Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skeie ut?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-11, 14:52   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Skeie ut?

Hallois!

Jeg har gått på kuren siden starten av august og gått ned 10kg, men nå er det en fæl dag med mye dilemmaer for meg.
En helg i året samles jeg og alle kompiser fra videregående for å drikke og spise skikkelig godt, jeg visste om dette før jeg starta og tenkte at jeg kunne unne meg den dagen. Er litt usikker nå, ser det står at etter man skeier ut ødelegger man kuren for 2-4 dager(DET kan jeg tåle), men jeg ser for meg at realiteten er verre og man ødelegger mye mer?

Vil veldig gjerne være med, men tviler på at jeg klarer å presse inn et ketolysekur på denne natten som venter uansett hvor mye man prøver. Så for meg er alternativene å dra og kose meg(moderere meg seff) eller bli hjemme og være bitter

Noen her som har skeia ut en gang og fortsatt og hatt suksess med det?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:00   #2
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Skeie ut?

Jeg har ikke styrke til å hente meg inn etter sprekk. Sprekken blir gjerne lengre enn planlagt, vannvekta får alt tidligere arbeid til å virke bortkasta og jeg gir opp. Min forrige sprekk varte 2/3 år!!

Jeg ville dratt på arrangementet, men holdt meg til ketosemat. Forrige helg var jeg i to selskap. Spiste godt før jeg dro og sa nei takk "jeg venter", "er ikke sulten" til kaker o.l. Spiste ikke en gang grønnsakssnacks av frykt for snøballeffekt... Hadde lettbrusen min da :-)

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47058

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:01   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Skeie ut?

Nei, nei !!!

Man MÅ kose seg ! Kjøp en kasse med LITE-øl (lavkarbo) biff, bernaise, bacongull, sukkerfri sjokolade og. . .

Voíla ! Gutteturen i boks !!!

God fornøyelse !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:04   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skeie ut?

Du trenger ikke gå all the way kanskje? Skei ut med litt og hold deg i tøyla med resten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:07   #5
jolie
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 96
jolie er på en erverdig vei

Sv: Skeie ut?

Jeg hadde ikke sittet hjemme og vært bitter i alle fall. Planlegg godt på forhånd og hold deg til planen. Samt forbered deg selv mentalt på sprekken slik at den ikke tar overhånd.

__________________


Min journal
jolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:08   #6
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skeie ut?

Joa, har vært i familieselskaper og lignende etter jeg starta og det er ikke noe problem. Nå blir vi 20 gutter, som hvert år går hele veien ut. Se for dere at jeg sitter der og unngår alt det andre ikke unngår, gruppepress Etter noen øl begynner gruppepresset å gi mening, hehe. Er vel mer at jeg kjenner meg selv. Jeg tror at hvis jeg drar på noe sånt så kommer jeg ikke til å være flink gutt.

Så da igjen blir jo spørsmålet, hvis man skeier ut litt og går inn i ketose igjen etter 2-4 dager, er da kuren ødelagt utenom de 4 dagene?
Prøver egentlig å finne på grunner til å ikke dra, men da blir jeg han kjedelige som avlyser i siste liten

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:15   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skeie ut?

Du ødelegger endel, men du ødelegger ikke alt Dessuten har du fordelen det er å være mann.. Det er vel ikke sånn for alle, men jeg innbiller meg at det er mye enklere for deres kropper å hente seg inn og fortsette med forbrenninga, enn det er for jenter. Virker hvertfall sånn. Men det spørs jo såklart hvordan tingenes tilstand er..

Jeg stemmer for forslag over om å handle inn Lite-øl. Mye mindre karbohydrater. Så bare ved det begrenser du sprekken voldsomt og gjør at det vil bli enklere for nedgangen å fortsette med en gang etter at sprekken er unnagjort.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:16   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skeie ut?

Hvis du drikker øl da Hvis ikke er det et sjakktrekk å blande ut brennevin med lightbrus, fun light saft osv = nesten helt karbofri drikke. Eller så er mange vintyper nesten uten karbohydrater også.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:18   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skeie ut?

Dersom du bestemmer deg for at høykarbo- livet er slutt igjen i det øyeblikket du kommer inn døra hjemme søndag, mener jeg at dette ikke er verdens undergang!
jada, du setter kuren litt tilbake, men du kommer ikke til å gjøre dette hver helg og dette er noe som faktisk betyr en del for deg!
Dra på guttetur, kos deg masse og fortsett som før når du kommer hjem igjen!

God tur!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 17:46   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skeie ut?

Hvis du vil gå saktere ned i vekt, gå opp vannvekt og kanskje få vondt i magen (hvis kroppen ikke er vant til karbo skjer trolig det) og få større behov for karbohydrater /søtt etterpå go ahead. Øl er det som ofte hindrer menn å gå ned i vekt på lavkarbo.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 17:47   #11
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Skeie ut?

Jeg kan svare utifra egen erfaring, da. Jeg hadde gått på kuren i ca to uker når pappa hadde 70-års-feiring. Jeg drakk litt vel mye vin først fordi jeg var så sykt nervøs for å holde tale, og etterpå ble det dessert, kaker, sjokolade, mer vin, og øl. Tålte nesten ingenting, og ble meget påseilet. Husker også noe om sjokoladeterapi-kjeks. Så man kan vel trygt kalle det en total sprekk.

Resultatet var ekstrem vond mage dagen etterpå, to kg opp, og selvsagt ut av ketosen. Dette var fredag. Mandag var jeg inne i ketosen igjen, og onsdag tror jeg det var, var kiloene av igjen. Jeg har gått ned jevnt og trutt siden dette, og ikke merket noe forandring. Men jeg vet jo selvsagt ikke om forbrenningen ble dårligere av dette, eller om det er noen langtidsvirkninger. Men som sagt, bortsett fra ekstrem magevondt, vektoppgang og dårlig følelse i kroppen generelt, var ikke konsekvensene annet enn det at det blir MYE lettere å motstå slike ting i fremtiden :P

Dra på guttetur, du. Kos deg! Jeg personlig tror du kan kose deg masse og likevel være lavkarbo. Feks kan du drikke rom og cola zero. Er ikke karber med mindre du teller karber for kunstig søtning i lettbrusen. Og du kan jo spise MASSE deilig som er lov Trenger jo ikke desserten!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 12:37   #12
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skeie ut?

Da var det overstått. =)
Opp 1 kg, ut av 10kg ned på 17dager vakke det så ille. Ikke kvalm, ikke slapp. Har til og med jogga 8km i dag, og når jeg kom hjem hadde jeg gått ned 600gram. hehe
Hadde håpet på litt mer matlyst, men som vanlig etter jeg begynte på kuren er matlysten=null. Det er det som er mest demotiverende, har ikke lyst på noe som helst. Enkelte ganger glemmer jeg meg bort og går rundt sulten hele dagen og må lage meg noe superfett på til middag og kvelds som.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 13:39   #13
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Skeie ut?

Håper du koste deg! Det må da gå an å skeie ut av og til Sålenge du klarer å begynne på nytt etter helgen så ser ikke jeg problemet med det

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 18:41   #14
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg hadde ikke sittet hjemme og vært bitter i alle fall. Planlegg godt på forhånd og hold deg til planen. Samt forbered deg selv mentalt på sprekken slik at den ikke tar overhånd.

Signerer denne. Du har vært i ketose i tre uker og gått ned 10 kg, og det viser jo at du er konsekvent og har viljestyrke. Jeg hadde nok festet med guttene med god samvittighet, kjempet meg gjennom litt fysisk og mental lidelse dagen derpå og så startet med friskt mot igjen.

(jeg må forresten si at jeg er fryktelig misunnelig på den store vektnedgangen din, siden jeg startet samtidig og bare har gått ned 3 kg)

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 18:45   #15
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Skeie ut?

OK, ser at jeg for fremtiden bør sjekke datoene på innleggene jeg svarer på.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:02   #16
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hallois!

Jeg har gått på kuren siden starten av august og gått ned 10kg, men nå er det en fæl dag med mye dilemmaer for meg.
En helg i året samles jeg og alle kompiser fra videregående for å drikke og spise skikkelig godt, jeg visste om dette før jeg starta og tenkte at jeg kunne unne meg den dagen. Er litt usikker nå, ser det står at etter man skeier ut ødelegger man kuren for 2-4 dager(DET kan jeg tåle), men jeg ser for meg at realiteten er verre og man ødelegger mye mer?

Vil veldig gjerne være med, men tviler på at jeg klarer å presse inn et ketolysekur på denne natten som venter uansett hvor mye man prøver. Så for meg er alternativene å dra og kose meg(moderere meg seff) eller bli hjemme og være bitter

Noen her som har skeia ut en gang og fortsatt og hatt suksess med det?



Kjære deg, reis på festen og kos deg!!!

Eg har ketolysekuren som ein livsstil, ikkje som ein slankekur, eg kjem til å gå på lavkarbo resten av livet..
Eg kjem og til å ha 1000 sprekkar, store og små resten av livet..... Ja, vektnedgangen vil stoppe opp ei lita stund, men det varierar fra person til person...
Eg har hatt sprekkar på 1-2 dagar til 3mnd.. MEN eg lar ikkje ein sprekk øydelegge for meg!

Skal ein sprekk, ein dag, øydelegge for all vektnedgangen min og resten av livet mitt?? NEI!

So lenge du bestemmer deg for at du koser deg den dagen, og er rett tilbake på ketolyse dagen etter er det ikkje noke farlig med det...

Eg har ikkje tenkt å gå resten av livet uten å ete ein skulebolle... Eller bælme i meg ei flaske cola... MEN det skjer sjelden, og eg går rett på kostholdet dagen etterpå, eller på mandag...
Ja, eg kunne vert ferdigslanka for leeenge sida, det har tatt litt lengre tid enn det kunne gjort, men det har liten betydning, eg har kosa meg på vegen ned, og ikkje stressa.. Målet mitt vil eg nå uansett.. Er ein bestemt, så er ein bestemt...


Det er no min meining!!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:00   #17
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Skeie ut?

Er det man gjør til daglig som teller ikke de man gjør en sjelden gang Og greit og finne ut at du ikke blir dårlig på å gå ut av ketose

Angående det med matlyst så er det egentlig det samme med meg har holdt på siden midten av mai og det er bare i mindre perioder jeg har matlyst. Det er ikke det at jeg ikke synst maten er god for det er den, men jeg får ikke den samme følelsen av å spise som på høykarbo. På en måte er det befriende å ikke være avhenging av karbo, men samtidig savner man litt den følelsen man fikk av å munche i seg en pose potetgull og en pose godis.

Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skeie ut en dag? Simpfan Lavkarbo generelt 6 22-06-11 10:09
Jeg begynner å skeie ut! Anos Lavkarbo generelt 1 15-04-11 01:58
Har lyst til å skeie ut smil! Ketolysekuren 28 09-06-09 20:36
Om man skal skeie ut! Lindabtn Ketolysekuren 49 15-11-07 21:39
Jeg har sluttet å skeie ut ... Solis Generell diskusjon 9 18-09-07 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no