktisk sittet ute en stund på verandaen - slå alarm! Kjenner det svir i min jeg-har-rødt-hår-og-fregner-hud på armer og hender. Litt godt. Skal gå en tur litt senere, vi har promenade fra her jeg bor og ned til en strand, det er en herlig tur med frisk bris fra sjøen som går langs hele promenaden. Godt for kropp og sjel med bølgeskvulp. Kanskje jeg skal ta med en bok og sette meg på toppen og skrive litt

Hmmmmmm -så du hørte på mamma og ikke på oss altså

Håper du fikk en deilig tur. Hørtes egentlig veldig godt ut -litt sjeleterapi

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 19:48   #2927
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Ta mot til deg og ring, du. Det blir sikkert mye enklere i virkeligheten enn oppe i hodet ditt.. Noen ganger må man bare hoppe i det - og uansett hvor ille det blir, får du bare ubahaget to ganger ved å sitte og grue deg
Spennende med ny jobb da - er du litt lei av å drive og reise ut kanskje?

Jeg har vært borte hos datteren min og skravlet en stund - veldig koselig Ellers var det grillribbe med blomkålmos og salat til middag i dag. Rikelig med fett, så en blir god og mett av det ja

Nei, ikke lei av jobben=) Er vel egentlig for å prøve å sikre meg jobben der jeg er nå at jeg søker Jeg er jo innleid til Statoil, og nå har de lyst ut så jeg vil prøve å kome meg inn å bli fast ansatt=) Det er ikke lett, for det er et par tusen søkere... Men da er det jo desto viktigere med gode referanser.. Bare det at jeg ikke klarer å lese han helt som skremmer meg litt.. Mn jeg vet det er teit, og jeg vet at jeg må spørre han... Jeg skal det asså

Så kos med pratestund med dattera Og middagen hørtes kjempegod ut Jeg har spist 3 kokte egg med salt på jeg

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 19:55   #2928
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei.Er bare innom og leser meg opp. Blir nok lite aktivtet fra meg de neste dagen, med tanke på jobb og besøk. Men jeg leser!!

Kos dere så lenge

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 20:03   #2929
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei.Er bare innom og leser meg opp. Blir nok lite aktivtet fra meg de neste dagen, med tanke på jobb og besøk. Men jeg leser!!

Kos dere så lenge

Kos deg masse du og Håper hodet straks blir bra &

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 20:27   #2930
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Nei, ikke lei av jobben=) Er vel egentlig for å prøve å sikre meg jobben der jeg er nå at jeg søker Jeg er jo innleid til Statoil, og nå har de lyst ut så jeg vil prøve å kome meg inn å bli fast ansatt=) Det er ikke lett, for det er et par tusen søkere... Men da er det jo desto viktigere med gode referanser.. Bare det at jeg ikke klarer å lese han helt som skremmer meg litt.. Mn jeg vet det er teit, og jeg vet at jeg må spørre han... Jeg skal det asså

Å ja, på den måten! Selv om det er mange søkere, burde du jo da ha en bedre sjanse enn mange andre da, siden du allerede gjør jobbe Ønsker deg masse lykke til, RikkemOr, håper det ordner seg
-Og nå tar du den telefonen og får det unnagjort - sier mamma-bente

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 20:28   #2931
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei.Er bare innom og leser meg opp. Blir nok lite aktivtet fra meg de neste dagen, med tanke på jobb og besøk. Men jeg leser!!

Kos dere så lenge

Ha noen kjekke dager og kos deg med venner, du, så holder vi fortet imens - og straks er du tilbake

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:10   #2932
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Klarer rett og slett ikke henge med dere, jeg.

Masse spørsmål om hybelen altså .
Her et bilde av senga/sofaen min.
IMG_0459.jpg
Har det ikke blitt koslig? Så langt har jeg bare seng og bokhylle her. I morgen blir det TV og TV-benk. Og håper jeg klarer å få tak i et fint bord og stoler også.
Det står på SiO sine nettsider at hybelen er 10-11 kvadratmeter. Har målt selv, og funnet ut at selve oppholdsrommet er 11 kvadrat.
Men så er det en liten gang og et helt eget bad, så tilsammen ender det på 15 kvadrat. (pluss fellesområde med gang og kjøkken)

I kveld er første kveld på hybelen. Litt trist og ensomt. Men jeg har heldigvis internett !

__________________





Sist redigert av Appelsinpiken : 14-08-11 kl 21:18.
Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:23   #2933
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Mmm - hørtes nydelig ut Pruttis!

*følger mentalt etter på tur*

Men - hvordan gikk det med skinnkesteken da? Ble det mange rundt bordet el..?

Nei, vi var to - mamma og jeg. Jeg bestemte meg for å la det bero litt. Har gått på denne smellen før med å være for ivrig ang. han, såååå...

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.


Hmmmmmm -så du hørte på mamma og ikke på oss altså

Håper du fikk en deilig tur. Hørtes egentlig veldig godt ut -litt sjeleterapi

Det var fantastisk! Skulle vært med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei.Er bare innom og leser meg opp. Blir nok lite aktivtet fra meg de neste dagen, med tanke på jobb og besøk. Men jeg leser!!

Kos dere så lenge

Kos deg masse med besøk og hverdagen, håper migrenen drar sin kos!

Appelsinpiken: Ble jo kjempetrivelig det der! Gleder meg til bildene i morgen

Rikke: Krysser fingre, tær og lår og det som verre er for at det ordner seg med jobb!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:24   #2934
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Klarer rett og slett ikke henge med dere, jeg.

Masse spørsmål om hybelen altså .
Her et bilde av senga/sofaen min.
Vedlegg 8928
Har det ikke blitt koslig? Så langt har jeg bare seng og bokhylle her. I morgen blir det TV og TV-benk. Og håper jeg klarer å få tak i et fint bord og stoler også.
Det står på SiO sine nettsider at hybelen er 10-11 kvadratmeter. Har målt selv, og funnet ut at selve oppholdsrommet er 11 kvadrat.
Men så er det en liten gang og et helt eget bad, så tilsammen ender det på 15 kvadrat. (pluss fellesområde med gang og kjøkken)

I kveld er første kveld på hybelen. Litt trist og ensomt. Men jeg har heldigvis internett !

Så koselig!=) Og så bra at du fikk eget bad Ja, skjønner det er litt rart sånn med en gang, men er jo fantastisk at du endelig fikk hybel da


Bente: Ja, jeg hørte på deg og ringte Det var kjempeskummelt og jeg hadde stooor klump i halsen og magen, men han sa ja - så det er jo supert=) Også la han til at det var veldig bra at jeg søkte, så jeg velger å ta det som at han synes det er bra ikke bare for min egen del (tryggere jobb osv), men at han gjerne vil ha meg videre Nå må jeg rette opp cv'n min

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 22:33   #2935
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Appelsinpiken: Så koselig du har fått det! Håper du vil stortrives, både på hybelen, i Oslo og med studiene

Pruttis: Du og mamma vet nok bedre enn oss andre tenker jeg

RikkemOr: Så kjekt at han ville hjelpe deg, det er jo kjempebra for deg når du søker! -Definitivt vel verdt den telefonen Og så kjekt at han var så positiv til at du søker - det er jo et veldig godt skussmål for deg! Skal holde fingrene krysset for at jobben blir din

Nå begynner det å nærme seg leggetid - tror jeg har blitt "smittet" av Dollsine sin hodepine i dag, så tenkte jeg skulle prøve å komme meg tidlig til sengs og sove det av meg. Ønsker dere alle en god natt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 22:52   #2936
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Appelsinpiken: Så koselig du har fått det! Håper du vil stortrives, både på hybelen, i Oslo og med studiene

Pruttis: Du og mamma vet nok bedre enn oss andre tenker jeg

RikkemOr: Så kjekt at han ville hjelpe deg, det er jo kjempebra for deg når du søker! -Definitivt vel verdt den telefonen.. Og så kjekt at han var så positiv til at du søker - det er jo et veldig godt skussmål for deg! Skal holde fingrene krysset for at jobben blir din

Nå begynner det å nærme seg leggetid - tror jeg har blitt "smittet" av Dollsine sin hodepine i dag, så tenkte jeg skulle prøve å komme meg tidlig til sengs og sove det av meg. Ønsker dere alle en god natt

Absolutt vel verdt telefonen Jeg hadde andre referanser som jeg vet bare har positivt å si om meg.. Men han, i den stillingen han har, tror jeg det kan ha en del å si=) Så glad for at jeg manna meg opp(ja for jeg har tenkt på det i over 4 uker!), og for at han sa ja
Sov godt kjære deg Håper hodet ditt også blir bra

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 08:30   #2937
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag
Hodet er bedre i dag, det er den nakken som har stivnet litt, et varmt bad i går kveld og noen timer søvn i natt har mykt opp litt

Veiedag - og for første gang, fikk jeg røde tall i dag - 200g OPP
Lurte på hvordan den fysiske aktiviteten denne uken ville spille inn, men trodde da ikke den ville gi oppgang.... Ja,ja, jeg vet i alle fall at jeg har spist som jeg skal, og på ett tidspunkt måtte det vel stoppe opp her også - har jo hatt kontinuerlig nedgang så lenge nå.... Men det var litt kiiipt likevel altså.....


Sist redigert av bente1 : 15-08-11 kl 10:24.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 08:37   #2938
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Klarer rett og slett ikke henge med dere, jeg.

Masse spørsmål om hybelen altså .
Her et bilde av senga/sofaen min.

Har det ikke blitt koslig? Så langt har jeg bare seng og bokhylle her. I morgen blir det TV og TV-benk. Og håper jeg klarer å få tak i et fint bord og stoler også.
Det står på SiO sine nettsider at hybelen er 10-11 kvadratmeter. Har målt selv, og funnet ut at selve oppholdsrommet er 11 kvadrat.
Men så er det en liten gang og et helt eget bad, så tilsammen ender det på 15 kvadrat. (pluss fellesområde med gang og kjøkken)

I kveld er første kveld på hybelen. Litt trist og ensomt. Men jeg har heldigvis internett !

Kjempekoselig! Og så deilig med eget bad da! Det er gull verdt tenker jeg! Hvordan gikk første natta?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Absolutt vel verdt telefonen : Jeg hadde andre referanser som jeg vet bare har positivt å si om meg.. Men han, i den stillingen han har, tror jeg det kan ha en del å si=) Så glad for at jeg manna meg opp(ja for jeg har tenkt på det i over 4 uker!), og for at han sa ja.

Jeg er ikke glad i å ta slike telefoner jeg heller....men så flott at du gjorde det! Lykke til!


Jeg glemte helt av veiinga i dag, så får drøye det til i morgen. Har ikke helt trua etter en del utskeielser i helga, men men.
Nok en travel uke i vente (skjønner ikke at det går an å ha det så travelt i perm! ):

* I dag må jeg vaske hus og dra til byen og hente kjole og dress fra renseri
* I kveld skal jeg ha møte om utdrikningslag
* i morgen skal jeg hjelpe bestisen å lage bryllupsstæsj samt å skrive tale til bruden som gifter seg på lørdag.
* På onsdag kommer mannen hjem, og vi må bestille pass til barna
* Torsdag reiser jeg til Bergen på RIHANNA KONSERT!!
* Fredag kommer jeg hjem igjen
* Lørdag er det bryllup

PUH!

Og jeg må bare si at kinoen i går var fantastisk! Anbefaler Bridesmaids på det varmeste. Den var hysterisk morsom, jeg lo så jeg grein

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 08:49   #2939
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Kjempekoselig! Og så deilig med eget bad da! Det er gull verdt tenker jeg! Hvordan gikk første natta?

Sleit litt med å sovne, så satt på en sånn hypnose-app jeg har på telefonen. Sovner alltid kjempefort. Våknet omtrent for en time siden av babling på kinesisk. Deler kjøkken med en kinesisk utvekslingsstudent, muligens to. Enten så småskravla de på morgenen, eller så hadde de en liten krangel. Ikke godt å vite...

Var litt småkjedelig i går, men glad jeg har internett så jeg kunne tenke ut hva jeg skal ha på ikea etterpå. Får hjelp av kjæresten når han er ferdig på jobb (om et uendelig antall timer).

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.


* Torsdag reiser jeg til Bergen på RIHANNA KONSERT!!

MISUNNELIG!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:16   #2940
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

MariaB: Oi, litt av et program! -Men det hørtes jo ut som masse kjempekjekke aktiviteter da, så du får nok en kjekk og innholdsrik uke - og så får du mannen hjem igjen - deilig tenker jeg

Appelsinpiken: Er vel litt overgang å bo alene på hybel....Du vet du alltid har oss her inne å skravle med om du føler deg alene, vennenKos deg med shopping på ikea i dag!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:36   #2941
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Fri fra jobb i dag og har planer om å bake litt til ferieturen.
Regner med at frokosten på hotellet kan bli en utfordring.
Vanligvis byr greske og kypriotiske hotell på stort sett hvitt brød, syltetøy, honning og kanskje litt ost og feta..... Nå skal jeg ikke være helt pesimist da.... en kan jo håpe på litt egg i det minste. Men har tenkt å ta med meg et "brød" i beredskap.
Har noen av dere prøvd å fryse ned disse muffinsene m/ost ?
Jeg har ikke tall på hvor mye bakst jeg har kastet. Har prøvd forskjellige oppbevaringsmåter. I kjøleskap, i bokser, kurv på kjøkkenbenken osv. Det meste blir ekkelt i kjøleskap, synes jeg. Bortsett fra brødet.
Jeg er egentlig ikke spesielt glad i å lage mat, så jeg synes det er greit å lage litt, når jeg først er i gang. Da er jo fryseren grei og ha. Men kresen som jeg er, så synes jeg mye lavkarbo blir uggent etter tining !!

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:50   #2942
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Fri fra jobb i dag og har planer om å bake litt til ferieturen.
Regner med at frokosten på hotellet kan bli en utfordring.
Vanligvis byr greske og kypriotiske hotell på stort sett hvitt brød, syltetøy, honning og kanskje litt ost og feta..... Nå skal jeg ikke være helt pesimist da.... en kan jo håpe på litt egg i det minste. Men har tenkt å ta med meg et "brød" i beredskap.
Har noen av dere prøvd å fryse ned disse muffinsene m/ost ?
Jeg har ikke tall på hvor mye bakst jeg har kastet. Har prøvd forskjellige oppbevaringsmåter. I kjøleskap, i bokser, kurv på kjøkkenbenken osv. Det meste blir ekkelt i kjøleskap, synes jeg. Bortsett fra brødet.
Jeg er egentlig ikke spesielt glad i å lage mat, så jeg synes det er greit å lage litt, når jeg først er i gang. Da er jo fryseren grei og ha. Men kresen som jeg er, så synes jeg mye lavkarbo blir uggent etter tining !!

På hotellet vi bodde på i Hellas var det alltid masse egg og bacon, så frokosten syntes jeg faktisk var veldig enkel å få riktig Håper det er slik på "ditt" hotell også!

Jeg er vel ikke så glad i ting som har vært frossent uansett jeg, synes nesten all mat taper seg veldig i fryseren - med noen få unntak.... Så jeg lager heller mindre porsjoner og har maten fersk Når jeg lager muffins, lager jeg helst ikke mer enn 12 i gangen - da holder de seg fint til de blir oppspist.....-Men nå skal det sies at jeg egentlig koser meg litt med å lage mat da

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:56   #2943
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

MariaB: Oi, litt av et program! -Men det hørtes jo ut som masse kjempekjekke aktiviteter da, så du får nok en kjekk og innholdsrik uke - og så får du mannen hjem igjen - deilig tenker jeg

Appelsinpiken: Er vel litt overgang å bo alene på hybel....Du vet du alltid har oss her inne å skravle med om du føler deg alene, vennenKos deg med shopping på ikea i dag!

Tjaaa.. Har jo bodd "borte" før også, i fire år. Har bodd hjemme i nesten et år pga økonomi (og foreldrene mine er nesten aldri hjemme uansett).

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:18   #2944
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Har det ikke blitt koslig?

I kveld er første kveld på hybelen. Litt trist og ensomt. Men jeg har heldigvis internett !

Kjempekos var det!! Misunner deg den fasen der, - og det å starte med blanke ark ift interiør og dill-dall. Nyt det.
Har du nett - har du oss veit du.

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Nei, ikke lei av jobben=) Er vel egentlig for å prøve å sikre meg jobben der jeg er nå at jeg søker Jeg er jo innleid til Statoil, og nå har de lyst ut så jeg vil prøve å kome meg inn å bli fast ansatt=) Det er ikke lett, for det er et par tusen søkere... Men da er det jo desto viktigere med gode referanser.. Bare det at jeg ikke klarer å lese han helt som skremmer meg litt.. Mn jeg vet det er teit, og jeg vet at jeg må spørre han... Jeg skal det asså

Bra det gikk bra da!!! Håper du får den, *krysser fingre*. Spennede sånt no' - og litt ekkelt. Den vurderingsfasen. Når han svarte deg som han gjorde så lover jo det godt synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nei, vi var to - mamma og jeg. Jeg bestemte meg for å la det bero litt. Har gått på denne smellen før med å være for ivrig ang. han, såååå...
Det var fantastisk! Skulle vært med alle sammen

Du vet best selv, det er jeg helt sikker på. Hvordan er han å snakke med da? Tilfører han deg noe positivt (foruten litt sommerfugler)?
Kos deg og nyt fasen - uansett.


Klem til damene!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:24   #2945
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag
Hodet er bedre i dag, det er den nakken som har stivnet litt, et varmt bad i går kveld og noen timer søvn i natt har mykt opp litt

Veiedag - og for første gang, fikk jeg røde tall i dag - 200g OPP
Lurte på hvordan den fysiske aktiviteten denne uken ville spille inn, men trodde da ikke den ville gi oppgang.... Ja,j a, jeg vet i alle fall at jeg har spist som jeg skal, og en på ett tidspunkt måtte det vel stoppe opp her også - har jo hatt kontinuerlig nedgang så lenge nå.... Men det var litt kiiipt likevel altså.....

Bra du er bedre - begynte å lure på om det var virus her inne.
200g er ingenting. Et glass vann liksom.. Ikke tenkt på det. Har du spist som du skal så er det det du skal tenke på, du er flink og kroppen din er en levende sak. Gudskje lov!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:28   #2946
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Bra du er bedre - begynte å lure på om det var virus her inne.
200g er ingenting. Et glass vann liksom.. Ikke tenkt på det. Har du spist som du skal så er det det du skal tenke på, du er flink og kroppen din er en levende sak. Gudskje lov!

Ja, du har rett i det! Jeg vet jeg har spist som jeg skal, så jeg er egentlig ikke bekymret, men har vel vært litt "bortskjemt" med nedgang hver uke en stund nå, så da var det bare en mental nedtur å se røde tall..... Men ny uke i dag - det er bare å fortsette som jeg vet jeg skal, så kryper nok vekta nedover igjen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:29   #2947
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

På hotellet vi bodde på i Hellas var det alltid masse egg og bacon, så frokosten syntes jeg faktisk var veldig enkel å få riktig Håper det er slik på "ditt" hotell også!

Jeg er vel ikke så glad i ting som har vært frossent uansett jeg, synes nesten all mat taper seg veldig i fryseren - med noen få unntak.... Så jeg lager heller mindre porsjoner og har maten fersk Når jeg lager muffins, lager jeg helst ikke mer enn 12 i gangen - da holder de seg fint til de blir oppspist.....-Men nå skal det sies at jeg egentlig koser meg litt med å lage mat da

Jeg har heller dårlig erfaring med frokostene på disse hotellene, bortsett fra på All inclusive. Så jeg håper vi blir like heldig som dere var. Krysser fingrene for det !
Hvordan oppbevarer du dine muffins da ?
Jeg spiser lite "brødmat". Har sikkert et brød i 3-4 uker. Så jeg deler det i 2-3 og fryser det !
Jeg hadde tenkt jeg skulle ta med en muffins eller to på flyet. For der er maten heller uspiselig ! Prøvde meg på å spesialbestille, men det nærmeste jeg kom lavkarbo var diabetikermat. Og den passet slett ikke likevel....
Men kanskje maten blir konfiskert i sikkerhetskontrollen ? (selv om den ikke er flytende)

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:40   #2948
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg har heller dårlig erfaring med frokostene på disse hotellene, bortsett fra på All inclusive. Så jeg håper vi blir like heldig som dere var. Krysser fingrene for det !
Hvordan oppbevarer du dine muffins da ?
Jeg spiser lite "brødmat". Har sikkert et brød i 3-4 uker. Så jeg deler det i 2-3 og fryser det !
Jeg hadde tenkt jeg skulle ta med en muffins eller to på flyet. For der er maten heller uspiselig ! Prøvde meg på å spesialbestille, men det nærmeste jeg kom lavkarbo var diabetikermat. Og den passet slett ikke likevel....
Men kanskje maten blir konfiskert i sikkerhetskontrollen ? (selv om den ikke er flytende)

Så lenge sønnen spiser lavkarbo, så forsvinner det meste på ett par dager.... De brødene jeg lager er sikkert mindre enn dine, da (1,5l former), oppbevarer halvparten på benken, halvparten i kjøleskapet, og tar det fram når den første halvparten er spist. Synes det smaker bedre på den måten enn fryst.... Prøver å ikke bake så altfor ofte - men de gangene jeg gjør det, velger jeg heller å spise en del av den maten og mindre annen mat (da blir det skiver istedenfor egg og bacon, omelett, kokte egg osv). De brødene jeg baker har jo perfekt fordeling, over 80% fett, så jeg synes det hjelper både å få opp fettprosenten, og på holdbarheten også.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:47   #2949
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Så lenge sønnen spiser lavkarbo, så forsvinner det meste på ett par dager.... De brødene jeg lager er sikkert mindre enn dine, da (1,5l former), oppbevarer halvparten på benken, halvparten i kjøleskapet, og tar det fram når den første halvparten er spist. Synes det smaker bedre på den måten enn fryst.... Prøver å ikke bake så altfor ofte - men de gangene jeg gjør det, velger jeg heller å spise en del av den maten og mindre annen mat (da blir det skiver istedenfor egg og bacon, omelett, kokte egg osv). De brødene jeg baker har jo perfekt fordeling, over 80% fett, så jeg synes det hjelper både å få opp fettprosenten, og på holdbarheten også.

Det er nok samme str. på brødet.
Men jeg har jo ingen å dele det med. Ikke ti ville hester ville fått gubben over på lavkarbo.....
Jeg baker heller ikke mye. Har prøvd meg på en rundstykke-oppskrift en gang, men det ble drepen. Oopsier er gode. Kaker har jeg aldri prøvd meg på. For meg er det viktig at jeg ikke vender meg til alle disse erstatningene.....

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:58   #2950
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Det er nok samme str. på brødet.
Men jeg har jo ingen å dele det med. Ikke ti ville hester ville fått gubben over på lavkarbo.....
Jeg baker heller ikke mye. Har prøvd meg på en rundstykke-oppskrift en gang, men det ble drepen. Oopsier er gode. Kaker har jeg aldri prøvd meg på. For meg er det viktig at jeg ikke vender meg til alle disse erstatningene.....

Hehehe nei, ikke noe poeng i å tvinge noen som ikke vil

Jeg baker bare muffins en sjelden gang - og kun når sønnen er her, for da begrenser det seg fort hvor mye det blir på meg
Mandel og Kokos-brødet mitt og Cornelias lavkarbo-kokosloff, har imidlertd veldig lite karber, så det tillater jeg meg litt mer av - når jeg da først baker det. Jeg har også droppet søtning i den loffen, så da blir det bare egg, smør, kokosmel, litt fiberhusk og bakepulver, som burde være helt ok

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no