Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-13, 21:58   #51
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Matmuffins er ikke noe som går under kategorien "lavkarbokaker" som faktisk var det ditt opprinnelige innlegg/spørsmål handlet om. Ser du nevner frekkhet, men du er vel ganske skarp selv... Skjønner ikke helt hvorfor du stiller spørsmål, når du egentlig ikke er interessert i synspunkter, kun bekreftelse på at det du sier er rett. Neste gang bør du kanskje tenke litt på hvordan du formulerer spørsmål. Fråtse? Lavkarbokaker? Også mener du egentlig matmuffins og et begrenset inntak? Det er ikke så lett å tolke riktig..

Jeg står for mitt synspunkt om at nei, næringen er kanskje ikke så annerledes, men det er fortsatt å legge opp til en mindre holdbar livsstil, å skulle fråtse i lavkarbokaker hver dag. Man bør ikke spise søtt hver dag. Verken på høy- eller lavkarbo. Uansett sammensetning. Fordi at man blir avhengig. Mange spiser ikke mer enn 2-3 ganger om dagen og når da et måltid består av 50 % Sukrin, da går man glipp av mye annet som er sunnere! i det lange løp. Nei, har ikke noe forskning som støtter dette. Hadde jeg vært forsker kunne jeg fikset opp i det problemet, men.. Synes mitt synspunkt er like mye verdt som ditt. Mitt er basert på hva jeg har sett her inne, i alt for mange år.

Når man spør, så regner man vel med å få ærlige svar? Regner med at du er voksen og uansett tar dine egne valg. Innimellom er det kanskje lurt å høre på folk med erfaring, men langt i fra alltid.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 22:01   #52
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Jeg blir syk av karbohydrater, så jeg kan dessverre ikke skille mellom fest og hverdags. Jeg trenger ikke å ligge ekstremt lavt på karbohydrater, men jeg må holde meg på det nivået kroppen tåler, og jeg føler at kanskje kroppen min tåler karbohydrater dårligere når de kommer via drikke enn sammen med mat.

Det er greit, men jeg bare lurer på hvorfor denne gløggen ikke skulle være lavkarbo?
Ikke om den er god for deg. Det er selvfølgelig veldig viktig for deg, men i en mer generell diskusjon er det et poeng å påpeke at gløggen faktisk inneholder mindre karbohydrater enn noen av kakeopppskriftene som er presentert i denne tråden.

Må bare få si til deg at jeg håper du finner en god balanse i kostholdet, tenker det må være veldig frustrerende å reagere på så mange matvarer!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 22:09   #53
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Det er greit, men jeg bare lurer på hvorfor denne gløggen ikke skulle være lavkarbo?
Ikke om den er god for deg. Det er selvfølgelig veldig viktig for deg, men i en mer generell diskusjon er det et poeng å påpeke at gløggen faktisk inneholder mindre karbohydrater enn noen av kakeopppskriftene som er presentert i denne tråden.

Må bare få si til deg at jeg håper du finner en god balanse i kostholdet, tenker det må være veldig frustrerende å reagere på så mange matvarer!

Jeg sa ikke at gløggen ikke kunne være lavkarbo, jeg spurte om den var det. Det er tydeligvis ikke sosialt akseptert her på forumet. Jeg takker for meg nå. Har fått noen gode tips her, men kjenner at min psykiske helse ikke har godt av å henge på slike forum.
Så takker for alle hyggelige svar jeg har fått i trådene mine, men nå takker jeg for meg

  Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 22:15   #54
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Matmuffins er ikke noe som går under kategorien "lavkarbokaker" som faktisk var det ditt opprinnelige innlegg/spørsmål handlet om. Ser du nevner frekkhet, men du er vel ganske skarp selv... Skjønner ikke helt hvorfor du stiller spørsmål, når du egentlig ikke er interessert i synspunkter, kun bekreftelse på at det du sier er rett. Neste gang bør du kanskje tenke litt på hvordan du formulerer spørsmål. Fråtse? Lavkarbokaker? Også mener du egentlig matmuffins og et begrenset inntak? Det er ikke så lett å tolke riktig..

Jeg står for mitt synspunkt om at nei, næringen er kanskje ikke så annerledes, men det er fortsatt å legge opp til en mindre holdbar livsstil, å skulle fråtse i lavkarbokaker hver dag. Man bør ikke spise søtt hver dag. Verken på høy- eller lavkarbo. Uansett sammensetning. Fordi at man blir avhengig. Mange spiser ikke mer enn 2-3 ganger om dagen og når da et måltid består av 50 % Sukrin, da går man glipp av mye annet som er sunnere! i det lange løp. Nei, har ikke noe forskning som støtter dette. Hadde jeg vært forsker kunne jeg fikset opp i det problemet, men.. Synes mitt synspunkt er like mye verdt som ditt. Mitt er basert på hva jeg har sett her inne, i alt for mange år.

Når man spør, så regner man vel med å få ærlige svar? Regner med at du er voksen og uansett tar dine egne valg. Innimellom er det kanskje lurt å høre på folk med erfaring, men langt i fra alltid.

Ingen av mine oppskrifter består av 50% sukrin, men kanskje 5% + 5 dråper stevia. Jeg takker uansett for meg nå, da jeg har skjønt at det riktige for meg er å lytte til min egen kropp, og at hva andre mener og tror ikke er så viktig.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 00:29   #55
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Men blir den lavkarbo?

Ja, det blir den, forutsatt av at du velger en rødvin med lite restsukker - hvilket stort sett alle rødviner har. Du kan alltids sjekke restsukkernivået på polets nettsider, ev. spørre en polmedarbeider om h*n kan skanne innhodet.
Jeg velger aldri en rødvin som har mer enn 5 gram sukker pr. 100, men så hører det også til sjeldenhetene, med mindre det er en dessertvin. Rødvin er som regel tørt uansett. Den blir ikke søtere av å koke inn direkte, men konsentrasjonen blir jo høyere. Litt som ferske tomater vs. soltørkede.

Synd du forlater forumet, for det er utrolig mye å hente her, store ressurser og mange erfarne mennesker (selv har jeg levd lavkarbo i sju år, f.eks, og jeg her mye å takke dette forumet for suksessen min. ). Sånn sett er du jo ikke nødt til å poste noe eller delta i diskusjoner, men fortsatt lese og lære.
Ettersom det er et forum, et sted hvor vi kommuniserer via tekst og ikke ansikt til ansikt, kan det være lett for at ting kan tolkes feil eller misforstås, og det kan være greit å ta litt ekstra høyde for det.
Det er også et sted hvor mange type mennesker møtes, og man kommer jo ikke overens med alle, og det må jo være greit. Det er også noe av forumets natur, i likhet med verden for øvrig.
Håper du i alle fall har lært noe nyttig av å være her, og det hadde vært hyggelig om du ble.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 06:23   #56
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Takk for utfyllende svar. Jeg har dette kostholdet i hovedsak på grunn av min psykiske helse, så da velgere jeg også å holde meg unna forum, fordi det skaper så mye frustrasjon og irritabilitet. Man skriver gjerne innlegg i all hast fra mobilen eller iPad, også klarer alltid noen å mistolke, også er ballen i gang.
Regner med de sletter profilen min i dag. Men jeg kommer nok til å være innom for å lese oppskrifter, tips og råd.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 09:21   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Takk for utfyllende svar. Jeg har dette kostholdet i hovedsak på grunn av min psykiske helse, så da velgere jeg også å holde meg unna forum, fordi det skaper så mye frustrasjon og irritabilitet. Man skriver gjerne innlegg i all hast fra mobilen eller iPad, også klarer alltid noen å mistolke, også er ballen i gang.
Regner med de sletter profilen min i dag. Men jeg kommer nok til å være innom for å lese oppskrifter, tips og råd.

Har du sendt PM til admin? Jeg er moderator, så jeg kan også sende en anmodning for deg om du vil.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 10:42   #58
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Takk for utfyllende svar. Jeg har dette kostholdet i hovedsak på grunn av min psykiske helse, så da velgere jeg også å holde meg unna forum, fordi det skaper så mye frustrasjon og irritabilitet. Man skriver gjerne innlegg i all hast fra mobilen eller iPad, også klarer alltid noen å mistolke, også er ballen i gang.
Regner med de sletter profilen min i dag. Men jeg kommer nok til å være innom for å lese oppskrifter, tips og råd.

Ønsker deg lykke til med lavkarbo, aktiv eller ei på forumet

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 12:42   #59
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har du sendt PM til admin? Jeg er moderator, så jeg kan også sende en anmodning for deg om du vil.

Takk Jeg sendte en melding, men om den kom frem vet jeg jo ikke..

  Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 12:43   #60
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ønsker deg lykke til med lavkarbo, aktiv eller ei på forumet

Takk for det

  Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 13:10   #61
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Lykke til ja. Det ser ut til at du har funnet et opplegg som fungerer for deg, og det er kjempebra! Men du trenger jo ikke slette profilen da! Bare ta deg en pause for en stund, og om du skulle ønske å begynne å skrive igjen er du hjertelig velkommen tilbake igjen. Med samme profil;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 15:03   #62
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Takk Jeg sendte en melding, men om den kom frem vet jeg jo ikke..

Har nok ikke fått noen melding, nei. Men jeg har rapportert inn en anmodning om å slette brukeren din. Har ikke oversikt over hvor aktive admin er om dagen, men kan sende deg en PM når jeg vet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbokaker fra Rosenborg bakeri! Nerthus Lavkarbo generelt 3 07-11-11 21:41
Lavkarbokaker og snop bevaremegvel Kake/dessert og snacks 2 04-04-11 12:24
Lavkarbokaker, spagetti og godis! What to do? Snehvit Ketolysekuren 12 04-05-10 10:19
Fråtsing Kristin_B Fysisk og mental helse 50 19-03-09 22:17
Fire dagers fråtsing momsi Mer enn 30 kg overvekt 18 27-02-09 20:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no