Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Problemer med hukommelsen?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-09, 02:12   #26
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Sv: Problemer med hukommelsen?

Jeg ble glemst etter narkose i forbindelse med hastekeisersnitt. Jeg glemte at jeg satt middagen på kok o.s.v., men føler at jeg har trent meg gradvis opp igjen etter det.
Er fortsatt (12 år etter keisersnitt) glemst på den måten at jeg må ha huskelapper for å huske alt, men jeg tror at det har med at jeg har så mye å gjøre og å holde styr på...

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:51   #27
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Problemer med hukommelsen?

Dette var spennande og samtidig litt skummelt å lese. Eg er litt slik, eg og. Gløymer ord, og kan ta meg i å stå og kike rett ut i lufta og ha gløymt kva det var eg skulle gjere. Kalla blant anna vaskebaljen "den der grå kassa ein puttar ting i" i går
Trur at det også med meg er spesielt når eg er stressa.
Har kjørt meir eller mindre lavkarbomat sidan midten av mai, men kan ikkje seie at eg har merka så stor skilnad, men eg har vel berre ikkje tenkt på det før no. Skal bli spennande å sjå.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:55   #28
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Problemer med hukommelsen?

Kostdoktorn har skrevet litt om dette i dag på bloggen sin.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:28   #29
EostQ
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 5
EostQ er på en erverdig vei

Sv: Problemer med hukommelsen?

Jeg syns du burde gå og sjekke deg for binyretretthet/utslitte binyrer. Denne tilstanden er utrolig vanlig, men inntil nå nokså ukjent. Flere og flere norske alternative behandlere har begynt å ta tak i det.

Binyretretthet kan utløses av stresstilstander som ukjente matallergier, candidaovervekst, emosjonelt stress, sjokkskader, overarbeid, overforbruk av kaffe, alkohol eller medisiner, etc. Utslitte binyrer kan også utløse allergier, stress, osv. som en ond sirkel. "Tåken" og mangelen på fokus du beskriver er typisk for binyretretthet.

Jeg har selv binyretretthet og gikk til Liv Håker, som er spesialist på området. Intervju her: http://www.matoghelse.no/helse/2007/...etretthet.aspx

Mer info: http://www.drlam.com/articles/adrenal_fatigue.asp

EostQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewski / Weston A. Price Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 08:07   #30
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Problemer med hukommelsen?

Jeg har hatt problemer med hukommelsen i forbindelse med sterke og langvarige fibromyalgismerter, men de siste månedene har jeg bare merket det ved psykisk stress. Det kan være ganske uheldig, som å glemme å skru av plata når jeg lager mat f.eks, eller angstfremkallende fordi jeg er redd jeg har glemt noe viktig, som å betale husleia. Både hukommelsen og konsentrasjonen ble bedre da jeg la om til lavkarbo, men om det er kostholdet i seg selv, eller at jeg fikk mindre smerter, er jeg ikke sikker på. Jeg vet ikke hvert fall at jeg fungerer bedre jevnt over så lenge jeg spiser lavkarbo.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:25   #31
Turte
Juniormedlem
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
Innlegg: 20
Turte er ny på veien

Sv: Problemer med hukommelsen?

Gammelt nytt for meg, men tenkte å oppdatere dere som måtte være interessert...

Jeg har fått påvist ulcerøs kolitt, og etter at jeg har fått kontroll på denne sykdommen er jeg blitt gradvis bedre, og anser meg nå som helt frisk...

Fastlegen min sier jeg er et rart tilfelle, men at han har mistanke om at det har blitt en proteinforgiftning i kroppen... Etterhvert som tarmer og resten av kroppen fungerer, ja...så har det ordna seg....

Det hører med til historien at jeg har kuttet helt ut gluten og er veldig forsiktig med fete melkeprodukter...

Men er frisk og rask, og i full jobb

__________________
Turte - på vei til en lettere tilværelse [b][font=Arial Narrow][color=DarkOrchid]-[size=3]
Turte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert??? Svar med sitat
Svar

Emneord
hukommelse, sykdom


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Problemer med gallesteinssmerter h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 19 29-08-09 12:14
Start-problemer? Chantelle Fysisk og mental helse 3 15-06-09 15:34
Problemer med å få i meg nok mat Alessioswansy Ketolysekuren 4 12-04-08 20:46
MSN-problemer nå? Summer Generell diskusjon 14 11-09-06 17:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no