Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvorfor omega 3 øker fettoksidasjonen

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-12, 17:23   #1
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Hvorfor omega 3 øker fettoksidasjonen

Link till fitnessbloggen: http://fitnessbloggen.no/aktiver-fet...a-3-fettsyrer/

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 17:54   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor omega 3 øker fettoksidasjonen

Veldig interessant, synes jeg. Men hvor får man skikkelig Omega-3 fra? Hører jo om dårlige oljer og at laks er oppskrytt som kilde pga forét de får og utrolig masse rart..

Jeg spiser mye laks, makrell i tomat og tar 1-2 spiseskjeer av denne hver dag.. Men gudene vet om oljen har noe for seg?

En jungel det er vanskelig å finne frem i..

Edit.. Så at det er mye A-vitamin i den oljen vi tar nå, så bestilte en annen.. Fiskeolje uten A-vitamin..

__________________

Sist redigert av nellie : 25-04-12 kl 19:02.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 17:59   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor omega 3 øker fettoksidasjonen

Også lurer jeg på hvordan jeg skal få i datteren min dette greiene. Tran er jo tydeligvis ikke noe særlig, eller er det bare tøys? Hun er veldig glad i makrell i tomat og får gjerne en boks av det, med majones og agurk et par ganger i uka. Holder det for en liten kropp på 13 kg, kanskje? Tenker ikke på fettforbrenninga hennes altså. Omega-3 har jo mange andre fordeler..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 19:11   #4
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvorfor omega 3 øker fettoksidasjonen

Jeg tror ærlig talt at makrell - med eller uten majones - er det beste du kan gi barnet ditt. Makrell er jo villfisk, og tran smaker dritt, for å si det rett ut.
Jeg er selv på jakt etter en olje til meg selv (gudene må vite om det er noen vits, men jeg må jo prøve), så jeg skal prøve en krill olje først. Så får jeg se om jeg merker en forandring, som jeg gjorde da jeg begynte å høydosere d vitamin

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 19:12   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor omega 3 øker fettoksidasjonen

Hun liker ren tran, men nekter å ta noe med "smak". Som f.eks tran med sitronsmak. Kunne sikkert likegjerne kjøpt selolje til henne.. Det smaker jo tran++.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:58   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hvorfor omega 3 øker fettoksidasjonen

4-og 8-åringene her spiser ren tran også. I tillegg godtar 4-åringen eye-q. 11-åringen og vi voksne spiser denne for tiden: http://livesuperfoods.com/natural-su...ils-1.html?p=2. Dyr, men veldig drøy i bruk. Synd at det i tillegg tar tid å få den gjennom tollen siden en flaske koster over 200 NOK.

Produktbeskrivelse:
Green Pastures Raw Emulsified Fermented Cod Liver Oil is 2-1/2 times more nutrient dense in vitamins A and D! Kid tested peppermint or licorice flavors with minimal amount of stevia, to help it go down easier. Green Pastures uses a proprietary cold process extraction and cleaning method to produce this pristine and naturally fresh cod liver oil. You will taste the difference, and you will feel the energy!
Many of the great historical cultures had one common supplement they relied on to ensure strong mind, body and spirit -- fermented cod liver oil. The Mighty Roman Soldier was given a daily ration of fermented fish/liver oil. The Stoic Scandinavian Viking had a drum of fermented cod livers outside the door of his home. Grandma always had a bottle of cod liver oil in the back cupboard.
Blue Ice Fermented Cod Liver Oil is batch processed and independently tested to international purity standards. You will find Blue Ice Fermented Cod Liver Oil is thick, rich, and full of pigment and naturally occurring nutrients, just as historically treasured. Best of all, fermented cod liver oil is 2 1/2 times more nutrient dense in vitamins A and D.
Fermentation improves absorption. The definition of fermentation is "breaking down into simpler components". Fermentation makes the foods easier to digest and the nutrients easier to assimilate. In effect, much of the work of digestion is done for you. Since it doesn't use heat, fermentation also retains enzymes, vitamins, and other nutrients that are usually destroyed by food processing.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen Chunky Spørsmål og svar 43 03-11-15 17:35
Hvorfor øker din vekt når du begynner å trene? Lillemy71 Trening 1 22-04-11 05:05
Når man øker karber ... Kozemor Spørsmål og svar 29 16-04-11 19:45
Omega-6 og omega-3 gir fedme, diabetes, hjertefeil og kreft? arvid g Generell ernæringsdebatt 0 14-04-09 07:52
Hm ... Jeg øker i cm nystolen Spørsmål og svar 6 12-08-07 19:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no