Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og supermat (grønne alger)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-13, 23:23   #1
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Ketolyse og supermat (grønne alger)

hvordan er det med ketolyse og spirulina, kamut og chlorella? jeg har en del grønne alger, men vil veldig gjerne begynne på ketolyse. de er altfor dyre til å ikke ta!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 11:22   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og supermat (grønne alger)

Hei
Jeg vet ikke hvor mye karbohydrat de inneholder, men det dreier seg vel ikke om mange gram, det er jo grønne plantedeler. Du kan jo spare på dem til etter kuren? eller ta dem og sjekke at det går greit i forhold til ketosen ved å sjekke urinen med ketolysestix.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 21:18   #3
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Ketolyse og supermat (grønne alger)

http://www.super-nature.no/ på denne siden under lavkarbo står det :

Essensielle langsomme karbohydrater
Mange misforstår lavkarbo-trenden, og stopper tilførsel av alle karbohydrater. Dette er ikke nødvendig, og bør frarådes. Det er de hurtige karbohydratene som anses som skadelige. I de langsomme karbohydratene (med lav GI) fra planter, finner du også svært viktige næringsstoffer som er helt nødvendige for å opprettholde god helse over tid.

Næringskilder med langsomme karbohydrater gir blant annet rik tilgang til ulike typer antioksidanter, vitaminer, mineraler, sporstoffer og enzymer. Langsomme karbohydrater vil i liten grad påvirke insulin-nivået, og gir stabil energi og stabilt blodsukker. Mangel på karbohydrater i kosten kan over tid tappe kroppen og særlig hjernen for viktige næringsstoffer, føre til svekket immunforsvar og etter hvert svekket allmenntilstand.

Supernature supermat inneholder bredspektrede, langsomme karbohydrater kombinert med enorme mengder vitaminer, mineraler, sporstoffer, enzymer og antioksidaner. Du vil få tilført alle de gode egenskapene ved karbohydrater – og ingen av de negative. Kroppen vil fungere optimalt og hele kroppens kjemi blir stimulert.

Gode kilder til lavglykemiske karbohydrater er Pure Planet Aktivated Barley, Bio Stabilizer, Greens of Kamut, Prebiotic Fiber, Purely Greens Max, Purely Greens, Purely Protein og Rice Bran Solubles.

Både Pure Planet Aktivated Barley, Bio Stabilizer, Prebiotic Fiber og Rice Bran Solubles inneholder også en god andel kostfiber som senker kolesterolet og er med på å stabilisere blodsukkeret.

dagsdosen spirulina er 5 g for dag, så da vil jeg tro det går bra å bruke dette under kuren.

tusen takk for svar Torkil

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvetegress, alger etc BalansertKosthold Kosttilskudd 22 15-11-13 00:38
Grønne prikker Restart Generell diskusjon 18 08-09-11 17:56
Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat? inot Generell ernæringsdebatt 12 05-05-11 14:14
Lavkarbo og raw food/supermat Løvemamma83 Lavkarbo generelt 16 24-02-11 15:57
Grønne prikker polvott Lavkarbo generelt 62 19-12-07 19:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no