Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor går vekten min OPP?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-08, 20:44   #1
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Hvorfor går vekten min OPP?

Skjønner ingenting jeg

Spiste et kakestykke den 2 januar,men har faktisk ikek vært ute av ketose!! har spist en del salt mat,men ikke i går og i dag! Vekten stiger sakte men sikkert

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 20:54   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Samma her, vetikke. Har du spiseplaner i journalen din (link?)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:00   #3
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Nei,jeg har ikke det.

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:04   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Ok, men kan du skrive hva du har spist og drukket (med omtrentlige mengder) de siste to dagene da? Så kan vi sammenligne hva vi gjør feil!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:35   #5
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Husker jeg det da?hmm.. Hehe.

I dag:
Frokost: eggerøre av ca 2 egg. Oppi der var seltin,pepper og smøreost med bacon. 4 glass vann (tørst i dag)
Lunsj: reker med majones og vann
Missag: Kyllingtaco. Laget av den tacomixen på glass. Spiste selvsagt ikke shell. ca 3 glass ti middagen.

I går:
Frokost: En halv lapp med ost og 2 glass vann.
Lunsj: liten salat med skinke og ost. 2 glass van og en kopp kaffe
Middag: 2 små koteletter med salat. 3 glass vann
Kvelds: eggerøre av 2 egg med smøreost,salt og pepper. Og bittelitt baginfett. Stekte eggerøren i ribbefett.

Innimellom drikkes det dessverre en del kaffe. Drikker vann å. I går spiste jeg en pakke IFA løpet av arb.dagen.. Det bugner av sjokolade der,så det er likosm lokkematen min..

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:35   #6
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Og forresten..Nå har jeg i meg 2 biter cocosasjokolade

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:43   #7
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

kan jeg spørre om en sikkert teit ting.. men hva er cocosasjokolade??

__________________


janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:47   #8
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Det er smeltet mørk sjokolade (86% kakao) blandet med smeltet cocosa (kokosolje) Har det i små former og har det i kjøleskapet! Deilig! OG sunt! Man skal jo ha fett! Jeg bruker bare 2 ruter sjokolade til ganske mye cocsa (måler ikke)

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:53   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Egentlig spiser vi da ganske likt.
Kaffen driver jeg og med. Husk at et platå er definert som 4 uker på samme vekt, og en eeeeek-økning er 2 1/2 kg. Ellers er det vel å smøre seg med den berømte tolmodigheten og ture frem som vi gjør?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:54   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

kjedelig når vekta ikke samarbeider

du kan kanskje spise mer grønnsaker f.eks...
Ellers så rikka ikke vekta mi seg et gram, når jeg spiste extradrops og andre ting med sukkeralkoholer.
Håper du finner ut av det og at vekta samarbeider snart

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:08   #11
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Ja,jeg kutter nok ikke ut enda!! Klarer ikke mye karber heller fot iden. DA blir jeg sittende på do

Jeg har spist IFA ol før uten at det har hatt innvirkning. Kaffen bare MÅ jeg ha..det er kaffe eller tab..da er vel kaffen den beste? Prøver å drikke vann før jeg drikker kaffe å da.

Magen har vært litt i ulage i de siste. Faktsik vært litt hard. Kan jo være derfor vekten stagnerer å?

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 11:21   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Husker jeg det da?hmm.. Hehe.

I dag:
Frokost: eggerøre av ca 2 egg. Oppi der var seltin,pepper og smøreost med bacon. 4 glass vann (tørst i dag)
Lunsj: reker med majones og vann
Missag: Kyllingtaco. Laget av den tacomixen på glass. Spiste selvsagt ikke shell. ca 3 glass ti middagen.

I går:
Frokost: En halv lapp med ost og 2 glass vann.
Lunsj: liten salat med skinke og ost. 2 glass van og en kopp kaffe
Middag: 2 små koteletter med salat. 3 glass vann
Kvelds: eggerøre av 2 egg med smøreost,salt og pepper. Og bittelitt baginfett. Stekte eggerøren i ribbefett.

Innimellom drikkes det dessverre en del kaffe. Drikker vann å. I går spiste jeg en pakke IFA løpet av arb.dagen.. Det bugner av sjokolade der,så det er likosm lokkematen min..

Du skriver ingenting om du spiser grønnsaker og i tilfelle hvilke og hvor mye. Ellers synes jeg kanskje du spiser litt lite til hvert måltid, etter min målestokk da. Jeg hadde sultet i hjel om jeg bare spiste én lapp til frokost feks.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 11:52   #13
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Får du i deg nok fett?
Det er vel foreslått å ha ca 2 ss smør/fett til hvert måltid. Det virker på meg som om forbrenningen går saktere om jeg ikke får i meg nok fett. Kanskje spesielt viktig om morgenen for å få igang forbrenningen.
Jeg har ei flaske MCT som jeg tar ei ss til frokosten og ellers når jeg har et måltid hvor det er litt lite fett.
Ellers er meierismør flott å bruke. Masse

Har inntryk av at mange på ketolyse bruker mye brokkoli og blomkål. Jeg bruker det til 2 måltider om dagen (ikke frokost). Jeg bruker også asparges, spinat og rosenkål i små mengder.

Jeg glemmer av en eller annen grunn alltid å kjøpe/spise salat .
Men jeg har hatt god nedgang i vekt på grønnsaker likevel.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 11:59   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

sier emg enig med morstine... syns du spiser alt for lite grønnsaker. I grønnsakene er det masse viktige næringsstoffer som vi trenger.

Det er vel sagt minst 15 karber pr dag på ketolyse? det betyr at du ikke skal ha under 15 gr karb per dag, men du kan gjerne ha 20... mange går ned mer av å ha nærmere 20 karber, men de må komme fra de riktige kildene da Blomkål og brokkoli er supre grønnsaker.

når du sier at du spiser salat, sier du ikkenoe om hvilken salat... Isbergsalat er mest vann, men velger du andre salattyper (babyspinat, ruccola osv) så får du også i deg mer næringsstoffer

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 13:03   #15
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Vekta stopper vel opp hos alle en gang, det kan jo være et platå? Har du mens? Eggløsningstider? Trener du? Drikker du nok?

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 15:14   #16
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

LITE til hevrt måltid?? Nei,jeg er stappmett jeg!!!! Jeg er inget frokost menneske,så jeg tvinger i meg noen biter før jeg drar på jobb!! Det blir nemlig for lenge til lunsj.

Grønnsaker spiser jeg nok masse av. I salaten med ost og skinke var del selvsagt paprika,agurk,isvergsalat,ruccola,tomat. TRoor det var det..

Til kotelettene mine ble det ikke noe grønt,men jeg spiste noen tomater etterpå. (babytomater)

Kyllingtaco er jo nesten bare grønnsaker squash,tomat,rømme,agurk,løk,ost,sopp. Spiste det samme til lunsj på jobb i dag! Namm! Orket faktisk 2 egg til frokost!

Den oljen dere snakker om finner jeg ikke her Bondelandet..haha!! Til middag i dag er det pinnekjøtt! Jeg skal dampe noen blomkålbiter også skal jeg spise bittelitt av kålstappen

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 15:18   #17
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går vekten min OPP??

Sitat:

Kaffen bare MÅ jeg ha

Nå ser jeg at du er på ketolyse og ikke Atkins, men Atkins advarer i boken sin mot de matvarene man bare MÅ ha. At det gjerne er de som hemmer vekttapet. Jeg var også en MÅ HA KAFFE- person, men nå har jeg jammen overlevd 6 uker uten!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 20:07   #18
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går vekten min OPP?

Eureka.
Jeg tror jeg fant ut av det for min egen del!
Det var kanskje ikke så lurt å ligge over 5ss med majo per dag
Det ble for mye fett for min egen del. Kutta det og gikk over til mer salatgrønnsaker enn brokkolien og nå går det nedover igjen! Og så har jeg hatt loppefrø i maten når jeg ikke spiser grønnsaker til et måltid.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 22:02   #19
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP?

Loppefrø? Hva er det?

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 22:48   #20
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går vekten min OPP?

Sånne brune som blir slimy når man lar dem stå i vann? Du ser dem ofte i brød, de gjør brødet veldig saftig. Heter ikke det loppefrø på norsk? Flax seeds heter det på engelsk... (emm det er vel linfrø når jeg tenker over det, men virker begge to!)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 06-01-08 kl 22:56.
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 23:03   #21
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går vekten min OPP?

Hehe,ja linfrø skjønner jeg meg mer på

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor kommer min dagbok opp på uleste innlegg? THE Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 26-04-07 13:01
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no