Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Eggesalat

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-08, 15:52   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Eggesalat

Jeg har fått kikk på kjempegod eggesalat som jeg gjeren vol dele med dere:

6 kokte egg
2 pk majones
litt purre eller vårløk
peppermix
litt sitronsaft

Dette er basicen, så er det mulig å blande inn reker , skinke, osv.. etter ønske.

1. dele eggene i biter
2. finsnitt purre eller vårløk, jeg bruker alltid purre
bland majones med pepper og litt sitronsaft
3. bland så inn egg og purre + evt. reker , skinke om du vil men dette er ikke nødvendig. Eggesalaten er kjempegod med kun egg og purre. Smaker kjempegodt på soyabrødet


1 lite tips: Skjær ketolysebrødet på langs som en langang pizza, pensle med olje og gni over med hvitløk, grill i grillpanne eller ovnene. Ha så på ketchup uten sukker, eggesalt med skinkebiter og dryss på ost på toppen, inn i ovnen til osten er godt smelta, nam,nam... dette er godt.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 16:05   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Eggesalat

Det skal jeg prøve lage i kveld.. hørtes godt ut.. sikkert digg på brødskiva..

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 02:14   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Eggesalat

Noe som gjør en sånn salat enda bedre er en ss eller to med rømme og en ts med dijon sennep! Lager sånn veldig ofte, hender jeg også skjærer noen terninger med ost, og kanskje noen biter røkt/varmrøkt laks og har i, det blir så godt at jeg omtrent slikker salatbollen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:00   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Eggesalat

Høres godt ut Skal testes ut om ikke lenge.
Men noen som vet hvor lang holdbarhet det har sånn ca i kjøleskap? Usikker på det med egg, men er vel ikke farlig når de er hardkokt? Tror jo at de man får kjøpt kanskje har noe konserveringsmiddel i seg?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 12:35   #5
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Eggesalat

en uke tenker jeg...

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 14:18   #6
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eggesalat

Ett lite spørsmål.

Smaker det veldig mye majones av denne?

Jeg fordrar ikke smaken av majones, men har smakt en eggesalat som ikke smakte majones og syntes den var fantastisk god. Den var veldig gul,så jeg lurer på om det var karri oppi. Har siden leita etter en oppskrift som kan brukes av en som ikke liker majones.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 14:21   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Eggesalat

Om du ikke liker smaken av majones, så kan du bare øke mengden av rømme (i den oppskrifta jeg bruker) og kanskje enda litt mer dijon? Jeg synes også det blir litt ekkelt med bare majo, selv om jeg digger majones. Men jeg liker majones langt bedre nå som jeg bruker ekte, og ikke den kjipe smakløse lettmajoen. Pføy!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 14:23   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eggesalat

Det går an å bytte ut en del av majnesen med creme fraiche også, da blir det kanskje mindre majonessmak... er jo bare å prøve seg frem med krydder som feks sennep, karry osv...(kylling og karry er vel en klassiker i sånne salater)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 14:38   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Eggesalat

Mmmm! Carry, ja! Om du har i kylling så blir det en høydare!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sallys eggesalat Babalotta Annen mat 2 24-08-07 12:12
Atkins Eggesalat Marianne Lunsj 2 27-02-07 09:49
Hva med eggesalat? Iset Lunsj 5 28-08-06 17:25
Eggesalat Marianne Lunsj 13 13-04-05 23:08
Atkins Eggesalat Marianne Lunsj 1 17-09-04 13:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no