Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Hva med et underforum for suksesshistorier?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-06, 10:59   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Question

Hva med et underforum for suksesshistorier?

Jeg er på endel amerikanske lavkarboforumer (egentlig bare ett nå og det er helt knallbra, men har vært på flere før) og alle har et underforum for "suksesshistorier" der brukerne kan skrive om ja, suksessen sin med lavkarbo, legge inn før-og-etterbilder osv.

Hadde det ikke vært greit med et slikt her og? Til motivasjon?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 11:21   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Fint forslag!

Her er også fine historier, selv om dette dækelskapet de har i seg ikke er bra:
http://www.nokadietten.no/medieklipp/index.html

Må bare tillegge at kostholdsrådene er under enhver kritikk.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 11:26   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Haha ja har lest dem. Da kan jeg heller anbefale disse:

http://forum.lowcarber.org/forumdisplay.php?f=86

Denne er helt utrolig, det ser ikke ut som samme mannen overhodet!

Husker det var en drøss med suksesshistorier på www.atkins.com før men etter at de la om hele hjemmesiden sin, forsvant de. Hjemmesiden deres er blitt helt teit, det er jo bare dritt der nå. :sur:

Jeg syns alle lavkarbo og -slankeforumer burde ha et underforum for suksesshistorier.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 11:35   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Enda en utrolig historie om Fred Anderson.

http://www.chunktohunk.com/transformation-pics/

Hans nye sider er her:
http://www.onephatman.com/

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 15:27   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

De som er "ferdigslanket" skriver jo stort sett om det i dagbøkene sine... jeg synes ikke det er noe behov for et slikt underforum...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 15:28   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Ja men da må jo folk sitte og følge med på alle dagbøkene, ikke alle nye vet hvem som er ferdigslanket osv. Får vi et slikt underforum får vi jo alt samlet på ett sted. Alle andre slike forumer har det jo, dessuten skader det jo ikke å ha ett. Det er jo frivillig både å skrive og lese der.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 15:32   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ja men da må jo folk sitte og følge med på alle dagbøkene, ikke alle nye vet hvem som er ferdigslanket osv. Får vi et slikt underforum får vi jo alt samlet på ett sted. Alle andre slike forumer har det jo, dessuten skader det jo ikke å ha ett. Det er jo frivillig både å skrive og lese der.

Greit at det er frivillig, men det er utrolig mange som henger seg veldig opp i slike historier, og ikke selv innser at de kanskje ikke bør lese de... Slike historier kan være mere belastning enn inspirasjon for enkelte (feks enkelte folk med spiseforstyrrelser)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 16:01   #8
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Suksesshistorier fra folk som har lagt om livsstilen sin med lavkarbo er virkelig ikke det verste et menneske med en spiseforstyrrelse kan lese om her inne ... Det er veldig mange andre "fikse ideer" som antakelig er langt mer skadelig enn å lese om folk som har tatt tak i livet sitt og ryddet skikkelig opp.

Jeg stemmer FOR Isets forslag om et eget sted å poste slike historier

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 21:07   #9
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Greit at det er frivillig, men det er utrolig mange som henger seg veldig opp i slike historier, og ikke selv innser at de kanskje ikke bør lese de... Slike historier kan være mere belastning enn inspirasjon for enkelte (feks enkelte folk med spiseforstyrrelser)

Ja.. det finnes vel både positive og negative sider ved å ha et slikt suksessforum. Men hva er suksess? Å gå ned mange kilo, eller å leve sundt? Skal man gå ned mye, er det jo bare å slutte å spise, men det er jo ikke det som er poenget. Dersom suksesshistorier er av typen "gått mest ned på kortest mulig tid", er jeg sterkt i mot dette.

Jeg synes fremdeles at fokuset her inne må være på å spise sundt, og ikke gå mest ned. Kanskje noen her spiser sundt, men ikke går ned? Kanskje noen aldri når målene sine? Kanskje noen prøver og prøver, men ikke får det til? Jeg tror at et slikt fokus på suksesshistorier kan få nederlagene til å føles så mye verre..

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 21:12   #10
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

er for et sånt underforum for suksess historier =) kjempe gøy å lese om,jeg får ikke med meg alle sine dagbøker...bedre å samle det et sted...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 21:30   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Opprinnelig lagt inn av silje

Ja.. det finnes vel både positive og negative sider ved å ha et slikt suksessforum. Men hva er suksess? Å gå ned mange kilo, eller å leve sundt? Skal man gå ned mye, er det jo bare å slutte å spise, men det er jo ikke det som er poenget. Dersom suksesshistorier er av typen "gått mest ned på kortest mulig tid", er jeg sterkt i mot dette.

Jeg synes fremdeles at fokuset her inne må være på å spise sundt, og ikke gå mest ned. Kanskje noen her spiser sundt, men ikke går ned? Kanskje noen aldri når målene sine? Kanskje noen prøver og prøver, men ikke får det til? Jeg tror at et slikt fokus på suksesshistorier kan få nederlagene til å føles så mye verre..

Silje

Helt enig med deg Silje...Jeg liker ikke denne fokuseringen på hvem som har gått ned mest mulig. Vi har forskjellige mål for hva vi ønsker her inne.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 22:45   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Men herlighet. Jeg snakker ikke om "gått ned mest mulig på minst mulig tid", tror dere virkelig jeg er for noe slikt?? Suksess for meg er å ha klart å legge om livsstilen sin, samme hvor lang tid det har tatt. Å ha klart å bryte mange barrierer, å ha klart å få et liv en trives med.

Dessuten blir det vel ikke et enormt fokus på suksesshistorier selv om vi har et slikt underforum her slik alle andre lavkarboforum har? Jeg vil tro det for de fleste er mer inspirerende enn negativt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 08-09-06 kl 23:05.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 23:16   #13
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Ja, jo...
Jeg er bare ikke så opptatt av suksess i forhold til dette. Jeg vet med meg selv at jeg har helt greie dager, og ganske dårlige dager.
Skal bli spennende å se hvem som har lyst å skrive om seg selv som en suksesshistorie der..

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 07:48   #14
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Det blir i såfall et forum JEG aldri kommer til å besøke.

  Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 08:25   #15
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Jeg er litt usikker på om jeg liker idéen om et sånnt underforum jeg. Skal prøve å forklare hvorfor;

De aktive medlemmene her inne bruker journalen sin ganske flittig, og jeg syns det er der ''suksesshistoriene'' hører hjemme. Og det er der virkeligheten i stor grad beskrives også. Både oppturer og nedturer, tilbakegang, frustrasjon og glede og entusiasme. Og jeg vil si at for nye medlemmer som besøker lavkarbo.no - så syns jeg det er viktig at de får akkurat dette bildet. At det er jobb og strev og frustrasjon for de fleste, og at dette ikke er en 'mirakelkur' som løser alle våre vektproblemer med et 'knips'.

En annen ting som gjør at jeg ikke ønsker et sånnt underforum er at definisjonen på suksess er så forskjellig og kan være så mye. For noen er å gå ned 15 kilo en suksess. For andre er det en suksess å stå stille i vekt. For noen er det suksess å klare å spise flere enn to måltider om dagen - uansett hva slags innvirkning det har på vekta. Og noen syns det er en enorm suksess å klare å si at de syns dette med mat er vanskelig. I tillegg til tusenvis av andre ting.

Jeg syns alt dette er godt representert i journalene våre.

I tillegg må jeg si at akkurat disse 'suksesshistoriesidene' på de utenlandske forumene er mest dårlige. Jeg syns det er VELDIG amerikansk, og jeg tror ikke akkurat denne siden av den amerikanske mentalitet passer så godt her inne.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 08:47   #16
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

fedonisten: jeg er helt enig. suksess avhenger helt av personen. og som vi vet er det veldig mange forskjellige personer her inne.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 09:13   #17
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Iset: gidder du ligge ut adressen til den amerikanske siden?

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 10:02   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

http://forum.lowcarber.org/index.php?

Jeg tar poenget, men må ALLE medlemmene like ALLE underforumene som er her da? Det er mange underforumer her og på andre fora jeg feks syns er unødvendige og som jeg ikke er aktiv på, men det betyr ikke at de ikke bør være der, for det er jo andre som syns de er bra? Dessuten er det jo hundrevis av journaler.

Men greit, jeg tar poenget. :sukk:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 09-09-06 kl 12:26.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 12:18   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Jeg er litt usikker på om jeg liker idéen om et sånnt underforum jeg. Skal prøve å forklare hvorfor;

De aktive medlemmene her inne bruker journalen sin ganske flittig, og jeg syns det er der ''suksesshistoriene'' hører hjemme. Og det er der virkeligheten i stor grad beskrives også. Både oppturer og nedturer, tilbakegang, frustrasjon og glede og entusiasme. Og jeg vil si at for nye medlemmer som besøker lavkarbo.no - så syns jeg det er viktig at de får akkurat dette bildet. At det er jobb og strev og frustrasjon for de fleste, og at dette ikke er en 'mirakelkur' som løser alle våre vektproblemer med et 'knips'.

En annen ting som gjør at jeg ikke ønsker et sånnt underforum er at definisjonen på suksess er så forskjellig og kan være så mye. For noen er å gå ned 15 kilo en suksess. For andre er det en suksess å stå stille i vekt. For noen er det suksess å klare å spise flere enn to måltider om dagen - uansett hva slags innvirkning det har på vekta. Og noen syns det er en enorm suksess å klare å si at de syns dette med mat er vanskelig. I tillegg til tusenvis av andre ting.

Jeg syns alt dette er godt representert i journalene våre.

I tillegg må jeg si at akkurat disse 'suksesshistoriesidene' på de utenlandske forumene er mest dårlige. Jeg syns det er VELDIG amerikansk, og jeg tror ikke akkurat denne siden av den amerikanske mentalitet passer så godt her inne.


Må bare inn og applaudere denne Fedonisten... Jeg fikk ikke til å forklare det jeg mente så bra lengre opp her, men du fikk sagt det på en så fin måte...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 13:33   #20
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Jeg tar poenget, men må ALLE medlemmene like ALLE underforumene som er her da? Det er mange underforumer her og på andre fora jeg feks syns er unødvendige og som jeg ikke er aktiv på, men det betyr ikke at de ikke bør være der, for det er jo andre som syns de er bra? Dessuten er det jo hundrevis av journaler.


Jeg er så enig, så enig Iset. Jeg syns forslaget ditt er kjempebra, det er lite jeg finner så inspirerende som suksesshistorier, før- og etterbilder etc, når det gjelder å fortsette min egen "forvandling". Jeg får rett og slett et kick av det. På den ene siden gleder jeg meg med den personen som lykkes, og samtidig føler jeg at dette kan og vil jeg også klare! Motivasjonen er jo ikke alltid på topp, og da hjelper det ihvertfall meg til å fortsette på "den rette vei" når jeg leser om/ser folk som lykkes. Syns det er utrolig hyggelig at folk får til det de vil jeg, og jeg vil gjerne høre om det Også når jeg føler jeg ikke får det til selv - i stedet for å føle meg mislykket, får jeg ny inspirasjon til å "kjempa på"
Veldig praktisk å ha det samlet på ett sted syns jeg også, så man slipper å lete rundt.
Så var det det med at noen mener det kan bli for mye fokus på det å lykkes, og også definisjonen på ordet suksess, samt hensyn til de som føler de IKKE lykkes...
Min mening er jo at et slikt underforum hadde vært svært positivt, og i et slikt forum vil jo fokuset naturlig nok være på å lykkes. Hvis man blir deppa av å se at andre folk lykkes, kan man vel bare la være å lese der??
Man blir jo uansett utsatt for så mye informasjon og inntrykk fra mange forskjellige kilder, og folk er som dere sier forskjellige, med hensyn til hva de reagerer positivt og hva de reagerer negativt på.
Men om altså noen føler seg mislykkete av å lese suksesshistorier, betyr det at vi andre ikke skal kunne få gleden av å ha et slikt forum? Som Iset sier, er det jo mange forskjellige forum, alle passer ikke for alle, og er det et forum man ikke liker så går det jo an å holde seg unna da

Jeg har full respekt for dere som er uenige, men jeg skjønner ikke helt problemet, for om det kommer et slikt forum vil det jo ikke si at alle MÅ inn og lese der.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 14:06   #21
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Iset, som man spør får man svar. Hvis alle hadde vært enige hele tiden ville det vært kjedelig her i verden.

  Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 14:13   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Iset, som man spør får man svar. Hvis alle hadde vært enige hele tiden ville det vært kjedelig her i verden.

Ja, det vet jo iallefall ikke jeg, som er SÅ bevandret i forumverdenen og deltar i de saftigste diskusjoner hele tiden.
Jeg spurte jo egentlig admin da, det er vel de som bestemmer til syvende og sist. Håper de diskuterer det på moderatorforumet nå da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 15:32   #23
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

99% av dem som begynner på en lavkarbo diett eller en kur/diett av noe slag gjør det jo for å slanke seg..er jo kjempe bra at en får en sunn kropp selfølgelig,men det er jo ikke noe som er mer inspirerende enn å lese/høre om de som har fått til det DU vil oppnå ;-)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 16:11   #24
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Synes ogsaa det kunne vaert OK med et slikt underforum. Siden suksess defineres saa forskjellig, saa vil jo suksesshistoriene ogsaa bli forskjellige. Og siden det er moderatorer her som kan passe paa, saa vil jo "skadelige" historier bli modifisert eller fjernet. Det gaar ogsaa an aa kalle det noe annet enn suksesshistorier hvis noen er redde for amerikanskje tilstander. Dessuten har vi jo en traad med slike historier allerede. Kanskje det gaar an aa klistre denne i stedet for aa lage et underforum. Da blir det litt mer diskre. Kanskje det at vi har skrevet litt om det her er nok til at flere vil skrive i den traaden. Skal se om jeg finner den og linke til den....

Fant den, og den var klistret

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=skriv+dere




__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-09-06, 20:33   #25
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?

Åh, herregud!!!
Sjekka ut den linken din..
syyykt syyykt!!!......
Dat gav motivasjon jah!!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Hva bør jeg kjøpe med meg fra USA? Trilla Kosttilskudd 3 26-09-05 20:50
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no