Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldeman når det er skikkelig varmt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-06, 06:46   #1
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Skaldeman når det er skikkelig varmt

Jeg har merket at jeg er blitt god og varm i kroppen etter at jeg kastet karbohydratene på dør og har latt fettet strømme. Det er veldig behagelig, spesielt siden jeg for bare kort tid siden frøs ganske mye og lett ble kald. Det rimmer jo også bra med det jeg har lest at andre har hatt av erfaringer også.

Det jeg lurer på er hvordan denne maten vil fungere når det blir sommer og det blir skikkelig varmt ute? Jeg vet av arfaring at jeg har mye mindre lyst på fet mat om sommeren, og med skyhy forbrenning er jeg redd jeg rett og slett vil bli for varm.

Her jeg bor kan det fort bli opp imot 40 grader allerede i mai, og holde seg varmt til langt ut i september og oktober. Hvordan skal jeg spise under denne heteperioden? Vil jeg fremdeles gå ned i vekt selv om jeg spiser mindre fett og mere grønnsaker (som er det kroppen vil ha lyst på), eller må jeg dundre på med fett fremdeles?

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 08:21   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

tenk paa grill sesongen , grillmat er jo kjempe godt !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 08:36   #3
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av nøtta

tenk paa grill sesongen , grillmat er jo kjempe godt !

Ja, jeg er enig i det, men nå er ikke akkurat grilling det som frister mest når varmen står på som værst. Det beste hadde vært om det fantes fett-iskrem ... eller kanskje ikke foresten.

Jeg mister mye av appetitten når det er over 40 grader ute, og har bare lyst på salat, og iskrem og sjokolade da, men det er det jo slutt på nå. Jeg har jo hørt Skaldemans advarsel mot for mye grønnsaker, så vanlig sommerkost som er salat er vel ikke helt topp. Det kunne sikkert gått hvis sommern ikke var så lang, men vi snakker jo om halve året her omtrendt.

Jeg får kanskje vente å se, men nå er det ikke sååå veldig lenge til sommern begynner her akkurat.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 08:37   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

du kan lage atkins iskrem, det ligger oppskrift her inne tror jeg, du kan jo lage milkshake med den *aah glede seg i hjel til sommeren*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 08:57   #5
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av nøtta

du kan lage atkins iskrem, det ligger oppskrift her inne tror jeg, du kan jo lage milkshake med den *aah glede seg i hjel til sommeren*

Det høres jo veldig bra ut! Men er ikke sikker på om jeg greier å spise atkins is i ett halvt år Ellers var det en fryd å bla gjennom oppskriftsidene på forumet (som jeg selvsagt ikke hadde oppdaget), mange kreative og flinke skribenter der gitt.

Det skal bli spennende å se hva som skjer når den virkelige varmen kommer, kanskje er jeg da en så effektiv fettbrenner at flesket sklir ned selv om man er overopphetet?

PS. På fredag er det meldt 27 varmegrader her

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 09:04   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Atte, hvis du skal komme her og briefe med temperaturene der borte så må jeg nok utestenge deg på flekken! (Neida...)

(Hilsen nordboer i Finnmark med kuldegrader og to dager til sola kommer tilbake)

  Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 09:37   #7
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Atte, hvis du skal komme her og briefe med temperaturene der borte så må jeg nok utestenge deg på flekken! (Neida...)

(Hilsen nordboer i Finnmark med kuldegrader og to dager til sola kommer tilbake)

Hehe. Det er morsomst på denne tiden av året, til sommern når du har midnattssol og 25 herlige grader så er det ikke like morsomt her borte.

Jeg gleder meg på dine vegne til sola kommer tilbake, mørketida i Finnmark er ingen fest, og jeg har bare prøvet en...

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 09:42   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

25 herlige grader? Ikke her jeg bor. Vi har hatt to varmegrader i juli vi. Her på kysten påvirkes vi av noen små, søte lokale polare lavtrykk, og derfor får vi omtrent aldri så varmt vær. To mil østover eller vestover, og temperaturene stiger drastisk.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 09:46   #9
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av Albertine

25 herlige grader? Ikke her jeg bor. Vi har hatt to varmegrader i juli vi. Her på kysten påvirkes vi av noen små, søte lokale polare lavtrykk, og derfor får vi omtrent aldri så varmt vær. To mil østover eller vestover, og temperaturene stiger drastisk.

Da er vel eneste fornuftige kommentar; flytt to mil østover eller vestover. Der jeg boddi i Finnmark ble det lett 25 grader om sommern, men det var ikke helt ute ved kysten da Midnattssol er ihvertfall herlig uansett hva de polare lavtrykkene måtte finne på

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 09:57   #10
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av Miroslav

Jeg har merket at jeg er blitt god og varm i kroppen etter at jeg kastet karbohydratene på dør og har latt fettet strømme. Det er veldig behagelig, spesielt siden jeg for bare kort tid siden frøs ganske mye og lett ble kald. Det rimmer jo også bra med det jeg har lest at andre har hatt av erfaringer også.

Det jeg lurer på er hvordan denne maten vil fungere når det blir sommer og det blir skikkelig varmt ute? Jeg vet av arfaring at jeg har mye mindre lyst på fet mat om sommeren, og med skyhy forbrenning er jeg redd jeg rett og slett vil bli for varm.
(snip)

Vi som är nordbor är bäst i världen på att omvandla fett till värme. Det är optimalt när man bor vid polcirkeln, men inte optimalt när man bor i tropikerna. Av ditt namn att döma härstammar du från något sydligare nejder (jugoslavien?). Då har du kanske 75 procent av denna värmebildningsförmåga. (Detta är ett alldeles nytt forskningsområde och vetenskapen vet nästan ingenting om hur detta fungerar ännu.)

Jag har bara några få elever som bor i heta länder och det är för tidigt att dra några slutsatser från deras rapporter. Själv brukar jag tillåta mig att gå upp några kilo under sommaren. Jag tror nämligen starkt på att vi är gjorda för årtidsvisa växlingar mellan fettnedbrytning och fettuppbyggnad. Men det kan man kosta på sig när man har sin viktminskning bakom sig.

Kom igen med rapporter, Miroslav! Jag är väldigt intresserad av hur det fungerar. Förr eller senare kommer min bok ut i USA och då bör jag tillföra ett kapitel eller två om hur man sköter mathållningen i ett hett klimat.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 10:20   #11
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Vi som är nordbor är bäst i världen på att omvandla fett till värme. Det är optimalt när man bor vid polcirkeln, men inte optimalt när man bor i tropikerna. Av ditt namn att döma härstammar du från något sydligare nejder (jugoslavien?). Då har du kanske 75 procent av denna värmebildningsförmåga. (Detta är ett alldeles nytt forskningsområde och vetenskapen vet nästan ingenting om hur detta fungerar ännu.)

Jag har bara några få elever som bor i heta länder och det är för tidigt att dra några slutsatser från deras rapporter. Själv brukar jag tillåta mig att gå upp några kilo under sommaren. Jag tror nämligen starkt på att vi är gjorda för årtidsvisa växlingar mellan fettnedbrytning och fettuppbyggnad. Men det kan man kosta på sig när man har sin viktminskning bakom sig.

Kom igen med rapporter, Miroslav! Jag är väldigt intresserad av hur det fungerar. Förr eller senare kommer min bok ut i USA och då bör jag tillföra ett kapitel eller två om hur man sköter mathållningen i ett hett klimat.

Sten Sture

Dette var inspirerende, kanskje jeg må ta dietten enda mer alvorlig siden jeg blir en slags forsøkskanin Men jeg er nok til tross for navnet like mye nordbo som deg. Eneste ikke norske innslag i slekta er en svensk oldefar, men det snakker jeg ikke så mye om

Det skal bli artig å se hvordan dette kostholdet vil fungere i høy varme, til Albertines forargelse er det jo bare en måned eller slikt til jeg kan teste måltidene i gode norske sommertempraturer , til sommern blir det 45 - 50 grader , så får vi se hva som skjer ....

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 10:58   #12
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Hei Miroslav,

er det ikke aircondition i alle biler og hjem og butikker der borte i LA, og skal du absolutt være ute, er det vel svømmebasseng overalt, hvor du kan kjøle deg ned? :-)

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 11:03   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Bor du i LA??
Det har jeg drømt om hele livet, iallefall å reise dit... :sukk:

Ble helt salig jeg nå... :drømme:

Men da er det iallefall ikke noe problem å få tak i ferdig lavkarboiskrem, sjokolade og slikt, der florerer det jo av slikt. Det er jo en egen flott lavkarbobutikk på Melrose blv. eller noe sånt. Så det på nettet for en stund siden.

Men Skaldeman anbefaler jo ikke slikt da, så det beste er jo å holde seg unna og kanskje lage det selv, men hva er vel iskrem uten søtstoff? Jeg drikker både litt lettbrus og bruker litt søtstoff, lager feks fromasjer og iskrem, men ikke hver dag da. Blir mest i helgene (en av dagene) og til sommeren kommer det nok til å gå litt i iskrem. Den lager jeg av kremfløte, egg, søtstoff og smak (feks. vanilje, sjokolade, sitron eller bær).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 11:06   #14
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

jeg lager uten sotstoff men med hakka sjokolade (70-86 prosent)

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 11:45   #15
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

hm, min erfaring er at når man spiser mindre så blir også varmeutviklingen mindre slik at problemet løser seg mer eller mindre av seg selv. Jeg er generelt veldig kald så det er deilig med mye fett i maten og kjenne at varmen brer seg i kroppen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 19:44   #16
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Så heldig jeg er da som har 50% av genene mine fra nord for polarsirkelen det burde jo hjelpe på fettomdannelsesevnene mine

Og apropos varme...jo jeg fryser også mye mindre nå...sover alltid med vinduet åpent, og etter at jeg begynte med Skaldeman har jeg helt sluttet å fryse under dyna, selv om jeg er helt i netto, det er nesten som det er for varmt faktisk Nå har jeg alltid vært veldig varm inni meg, men nå er det virkelig deilig...

Og det florerer egentlig ikke så mye med lavkarbomat der borte, det gjorde det ikke da jeg bodde der borte for etpartre år siden, men du verden så mye zero-fat og low-fat, som slettes ikke var slankemat i forhold til kaloriinnhold, for det var gjerne like høyt som den "vanlige" versjonen av den samme maten, forstå det den som vil.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 20:53   #17
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av Iset

Bor du i LA??
Det har jeg drømt om hele livet, iallefall å reise dit... :sukk:

Ble helt salig jeg nå... :drømme:

Men da er det iallefall ikke noe problem å få tak i ferdig lavkarboiskrem, sjokolade og slikt, der florerer det jo av slikt. Det er jo en egen flott lavkarbobutikk på Melrose blv. eller noe sånt. Så det på nettet for en stund siden.

Men Skaldeman anbefaler jo ikke slikt da, så det beste er jo å holde seg unna og kanskje lage det selv, men hva er vel iskrem uten søtstoff? Jeg drikker både litt lettbrus og bruker litt søtstoff, lager feks fromasjer og iskrem, men ikke hver dag da. Blir mest i helgene (en av dagene) og til sommeren kommer det nok til å gå litt i iskrem. Den lager jeg av kremfløte, egg, søtstoff og smak (feks. vanilje, sjokolade, sitron eller bær).

Florerer og florerer Fru Blom (Det er Iset Blom du heter, ikke sant?)

Det det florerer av er karbohydrater, mye mat som markedsføres som helsekost inneholder oppimot 95% sukker.... og det meste annet er tilsatt sukker i en eller annen form. Jeg prøver å lage så mye av maten min selv, for å slippe at det proppes inn sukker i hist og pist. Det er noen lavkarbo produkter i butikken her, men det er mest sjokolader og 'energibarer' og slikt, som jeg ikke har noe spesielt lyst på uansett. Jeg vil ha fett, bacon og egg og digre hjemmelagde cheeseburgere. Det går fint foreløpig, men i det siste har jeg ikke hatt tid til frokost og lunsjene er ett problem (jeg har selvsagt ikke tid til å lage lunsj hjemme når jeg ikke engang greier å lage frokost...), det er utrolig mye skrotmat som selges som lunsj, det beste alternativet er stekt kylling med en liten eggesalat, men det er ikke hver dag jeg har tid eller penger til å skaffe meg denne lunsjen.

Det store styrkeprøven blir nok når varmen setter inn som sagt, da vil kroppen kreve salatblader og spinat. Tydligvis er det ikke så mange erfaringer med å spise ekstremt fet mat i ekstrem varme, så da får jeg sjekke selv hva som skjer. Det burde jo vaere i god Skaldemanånd

Jeg hadde også en drøm hele livet om å bo i California, helt fra jeg var ganske liten gutt, hemmligheten kan summeres opp med 'bare gjør det'. Det er skummelt å gjøre store endringer i livet sitt, men når man bare gjør det er det ikke mange ting man ikke kan klare

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 21:11   #18
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Hei Miroslav,

er det ikke aircondition i alle biler og hjem og butikker der borte i LA, og skal du absolutt være ute, er det vel svømmebasseng overalt, hvor du kan kjøle deg ned? :-)

Vennlig hilsen

Hilde

Ikke alle Ikke i bilen min f.eks. Og Air Condition hjemme bruker vi bare for å holde tempraturen under 30 grader i huset, noe mer blir for dyrt...

Jeg kan selvsagt legge meg i svømmebassenget, men det blir upraktisk i lengden og vansklig å kombinere med jobb

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 23:19   #19
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av jankph

Så heldig jeg er da som har 50% av genene mine fra nord for polarsirkelen det burde jo hjelpe på fettomdannelsesevnene mine

Og apropos varme...jo jeg fryser også mye mindre nå...sover alltid med vinduet åpent, og etter at jeg begynte med Skaldeman har jeg helt sluttet å fryse under dyna, selv om jeg er helt i netto, det er nesten som det er for varmt faktisk Nå har jeg alltid vært veldig varm inni meg, men nå er det virkelig deilig...

Og det florerer egentlig ikke så mye med lavkarbomat der borte, det gjorde det ikke da jeg bodde der borte for etpartre år siden, men du verden så mye zero-fat og low-fat, som slettes ikke var slankemat i forhold til kaloriinnhold, for det var gjerne like høyt som den "vanlige" versjonen av den samme maten, forstå det den som vil.

Jeg tror det har blitt litt lettere å få tak i lavkarbo mat på restaurantene der nå, f.eks. har TGIFridays en egen Atkins meny. Dessuten er det jo et utrolig mangfold i matvarebutikken. Jeg har også bodd der borte, og det var ikke Niagara Falls våre norske besøkende var mest imponert over, men matvarebutikken, som er et slags kjøpesenter hvor du finner mange typer spesialbutikker (bakeren, slakteren, fiskebutikken, sushi-sjappa, kosher-sjappa, sandwish-sjappa etc.) Dette mangfoldet gjør det jo enklere å finne et variert utvalg av matvarer med lite karbohydrater, selv om det de aller fleste kjøper er mye halvfabrikata og ferdigmat. Vi hadde mye mindre søppel enn de fleste naboene våre, og jeg tror at hovedgrunnen var at vi kjøpte mindre halvfabrikata.

Miroslav, jeg hadde dødd med en innetemperatur på 30 grader. Selv om jeg regner med at airconditionen din tar vekk den verste fuktigheten. Jeg har opplevd en sommer uten aircondition og aldri igjen! Og hvordan overlever du uten aircondition i bilen?

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 23:48   #20
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Jeg tror det har blitt litt lettere å få tak i lavkarbo mat på restaurantene der nå, f.eks. har TGIFridays en egen Atkins meny. Dessuten er det jo et utrolig mangfold i matvarebutikken. Jeg har også bodd der borte, og det var ikke Niagara Falls våre norske besøkende var mest imponert over, men matvarebutikken, som er et slags kjøpesenter hvor du finner mange typer spesialbutikker (bakeren, slakteren, fiskebutikken, sushi-sjappa, kosher-sjappa, sandwish-sjappa etc.) Dette mangfoldet gjør det jo enklere å finne et variert utvalg av matvarer med lite karbohydrater, selv om det de aller fleste kjøper er mye halvfabrikata og ferdigmat. Vi hadde mye mindre søppel enn de fleste naboene våre, og jeg tror at hovedgrunnen var at vi kjøpte mindre halvfabrikata.

Miroslav, jeg hadde dødd med en innetemperatur på 30 grader. Selv om jeg regner med at airconditionen din tar vekk den verste fuktigheten. Jeg har opplevd en sommer uten aircondition og aldri igjen! Og hvordan overlever du uten aircondition i bilen?

Vennlig hilsen

Hilde

Matbutikkene var det som imponerte meg mest også de første gangene jeg var på besøk. Og det er ingen sak å kjøpe rene råvarer, men skal du ha noe annet, pålegg ol. gjelder det å passe på, sukkerinnholdet er veldig høyt i veldig mye. Det kan sikkert tenkes at det er det samme i Norge, jeg brydde meg ikke om slikt da jeg bodde der, men jeg er overrasket over hvor mye sukker som snikes inn i maten nesten over alt.

Ellers temmer det at noen steder har begynt med lav karbo oppskrifter på menyen, men det har jeg aldri testet, er ikke så ofte ute å spiser ...

Når det gjelder tempraturen må du tenke på at luftfukitgheten i LA (jeg bor litt utenfor selve LA innover i landet) er mye lavere en der du bodde (Buffalo?), jeg bor jo i ørkenstrøk, så da er det ikke like plagsomt med varmen.

Men bilen ja, et er en sak for seg selv. Jeg kjører litt over en time til jobben hver vei, og om sommeren må jeg ha begge vinduene åpne, noe som gir ganske bra trafikksus i kupeen for å si det mildt En dag bestemte jeg meg for å sjekke hvordan det var å kjøre helt hjem med lukkede vinduer Jeg var dryppvåt når jeg kom hjem, fra tidligere bastuderfaring vil jeg anslå at tempraturen i bilen lå rundt 70 - 80 grader på det varmeste. Kommer ikke til å ta det eksperimentet en gang til ...

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 00:57   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av Miroslav

Jeg hadde også en drøm hele livet om å bo i California, helt fra jeg var ganske liten gutt, hemmligheten kan summeres opp med 'bare gjør det'. Det er skummelt å gjøre store endringer i livet sitt, men når man bare gjør det er det ikke mange ting man ikke kan klare

Hehe hadde jeg vært alene hadde jeg definitivt gjort det! Men jeg har mann med fast jobb, og barn. Litt vanskelig da, spesielt siden mannen min er veldig lite glad i forandringer.
Men er det ikke generelt sett veldig dyrt å bo der borte? Hvordan er livet der? Vanskelig å få jobb? Dyrt å leve? Eller er alt fryd og gammen?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 01:01   #22
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe hadde jeg vært alene hadde jeg definitivt gjort det! Men jeg har mann med fast jobb, og barn. Litt vanskelig da, spesielt siden mannen min er veldig lite glad i forandringer.

Jeg flyttet med kone og tre barn, uten noen jobb aa gaa til i statene, det gikk fint det ogsaa

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 01:06   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Gud du er heldig, jeg er så misunnelig!! (La til noen spørsmål i forrige innlegg nettopp).

Mannen min vil såvidt flytte ut av BYEN, så enten må jeg bli her eller flytte alene.

Skulle ønske han var litt mer "eventyrlysten", jeg orker ikke tanken på å sitte her i kalde Norge resten av livet og bare drømme om andre steder. Jeg er altfor eventyrlysten av meg....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 01:42   #24
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av Iset

Men er det ikke generelt sett veldig dyrt å bo der borte? Hvordan er livet der? Vanskelig å få jobb? Dyrt å leve? Eller er alt fryd og gammen?

Nei, det er generelt billigere å bo her enn i Norge. Jeg tjener ca. 20 000 NOK netto i måneden, og det holder til at vi kan ha to biler og bo i enebolig med hage. Jobbmarkedet kommer jo veldig an på, jeg fikk meg jobb etter ca 4 måneder, men jeg lette ikke skikkelig mer en ca en måned foer jeg fikk jobb. Men det avhenger av sektor selvsagt, menge jobber krever utdannelse som man jo ikke har fra Norge. Ellers er vaeret utrolig, valgmulighetene uendelige, og de innfoedte vennligsinnede. Det sterste problemet her jeg bor er luftforurensning, pluss at det er uvant å måtte kjoere bil uansett hvor du skal.

Det er selvsagt mye mer jeg kunne sagt om dette, men det kan vi heller ta som en PM om du vil, det er sikkert begrenset interessant for de fleste å hoere om disse tingene

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 11:59   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Åh jeg blir helt ellevill av å lese om det, jeg har så lyst....!!
Hvis du vil må du bare sende meg en PM og fortelle litt mer, om du gidder altså. Jeg suger til meg alt av informasjon om livet i L.A, da jeg er helt vill etter å flytte, eller i det minste reise dit.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no