Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-14, 11:07   #1
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Tåpelig spørsmål muligens.. Veier nå 77 kilo, er 172 cm høy.
Har et ønske om å nå 68 kilo. Spiser ketogent, under 20 kh per dag, lander på rundt 1500-1800 kcal hvis det betyr noe.

Har vært denne vekta nå siden seinsommeren i fjor, og kommer ikke videre ned. Har skeiet ut i perioder, lagt på meg kilo i både vann og sikkert fett, og etter noen uker med ketogent kosthold er jeg tilbake på 77 kilo.
Men ikke tale om at den vil videre ned

Er det ikke meningen at kroppen min vil bli mindre, eller skal jeg bare fortsette å prøve å "tvinge" den? Er liksom litt lei av å være på evig slankekur, vil nå målet mitt og gå over i den litt skumle vedlikeholdsfasen

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 12:53   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Det er ikke alltid at kroppen og hodet har de samme ønskene. Så da er det vanskelig å sette seg en målvekt, og si "dette skal jeg få til". Men når det er sagt så burde du ha mulighet til å gå ned mer, du er nok bare havnet på et platå. Hva spiser du, bruker du f.eks mye melkeprodukter? Noen, men ikke alle, reagerer med å stå på stedet hvil ved inntak av mye ost, fløte, rømme, yoghurt m.m.

En annen ting er at ketolyse er best egnet for de som skal mye ned, siden du nå er nede på rundt 26 i BMI kunne det kanskje vært en ide å legge seg på et litt høyere karboinntak og se hva som skjer? Om det ikke gir effekt er det jo bare å justere seg inn igjen...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 14:39   #3
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er ikke alltid at kroppen og hodet har de samme ønskene. Så da er det vanskelig å sette seg en målvekt, og si "dette skal jeg få til". Men når det er sagt så burde du ha mulighet til å gå ned mer, du er nok bare havnet på et platå. Hva spiser du, bruker du f.eks mye melkeprodukter? Noen, men ikke alle, reagerer med å stå på stedet hvil ved inntak av mye ost, fløte, rømme, yoghurt m.m.

En annen ting er at ketolyse er best egnet for de som skal mye ned, siden du nå er nede på rundt 26 i BMI kunne det kanskje vært en ide å legge seg på et litt høyere karboinntak og se hva som skjer? Om det ikke gir effekt er det jo bare å justere seg inn igjen...

Spiser ikke uhorvelig mye melkeprodukter, men er absolutt ikke melkefri. Går mest i smør og ost. Har spist dette hele tiden..
Har testet litt før å legge meg på et litt høyere kh nivå, men sliter litt med å finne balansen. Har spist ketogent i 1,5 år med små sprekker innimellom, og kjenner kostholdet veldig godt, og det faller naturlig for meg. Må man ikke ned i fett hvis man går opp i kh? Er det jeg synes er så ok med et ketogent kosthold, at jeg alltid blir mett, og det er vel hovedsaklig fettet som gjør det.

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 14:40   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Du kan øke litt før du trenger tenke på fettet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 15:06   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Må man ikke ned i fett hvis man går opp i kh?

Opp til en 70-80 gram kh trenger du ikke tenke på å redusere fettet. Som du sier så er det jo fettet som metter, så reduksjon her er ikke ønskelig.

Balansen er ikke lett å finne nei. Jeg lever i hovedsak ketogent, men med en frukt eller to om dagen i tillegg. Tenkte å drøye det med å kutte ut jobbfrukten min til vekten stoppet opp, men siden den ikke gjorde det før den skulle så har jeg engetlig bare fortsatt. Den gir meg ikke noe ubehag, og heller ikke noe påtagelig søtsug/sult. Du må nesten se selv hva du evt. vil legge til: En frukt nå og da, litt rotgrønnsaker, kanskje et grovt knekkebrød etc. Det er ikke mye som skal til, så pass på at ikke blir hekta;-))

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 15:30   #6
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er ikke mye som skal til, så pass på at ikke blir hekta;-))

Er akkurat det jeg har så lett for å bli skjønner du
Synes det er myyyye lettere å ligge lavt på kh enn å prøve å justere det opp. Nå spiser jeg jo bare rene produkter (type egg, kjøtt) og supplerer med "lovlige" grønnsaker og en eller annen fettkilde, så er jeg liksom i mål for dagen. Tror frukt hadde fått i gang søtsuget mitt (og jeg er en av de som ikke savner frukt heller, har aldri vært en fruktspiser), og det er jo det som er så deilig å slippe. Tror kanskje rotgrønnsaker er veien å gå, jeg får teste litt

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 00:30   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Hva med belgefrukt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 08:00   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Jeg ligger på 50-60 g kh daglig, utenom de "lovlige" grønnsakene spise jeg (i moderate mengder) bønner, linser, rotgrønnsaker, blåbær, jordbær og litt druer av og til som dessert. Jeg ligger nok noe lavere (60%?) i fettinntak enn 75-80% som er typisk for ketogent kost, men det har bare falt seg slik naturlig. Jeg er fortsatt i ketose og sprekker ikke, men det hender at jeg ligger noe høyere helt bevisst, som f.eks i julen for å ha rom for litt mer men sjelden mer enn 80-100 g kh daglig og aldri fra tilsatt sukker.

Jeg kom meg ned til 76 kg før det var helt bomstopp på vekta og cm. Dette skyltes nok flere ting og ikke minst stress. Stress for å ikke gå ned mer, stress for hva jeg kunne spise og ikke spise, frykten for å sprekke dersom jeg spiste mer kh osv osv. Etter at jeg innførte noe mer kh har vekta rikka seg nedover, selv om det går seint. Passer bare på at det ikke blir for mye og at det fremdeles er "lovlige" ting i en lavkarboverden, da klarer jeg ihvertfall å holde meg fra sprekker. Jeg har også sluttet med all veiing og måling både av meg selv og maten

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 22:42   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?

Hvordan regner du ut hvor mye du får i deg da? Veier du maten og legger inn på diett.no eller tilsvarende? Er du aktiv? Sover du nok? Drikker du nok væske? Er utskeielsene store og hva består de av? Drikker du alkohol? Ikke føl at du må svare meg, men det er faktorer som kan ha betydning.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap? Peppa Gris Fysisk og mental helse 6 28-09-11 16:52
Når kroppen blir mindre, men hodet protesterer... mallilen Fysisk og mental helse 2 09-11-10 11:33
Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen? KetoLinen Ketolysekuren 19 19-07-10 09:40
Mindre vann i kroppen? Joika Lavkarbo generelt 2 24-11-07 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no