Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Jordskokk

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-12, 19:17   #51
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jordskokk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Vel, siden jeg får vektstagnasjon av frø/melerstatning og søtningsmidler og for mye meieriprodukter, kan du banne på at blodsukkeret stiger som bare pokker med inulin også.... Tar ingen sjaner

God forbrenner du da! (Jeg hadde også en periode der jeg brukte kaloriene på begge sider, og deretter la dem til side(n) for sikkerhets skyld...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:20   #52
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jordskokk

Skremmer Dietta og sier JORDSKOKK INULIN! Vart du redd no?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:37   #53
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Jordskokk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

God forbrenner du da! (Jeg hadde også en periode der jeg brukte kaloriene på begge sider, og deretter la dem til side(n) for sikkerhets skyld...)

Gjenbruk er tingen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skremmer Dietta og sier JORDSKOKK INULIN! Vart du redd no?

Nå tissa jeg i buksa HJEEEEEEELP !!!!!

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 15:39   #54
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jordskokk

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Inulin er ett kostfiber, og det er vel ikkje det samme som stivelse i ei potet??
Og den pastaen står at det er laga av 'vete', og når en pasta er laga av hvete, er den vel smekkfull av karber.....
kunne ikkje sjå at ordet inulin var brukt om den Dreamfieldpastaen (kanskje eg missa noke).
Har sjøl aldri merka blodsukkerstigning av jordskokk (har ikkje målt)

Den innholder vel hveteglutem, inuling, xantangummi. Hvis det er hvetemel i det så er jo det sikkert det som står for mesteparten av de 5g karbene som skal telles med, men de har sikkert ikke antatt at noe av inulinet skal telles med.

Jeg tror nok at moderat inntak sammen med annen næringsrik kost vil gjøre at blodsukkeret ikke økes så mye pga av det. Det tror jeg gjelder Jordskokk og den pastaen. Jeg har faktisk kjøpt Jordskokk og tenker å lage grateng med den og servere ved siden av rosenkål og reinsdyrstek imorgen

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:24   #55
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jordskokk

Jeg lagde fløtegratinerte jordskokk i dag.

Lot de gratinere med fløte 30 min, dekket av alu folie.
Deretter 15 min med ost, uten folie.

De ble harde.

Tror kanskje steiketiden må økes, eller de må kokes med fløten før de helles i formen. Eller blir de rett og slett ikke mør som en potet?


Får bare grue meg til følgene, visste ikke om konsekvensene på magen :-/

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 18:42   #56
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jordskokk

De skal da bli møre, men jeg aner ikke koketiden (det er mannen som kokkelerer).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 17:08   #57
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jordskokk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

De skal da bli møre, men jeg aner ikke koketiden (det er mannen som kokkelerer).

Jeg kokte mine i ca 10 min, det var mer en nok. De blir fort melne!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jordskokk Polly Lavkarbo generelt 1 05-01-09 20:36
Jordskokk Adriane Annen mat 5 27-10-08 23:20
Jordskokk Rue Spørsmål og svar 4 10-04-07 21:28
Jordskokk Skorpia Generell ernæringsdebatt 26 01-06-06 12:51
jordskokk? SjokoMons Spørsmål og svar 1 30-05-06 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no