Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-14, 21:56   #23726
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Så der jeg og, men det var ikke noe billigere dessverre. Skal jo gjennom taxfree'n og til Storbritannia om 1.5 måneder, men åååh det er jo så lenge til!

MAC godkjenner ikke vidersalg via annet enn visse parfymer (KICKS i Norge har f.eks eneretten), og fake MAC-kosmetikk er veldig stor buisness på nett. Så selv om du finner ting på Allcosmeticwholesale.com, ebay etc, så vil er det veldig stor risiko for at det er fake eller utgått/gammelt.


MAC er ikke så dyrt, i forhold til en del merker, så anbefaler å kjøpe hos autorisert forhandler- eller vente til Taxfree!

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 11-08-14, 22:07   #23727
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

MAC godkjenner ikke vidersalg via annet enn visse parfymer (KICKS i Norge har f.eks eneretten), og fake MAC-kosmetikk er veldig stor buisness på nett. Så selv om du finner ting på Allcosmeticwholesale.com, ebay etc, så vil er det veldig stor risiko for at det er fake eller utgått/gammelt.


MAC er ikke så dyrt, i forhold til en del merker, så anbefaler å kjøpe hos autorisert forhandler- eller vente til Taxfree!

Ja, har hørt at svindelrisikoen for MACprodukter er stor.

Var innom KICKS i dag og fant meg noen fine farger... så da skal man ikke se bort i fra at jeg ikke tar turen innom i morgen også for å kjøpe en eller to leppestifter. (så.svak.(evt. utålmodig)). Kan kanskje utsette øyenskygge og eyeliner til taxfree'n. Driver med prosjekt voksen (les: prøve dyrere ting enn H&M-sminke). (Hilsen parantesmanien)

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 11-08-14, 22:16   #23728
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Ja, har hørt at svindelrisikoen for MACprodukter er stor.

Var innom KICKS i dag og fant meg noen fine farger... så da skal man ikke se bort i fra at jeg ikke tar turen innom i morgen også for å kjøpe en eller to leppestifter. (så.svak.(evt. utålmodig)). Kan kanskje utsette øyenskygge og eyeliner til taxfree'n. Driver med prosjekt voksen (les: prøve dyrere ting enn H&M-sminke). (Hilsen parantesmanien)

Leppestiftene er utrolig gode, eyeliner- hvis du tenker gel-liner så er de superbra, men Inglot (inglot.no) har også et enormt utvalg- og de har f.eks øyenskygger og gel-linere med like god kvalitet som MAC til langt lavere pris (gel-linerene ligger vel på samme prisnivå som MAC, men MAC er uansett greit priset, hos Inglot får du mer i krukker og pans, tho.

Jeg er forderdelig glad i MAC til basics, de har alt man trenger og er ikke gimmicky. Hvis du først skal begynne å prøve dyrere ting så er koster (der er både MAC og Inglot gode, MAC eksepsjonelle), et lurt sted å starte.

Mascara er vel omtrent det eneste jeg ikke liker fra MAC, foundation er også litt meh- men concealerene som studio finish og pro longwear bør sjekkes ut.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 11-08-14, 23:18   #23729
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mac mineralize er veldig bra foundation!
Har forøvrig sett at flere taxfree'er har sluttet disse også? (Gardermoen bl.a)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-08-14, 00:33   #23730
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Leppestiftene er utrolig gode, eyeliner- hvis du tenker gel-liner så er de superbra, men Inglot (inglot.no) har også et enormt utvalg- og de har f.eks øyenskygger og gel-linere med like god kvalitet som MAC til langt lavere pris (gel-linerene ligger vel på samme prisnivå som MAC, men MAC er uansett greit priset, hos Inglot får du mer i krukker og pans, tho.

Jeg er forderdelig glad i MAC til basics, de har alt man trenger og er ikke gimmicky. Hvis du først skal begynne å prøve dyrere ting så er koster (der er både MAC og Inglot gode, MAC eksepsjonelle), et lurt sted å starte.

Mascara er vel omtrent det eneste jeg ikke liker fra MAC, foundation er også litt meh- men concealerene som studio finish og pro longwear bør sjekkes ut.

Tror det rett og slett var en vanlig(?) blyant jeg hadde i tankene. 'Teddy' het den fargen jeg glodde på. Inglot så flott ut, men vet ikke om det jeg er ute etter var så mye billigere der.
Én ting jeg ser etter er en øyenskyggepalett ala Devilishy Dark... men 380 ble faktisk litt i overkant. Er veldig åpen for et rimeligere alternativ der hvertfall.


Carisma: Sannelig om jeg vet. Men har hørt de har det på Gatwick i alle fall.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 12-08-14, 12:11   #23731
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vil forresten bare nevne sånn i forbifarten at facebook-bugen (hvor den blå linja ikke har vært fiksert øverst når jeg har skrolla nedover) har fiksa "seg selv" etter at pc-en har vært avslått en uke mens jeg har vært på ferie.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-08-14, 14:20   #23732
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om det er facebookvirus på gang som sender likes-symboler på mailen? Har plutselig fått et par mailer med det fra folk jeg egentlig ikke kjenner og sist sendte mail med for 3 år siden.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-08-14, 19:55   #23733
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vil forresten bare nevne sånn i forbifarten at facebook-bugen (hvor den blå linja ikke har vært fiksert øverst når jeg har skrolla nedover) har fiksa "seg selv" etter at pc-en har vært avslått en uke mens jeg har vært på ferie.

Jeg var med minste jenta på sykehuset fra fredag til lørdag,
å da dukket det opp igjen sjå meg.
Men når jeg var hjemme igjen så var det i orden igjen.

Kan det ha noe med nett leverandører å gjøre?

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 12-08-14, 20:07   #23734
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg var med minste jenta på sykehuset fra fredag til lørdag,
å da dukket det opp igjen sjå meg.
Men når jeg var hjemme igjen så var det i orden igjen.

Kan det ha noe med nett leverandører å gjøre?

Det er nok heller tvilsomt. Det er mest sannsynlig nettleseren, ettersom det funka fint både på IE og Firefox.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-08-14, 21:34   #23735
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er nok heller tvilsomt. Det er mest sannsynlig nettleseren, ettersom det funka fint både på IE og Firefox.

ok, jeg bruker bare Chrome

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 12-08-14, 21:39   #23736
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kjæreste mannen har vært megahyper siden han ble innlagt på sykehuset fredag; innlagt, men bor hjemme. Han står opp i 6tia. Begynner jobbe med ting ute/inne i høyt tempo og holder på til han legger seg i 22-23tia. Han har begynt helt av seg selv å spise både lavkarbo og fisk! Han er nesten overblid samtidig som han som ønsket sex 1-3 ganger om dag nevner ikke sex i det hele tatt. Jeg er fullstendig forvirret. Er dette hans måte å takle beskjeden om mulig kreft eller er det all medisinen som gjør det? Når han ikke klager lengere over roten på min side av vasken på badet, ja da er det noe som har skjedd/skjer. Men hva?
Han vil ikke at jeg skal snakke om det som skjer med ham. Kan det rett og slett hende at flotte sterke fine mannen min er veldig redd, men vil ikke vise det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-08-14, 21:45   #23737
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er vel ikke umulig at han har litt angst for dette og prøver å fortrenge inntil videre
Skjønner det er tøft..

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 12-08-14, 22:36   #23738
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjæreste mannen har vært megahyper siden han ble innlagt på sykehuset fredag; innlagt, men bor hjemme. Han står opp i 6tia. Begynner jobbe med ting ute/inne i høyt tempo og holder på til han legger seg i 22-23tia. Han har begynt helt av seg selv å spise både lavkarbo og fisk! Han er nesten overblid samtidig som han som ønsket sex 1-3 ganger om dag nevner ikke sex i det hele tatt. Jeg er fullstendig forvirret. Er dette hans måte å takle beskjeden om mulig kreft eller er det all medisinen som gjør det? Når han ikke klager lengere over roten på min side av vasken på badet, ja da er det noe som har skjedd/skjer. Men hva?
Han vil ikke at jeg skal snakke om det som skjer med ham. Kan det rett og slett hende at flotte sterke fine mannen min er veldig redd, men vil ikke vise det?

Det er godt mulig. Han har sikkert lest at sukker er mat for kreftceller og derav lavkarbo. Og ønsker sikkert å gjøre mest mulig før han blir syk og ikke har krefter ( om han skulle bli syk). Alle jeg kjenner som har fått en usikker beskjed med ordet kreft har fått en reaksjon på en eller annen måte. Noen overakativ andre deprimert. Om han ikke vil at du skal ta del i hans bekymringer, her han noen andre han kan snakke om? Det kan virke som om mye av det han gjør er av omsorg for deg.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-08-14, 23:26   #23739
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om noen andre med dårlig mage har sjekket FODMAP
Fikk et tips om det her på forumet
Vil bare legge ut link til en veldig bra og oversiktlig artikkel som jeg fant i dag
http://www.klikk.no/helse/doktoronli...icle907012.ece

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 13-08-14, 09:10   #23740
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen her som har erfaringer å dele om extensions av ekte hår med keratintopper? Sitter de bra? Hvor lenge sitter de? Er de veldig i veien? Lett å style? Er limtoppene veldig synlige? Sånne ting? Har en gang i tiden hatt extensions med limpistollim og fake hår, men da hadde jeg for det første tykkere hår (derav også vurdering av å sette i extensions - ikke så mye for lengden som for fylden), og for det andre var håret halvveis dreadet, så børsting og sånn var ikke akkurat et issue.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-08-14, 11:29   #23741
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om du har tynt/fint og slett hår, vil keratinextensions ofte synes relativt lett, de kan ofte bli seende "stringy" ut, om du skjønner hva jeg mener Også mye lettere å se toppene i lyst hår enn mørkt, men sånn er det med alle extensionsmetoder, egentlig, og en som er flink kan plassere toppene strategisk i forhold til eventuelle verver og sånt. De er mer komfortable enn teip, og de sitter ofte bedre også. Hvor lenge de sitter, avhenger mye av hva slags hår du har, og hva slags hårprodukter du bruker, og selvfølgelig kvaliteten på toppene. Hvorvidt det er lett å style, avhenger av hva slags kvalitet det er på håret, hvor langt ditt og extensionhåret er, hvordan klippen er, og hvor likt håret i extensionsen er i tekstur i forhold til ditt eget.

MEN! Det er den beste løsningen om du vil ha permanente extensions, uten tvil. Gå for indisk hår fremfor asiatisk, da det har mer tekstur, og ikke vil bli like "stringy". Om du skal ha extensions som ikke er så veldig mye lengre enn ditt eget hår, vil det jo også selvsagt se mye bedre ut.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 13-08-14, 11:31   #23742
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og når du først har satt dem på, invester i en Tangle Teezer-børste, så slipper du å engste deg for at du skal nappe ut noen av extensionsen når du grer deg!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 13-08-14, 12:01   #23743
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ah. Jeg har veldig tynt hår. Akkurat såpass at det ikke ser helt dust ut at jeg har lengde på det. Litt sånn halvkreativ bob (les: klippet litt på innfallsmetoden for å ta slitte tupper og spare frisørpenger). Det går nesten til skuldrene, og er tynnest på sidene og tykkest på toppen og i nakken. Jeg har frisørvenninne som skal gjøre det for meg, og har bestilt en billig prøve fra ebay, bare for å se. Så på en youtubevideo at man kan klippe av noe av keratinet både på langs og tvers om håret er tynt og lyst. Jeg er bare så lei av å ha seriedårlige hårdager, men om jeg følger impulsen om å slite av meg håret så er aberet at jeg ikke ser klok ut med kort hår. Får vel være strategisk med plasseringen. Er som sagt ikke såå tynt i kronen og i nakken, så får gå ut fra det. Eller noe. Og ja, det er veldig lyst. Av styling bruker jeg ofte en hairthickener gel, og en del tørrshampoo, og min foretrukne sveis er bustehår.

Edit, håret mitt, lissom:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hår.jpg (205,8 KB, 24 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-08-14, 12:19   #23744
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

- Det jeg tenker, da. Er å legge det meste av extensionsene i nederste halvdel av håret, fra rett bak øret, liksom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-08-14, 15:31   #23745
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så sant du ikke vil ha det veldig mye lenger enn ditt eget hår, går det sikkert helt fint. Det er mest når rundt halve lengden av håret, eller mer, er kun extensions at det begynner å se skikkelig ille ut. Om du får frisørvenninnen din til å klippe extensionsene ganske gradert opp mot ditt eget hår, kan det nok bli ganske så bra, om du liker layered-looken, da Jeg er ingen frisør, så forhåpentligvis vet venninnen din hvor hun skal sette dem for best mulig resultat!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 13-08-14, 16:01   #23746
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, jeg vil helst at det skal se så naturlig ut som mulig, så det blir for det første ikke så mye jeg skal sette i, og maks et par, tre cm lenger enn det jeg har som er lengst. Jeg har uansett litt forskjellige lengder i håret. For å si det sånn er min standard hårsveis litt sånn ... øhm, post-punk-kråkereir, eller kanskje det er "straight out of bed" man kaller det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-08-14, 16:32   #23747
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har tynt, blondt hår og har hatt extensions. Jeg hadde med microringer. Jeg tok dem på ferie i Tyrkia. Ekte hår, og de farget extensionene før de festet dem i håret mitt. Det er litt vanskelig å treffe fargen på blondt hår, så de tok litt forskjellige farger heller. Lillesøstera mi sine extension ble nøyaktig hennes hårfarge. De traff perfekt der. Men hun har brunt hår og det er lettere å farge.

De kjente på håret og sa hvor mange fester jeg kunne ha. For mitt hår sa de 100-120. Så jeg ba om 100 fester. Jeg mistet bare 4 fester på fire måneder, så det så ut til at det var passelige antall fester for mitt hår. Ditt hår skal jo bære extensionenen. Så blir det for tungt, så rives ditt eget hår av... Og man så ikke festene til vanlig heller. Men kunne ikke ha håret i hestehale uten at man så noen av festene.

Men for å svare på spørsmålene dine
1. De sitter bra så lenge du ikke tar i for mange og at det er noen sterke som klemmer dem på plass (med microringer).
2. De sitter i flere måneder. Etter fire måneder valgte jeg å ta dem ut fordi det håret mitt som satt fast som skulle falt av begynte å krølle seg sammen til dreads (over festet) og så begynte festene å komme så langt ned.
3. De er ikke veldig i veien.
4. Styling vet jeg ikke. Jeg har alltid håret rett ned... Føner det ikke en gang...
5. Jeg hadde microringer i stedet for kreatin. Så slipper man kliss i håret. Man bare presser små metall- og silikonringer rundt hår og extension med tang og så holdt det lett i fire måneder i mitt hår. For å ta dem ut bruker man tang og presser den andre veien igjen.

Husk hårolje! Extensionene blir veldig tørre.

Her er et bilde av mitt hår med extensions. Dette var før det ble klippet til. Jeg ville ha extensionene litt nærmere min egen hårlengde, men jeg ville ha et bilde med laaangt hår. Men det så ganske naturlig ut når jeg bare fikk fikset lengden.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 531359_10151702086745277_1790632244_n.jpg (59,8 KB, 37 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-08-14, 16:45   #23748
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for tipsene, Supera. Jeg husker det der! Jeg skal dog ikke ha sånne ringer, men keratin. Du har uansett tykkere (/mer) hår enn meg, på langt nær. Men av de bildene jeg så av deg med dem på, kunne jeg jo ikke se dem. Jeg har kikka på en del youtubevideoer, og de anbefaler å klippe den enkelte extensionen minst i to dersom man har tynt, nordisk hår, dermed blir det ikke tynget, og bedre fordeling.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-08-14, 19:07   #23749
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Det er godt mulig. Han har sikkert lest at sukker er mat for kreftceller og derav lavkarbo. Og ønsker sikkert å gjøre mest mulig før han blir syk og ikke har krefter ( om han skulle bli syk). Alle jeg kjenner som har fått en usikker beskjed med ordet kreft har fått en reaksjon på en eller annen måte. Noen overakativ andre deprimert. Om han ikke vil at du skal ta del i hans bekymringer, her han noen andre han kan snakke om? Det kan virke som om mye av det han gjør er av omsorg for deg.

Tusen takk for svar. Legen hans sa det samme. Men han sa også at jeg må forvente en rekyl... og da trenger han at jeg er der....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-08-14, 15:11   #23750
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det andre enn meg som ikke får tickerne på tickerfactory.com til å fungere? Jeg får verken oppdatert, eller laget nye tickere. Når jeg prøver å endre, kommer jeg til valget om å lage en ny, noe som uansett ikke går, for prøver jeg å lage en ny, kommer jeg ikke forbi "ruler"-alternativer. Har prøvd i tre nettlesere, med samme resultat ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 7 (0 medlemmer 7 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no