Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Jogging i ketose

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-12, 07:54   #1
lille-mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bønes-Bergen
Alder: 39
Innlegg: 20
lille-mor er på en erverdig vei

Jogging i ketose

Heihei
Jeg har jaggu "lært" meg å jogge.
Jeg som ALDRI har jogget siden skolen..når vi måtte jogge i gymmen..
noen som kjenner seg igjen eller?

Jeg lurte på en ting..Åssen er det å jogge/gå fort når man er i ketolyse?Funker det bra?Tenker også på om det er lurt å spise mer proteiner eller lignende før trening?Følte første gang at jeg skulle dø,har jo gitt hjerne og kropp nok "sjokk" i det siste

Jeg føler at etter jeg har jogget ca kl 19-20 er jeg ikke sulten..men akkurat når jeg har lagt meg begynner magen å romle..

Noen som har tips?

__________________
8.april : 70 kg
15.april: 66.6 kg -totalt 3,4 kg samt minus 15 cm
22.april: 65,9 kg- totalt 4,1 kg samt minus 23 cm
lille-mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 08:00   #2
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Re: Jogging på ketolyse

Det vil nok ikke ha noen effekt å spise proteiner før trening. Spis heller trege karbohydrater litt før du skal ut (via grønnsaker feks) for å få litt energi. Proteiner skal du spise etter du har trent, for å bygge opp kroppen igjen

Jeg trener som vanlig i ketose, og merker ikke stor forskjell. Er på spinning, pulsstep, jogger og trener styrke

Det skal nok gå fint!

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 08:51   #3
lille-mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bønes-Bergen
Alder: 39
Innlegg: 20
lille-mor er på en erverdig vei

Sv: Re: Jogging på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Det vil nok ikke ha noen effekt å spise proteiner før trening. Spis heller trege karbohydrater litt før du skal ut (via grønnsaker feks) for å få litt energi. Proteiner skal du spise etter du har trent, for å bygge opp kroppen igjen

Jeg trener som vanlig i ketose, og merker ikke stor forskjell. Er på spinning, pulsstep, jogger og trener styrke

Det skal nok gå fint!

'

Ja der ser du..eg har ikke peilinghaha..
Takk for tips..

__________________
8.april : 70 kg
15.april: 66.6 kg -totalt 3,4 kg samt minus 15 cm
22.april: 65,9 kg- totalt 4,1 kg samt minus 23 cm
lille-mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 15:53   #4
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Jogging i ketose

Ja, kjenner meg igjen. Aldri kunnet løpe, men begynte i høst36 år!

Ang proteiner så kan man finne ulike meninger. Bl. A. Fedon. Sier enten rett før trening eller innen en time etter trening. Ellers har jeg ooggaså lest de som mener dette er viintigst ved styrketrening.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 16:58   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Jogging i ketose

Med mindre det er snakk om tung styrketrening, er nok det viktigste å få i seg nok proteiner totalt iløpet av dagen. 1,5 gram per kilo kroppsvekt er greit hvis du trener regelmessig, eller mer for de som driver med tung styrketrening. En times tid før trening kan du gjerne spise litt protein og karbo, og en dæsj kokosolje, det vil nok hjelpe litt på energien. Å spise litt etter trening kan også være lurt siden kroppen da er mer "mottakelig" for næring, men er det bare snakk om en halvtime med jogging/gåing er det jo ikke nødvendig.

Noen må ha mer karbohydrater for å greie å jogge o.l., mens andre fint greier å trene hardt på streng ketosediett, det må du nesten se an selv. Som regel blir det lettere etterhvert, når kroppen blir vant til å bruke ketoner som energi. Det kan være greit å ta treninga litt rolig i begynnelsen, og kanskje holde deg til turgåing.. Gir ikke noe fordel å kjøre kroppen så alt for hardt i starten, da tar det ofte lengre tid enn vanlig før den greier å ta seg inn igjen også.


Sist redigert av shailene : 18-04-12 kl 17:05.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 14:36   #6
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Re: Jogging på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Det vil nok ikke ha noen effekt å spise proteiner før trening. Spis heller trege karbohydrater litt før du skal ut (via grønnsaker feks) for å få litt energi. Proteiner skal du spise etter du har trent, for å bygge opp kroppen igjen

Jeg trener som vanlig i ketose, og merker ikke stor forskjell. Er på spinning, pulsstep, jogger og trener styrke

Det skal nok gå fint!

Når man trener med vekter, for å øke styrke og volum, bør man opp på 2.6 gram (+-) pr kg kroppsvekt.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose superkisen Spørsmål og svar 8 02-01-12 23:25
Jogging versus løping VSB Trening 7 12-10-11 21:54
Ketolyse og lett jogging ..? russetinden Trening 7 13-10-10 20:43
Jogging/løping - får krampe etter få minutter screwball Trening 10 22-03-10 13:21
Jogging og vonde skuldre? Tingeling Trening 10 13-06-05 11:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no