Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stevia ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-06, 08:08   #1
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Stevia ...

...hvordan smaker det?
Har det noen ettersmak?

Jeg har prøvd meg på både Splenda, Natreen ol. og jeg klarer bare ikke bismaken...

Jeg må nemlig ha littegrann søtt i kaffen / teen...

Så: noen som har prøvd Stevia?

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 12:37   #2
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Stevia...

...har det noe bismak..?

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 13:22   #3
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Stevia...

Ja dessverre, Stevia har bismak. Jeg merker den veldig godt, selvom jeg bare bruker 1 dråpe i kaffen, syns jeg det smaker vondt, så den har jeg gitt opp.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 18:02   #4
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Stevia...

Søren klype, det var dumt...
Jeg får prøve meg på kaffe uten...
Eller fortsette med litt fruktose... bare så kjedelig å ikke gå ned...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 08:48   #5
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Stevia...

Hæ? Jeg syns Stevia kun har bismak hvis man bruker for mye av det. Også i enkelte tilfeller skinner smaken lettere igjennom. Men i små mengder er det i alle fall myyye bedre enn Natreen!

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 18:36   #6
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Stevia...

Smak er egentlig noe som ikke kan diskuteres he he. Den er jo så forskjellig fra person til person. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har løpt og kjøpt noe som noen har sagt at er aldeles nyydelig, og så syns jeg sjøl det smaker pyton.
Når det gjelder stevia så tviler jeg ikke på at noen/kanskje mange syns den er helt ålreit, men selv merker jeg altså en bismak som ødelegger hele smaken på det jeg bruker den i, uansett om jeg bare bruker en dråpe. Jeg merker jo hver lille antydning til bismak også jeg da, det skal jeg innrømme. Det er jo ikke alle som gjør det

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 20:41   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Stevia...

Prøve sukrin, da? Et sukkeralkohol, men med VELDIG lite kcal pr/gram, samt svært lav GI.....synes det smaker godt.
Er jo ganske dyrt, men om man kun bruker det av og til, går det jo an å unne seg!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 21:43   #8
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Stevia...

en veninne kjøpte stevia og ble skikkelig skuffet,hun syns den har en fæl bi smak...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 16:31   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia...

Hvilke type stevia var det du kjøpte, Alyssa?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:40   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Stevia ...

Jeg kjøpte stevia for en ca. måned siden. Må nok ha tatt litt for mye på rømmegrøten min, for jeg måtte hive grøten. Det smakte lakrisaktig - ikke godt. Den jeg kjøpte var strø-stevia. Har ikke tenkt å smake igjen på en stund. Veldig irriterende egentlig - for den var svin-dyr.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stevia Summer Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 07-05-11 03:12
Stevia fra Medurt skipskip Spørsmål og svar 7 06-11-07 15:57
Stevia istedetfor sukker i varmrett? mofe Oppskrifter 6 19-09-06 19:28
Stevia?? Nett Spørsmål og svar 1 22-02-06 22:14
Hvordan bruke Stevia? burberry Spørsmål og svar 4 23-01-06 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no