Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mensblødninger

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-09, 13:36   #101
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jeg hadde normale blødninger med cerazette, var vel stort sett i ketose.
Jeg tror det bare er sunt å få blødninger, det er en mening med at livmorhinnen slipper en gang i måneden, tror jeg da.
Etter at jeg slutta med cerazette er blødningene kraftigere, og jeg har mer smerter, men det gjør ikke så mye for jeg blør faktisk et par dager mindre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 18:20   #102
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror det bare er sunt å få blødninger, det er en mening med at livmorhinnen slipper en gang i måneden, tror jeg da.

Jeg som ikke har blødninger eller fast syklus pga PCOS, blir anbefalt å ta Provera for å få blødning ca hver tredje mnd. Når man ikke blør så samles det opp slim i livmoren, og en gang hadde jeg mer enn 1kg slimhinne! Når disse blir liggende kan det også lettere dannes kreft....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 19:15   #103
petchy
Juniormedlem
 
petchy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Kristiansund
Alder: 43
Innlegg: 40
petchy er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror det bare er sunt å få blødninger, det er en mening med at livmorhinnen slipper en gang i måneden, tror jeg da.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg som ikke har blødninger eller fast syklus pga PCOS, blir anbefalt å ta Provera for å få blødning ca hver tredje mnd. Når man ikke blør så samles det opp slim i livmoren, og en gang hadde jeg mer enn 1kg slimhinne! Når disse blir liggende kan det også lettere dannes kreft....

Nå er det ikke det at blødningen plager meg da, hadde det ikke vært for at Cerazette funker så bra for meg ellers så hadde jeg faktisk vurdert å bytte. Men mest er jeg fascinert over kroppen og hvordan den justerer seg sånn. Hadde vært skikkelig interessant å høre hva det er med lavkarbo som påvirker hormonene sånn og på hvilken måte etc. Synes sånn er kjempeinteressant jeg

__________________

Solveig
★ min vektlogg: 85 • • • • 80 • • • • 75 • • • • 70 • • • 65 • • • • 60

petchy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Halvveis egenkomponert mix n' match LCHF/ketolyse-aktig opplegg som ser ut til å virke :) Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 04:18   #104
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg som ikke har blødninger eller fast syklus pga PCOS, blir anbefalt å ta Provera for å få blødning ca hver tredje mnd. Når man ikke blør så samles det opp slim i livmoren, og en gang hadde jeg mer enn 1kg slimhinne! Når disse blir liggende kan det også lettere dannes kreft....

Hvorvidt det samles opp slim eller ikke er vel avhengig av om du hormonstyrer det eller ikke. Iallefall lærte jeg både i biologien og av gynekologen min at så lenge man holder jevnt gestagennivå, så vil ikke det hormonet som får slimhinnen til å vokse få signalet det trenger (dropp i gestagennivå) og dermed unngår man det problemet. Jeg prøvde å finne en artikkel om dette, men måtte gi opp. Det er iallefall tre hormoner som styrer menssyklusen og kunstig progesteron i form av p-sprøyte skal ikke føre til oppsamling av slim. Jeg har kryssforhørt legen min om dette sjø... (wtf? jeg er Bergenser! Hvor kom den sjø'en fra? Studert for lenge i Trondheim ja) Jeg har nemlig ekstreme menssmerter og må velge mellom å være invalid to dager i måneden eller å ikke ha mensen. Enkelt valg - etter noen kryssforhør

Det er gjerne annerledes med dere som har uregelmessig syklus naturlig.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 08:36   #105
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

kunstig progesteron i form av p-sprøyte skal ikke føre til oppsamling av slim.

Provera er kunstig progesteron i tablettform, så det er nok omtrent det samme.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 10:19   #106
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Hvorvidt det samles opp slim eller ikke er vel avhengig av om du hormonstyrer det eller ikke. Iallefall lærte jeg både i biologien og av gynekologen min at så lenge man holder jevnt gestagennivå, så vil ikke det hormonet som får slimhinnen til å vokse få signalet det trenger (dropp i gestagennivå) og dermed unngår man det problemet. Jeg prøvde å finne en artikkel om dette, men måtte gi opp. Det er iallefall tre hormoner som styrer menssyklusen og kunstig progesteron i form av p-sprøyte skal ikke føre til oppsamling av slim. Jeg har kryssforhørt legen min om dette sjø... (wtf? jeg er Bergenser! Hvor kom den sjø'en fra? Studert for lenge i Trondheim ja) Jeg har nemlig ekstreme menssmerter og må velge mellom å være invalid to dager i måneden eller å ikke ha mensen. Enkelt valg - etter noen kryssforhør

Det er gjerne annerledes med dere som har uregelmessig syklus naturlig.

Åh, dette var nytt for meg
Skjønner det dersom du har sånne menstruasjonsmerter. Jeg får uansett menstruasjon med cerazette, hvilket de fleste ikke får, og det skyldes godt mulig kostholdet. Jeg skal få satt i hormonspilal i stedet for, men jeg er velsignet med moderat med smerter, og ''liker'' liksom å bli påmint om at det kvinnelige maskineri fungerer med månedlige mellomrom

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 05:31   #107
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Provera er kunstig progesteron i tablettform, så det er nok omtrent det samme.

Ja, p-sprøyten heter jo Depo Provera...

Forstår jeg deg riktig når du tar provera for å få blødning?

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 10:09   #108
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Forstår jeg deg riktig når du tar provera for å få blødning?


Eller, stort sett... I det siste har jeg forsøkt akupunktur (uten særlig effekt forøvrig..)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 18:47   #109
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Eller, stort sett... I det siste har jeg forsøkt akupunktur (uten særlig effekt forøvrig..)

Tar du provera hele syklusen eller bare deler av den? Jeg prøver bare pare opp biologikunnskapene mine her, derfor jeg graver sånn.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:17   #110
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

bare deler av den. Tror ikke det bør tas hele syklusen. Tar det i sju dager.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:58   #111
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

bare deler av den. Tror ikke det bør tas hele syklusen. Tar det i sju dager.

Da stemmer teorien veldig bra.

Tusen takk!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:15   #112
bringebærsnipp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 11
bringebærsnipp er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Har fått regelmeggig mens hver 28 dag med lavkarbo kost med mer fett. menssmertene er borte.
P-piller er noe møkk for min kropp, jeg bruker naturlig prevansjon. en temperaturmåler som viser når man har eggløsning og hvilke dager som er trygge å ha sex på. dette har jeg brukt i 2 år og har fungert utmerket! den koster litt, men i lengden så er det jo billigere enn pillene.

www.pfc.no

bringebærsnipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, GI null Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:38   #113
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av bringebærsnipp, her.

den koster litt,

Litt?!? Litt for meg er 200 kr, den der koster jo mer enn bruttonasjonalproduktet i et afrikansk land!

Forøvrig PCOS er den billigste og safeste prevensjonen du finner for å ikke bli gravid...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:54   #114
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Mensblødninger

Litt bra at denne tråden dukket opp, for dette har jeg lurt på. Går på p-piller og mensen fant ut at den skulle begynne uken før "mensen-uka" og vare begge de to ukene..
Håper det er sant som noen skriver her, at det vil stabilisere seg, for det var fryktelig irriterende.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:12   #115
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av bringebærsnipp, her.

Har fått regelmeggig mens hver 28 dag med lavkarbo kost med mer fett. menssmertene er borte.
P-piller er noe møkk for min kropp, jeg bruker naturlig prevansjon. en temperaturmåler som viser når man har eggløsning og hvilke dager som er trygge å ha sex på. dette har jeg brukt i 2 år og har fungert utmerket! den koster litt, men i lengden så er det jo billigere enn pillene.

www.pfc.no

Vil bare nevne at venninna mi ble gravid til tross for grundig bruk av akkurat det samme apparatet . Den tar f.eks ikke hensyn til spermiers levetid etter ejakulasjon.
Jeg synes heller ikke hormonprevansjon er noe særlig stas, men når jeg har vært i forhold har jeg ikke turt annet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:50   #116
moccalight
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 35
Innlegg: 2
moccalight er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg må si at lavkarbo funker ekstremt bra på min syklus.. Sliter fælt med uregelmessig mens på grunn av pcos, som nok er så ille pga for mange kjærlighetsvalker på plasser som ikke har sett dagslys på lenge.. men altså etter en uke på lavkarbo kom den jammen meg tilbake etter å ha gjemt seg i nesten et år har sannsynlig hatt pcos i alle år siden menstruasjon startet, og ingenting har hjulpet! Nå ser det ut som om dette kan være min løsning

__________________
Denne gangen gir jeg alt folkens! Dette SKAL jeg få til




moccalight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:40   #117
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg går også på cerazette p-piller, og før jeg begynte på easylife (som også er en type lavkarbodiett) hadde jeg omtrent ikke mensen. Nå, etter 9 uker på easylife, har jeg hatt mensen 3 ganger! Og denne gangen har det vart i 2 uker og 2 dager, og det ser ikke ut til å gi seg. Er det noen flere som opplever dette? Ikke så kult å ha mensen sååå lenge, og jeg lurer på om noe er galt...

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 11:23   #118
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Hmm! Jeg stusser litt over hva min kropp driver med for tiden. Har aldri vært spesielt aktivt oppmerksom på min syklus, da jeg har vært velsignet med totalfravær av humørsvingninger og vært aldeles regelmessig - og så ikke sett snurten av hele mensen i noen år med hormonspiral (som jeg fortsatt benytter). Men...

Det har endret seg siste året. Og så stusser jeg kanskje egentlig mest fordi en del av disse endringene definitivt manifesterte seg før jeg la om kostholdet: Syklusen ble for eksempel på et tidspunkt plutselig veldig stress-følsom. Jeg aner ikke hva akkurat det betyr, hormonelt sett - kanskje jeg bare må anta at jeg trappet opp stresshormonproduksjonen drastisk, det er ikke helt usannsynlig. Det ble i alle fall til at jeg fra da av har forholdt meg til snurrigheter som frustrasjonsmensen og jubelmensen og... ja, videre i samme tralten. Litt omvendt av det som er vanlig, nesten, det er jo ikke humøret mitt som affekteres av syklusen, heller andre veien.

Og nå har jeg hyppige blødninger. Har lest litt her og der og aner ikke om det er menstruasjoner eller noe annet hele tiden, men regelmessig er det i alle fall ikke, og jeg tror (avskrekkende nok) at jeg har mistet så uvanlig mye blod den siste måneden at jeg kjenner det på kroppen. (Og jeg ser på vekta at kroppen definitivt blåser seg opp litt hver gang.) Det er liksom bare noen dagers opphold mellom hver blødning, som varer alt fra 1 til 10 dager.

I tillegg til dette detekterer jeg andre fysiske symptomer på hormontøv - ikke noe drastisk, jeg tror ikke det er noen andre enn meg som er akutt oppmerksomme på endringer i huden og håret mitt.

Ble tatt en hel del prøver hos indremedisiner sånn ca i juni, uten at det da ble påvist noe pussig med stoffskifte, som er det google helst vil fortelle meg om når jeg beskriver dette.

Dette ble litt langt... og herlig detaljert, observerer jeg

Lurer bare på om noen sitter inne med tilsvarende opplevelser? Om jeg skal regne med at alt er fred og ingen fare og årner seg etterhvert? Har drøyet lenge med å stille spørsmål ved dette, kjenner jeg, er bare så lei av legebesøk at jeg ikke orker å gå den veien med ny problematikk før jeg er ganske overbevist om at jeg holder på å stryke med.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 00:05   #119
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Mensblødninger

drar frem denne tråden igjen jeg...
har et spm til dere her inne som går på p-ring...

jeg begynte på dette for 6.5 uker siden.. jeg satt inn en ny p ring med en gang jeg tok ut den første, grunnet jula... nå tok jeg den ut på torsdag og da hadde jeg allerede fått mensen dagen før, noe man egentlig ikke skal... og det er rart blod, det er mørkt, slimete og litt klumpete... dette sleit jeg med når jeg gikk på p piller og, men når jeg slutta på de for 5 mnd siden fikk jeg helt normale blødninger, og nå kommer altså jævelskapen tilbake....

noen som veit om det er "normalt"???

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 10:02   #120
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Puh, nå fikk jeg svar på mange spørsmål hvertfall.
Etter en SA i romjulen, så begynte jeg å blø igjen i går. Bare 14 dager etter. Begynte å lure på om det var noe som "hang igjen" selv om det var "tomt" på kontroll. Ble rett og slett litt småbekymret.
Men det var liksom ikke vanlig blødning heller, det var sånn lyserosa, tynt blod.
Jeg startet opp på lavkarbo 01.01.10, så da regner jeg med at det er årsaken til herligheten.
Nå er jeg spent på hvordan syklusen min utarter seg mtp at jeg spiser lavkarbo. Kanskje den stabiliserer seg litt.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 19:24   #121
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Begynte på LCHF for 13 dager siden. På 8 dagen fikk jeg mensen (dag 27 i syklusen). Men mensen kommer liksom ikke helt igang. Er bare bittelitt nå i 5 dager. Vanligvis så blør jeg masse så dette er ikke normalen for meg. Lurer på om det er vanlig mens (pleier vanligvis ha mellom 30 og 32 dagers syklus), eller om det er pga det nye kostholdet? Håper ikke jeg skal få den vanlige mensen etter disse dagene med småblødning. Noen som har hatt det likt?

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 19:48   #122
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jeg har det faktisk helt likt akkurat nå!

Mandag begynte jeg å småblø en uke før jeg skulle, men først i dag kom mensen liksom ordentlig i gang.

Dette er vel 4-5 runde på ketolyse, og det er første gang kroppen min oppfører seg sånn!

Vet jo at det går seg til, men det er en smule irriterende uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 23:19   #123
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg har gått på lavkarbo i 2,5 mnd. Første gangen jeg fikk mensen hadde jeg utrolige mensen smerter i 1,5 uke. Da jeg kom hjem fra jobb var det bare å krype i seng med en varmeflaske. Men så gikk heldigvis de værste smertene bort, men denne gangen kom ikke mensen i det hele tatt. Flere som har merket dette? Noen som vet når lang tid det kan ta før den komemr tilbake? Har gått ned 5 kg, men var ikke stor i utgangspunktet. Men synes det er litt merkelig å miste mensen siden jeg bare har gått ned 5 kg - eller?

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 23:21   #124
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Amereta, her.

Jeg har gått på lavkarbo i 2,5 mnd. Første gangen jeg fikk mensen hadde jeg utrolige mensen smerter i 1,5 uke. Da jeg kom hjem fra jobb var det bare å krype i seng med en varmeflaske. Men så gikk heldigvis de værste smertene bort, men denne gangen kom ikke mensen i det hele tatt. Flere som har merket dette? Noen som vet når lang tid det kan ta før den komemr tilbake? Har gått ned 5 kg, men var ikke stor i utgangspunktet. Men synes det er litt merkelig å miste mensen siden jeg bare har gått ned 5 kg - eller?

Det kommer jo helt an på BMI, fett% etc, men ellers høres det rart ut om ikke du faktisk er gravid, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 23:40   #125
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Tror ikke jeg er gravid men det kan muligens være stress. Jeg har jobbet ekstremt mye de siste ukene, feks jobbet 7 dager i strekk med overtid hver dag. Satser på at den kommer tilbake neste mnd.

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no