Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Nostalgiske kålruletter med en vri!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-06, 01:19   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Nostalgiske kålruletter med en vri!

Da jeg var liten så var dette en av min kjøkken-angst-mors safer'e!
I denne oppskrifta så er det jo ikke no kjøtt, men man kan sikkert minske de andre ingrediensene og putte i kjøtt om det er er din kopp te, men da er det ingen god idé å koke dem, antar jeg.
Og som jeg ser, så er det ikke voldsomme mengder karber her, så denne går nok gjennom (det forholdsvis store) nåløyet, skulle jeg tro!

kålruletter til to pers (altså store i størrelse):

2 store kålblader (savoykål er best)
1 aubergine
1 squash
1 rød paprika
1 grønn paprike
2 charlottløk
100 gram ferske champignoner
3 ss kaldpressa olivenolje e.l.
1 dl riserstatning (ev. bulgur, men da fyker karbinnholdet i været) her er en link til den erstatninga (supergod!!!):http://forum.lavkarbo.no/showthread....uli-flied+rice
salt og pepper
3 dl vann
1 terning buljong (pass på at den ikke har sukker i seg!)

Forvell kålbladene i lettsaltet vann så de blir myke. Legg dem ut på et håndkle så de renner godt av.
Skjær aubergine, squash og paprika i små terninger. Grovhakk sopp og løk. Fres alt i olje eller smør så det blir mykt. Rør inn jukserisen og smak til med salt og pepper.
Fordel fyllet på kålbladene, pakk dem sammen og surr dem med bomullshyssing.
Kok opp vann med buljongterning, legg kålrulettene i og la dem trekke under lokk i ca. 30 minutter.

Som tilbehør kan du lage litt ekstra jukseris ved siden av! Og da er det et godt tips å steke dem med ekstra mye smør og noen skiver tomater og ekstra løk og kanskje noen urter, for å sette en spiss på det hele! Ved siden av kan du lage en enkel yogurt-dressing. F-els ved å putte i litt hvitvinseddik, salt, pepper og olivenolje. Putt i alt unntatt hvitvinedikken, og rør det godt sammen, så heller du i edikken sakte mens du rører. Smak deg fram på mengde. Kjempegodt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 01:54   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nostalgiske kålruletter med en vri!

Åh, det så godt ut ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:27   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nostalgiske kålruletter med en vri!

det er den også! hadde så lyst på dette, og det eneste de hadde i butikken var med kjøtt.. har laga det for lenge siden, så dette er en personlig regulert ut fra en oppskrift jeg fant på art of taste. veldig bra oppskriftside, forresten!!

dressingen kan brukes til mye, og den jukserisen er jo bare helt enkelt en stjerne!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrifter med laks elco Middag 5 18-03-06 02:28
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no