Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 19:32   #3026
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen
Her dre den billigste helautomatiske jeg har funnet, Dollsine, men det fins flere, mulig de dyrere er større så du kan lage større mengde i gangen. De helautomatiske har egen frysekompressor, så da slipper du den teite bollen!
http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=634077

Wææææ....den var dyr. Men helautomatisk, akkurat slik jeg ønsker meg. Jeg har ikke råd til denne nå nei; så jeg må vel på Europris eller OBS en dag selv om det er den typen som skal i frysen først.

Jeg og tror det blir bra for deg å flytte tilbake til Bodø Pruttis!
Nå rekker jeg ikke mer for akkurat nå, men jeg er etterlest!

  Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 19:56   #3027
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja den var dyr Dollsiane - kanskje du kan ønske deg til jul av mannen

Maleværet kom omsider tilbake, så jeg har malt litt, støvsugd, ryddet, tørket støv osv. Gulvene er det eneste som gjenstår, men akkurat nå trengte jeg en pause kjente jeg

Gullgutten min kommer sent hjem i dag, så jeg kjenner at jeg er veldig middagssulten......

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 23:31   #3028
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ingen skravlekjærringer her i dag???

Straks leggetid for meg. Jeg har akkurat laget basis for sjokoladekrem til i morgen: Kokte opp fløte og smeltet min mørke sjokolade i fløten, søtet med stevia vanilje. Nå skal den stå til i morgen, så skal jeg vispe den opp og bruke den som sjokoladekrem på en søtet verson av Mandel og Kokos brødet mitt. Tenkte å servere det på styremøtet i morgen som "kake". Litt spent på hvordan det blir mottatt... Nå er huset i alle fall rent og ryddig, i morgen skal "kaken" bakes og alle papirene gjennomgås.

Håper alle har hatt en god kveld og får sove godt i natt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 07:41   #3029
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjapt innom fra mobilen her God morgen alle sammen, håper dagen blir fin Maten gikk bedre igår, kanskje enda bedre igjen idag? Nå er det avgårde på kurs igjen bare imorgen igjen nå

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 07:46   #3030
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen - ønsker alle en god dag!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 08:08   #3031
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen til alle!

I dag er andre første skoledag. Var egentlig i går, men klarer ikke helt å kalle en enkelt time med informasjon og timeplanutdeling for første skoledag. I dag er det rett på med tre timers forelesning. Spent!

Håper alle får en superduper dag!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 08:35   #3032
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen alle sammen. Stikker bare innom for å ønske Sanna en riktig god og velfortjent tur til varmere strøk. Skulle gjerne vært sammen med deg i varmen! Maria ønskes god konsert, ta gjerne med litt av stemningen hjem og fortell oss om den. Og til oss andre som skal ha en vanlig torsdag - måtte den bli fin! .

  Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 09:31   #3033
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Dollsine: Du er så utrolig flink å huske på alle detaljer om oss! Utrolig hyggelig

Nå er det ikke lenge før jeg vender nesen mot Bæærgen på en aldri så liten husmorferie. Gleder meg masse! Får vel begynne å øve på Rihanna reportoaret mitt, men den eneste sangen som durer i hodet mitt er "Ola Tveiten" Satt nemlig oppe til kl 01 i natt og diktet sang til venninnas bryllup

Ha en flott dag!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 10:06   #3034
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Håper du koser deg kjempemasse på konsert, Maria, nyyyyyt husmorferien, vel fortjent etter slitsomme uker alene

Og masse lykke til på første skoledag, Appelsinpiken, håper alt er som forventet og at du treffer noen hyggelige studiekamerater

Og Dollsine - vi andre får vel gjøre det beste ut av en vanlig torsdag ja! -Men vi fortjener vel en klem likevel
Jeg får datteren min hit på frokost/lunch, så jeg har både bakt ett mandelbrød til frokost uten søtning, samt jeg har ett i ovnen som jeg har søtet og skal bruke som kake i kveld. Kjenner at energien er litt på vei tilbake etter at hele sommeren har vært litt slapp - trengte nok den lange ferien for å komme meg på beina igjen etter denne vinteren

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 11:19   #3035
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

PAUSE !!
Kort innpå midt i støvsuging og husvask.....
Jeg har en "greie" med at jeg alltid må forlate et ryddig og nyvasket hus, når jeg reiser bort. Det er så deilig når en kommer hjem igjen.
Men som jeg til kjedsommelighet, har sagt før, - det tar tid i et stort og tungvint hus.... Desto bedre når en er ferdig.
Etterpå blir det sjøldigging med apeshave, farging av hårtuster og en dusj, for å få lukte godt....

Snakkes damer !

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:20   #3036
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

PAUSE !!
Kort innpå midt i støvsuging og husvask.....
Jeg har en "greie" med at jeg alltid må forlate et ryddig og nyvasket hus, når jeg reiser bort. Det er så deilig når en kommer hjem igjen.
Men som jeg til kjedsommelighet, har sagt før, - det tar tid i et stort og tungvint hus.... Desto bedre når en er ferdig.
Etterpå blir det sjøldigging med apeshave, farging av hårtuster og en dusj, for å få lukte godt....

Snakkes damer !

Ja, enig i det - deilig å komme hjem til ryddig og rent hus Håper alle forberedelsene går på skinner og at du får tid til å kose deg - og ikke minst glede deg også. Avreise i morgen-kommer til å bli heeeerlig tenker jeg. -Kunne godt tenke meg å slenge meg med ja, istedenfor å begynne på jobb igjen.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:45   #3037
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.


hehehe -herlig å spørre på bensinstasjon da! - Der har jeg ikke turt å stille krav enda - men herlighet, hvorfor skal vi være så foriktige - ting endrer seg i alle fall ikke hvis vi ikke stiller litt krav. Heretter syns jeg vi skal lover oss selv at vi ikke bare skal være stolte damer, men stolte nok til å stille krav også!!

Nå er det nattatid her også - sove godt vennene mine


Handler jo bare om å spørre pent hva som er i maten. Hva er det egentlig vi betaler for og dytter i oss? Som selgere bør de kunne svare.
Det er lov å stille krav, og det er lov å spørre! (Jo flere som gjør det jo enklere blir det)

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Vil gjerne ha helautomatisk; hvilket merke er det?? Jeg har fulgt en tråd om ismaskiner en tid, og der har ingen snakket negativt om Krups, Melissa og en Philipsmaskin + en grønn en fra OBS. OBH nordica derimot... Alle må ha bollen stående i fryseren først, noe jeg tenkte å unngå. Har en helautomatisk det??

Statoil selger Leiv Vidar pølser; med ganske lite kh som Nysgjerrig Nok sier

Nyskjerrig Nok: jeg tar cocosaen bar og det går helt greit. En ss rett i munnen. Drikker vann eller tar litt mat med en gang og lar være å tenke på konsistensen på det jeg tar inn. Men dere.... i dag hadde cocosaen "skilt seg", slik at det lå litt "vann" oppå oljen. Jeg rørte rundt og da ble smaken så rar, litt sånn metallisk på en måte. Har oppbevart glasset i skapet hele tiden, og kjøpte det for ca 1,5 mndr siden. Det er holdbart enda ett år. Det første glasset med cocosa ble oppbevart likedan men mye lengre og hadde ikke sånn smak/lukt. Noen av dere som har erfart det samme?

Og du.... jeg trodde du var noen og tjue år jeg?? Og så sluttet du å vokse for over 20 år siden?

Hm - må prøve den bar...Ser for meg at det blir en utfordring, men verdt et forsøk. Kjenner jeg er litt skremt av propagandaen mot Cocosa i media..Veldig usikker på hvor det fettet havner hen på et vis..Inne i organer og årer - eller? Wæææ...
Noen og tjue - hehe - nei da, jeg bare "holder meg godt" som det heter. Er snart 20 x 2 jeg..om noen år. Dobbelt wææææ!!! Hva fikk deg til å tro at jeg var 20+ forresten?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

God morgen alle sammen. Stikker bare innom for å ønske Sanna en riktig god og velfortjent tur til varmere strøk. Skulle gjerne vært sammen med deg i varmen! Maria ønskes god konsert, ta gjerne med litt av stemningen hjem og fortell oss om den. Og til oss andre som skal ha en vanlig torsdag - måtte den bli fin! .

En stk vanlig torsdag her - fin torsdag til deg også!! (Og resten av hønehurven!)

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

PAUSE !!
Kort innpå midt i støvsuging og husvask.....
Jeg har en "greie" med at jeg alltid må forlate et ryddig og nyvasket hus, når jeg reiser bort. Det er så deilig når en kommer hjem igjen.
Men som jeg til kjedsommelighet, har sagt før, - det tar tid i et stort og tungvint hus.... Desto bedre når en er ferdig.
Etterpå blir det sjøldigging med apeshave, farging av hårtuster og en dusj, for å få lukte godt....

Snakkes damer !

Enig med du - godt å komme hjem til strøkent hus / leilighet.
Kos deg masse på tur, nyt det i det lengste og pust med magen!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 15:25   #3038
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ååååh!
Jeg har ikke vært på do på en uke (på tross av høykarbo) og har ikke engang fått det med meg før magen plutselig knyter seg nå.. Au!
Lavkarbo setter liksom systemet i gang igjen...

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 15:38   #3039
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hm - må prøve den bar...Ser for meg at det blir en utfordring, men verdt et forsøk. Kjenner jeg er litt skremt av propagandaen mot Cocosa i media..Veldig usikker på hvor det fettet havner hen på et vis..Inne i organer og årer - eller? Wæææ...
Noen og tjue - hehe - nei da, jeg bare "holder meg godt" som det heter. Er snart 20 x 2 jeg..om noen år. Dobbelt wææææ!!! Hva fikk deg til å tro at jeg var 20+ forresten?

Glem den medie propagandaen, det er så mye forskning som viser at det er karber ikke fett som fører til forkalkninger osv, bare samfunnet som henger etter
Jeg drikker den i teen jeg, syns det er best, men hver må jo finne sin måte!

Vi er i alle aldere her inne - herlig syns jeg!!!!


Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Ååååh!
Jeg har ikke vært på do på en uke (på tross av høykarbo) og har ikke engang fått det med meg før magen plutselig knyter seg nå.. Au!
Lavkarbo setter liksom systemet i gang igjen...

Det er nok ikke på tross av men pga høykarbo du ikke får gått på do. Jeg har vært såååå plaget med forstoppelse på høykarbokost, nå fungerer magen perfekt
Prøv med cocosa!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 15:58   #3040
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Egentlig er jeg kjempesulten også. Har bare spist frokost i dag, og gledet meg skikkelig til å komme hjem så jeg kan lage meg wok. Og så vrir magen seg akkurat nok til at det eneste jeg orker er å ligge i sofasenga (dere vet.. den med alle de herlige putene i!). Prøve å komme meg ut av den åletrange buksa som presser overalt, kanskje?

Nysgjerrig nok: Ikke bry deg om propagandaen om cocosa. Tenk litt større på det.. Den norske stat mener vi skal spise grovt brød, bananer og grandiosa (ja, grandiosa har faktisk blitt nøkkelhullmerket!). Vi har droppa alt sammen til fordel for det som er naturlig for mennesker å spise.
Jeg ser ikke noe problem med å spise frukt, men fra naturens side så er frukt kun tilgjengelig på høsten (sånn at man skal kunne fete seg opp så man har et fettlager til vintern!!!) og da er det bare tull at man skal spise det man blir feit av jevnt gjennom året "for å bli slank".
Det er en grunn til at bjørner spiser blåbær på høsten!

Ignorer propagandaen om cocosa på samme måte som du (og vi andre) ignorerer karbopropagandaen fra staten.

__________________





Sist redigert av Appelsinpiken : 18-08-11 kl 16:13.
Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 16:37   #3041
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Nysgjerrig nok: Ikke bry deg om propagandaen om cocosa. Tenk litt større på det.. Den norske stat mener vi skal spise grovt brød, bananer og grandiosa (ja, grandiosa har faktisk blitt nøkkelhullmerket!). Vi har droppa alt sammen til fordel for det som er naturlig for mennesker å spise.
Jeg ser ikke noe problem med å spise frukt, men fra naturens side så er frukt kun tilgjengelig på høsten (sånn at man skal kunne fete seg opp så man har et fettlager til vintern!!!) og da er det bare tull at man skal spise det man blir feit av jevnt gjennom året "for å bli slank".
Det er en grunn til at bjørner spiser blåbær på høsten!

Ignorer propagandaen om cocosa på samme måte som du (og vi andre) ignorerer karbopropagandaen fra staten.

Det kunne ikke vært sagt bedre!!!! Signerer 110%!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 18:47   #3042
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Magen har roet seg, og jeg tenkte jeg skulle lage meg blomkålsuppe i kveld.
Men alle oppskrifter jeg finner sier at man skal kjøre ferdig kokt blomkål i blendern til en jevn masse.
Betyr det da at en blomkålsuppe uten blender bare blir rare greier?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 19:30   #3043
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Ååååh!
Jeg har ikke vært på do på en uke (på tross av høykarbo) og har ikke engang fått det med meg før magen plutselig knyter seg nå.. Au!
Lavkarbo setter liksom systemet i gang igjen...

Kok smørgrøt. Det setter fart på saker og ting.

Sanna: God tur til varmere strøk i morgen, og lykke til med hvaenn du bestemmer deg for underveis med tanke på maten. Husk at vi er her når du kommer hjem også Klem

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 19:53   #3044
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Æsj....jeg hadde skrevet et langt innlegg, og så forsvant det Prøver igjen....

Maria; jeg skulle gjerne vært med deg, Ola Tveiten og Rhianna - du verden for en kosert det kommer til å bli!! Og takk til deg for at du gir meg kompliment!

Rikkem0r driver du og reiser fra vest til øst ennå. Håper det gikk bedre med maten på dag to og tre?? Du har min fulle støtte for at dette ikke er enkelt. Gruer meg til neste uke da jeg skal på et møte med bare fremmede. Regner med å bli servert rundstykker eller enda verre baguetter. Salaten blir med, og jeg akter å stålsette meg mot spørsmål og blikk.

Prutti:
godt forslag om grøt til Piken med magen. Har du forresten en god oppskrift på smørgrøt? Forresten så bidrar du til felleskapet om du ikke kommenterer detaljert og! Alle har vi vel hatt litt roligere tider; en gang meg, en annen gang deg, osv.

Bente jeg synes du er så flink som baker og ikke går kakeamok. Det tror jeg nemlig jeg fort kunne ha gjort Kjenner at det skal lite til før jeg blir sugen på noe søtt hvis jeg spiser bakverk, selv om det er lavkarbo. Og så koselig med lunsj med datteren din; det er litt greit at de blir så store at en får et mer voksent forhold til hverandre, enn mor-barn forholdet.

Hvordan er studiet ditt lagt opp Appelsinpiken; er det lange dager eller forelesinger hist og pist? regner med vi får høre litt om kinesere og kjøleskapsdeling etterhvert? Men plages du med forstoppelse når du er på lavkarbo?? Jeg har det absolutt motsatt; på lavkarbo går alt så det suser! De oppskriftene jeg har på blomkålsuppe sier at den skal "blendes ja"; men hvorfor ikke ha fløteaktig suppe med blomkålbiter? Godt nok det??

Jeg er som deg Sanna, vil også komme hjem til et ryddig hus. Selv om det innebærer at jeg er herlt ferdig når jeg reiser Apeshave har jeg aldri hørt om før, men skjønner fort at jeg og driver med det innimellom Og så bra du delte lenken om den bloggen Lille venn; alt som gjør hverdagen enklere er bra!

Jeg har ikke sett at det har vært noen propaganda mot Cocosa i media Nyskjerrig nok; betyr det at jeg har selektivt syn i tillegg til allerede ervervet selektiv hørsel?? Jeg startet på dette kostholdet i fjor sommer, har spist 75-80% fett i denne tiden. Etter jul målte jeg kolestoreol som var helt perfekt; alle sortene. Jeg og tror det er alt det andre som er farlig; ergo fortsetter jeg med fettet mitt. Selv om cocosaen er snodig på lukt og smak nå. tenker jeg kjøper meg en ny en, i tilfelle det er noe "gæli" med den. Jeg er i prinsippet enig med deg i at selgere på bensinstasjoner bør vite hva de selger, men hvis du stikker hodet inn en helgekveld, så er det flest ungdommer som jobber. Ikke kan de å skifte vindusviskere eller lyspærer; hvis de i det hele tatt selger dette Men klart, etterspør vi informasjon, så blir de i alle fall å finne fram den og da blir det lettere for de som kommer etter.

Og hvorfor jeg trodde du var bare ungdommen? Si det.... Du virker vel så ungdommelig tenker jeg Og det ER du jo!

What!! Er grændisen blitt nøkkelhullmerket?? Går ikke an!!
Da venter vi på melkesjokoladen da, den er vel laget av melkeprodukter.... Herlighet.... Og når jeg er inne på sånn mat; i morgen i morgen - etter jobb skal jeg kjøpe meg ismaskin. Nå har jeg da ventet lenge nok. Snart vinter jo...

  Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 20:16   #3045
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine: Nøkkelhullmerkingen betyr ikke at noe er sunt - det betyr at det er sunnere enn alternativene innenfor samme kategori, etter høykarbostandarden. Det innebærer at grandis har nøkkelhull fordi den inneholder mindre salt, mindre fett osv enn de alternative pizzaene. Håpløst!

Ellers så tror jeg kjøleskapsinndelingen går greit så langt. Ingen som har rappa maten min (enda). Men frysern er et kapittel for seg selv. Det er en sånn kjempestor fryser som står i fellesområdet. Det ene festet på lokket er borte, så når man legger på lokket så må man lirke alt sammen på plass, så det ikke er hull noe sted. Sjarm.
Og oppi er det et fullstendig kaos. Snakket med ei jente som bor her i går, og hun sa at det er bare to (av sju) som bodde her før sommeren som bor her nå. Det betyr at fryseren antagelig er full av matvarer folk har forlatt når de har flyttet uten å gi beskjed. Så vi skal ta en dag og sortere matvarer så det blir et lite system oppi der (og kanskje litt gratis mat også? ja?)

Morsomt å gå på kjøkkenet og det er større sannsynlighet for at jeg må prate engelsk enn norsk med personen som eventuelt måtte befinne seg der.

Har fått lagd meg litt wok etter at magen roet seg. Hadde jeg hørt om smørgrøt litt før, så hadde jeg ikke lagd det uansett. Ikke fordi jeg ikke tror på at det funker. For det gjør jeg. Men jeg turte rett og slett ikke forlate hybelen (selv om det innebærte å bare gå noen få meter bort til kjøkkenet). Men skal huske det til senere, Prutti.
I dag lærte jeg at kjæresten min ikke forstår et hint. Han har vært god på det så langt, men det har kanskje vært fordi jeg egentlig har spurt i klartekst uten å skjønne det selv, eller det har vært åpenbart at selvfølgelig må han si/gjøre det jeg hinter til.
Sendte sms og skrev at det kjipeste med å bo alene er at ingen kan passe på når man er dårlig. Og alt jeg fikk tilbake var "ser den". Han spurte ikke engang om jeg var syk. Ørlite grann skuffa.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:18   #3046
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God kveld alle sammen. Da var jeg endelig ferdig med møte. Vi fikk gått igjennom masse, så jeg tror vi skal få en god start på salsahøsten.

Jeg syntes også egentlig at jeg var ganske flink som bakte til dem, Dollsine. Personlig synes jeg også lavkarbokaken min var god, men jeg så jo at den ikke akkurat gikk ned på høykant da...... Jeg tror hodet mitt er blitt helt omstilt jeg, jeg liker det meste av lavkarbomat, og det plager meg faktisk ikke å si nei til høykarbomat lenger, det er liksom blitt en selvfølge for meg å leve slik. Når jeg er hos andre forsyner jeg meg bare hvis det er noe der som er ok for meg å spise, når andre kommer hit så får de spise det jeg serverer hvis de har lyst, hvis ikke får de bare la være
Og ja, det er såååå kjempekoselig når ungene vokser til, blir et helt annet forhold. Datteren min er så lik meg på utrolig mange måter så vi kan skravle om absolutt alt

Og Appelsinpiken, det var nok ikke vondt ment fra kjæresten din, men menn er av og til litt teite i knollen når det gjelder å gi omsorg. Du får i alle fall masse trøst og omtanke fra oss her inne, sender deg en kjempe og håper og tror magen din blir helt fin igjen nå når du har begynt å spise lavkarbo igjen!

Følte meg forresten fin i dag til møtet mitt, jeg tok på en kjole jeg ikke har brukt på lenge. Den var faktisk nesten blitt litt for stor (over puppene da, så jeg roper ikke så veldig høyt hurra for det.... ) Fikk så koselige kommentarer i dag også på hvor godt jeg ser ut. Tror det må være mer enn bare vekten, folk sier huden min ser bedre ut, jeg ser yngere ut osv, jeg gleder meg stoooort over hvert eneste komplimet jeg

Det har vært mye styring og ordning både i går kveld og hele dag, så nå skal jeg slappe av på sofan resten av kvelden.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 08:34   #3047
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen!

Sanna - Har du reist avgårde? Håper du får en fatastisk tur!!

-Og at alle dere andre får en deilig fredag! til hele hurven

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:21   #3048
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hmmmm - dag var det visst ingen som ville skravle med meg....

Jeg måtte uansett fortelle dere at det var en god lavkarbo artikkel i Hjemmet denne uken, intervju med den svenske legen Anders Eenfeldt. Jeg har gjort det til prinsipp å kjøpe blad eller aviser hvis jeg vet det er lavkarbo artikler i dem, bare for å støtte opp økonomisk. Det viser seg gang på gang at det som selger, skriver disse bladene mer om, og jeg vil gjerne at dette budskapet skal spres, så derfor støtter jeg gjerne bladene økonomisk når de sprer det

Jeg synes forresten den setningen Eenfeldt stadig siteres på i intervjuer er genial : "Man blir ikke mer fet av å spise fett enn man blir grønn av å spise grønnskaker" *like*

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:03   #3049
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg synes forresten den setningen Eenfeldt stadig siteres på i intervjuer er genial : "Man blir ikke mer fet av å spise fett enn man blir grønn av å spise grønnskaker" *like*

Den liker jeg!
I dag morges trodde jeg magen skulle tulle med meg igjen. Jeg sa "Nei" og "Fy" og så gikk det over!
Etterpå kommer kjæresten på besøk på hybelen. Da skal jeg diske opp med squashlasagne. Han har smakt det før, men da var vi i tyrkia og hadde klart å kjøpe kjøttdeig med fårekjøtt. Og for de av dere som ikke har vært borti sånt før: STYR UNNA! Smaker kjemperart.

Men nå blir det kyllingkjøttdeig og kremfløte! Hurra! Men er nok to timer til mat. Jeg kjenner lavkarbosulten er på plass. Den befinner seg kun i magen og ikke i hodet. Deilig! Jeg rett og slett elsker det. Og kjenner at forelesningene er litt dølle, men konsentrasjonen henger mer med enn det den vanligvis gjør når ting er kjedelig. Det må være yppelig å ha høy konsentrasjon når dette året blir regnet av foreleseren som "det vanskeligste året på jussen".
Gleder meg skikkelig til å komme i ketose igjen. Endte på 15 karber i går, og er så langt på i underkant av 1,5 karber. Men så har jeg bare spist frokost, da.
Lasagneformen jeg har kjøpt er kjempestor (Perfekt! Elsker å slippe å lage middag hver dag!), så blir lunsj til uka. Gleder meg!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:14   #3050
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei igjen alle sammen. Det blir for lenge mellom hver gang jeg er innom til at jeg klarer å føle meg som en del av fellesskapet...klarer ikke å lese 10 sider om gangen og huske det som står der osv...
Men jeg har fått med meg at rikkemor har kjøpt leilighet, spennende!! Gratulerer og lykke til med all planlegging, enhver dames drøm å kunne bestemme alt i en leilighet

Og Appelsinpiken, hvor studerer du? Jeg studerer ved HiOA (høgskolen i Oslo og Akershus), i Oslo.

Vel, det var omtrent det jeg har fått med meg siden sist...vet ikke hvor aktiv jeg kommer til å være fremover heller. Det blir et skikkelig hardkjør med 7 forelesninger i uka og i tillegg datteren min og hunden som skal ha sin tid.

Jeg har såvidt begynt å kutte det lille jeg har spist av karber da, og det resulterte i enda mer nedgang, og 2 cm ned både rundt midje, mage og hofter Nå er jeg snart halvveis til målet i tapte kg...det virker som om kroppen min tåler bedre karber nå enn før, kan være fordi jeg er bedre trent, og ikke fullt så overvektig lenger? Jeg gråter ikke iaf

Ønsker alle en god helg, så får vi se om jeg kommer meg innom igjen om ikke altfor lenge

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no