Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 10:42   #76
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Nei, det hjelper ikke å prøve å formidle noe til henne hvertfall Det ser man klart og tydelig på måten hun svarer på i kommentarfeltet på bloggen sin. Der er det her way eller så er du dum i huet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 11:35   #77
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Fibolina, her.

Spiser du mindre kalorier enn du bruker, så går du jo ned.

Selv om jeg aldri har vært overvektig selv, siden jeg er en av dem som er tynn som en strek selv om jeg spiser enormt mye, så reagerer jeg kraftig på denne bastante kommentaren.
Jeg er 1,60 høy og 48 kilo.
Jeg spiser mellom 2300 og 3500 kalorier hver dag. Hvis alle mennesker var like, så skulle jo jeg lagt på meg siden jeg er veldig passiv pga helseproblem, men jeg sliter med og holde vekta oppe.
Jeg har en venn som var nærmere 80 kilo og ca samme høyde som meg. Hun spiste 1700 kalorier pr dag, og vekten hennes økte sakte men sikkert.
Hun gikk tur daglig og svømte to ganger uken.

Siden vi alle ikke er like, så er det ikke like lettvint som du skriver.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:34   #78
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Fibolina, her.

Spiser du mindre kalorier enn du bruker, så går du jo ned.

Rart hvordan alle er eksperter på termodynamikkens lover, men enkel biologi skjønner de lite av: Så hver gang du hører noe påpeke (som rett er) at spiser man mindre enn man bruker så går man ned i vekt så må du automatisk si:

"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:19   #79
Fibolina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 18
Fibolina er på en erverdig vei

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg tror ikke du representerer overvektige flest. Det er så mange forskjellige grunner til overvekt at det ikke kan stemme det du sier. Du innrømmer selv at du er lat og svak for godteri. Ikke alle overvektige er det må du tro. Det er mange som tror overvektige er overvektige fordi de spiser for mye også. Like teit. Det er slike ting folk sier uten å ha gått inn i saken og studert ordentlig. Folk er forskjellige.

Jeg sier ikke at ALLE har det slik som meg, jeg sier at det er slik er det for meg og at flere av dem jeg kjenner som er overvektige har mange unnskyldninger for hvorfor de er overvektige. Jeg vet at mange har helsemessige årsaker for overvekten, som jeg også skrev, men at mange har uttalelser som "Jeg slanker meg og skeier bare ut i helgene" og så viser det seg at "helg" er torsdag-søndag. Det gjelder selvsagt ikke ALLE og det har jeg sagt mange ganger.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Selv om jeg aldri har vært overvektig selv, siden jeg er en av dem som er tynn som en strek selv om jeg spiser enormt mye, så reagerer jeg kraftig på denne bastante kommentaren.
Jeg er 1,60 høy og 48 kilo.
Jeg spiser mellom 2300 og 3500 kalorier hver dag. Hvis alle mennesker var like, så skulle jo jeg lagt på meg siden jeg er veldig passiv pga helseproblem, men jeg sliter med og holde vekta oppe.
Jeg har en venn som var nærmere 80 kilo og ca samme høyde som meg. Hun spiste 1700 kalorier pr dag, og vekten hennes økte sakte men sikkert.
Hun gikk tur daglig og svømte to ganger uken.

Siden vi alle ikke er like, så er det ikke like lettvint som du skriver.

Jeg har ikke sagt at alle er like. Det var nettopp det jeg ikke sa.

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Rart hvordan alle er eksperter på termodynamikkens lover, men enkel biologi skjønner de lite av: Så hver gang du hører noe påpeke (som rett er) at spiser man mindre enn man bruker så går man ned i vekt så må du automatisk si:

"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"

Jeg har ikke utgitt meg for å være ekspert. Jeg er enig med det du skriver her, jeg. Flere av mine bekjente som ikke går ned på lavkarbo, fyller karbokvoten sin med sukker. Jeg ser helt klart at lavkarbo funker på meg og mannen. Vi spiser sunnere og lager mer mat fra bunnen av. Poenget mitt var egentlig at å bevege kroppen sin og spise grønt er en sunnere måte enn å sitte i sofaen og holde seg unna grønnsaker som vokser under bakken. Hadde jeg ikke vært så lat (eventuelt hatt mer egentid) så hadde jeg helt klart valgt en mer aktiv måte å gå ned i vekt. Det ene utelater ikke det andre, men i diskusjoner på arbeidsplassen og andre steder viser det seg at mange velger lavkarbo for da slipper de å bevege seg.

Nå bablet jeg litt agårde, men men...

Fibolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:16   #80
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Når kroppen kommer i ketose går kroppstempen opp. Og det koster faktisk endel kcal for å øke en stor kropp med en grad.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:19   #81
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Dritbra! Veldig tøft overfor en autoritet som henne.

Nå tviler jeg vel på at venninna mi, eller i det hele tatt noen jeg kjenner ser på Kari Jaquesson som en autoritet på noen som helst slags områder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:36   #82
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Dette blir egentlig ikke en kommentar til Kari Jaquesson, men... det beste må jo være å etterstrebe det kostholdet som fungerer best i forhold til hver enkelts forutsetninger?

Jeg synes alle disse debattene ender med å handle om tall og regnskap og teorier som støtter det ene eller det andre, og fokus havner sjelden på velvære. Det å ha det bra, å føle seg bra, å eliminere negative faktorer i hverdagen. Det som betyr mest for de fleste av oss - for meg er det i alle fall mye viktigere at jeg ikke er syk av sukkerhunger og har klart å nærme meg normalvekt til tross for kronisk sykdom som hindrer trening - at jeg slipper å være sulten store deler av dagen, at jeg har det godt i kroppen - det er så mye viktigere enn spekulering i "kunne du ikke fått samme vektnedgang med en annen metode" at jeg klarer ikke å formulere en beskrivende setning for det, engang.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 15:58   #83
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg orker ikke å irritere meg over folk som slipper til i media med de lite gjennomtenkte kommentarene sine. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:33   #84
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Fibolina, her.

Hadde jeg ikke vært så lat (eventuelt hatt mer egentid) så hadde jeg helt klart valgt en mer aktiv måte å gå ned i vekt. Det ene utelater ikke det andre, men i diskusjoner på arbeidsplassen og andre steder viser det seg at mange velger lavkarbo for da slipper de å bevege seg.

Dette er noe jeg også reagerer på. Veldig mange jeg kjenner og omgås velger lavkarbo fordi da går ned i vekt uten å røre på seg. Jeg mener så klart at det å bevege seg er en viktig del av kostomleggingen og den nye livstilen. Jeg kan finne på å bli småprovosert når mennesker sier de ikke KAN trene fordi de er for.. (fyll inn etter ønske). De fleste friske, men overvektige, mennesker KAN bevege seg mer. Om det så er noe så banalt som eldretrimmen de viste på tv i gamle dager. Få mennesker er så syke at de ikke kan ha noen form for bevegelse (og disse snakker jeg så klart ikke om), men veldig mange liker å innbille seg selv at de ikke har godt av å røre seg mer en de gjør per i dag.

Når friske mennekser som ønsker å gå ned i vekt ikke går en liten tur engang ala dagen tror jeg nok at lavkarbo er valgt på grunn av quick-fix-tankegangen.

Mitt personlige mening er at de fleste (selvfølgelig ikke alle) mennesker har godt av litt mer bevegelse og litt mindre karbohydrater.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:39   #85
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Dette er noe jeg også reagerer på. Veldig mange jeg kjenner og omgås velger lavkarbo fordi da går ned i vekt uten å røre på seg. Jeg mener så klart at det å bevege seg er en viktig del av kostomleggingen og den nye livstilen. Jeg kan finne på å bli småprovosert når mennesker sier de ikke KAN trene fordi de er for.. (fyll inn etter ønske). De fleste friske, men overvektige, mennesker KAN bevege seg mer. Om det så er noe så banalt som eldretrimmen de viste på tv i gamle dager. Få mennesker er så syke at de ikke kan ha noen form for bevegelse (og disse snakker jeg så klart ikke om), men veldig mange liker å innbille seg selv at de ikke har godt av å røre seg mer en de gjør per i dag.

Når friske mennekser som ønsker å gå ned i vekt ikke går en liten tur engang ala dagen tror jeg nok at lavkarbo er valgt på grunn av quick-fix-tankegangen.

Mitt personlige mening er at de fleste (selvfølgelig ikke alle) mennesker har godt av litt mer bevegelse og litt mindre karbohydrater.

Er det ikke bedre at folk som uansett ikke vil trene blir sunnere med lavkabo da? Folk må da få velge selv uten at andre skal synse om det vel?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:43   #86
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er det ikke bedre at folk som uansett ikke vil trene blir sunnere med lavkabo da? Folk må da få velge selv uten at andre skal synse om det vel?


Kroppen har uansett godt av bevegelse!

Jeg trimmer ikke, har ikke gjort det. Men jeg skal begynne for jeg kjenner jo hvordan kroppen stivner etterhvert og DET kan ikke lavkarbo fikse. Da må det trening til.
Kroppen "eirer" akkurat som metall. Skal ting fungere knirkefritt må det brukes kontinuerlig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:43   #87
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Velvelvel. Når jeg ikke er gravid, sur og lat, så trener jeg faktisk GANSKE mye. Og da mener jeg ganske mye. Vi snakker timesvis hver eneste dag.

Jeg er i utgangspunktet noe lubben.

Og når jeg sier dette til mennesker som ikke helt kjenner meg eller min situasjon, så ser de opp og ned på meg og tenker "no way". Litt provoserende å bli bedt om å bevege seg mer når man allerede faktisk er ett av de mest aktive menneskene man selv kjenner? Når man allerede er ett av de menneskene som er mest opptatt av helse, trening og kosthold i veldig periferi bekjentskapskrets? Når man allerede vet så mye om helse, trening og kosthold og rådgiver andre mennesker i overvektssituasjoner? Ja, det er litt provoserende. NEI vent, det er VELDIG provoserende. Fat people can also move.

Heldigvis anser jeg at jeg vet så mye om helse, trening, kosthold, overvekt, livsstil og kroppers individuelle forskjeller at jeg forstår at det er mye mer bak en sunn livsstil og sunn helse enn bare "spis mindre, bevege deg mer, nei takk og ræva i gir - din feiting"

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:45   #88
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er det ikke bedre at folk som uansett ikke vil trene blir sunnere med lavkabo da? Folk må da få velge selv uten at andre skal synse om det vel?

Det er alltid bedre at mennesker blir sunnere, men når man snakker om reell vektnedgang og lavkarbo som virkemiddel for dette må jeg si at jeg stusser når mange da velger å ikke bevege seg. Når de som trener faktisk risikerer å få råd om at de burde trene mindre stusser jeg enda mer.

Så det er ikke lov å synse om trening, mens alt annet (blant annet Kari`s meninger) er lov å synse om?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:48   #89
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Trening har jo så mange helsemessigefordeler, så å slenge seg ut på lavkarbo for da slipper man å mosjonere.. Det blir litt å skyte segselv i foten, SYNES JEG (blir dårlig med innlegg her inne hvis man ikke får lov til å synse litt) Der og da, mens man enda er ung er det sikkert greit å slippe å bevege på seg, men det er noe man vil merke når man blir eldre. Det må selvfølgelig være opp til hver enkelt å velge dette selv, men det må gå ann å påpeke dette. På en grei måte.. Kanskje ikke folk er klar over det engang?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:25   #90
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Dette er noe jeg også reagerer på. Veldig mange jeg kjenner og omgås velger lavkarbo fordi da går ned i vekt uten å røre på seg.


Er ikke det fint da, hvis det er det de har lyst til? Jeg ser ikke noe moralsk forkastelig i å forbedre helsen uten å lide for det.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:35   #91
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Er ikke det fint da, hvis det er det de har lyst til? Jeg ser ikke noe moralsk forkastelig i å forbedre helsen uten å lide for det.


-


Så det å bevege seg er en lidelse?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:43   #92
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Så det å bevege seg er en lidelse?


Det var trening jeg snakket om, ikke det å bevege seg. Det er vel svært få som ikke beveger seg hver dag?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:59   #93
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg skal ikke si noe særlig om trening, men for min egen del forbedret jeg helsen 100% da jeg la om kostholdet, ettersom jeg i grunn ikke har trent noe (med mindre gåing og litt sporadisk yoga kan kalles trening) verken før eller etter. Men det er ikke det samme som å si at trening ikke er bra (enn om vi kanskje har forskjellige syn på hva trening skal være), men kostholdsomlegging er uansett en stor forbedreing kontra det å ikke endre noen av delene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:26   #94
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg skal ikke si noe særlig om trening, men for min egen del forbedret jeg helsen 100% da jeg la om kostholdet, ettersom jeg i grunn ikke har trent noe (med mindre gåing og litt sporadisk yoga kan kalles trening) verken før eller etter. Men det er ikke det samme som å si at trening ikke er bra (enn om vi kanskje har forskjellige syn på hva trening skal være), men kostholdsomlegging er uansett en stor forbedreing kontra det å ikke endre noen av delene.


Nå er det vel ingen som har sagt at ikke en kostholdsomlegging ikke er en stor forbedring kontra å ikke gjøre noe som helst? Du trener Yoga innimellom og virker da som at du trives med det? Pluss at du går mye og da får du jo opp pulsen. Så du mosjonerer Det er ikke sikkert man trenger å trene så ille mye når man er 30, men man skal(kan) tross alt bli 70-80-90, da

Føler ikke at godene man får av å få opp pulsen noen ganger i uka kan diskuteres egentlig. De er vel opplest og vedtatt med gjentatte studier..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:34   #95
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Når friske mennekser som ønsker å gå ned i vekt ikke går en liten tur engang ala dagen tror jeg nok at lavkarbo er valgt på grunn av quick-fix-tankegangen.

Mitt personlige mening er at de fleste (selvfølgelig ikke alle) mennesker har godt av litt mer bevegelse og litt mindre karbohydrater.

Ser heller ikke problemet med å ville ned i vekt uten å, uansett grunn, trene.

Innbiller meg at det vil være enklere og mer motiverende å bevege seg mer/trene når man først har gått ned litt.
Alt man gjør for helsa er et pluss, vil man sitte på sofaen og spise seg slankere er da det mange ganger bedre enn å sitte i sofaen og spise seg større

Jeg SER ikke syk ut (mer riktig å si SÅ ikke syk ut nå kanskje ), burde jeg da opplyse folk rundt meg at jeg ikke KAN trene pga helsa, så jeg ikke risikerer å bli stemplet som lat?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:47   #96
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Å legge seg opp i andres saker, er hva jeg mener, er unødig synsing. Og til den som mener at noen går på lavkarbo for å slippe å trene tror jeg det er misforstått. Man begynner ikke på lavkarbo for å slippe unna noe men for å oppnå vektnedgang. Trening har dessuten mindre å si for vekten enn kosten. Og det er et faktum ,så hvorfor vri på det? La folk få være så late de vil. De fortjener respekt for sitt valg uansett hva det er.

Det ville blitt et trist forum om man ikke skulle kunne diskutere ting

Jeg kjenner en del mennesker som selv sier de går på lavkarbo for å slippe å trene. Jeg velger å tro dem.

Uansett hvordan man vrir og vender på det er det å bevege seg mer en hva de fleste gjør både sunt og positivt for vektnedgang, og det har abselutt helsemessige fordeler.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:51   #97
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå er det vel ingen som har sagt at ikke en kostholdsomlegging ikke er en stor forbedring kontra å ikke gjøre noe som helst? Du trener Yoga innimellom og virker da som at du trives med det? Pluss at du går mye og da får du jo opp pulsen. Så du mosjonerer Det er ikke sikkert man trenger å trene så ille mye når man er 30, men man skal(kan) tross alt bli 70-80-90, da

Føler ikke at godene man får av å få opp pulsen noen ganger i uka kan diskuteres egentlig. De er vel opplest og vedtatt med gjentatte studier..

Som jeg skulle sagt det selv.

Jeg tror noen forbinder trening med hardt slit, og det er det nok også for enkelte. Det blir jo hva man gjør det til. Jeg snakker om å bevege seg mer. Selv de sykeste pasientene vi får inn blir oppfordret til å bevege seg mer da det fremmer helse. Klarer/orker man ikke trene er det mange andre muligheter til økt fysisk aktivitet. Alle monner drar, selv enkle øvelser.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 19:03   #98
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå er det vel ingen som har sagt at ikke en kostholdsomlegging ikke er en stor forbedring kontra å ikke gjøre noe som helst? Du trener Yoga innimellom og virker da som at du trives med det? Pluss at du går mye og da får du jo opp pulsen. Så du mosjonerer Det er ikke sikkert man trenger å trene så ille mye når man er 30, men man skal(kan) tross alt bli 70-80-90, da

Føler ikke at godene man får av å få opp pulsen noen ganger i uka kan diskuteres egentlig. De er vel opplest og vedtatt med gjentatte studier..

Nei, for all del, tolket det ikke sånn, og jeg er muligens til og med mer aktiv en enkelte andre, for alt jeg vet. Jeg ville vel egentlig bare for min egen del få fram at kostholdsomleggingen i seg selv var en såpass gigantisk forbedring for meg at den, i motsetning av hva Kari Jaquesson f.eks uttaler, er alt annet enn bortkastet.
Trening er jo supert, selv om man aldri finner meg i et treningsstudio, så skal jeg aldri komme å si annet. Og jeg går så det ryker av meg, for jeg har bodd så lenge i denne byen at jeg har sett alt før.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 19:10   #99
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Merkelig det der at det blir MINDRE og MINDRE innlegg i denne tråden, hvem er det som sletter? Mod eller bruker? :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 19:15   #100
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg slettet noen av mine innlegg.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det bortkastet? nypålavkarb Lavkarbo generelt 8 26-04-11 15:09
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 03:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 21:52
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no