Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp, jeg skal på grøtfest!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-08, 16:15   #1
Karbokarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 48
Karbokarbo er på en erverdig vei

Hjelp, jeg skal på grøtfest!

Føler meg så kjip når jeg alltid takker nei til alt med karbohydrater - og trekker til meg så mye oppmerksomhet Er det noe jeg kan spise som et alternativ som er lovlig? Det ser så utrooolig teit ut og sitte der med hendene i fanget og smile mens jeg sier "neitakk, jeg spiser ikke jeg skjønner du..."

Karbokarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 18:19   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg skal på grøtfest!!!

Dette kjenner jeg meg igjen i! FIkk et tips fra Gerd om å spise før man drar på sånne ting, men det er jo ikke søtsuget, karbosuget eller sulten som er problemet... Det er det å sitte der "med henda i fanget" som du sier.

Jeg har løyet på meg hvetemelsallergi nå, og det er kjempeeffektivt mot en del sånne situasjoner. Da er det helt legitimt å holde seg unna kaker og pizza og brød. Men det hjelper jo ikke mot grøt da...

Jeg har sett at det ligger en oppskrift på lavkarborømmegrøt på oppskirftsforumet. Hvis du ikke synes det er alt for kjipt å ta med "egen" mat kunne du kanskje tatt med en porsjon rømmegrøt og litt sukrin til å ha på toppen. Da vil du jo ikke skille deg ut noe særlig blant grøtspiserne.

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 19:39   #3
Karbokarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 48
Karbokarbo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg skal på grøtfest!!!

Takk for svar! Jeg tenkte å ta med min egen lavkarbo riskrem (cottage cheese og krem) Det er jo hvitt og klumpete det også Kanskje ingen legger merke til det..


Ps. Måtte le da jeg så bildet ditt: MAIKA!!! hihi

Karbokarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 20:13   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg skal på grøtfest!!!

Opprinnelig lagt inn av Karbokarbo, her.

Takk for svar! Jeg tenkte å ta med min egen lavkarbo riskrem (cottage cheese og krem) Det er jo hvitt og klumpete det også Kanskje ingen legger merke til det..

Hehe, nei kanskje ikke.. Det ligner jo! Dessuten blir det sikkert første gang du har sittet og spist dessert mens alle de andre spiser middag! Og det mens vi slanker oss hehe

Opprinnelig lagt inn av Karbokarbo, her.

Ps. Måtte le da jeg så bildet ditt: MAIKA!!! hihi

Ja! Jeg syns maika var kjempegøy (og litt skummelt) da jeg var liten. Fant et klipp fra serien på youtube, og da holdt jeg på å dette av stolen Det var ikke mye hightech-barne-tv...

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 20:15   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, jeg skal på grøtfest!!!

Og forresten: Kos deg på grøtfesten !

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:05   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg skal på grøtfest!

Hei
Grøt kan lages av :

3-4 dl kremfløte
4-6 ss smør, etter smak
2-3 dl vann etter behov
1-1,5 ts Johannesbrødkjernemel
1 ts salt
Rør JBKM ut vannet og bland det med resten under oppvarmning.
God jul
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:49   #7
Karbokarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 48
Karbokarbo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg skal på grøtfest!

Så gøy! Den oppskriften må jeg prøve! Nå har jeg akkurat fått kjøpt Johannes-mel-saken Tusen takk for det og god jul tilbake

Karbokarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! Jeg skal ut å spise ... Gunhild Ketolysekuren 9 17-01-08 22:29
Hjelp meg, jeg skal bake.... Siss1 Spørsmål og svar 6 30-06-07 22:31
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
HJELP! jeg skal ha barseltreff Tiril77 Lavkarbo generelt 5 10-01-05 08:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no