Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-12, 23:14   #51
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Var der i dag spiste lunsj.
Skrev om det i journalen min også. Tja hva kan man si: bra initiativ.
En lunsj for 2 personer med 1 salat hver, 1 kaffe hver og kun 1 blåbærkake (veldig små stykker) kom på ca 400,- da delte vi kakestykket. Det var godt iallefall. Ble mett.
Når man ser strøket den ligger i så er det nok gjengs pris til tross for at alt serveres i plasbeger og pappkrus og plastbestikk. Det funker, men personlig var det kanskje en smule dyrt ift hva jeg forventet. Vi lager jo samme maten hjemme til en brøkdel av prisen, men å betale husleie i det strøket der antar jeg er svindyrt. Men samtidig så er det nok mer pengesterke folk og fe som vanler i området (hegdehaugsveien og bogstadveien) hvis det sier dere noe.

En ting jg reagerte på var å sitte på utstilling. Tror kanskje mange som trnger spise lavkarbo ikke synes det er så trivelig å sitte og spise på utstilling for omverdenen? Bare en antakelse jeg har, sikkert bare tull å si her men jeg syntes det var litt spess å sitte på en tynn stol og spise så ALLE som går forbi glaner rett inn på meg fra ca 1 meters hold. Vel vel.

Ut over det takk for besøket og ja jeg kommer igjen, men å spise lunsj til 200 spenn hver dag, det tar jeg meg dessverre ikke råd til.

  Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 01:08   #52
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Kaster ut en liten ball her for å få noen innspill... Vi i Lavkarbohuset har lekt med tanken på å starte en kombinert restaurant og butikk i Oslo, fortrinnsvis på Løkka (førstevalg), Grønland (andrevalg) eller i sentrum. Vil gjerne ha noen innspill på hva som MÅ på menyen, hva som BØR på menyen og hva som KAN på menyen. Dessuten vil vi gjerne ha noen innspill på priser osv, f. eks. på hva en middag bestående av kyllingfileet, blomkålpuree og brokkoli bør koste. Svar gjerne her i tråden, eller send meg en PM.

Stort sett føler jeg det ikke problematisk å spise lavkarbo på reastaurant. Kjøtt/fisk/fugl med grønnsaker minus poteter får jeg de fleste steder. Har aldri hatt problemer med å bytte ut potetene med mer grønnsaker.
Forrett er nesten heller aldri noe problem. Det finnes stort sett et alternativ som passer for lavkarbo. Dessert derimot, er vanskelig. Jeg er ikke noen osteelsker, så ostefat som er det eneste jeg har funnet (med unntak av jordbær og fløte) er ikke noe for meg.
Samme med lunchmeny. Omelett er bankers, eller salat i en eller annen form.
Det jeg ville ønske meg var varianter av det vi kan lage oss hjemme, men som er vanskelig å finne ute. Mange lavkarbere spiser lavkarbo pasta eller pizza fx, og det er umulig å oppdrive. Gode sauser uten mel er også bra. Og selvfølgelig mulighet til dessert av ymse slag.

Siden dere ønsker å kombinere butikk og spisested, vil det kanskje bli mer en kafe enn en restaurant ? Da blir muligens menyen mer rettet mot lunch og lette retter enn full 3-retters middag ?
Spennende konsept da - blir moro å høre om det blir realisert

Edit: Gode, smakfulle og kraftige supper med lavkarbo rundstykke til varmer godt på høsten og vinteren.

__________________
Den som venter på no' godt.....

Sist redigert av Dietta : 22-09-12 kl 01:16.
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 14:19   #53
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Kaster ut en liten ball her for å få noen innspill... Vi i Lavkarbohuset har lekt med tanken på å starte en kombinert restaurant og butikk i Oslo, fortrinnsvis på Løkka (førstevalg), Grønland (andrevalg) eller i sentrum. Vil gjerne ha noen innspill på hva som MÅ på menyen, hva som BØR på menyen og hva som KAN på menyen. Dessuten vil vi gjerne ha noen innspill på priser osv, f. eks. på hva en middag bestående av kyllingfileet, blomkålpuree og brokkoli bør koste. Svar gjerne her i tråden, eller send meg en PM.

Jeg synes det hadde vært veldig hyggelig å kunne gå et sted og bestille pizza, uten bare å spise fyllet.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 08:09   #54
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Når det gjelder valg av beliggenhet – er valgene dine tuftet på kort reisevei for deg selv, eller er det forretningsmessig funderte alternativer?-

Utelukkende forretningsmessige vurderinger. Bor selv på Grorud.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 08:13   #55
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Siden dere ønsker å kombinere butikk og spisested, vil det kanskje bli mer en kafe enn en restaurant ? Da blir muligens menyen mer rettet mot lunch og lette retter enn full 3-retters middag ?

Tanken er å ha separat butikk ved siden av restauranten, og når det gjelder restauranten er det snakk om en todelt løsning, type café på dagen og full restaurant på sen ettermiddag / kveld. Men vi er bare i planleggingsfasen så langt, så vi har ikke bundet oss til noe spesient konsept enda. Mvh Jon Sandem Lavkarbohuset Norge

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:24   #56
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Nå har jeg endelig vært her, og må gå tilbake på noe av det jeg har sagt her.
85,- kr for et laks og eggerøresmørbrød er ikke noen upris, men da forventer jeg å få det servert på noe annet enn PAPPTALLERKEN OG PLASTESTIKK!!! Hva i all verden er greia med det?!
De burde i det minste doblet eggerøremengden for å veie opp, egg er jo rimelig. Brødet var godt, men som sagt kunne de lagt på mer pålegg. Og mer salat! Men pesto-olja var himmelsk!

Og beliggenheten. Jeg skjønner ikke helt tankegangen bak den. Det ligger akkurat for mye midt i ingenting til å huke tilfeldig forbipasserende, ergo må man oppsøke stedet. Siden man uansett må det kunne de fått lokaler til en brøkdel av prisen f.eks rundt youngstorget, brugata eller hausmannsgate/møllergata. Større lokaler! I tillegg er f.eks møllergata/youngstorget kjent for litt sunnere profil og det ville passet inn der.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:54   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Jeg skjønner heller ikke lokasjonen. I tillegg er det vel nå veiarbeide rundt hele området der?! (Eller, det var en stund i alle fall). Jeg passerer Welhavens gate med trikk hver dag, og tenker i blant på å hoppe av og gå innom, men glemmer det alltid, så det har bare blitt med det ene besøkt i høst ...

Papptallerken og plastbestikk, du ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 08:07   #58
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Jeg har ikke peiling på beliggenheten( jeg føler meg heldig når jeg klarer å komme meg fra Oslo S til Riksen..), men papptallerken og engangsbestikk hørtes lite fristende ut.. Noe SÅ kjipt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang holdbarhet har tyrkisk yoghurt etter at spannet er åpnet? bjorntj Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 01-06-11 12:43
Trene med åpnet postoperativt sår? Simpfan Generell diskusjon 5 05-04-11 20:07
Oslo magdalena Generell diskusjon 7 01-06-08 19:36
Pub/bar i Oslo ... janmesi Lavkarbo generelt 1 13-10-06 19:09
Intro og VVT åpnet HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 14-03-04 23:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no