Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva slags badevekt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 08:31   #1
bamseline34
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 32
bamseline34 er på en erverdig vei
Question

Hva slags badevekt?

jeg må gå til innkjøp av ny vekt og lurer på om jeg bare skal kjøpe en som viser vekta eller om jeg skal gå til innkjøp av en litt fancy en.

hva tenker dere. er det vits med en fancy en?

bamseline34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:39   #2
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: hva slags badevekt?

Jeg har også akkurat kjøpt ny og valgte til slutt en "vanlig ". Har ikke angret på det

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:10   #3
bamseline34
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 32
bamseline34 er på en erverdig vei

Sv: hva slags badevekt?

Opprinnelig lagt inn av Stine, her.

Jeg har også akkurat kjøpt ny og valgte til slutt en "vanlig ". Har ikke angret på det


hvorfor ikke en fancy en?

bamseline34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:24   #4
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: hva slags badevekt?

god morgen
jeg har alltid likt den gamle typen best, slipper å telle disse tallene etter komma hehe
Men har nå bannet meg grønn på detta med vekta så nå er den langt langt borte fra meg og skal ikke veie meg før om 1 mnd

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:15   #5
bamseline34
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 32
bamseline34 er på en erverdig vei

Sv: hva slags badevekt?

Opprinnelig lagt inn av elsker lavkarbo, her.

god morgen
jeg har alltid likt den gamle typen best, slipper å telle disse tallene etter komma hehe
Men har nå bannet meg grønn på detta med vekta så nå er den langt langt borte fra meg og skal ikke veie meg før om 1 mnd


Jeg ELSKER å se de talla etter komma. da kan jeg se om det skjer noe fra dag til dag. hehe

bamseline34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:04   #6
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Hva slags badevekt?

Jeg har en digital som selvfølgelig viser desimaler, men det finnes jo badevekter som måler muskelmasse,fettprosent osv . Ikke nødvendig for min del iallefall

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:17   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags badevekt?

Kjøp en enkel digital vekt med 1 desimal. Jo mer stæsj og dill det er jo mer er det som kan gå istykker. Jeg kjøpte en som skulle kunne vise fettprosent og diverse saker, men det har aldri funket, men den funker fint som ren vekt da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:51   #8
bamseline34
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 32
bamseline34 er på en erverdig vei

Sv: Hva slags badevekt?

Det ble en fancy en. den var på tilbud, og var kjempe billig

bamseline34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 16:00   #9
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hva slags badevekt?

Badevekter som viser "fettprosent" osv er bare tull, de er ikke nøyaktige og er ikke til å stole på. I beste fall kan du bruke det som en indikator på om fett% går opp eller ned, men hvis du virkelig er nysgjerrig på dette så er det bedre å få det målt profesjonelt. Alt annet blir unøyaktig.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 16:09   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags badevekt?

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Badevekter som viser "fettprosent" osv er bare tull, de er ikke nøyaktige og er ikke til å stole på. I beste fall kan du bruke det som en indikator på om fett% går opp eller ned, men hvis du virkelig er nysgjerrig på dette så er det bedre å få det målt profesjonelt. Alt annet blir unøyaktig.

Dette har jeg også hørt. En kollega driver med fitness - og hun hadde fått forskjellig resultat med svært kort mellomrom på en slik "hjemme-analyse"-vekt. Selv spanderte jeg på meg en In-Body-analyse på treningssenter - disse skal være mer pålitelige og gi et riktigere bilde av hvordan det står til med skrotten

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 16:58   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags badevekt?

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Badevekter som viser "fettprosent" osv er bare tull, de er ikke nøyaktige og er ikke til å stole på. I beste fall kan du bruke det som en indikator på om fett% går opp eller ned, men hvis du virkelig er nysgjerrig på dette så er det bedre å få det målt profesjonelt. Alt annet blir unøyaktig.

Nemlig! Disse skal jo sende elektroniske signaler gjennom kroppen, og måle ut fra hvor lang tid det tar å komme gjennom diverse vev. De man kjøper til privat bruk kommer gjerne ikke opp til hoftene en gang. Jeg prøvde en sånn en en gang, og jeg måtte le. Da veide jeg i underkant av nitti kilo, men hadde en fettprosent på 25 eller noe . Særlig. Jeg har bare innmari tynne bein!

Jeg har også prøvd en sånn på treningssenter, den hadde håndtak og gode greier, og jeg måtte stå på den en stund før resultatet kunne avleses. Jeg tipper de ligger i minst en fem- eller sekssifret prisklasse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:59   #12
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags badevekt?

Jeg har også en sånn fancy vekt som skal vise fettprosent og vannprosent i kroppen. Vel, jeg stoler ikke mye på den. Da jeg gikk på GR-kurs for mange år siden, målte de fett% med en sånn klype. Da veide jeg 105 kilo og hadde en fett% på 33. Nå veier jeg 77 kilo, og i følge min fancy vekt, har jeg en fett% på 45!! Kan umulig stemme.

Veier meg, ser vekta og går av. Venter aldri på fett-og vannprosentmålingen. Men syns det er kjekt med desimaler da...

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:31   #13
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: hva slags badevekt?

Opprinnelig lagt inn av bamseline34, her.

Jeg ELSKER å se de talla etter komma. da kan jeg se om det skjer noe fra dag til dag. hehe

Hehe. Jeg må si meg enig med elsker_lavkarbo akkurat her og nå. Når resultatene uteblir, eller ikke er helt etter planen, er det greit å holde seg unna, for eget velbefinnende. Men så når det da løsner igjen, DA er jeg enig med deg!!

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:00   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hva slags badevekt?

http://www.pixmania.com/no/no/534644...ansemaler.html

Denne har fire målepunkt, og hadde nok kommet over hoftene til Photobscura

Jeg kjøpte en for ett års tid siden, og har vært veldig fornøyd. Den viser samme resultat hvis man måler flere ganger. Merker dog at det er stor forskjell på om man har spist eller ei, spesielt vil masse vann i magen påvirke fettprosenten: Det vil altså forsatt være lurt å ha en fast veiedag i uken med så like forhold som mulig

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ustadig badevekt sistegang Generell diskusjon 15 23-04-12 15:41
Tips om badevekt? mcfrogner Generell diskusjon 12 09-08-09 22:48
Ny badevekt... Hilde3 Generell diskusjon 6 12-08-06 18:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no