Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og amming

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-05, 17:27   #1
Babe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 56
Innlegg: 2
Babe er på en erverdig vei

Ketolyse og amming

Hei.

Jeg vet jo at man ikke skal slanke seg når man ammer, men....

Jeg fullammer ikke, ammer ca 3-4 ganger om dagen og x-antall ganger om kvelden/natten.
Barnet mitt spiser grøt, brød, middag, frukt og grønt ved siden av og drikker mye vann.

Spørsmålet er; blir melken min for lite næringsfull når jeg er i ketose?
Jeg begynte for tre uker siden og har gått ned jevnt ca 1-1,4 kilo i uken, litt mer den første uken så det er ca 4-4,5 tilsammen, skal ned ca 6-7 kilo til......

Håper noen har peiling på dette og kan svare.

Babe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å finne ut hvordan kosthold jeg vil ha. Svar med sitat
Gammel 20-04-05, 17:32   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Her er en tråd som kanskje kan hjelpe deg

http://forum.lavkarbo.no/showthread....=amming+ketose

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-05-05, 10:43   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

i ketose kan vel slaggstoffer kroppen kvittewr seg med gå ovetr i melka + at den kan smakw vondt. Jeg ammer også og går ned uten¨å være i ketose

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 20-05-05, 12:54   #4
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av luringen

i ketose kan vel slaggstoffer kroppen kvittewr seg med gå ovetr i melka + at den kan smakw vondt. Jeg ammer også og går ned uten¨å være i ketose

Jeg fikk klarsignal til å være i ketose mens jeg ammer. Ble da fortalt at melka kunne få en annen smak og produksjonen kunne falle. I tillegg måtte jeg ikke gå FOR fort ned i vekt (hva som er for fort vet jeg ikke), da miljøgifter frigjøres fra fettvevet og går rett over i morsmelka. Derfor valgte jeg å avstå fra ketose inntil videre. Skal jo ikke amme evig heller da . Så ketose tar jeg når jeg er ferdig med puppinga.

Jeg spiser nå 100 gram proteiner, fordelt over 5 måltider, ALDRI under 4 måltider pr dag. I tillegg holder jeg meg mellom 60 - 100 gram karbohydrater. Og vekta går nedover. Er veldig glad jeg ikke valgte ketose, da melkemengden faktisk har gått litt ned. Prøver som best jeg kan å hive innpå med vann for å kompensere litt.

Lykke til!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-05, 13:06   #5
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2

Jeg fikk klarsignal til å være i ketose mens jeg ammer. Ble da fortalt at melka kunne få en annen smak og produksjonen kunne falle. I tillegg måtte jeg ikke gå FOR fort ned i vekt (hva som er for fort vet jeg ikke), da miljøgifter frigjøres fra fettvevet og går rett over i morsmelka. Derfor valgte jeg å avstå fra ketose inntil videre. Skal jo ikke amme evig heller da . Så ketose tar jeg når jeg er ferdig med puppinga.

Jeg spiser nå 100 gram proteiner, fordelt over 5 måltider, ALDRI under 4 måltider pr dag. I tillegg holder jeg meg mellom 60 - 100 gram karbohydrater. Og vekta går nedover. Er veldig glad jeg ikke valgte ketose, da melkemengden faktisk har gått litt ned. Prøver som best jeg kan å hive innpå med vann for å kompensere litt.

Lykke til!

Dette høres trygt ut, det er trolig i overkant av hva den "vanlig ammende" får i seg. Regner med at karb kommer fra grønnsaker og frukt.
Du bør i tillegg også få i deg vitaminer for å være helt sikker slik at alle mikroprosessene i kroppen får sine nødvendige tilskudd.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Gammel 20-05-05, 13:35   #6
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av DrPork

Dette høres trygt ut, det er trolig i overkant av hva den "vanlig ammende" får i seg. Regner med at karb kommer fra grønnsaker og frukt.
Du bør i tillegg også få i deg vitaminer for å være helt sikker slik at alle mikroprosessene i kroppen får sine nødvendige tilskudd.

Joda, karbene kommer for det meste fra grønnsaker, av og til fiberrik/fiberpluss. Spiser i tillegg ca 2 fruktporsjoner hver dag, eple og bringebær. I tillegg tar jeg to porsjoner linser/kikerter/bønner. (ca 4 ss ferdig kokt)
Av tilskudd tar jeg Spektro (tror jeg den heter), GLA, tran og omega 3 kapser. Så jeg tror da jeg får dekket behovene.
Var veldig redd for søthungeren i starten (jeg har ekstrem insulinresistens), men faktisk så har det gått greit. Har ordnet meg smoothie av egg, bringebær og delite proteinpulver eller cottage cheese dersom jeg har lyst på noe godt til kvelds.
Jeg har også utstyrt meg med Lindberg barer. Kjekt å ha når de andre gafler i seg godsaker til kaffen.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-05, 15:20   #7
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2

Var veldig redd for søthungeren i starten (jeg har ekstrem insulinresistens), men faktisk så har det gått greit. Har ordnet meg smoothie av egg, bringebær og delite proteinpulver eller cottage cheese dersom jeg har lyst på noe godt til

Dersom du har ekstrem insulinresistens bør du også passe på mosjonsbiten, kost og mosjon er det mest effektive botemidlet du har. Er den virkelig ekstrem bør du jo også få vurdert hvorvidt du bør bruke metformin eller ikke.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Gammel 20-05-05, 20:43   #8
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av DrPork

Dersom du har ekstrem insulinresistens bør du også passe på mosjonsbiten, kost og mosjon er det mest effektive botemidlet du har. Er den virkelig ekstrem bør du jo også få vurdert hvorvidt du bør bruke metformin eller ikke.

Takk for gåde råd, men jeg kan ikke bruke Metformin mens jeg ammer. Men jeg skal bruke det når jeg er ferdig med å amme. Er også klar over effekten av trening. Før jeg ble gravid med nr 1 trente jeg masse, fordi jeg fikk sånn overskudd av lavkarbomat = jeg måtte begynne på Sats for å få ut all energien jeg fikk av maten. Spiste da ketogen kost, tok Metformin, og hadde også en periode med introdusering av karbohydrater (mellom 2 ketogene faser). Gikk ned hele 25 kilo på 4 1/2 mnd.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 18:55
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Er ketolyse en høyfett eller lavfett diett? Iset Ketolysekuren 2 11-04-05 17:10
Atkins=slutt på amming? mam Lavkarbo generelt 4 12-08-04 17:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no