Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-08, 20:21   #1
Amber
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 291
Amber er ny på veien

Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Klipt fra dagboka mi, for de som ikke er innom der og leser:

I dag regna jeg på proteiner og fett og siden jeg fortsatt ikke har fått boka (venter i spenning nå) så lurer jeg på om noen kloke hoder kan si noe om sammensetningen. For meg ser det helt feil ut, og jeg syns det ser ganske likt ut som mye annet jeg ser her inne, men er fortsatt usikker:

Frokost: (kl. 0500) Eggerøre, bacon og ost (2)
Mellommåltid: (kl.0900) Eggerøre, bacon og ost (rester fra frokost) (2)

Lunsj: (kl. 1300) Isbergsalat (100gr), agurk (50gr), ost (100gr), spekeskinke (75gr) (2,1)
Middag: (kl. 1700) Ostekjøttkaker (mmm) sopp stekt i smør og fløtesaus (6,2) + isbergsalat (75gr) + agurk (30 gr) + paprika (10 gram) (1,8)
Totalt i dag: Proteiner: 132 gr. / Fett: 220 gr. / og til sist karbs: 14,1

Anyone???

__________________

Amber

Sist redigert av Amber : 08-05-08 kl 10:54.
Amber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 10:55   #2
Amber
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 291
Amber er ny på veien

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Den som tier samtykker? i at dette er bra? ikke bra?? Hjelp..

__________________

Amber
Amber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 11:08   #3
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Jeg synes dette ser bra ut.

På ketolyse skal du jo ha under 15 karber om dagen, og der ligger du jo. Fettinnholdet ser også høyt og fint ut i forhold til resten.

Skaldeman opererer med forholdstall, men har ikke den formelen helt i hodet, men nå er det jo ketolyse du er på, og da ser det bra ut. Noen andre?

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 14:43   #4
Musa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 65
Innlegg: 6
Musa er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Synes det ser veldig bra ut! Stå på!

Musa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 14:51   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Om du regner det om til prosentandeler, så er det lettere å se. Det optimale er sånn ca 75(fett) 20(protein) og 5(karbohydrater), men så lenge fettet i hvert fall ligger over femti er du på den rette sti

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 18:44   #6
Amber
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 291
Amber er ny på veien

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

75 prosent fett?? hjelpes... det er mye fett... må innrømme at jeg er skikkelig dårlig på sånn prosentregning..noen kloke hoder som kan fortelle meg hvordan jeg regner ut hvor mye 14,1 gram karbs er av totalt 365 gram mat?? og gi meg gjerne formelen så jeg kan regne ut selv På forhånd takk'
men tilbake til fettet,... hvordan kommer dere opp på sånne fettmengder? det er jo utrolig mye...

__________________

Amber
Amber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 19:05   #7
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Amber, her.

75 prosent fett?? hjelpes... det er mye fett... må innrømme at jeg er skikkelig dårlig på sånn prosentregning..noen kloke hoder som kan fortelle meg hvordan jeg regner ut hvor mye 14,1 gram karbs er av totalt 365 gram mat?? og gi meg gjerne formelen så jeg kan regne ut selv På forhånd takk'
men tilbake til fettet,... hvordan kommer dere opp på sånne fettmengder? det er jo utrolig mye...



Ikke 75 % av maten som du spiser nei, men 75 energiprosent. Det blir litt annerledes. Jeg bruker et exel skjema noen her inne har ordnet for å regne ut dette forholdet. Se igjennom forumet på Skaldemann, og du finner det der en plass i perioden 21.01 og fram til nå. Er ikke så altfor mange innlegg der så det skal gå greit det. Eller kanskje noen andre kan gi deg bedre svar. Men sant er det at det blir en del fett ja, men husk også at en del av fettet ikke er så "synlig" som f.eks det som er i kjøtt, bacon osv. Må jo selvfølgelig ha litt fløte, rømme, ost, olje, og smør i tillegg også da Men det blir ikke så ille likevel synes jeg da.
Lykke til

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 22:28   #8
Amber
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 291
Amber er ny på veien

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

PUUH *puster lettet ut*

__________________

Amber
Amber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 23:00   #9
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Jeg synes dette ser bra ut.

På ketolyse skal du jo ha under 15 karber om dagen, og der ligger du jo. Fettinnholdet ser også høyt og fint ut i forhold til resten.

Skaldeman opererer med forholdstall, men har ikke den formelen helt i hodet, men nå er det jo ketolyse du er på, og da ser det bra ut. Noen andre?

På ketolyse er det anbefalt 15 karber om dagen til å begynne med, ikke mindre. Da risikrer du at det stopper helt opp og man kan bli ganske dårlig dersom man ligger alt for lavt. Jeg har lært her inne at et sted mellom 15 - 20 kan være ideelt. Det var det for meg. Anbefaler ikke å ligge under 15 om dagen, jeg stoppet helt opp av det, og formen blir heller ikke noe å skryte av......

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no