Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvordan virker sukrin på deg?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 21:58   #26
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Reagerer ikke i det hele tatt. Ikke på smaken en gang. Gjorde det før, men nå synes jeg det smaker helt fortreffelig om ikke mengen overdrives selvsagt.



Samme her.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 12:20   #27
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Jeg har nå brukt splenda i mange år jeg pga diabetes.. Er ikke splenda bra??

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 13:26   #28
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Opprinnelig lagt inn av jannesnuppa, her.

Jeg har nå brukt splenda i mange år jeg pga diabetes.. Er ikke splenda bra??

Splenda er kunstig, mens feks sukrin ikke er det. I tillegg så er det noe i splenda som ikke brytes ned i naturen, uten at jeg husker alle fakta om dette sånn på stående fot - men sikkert mulig å finne mer info om det her på forumet! Om det er bra eller ikke blir jo veldig individuelt - jeg angster ikke om jeg får i meg noe søtet med splenda, men når jeg selv velger, så bruker jeg heller ikke-kunstige alternativer.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 00:44   #29
mjaubeibi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 18
mjaubeibi er på en erverdig vei

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Jeg får også vondt i munnen- eller nærmere bestemt halsen- av sukrin. Klør/er sår i svelget.

__________________


mjaubeibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:19   #30
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Jeg har brukt litt sukrin i vaflene jeg lager, og jeg synes det fungerer utmerket.

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:34   #31
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Til dere som sier at dere har problemer med smaken til sukrin:
Forklaringen jeg har lest på den kalde smaken er at den kommer fordi sukrin binder seg til vannmolekyler i munnen. Hvis man løser opp sukrin i væske først, så forsvinner den kalde smaken. Jeg kan ikke teste nå, fordi jeg har bare en amerikansk sukrin i hus og den synes jeg ikke smakte kaldt i det hele tatt selv om jeg spiser den slik den er.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:39   #32
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Opprinnelig lagt inn av jannesnuppa, her.

Jeg har nå brukt splenda i mange år jeg pga diabetes.. Er ikke splenda bra??

Splenda er kunstig, mens feks sukrin ikke er det. I tillegg så er det noe i splenda som ikke brytes ned i naturen, uten at jeg husker alle fakta om dette sånn på stående fot - men sikkert mulig å finne mer info om det her på forumet! Om det er bra eller ikke blir jo veldig individuelt - jeg angster ikke om jeg får i meg noe søtet med splenda, men når jeg selv velger, så bruker jeg heller ikke-kunstige alternativer.

Ikke bare det, men splenda er 100% karbohydrat på grunn av fyllstoffet maltodekstrin. Det er bare 1% (eller var det 0,1%?) sukralose (som er det stoffet som ikke brytes ned i naturen) i splenda. Resten er maltodekstrin. 10g splenda er 10g karbohydrater, men det søter jo like mye som 100g sukker. Det er jo bedre enn sukker siden det er ti ganger søtere per gram, men jeg velger heller andre søtninger som påvirker blodsukkeret mindre og er naturlige.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:44   #33
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan virker sukrin på deg?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Til dere som sier at dere har problemer med smaken til sukrin:
Forklaringen jeg har lest på den kalde smaken er at den kommer fordi sukrin binder seg til vannmolekyler i munnen. Hvis man løser opp sukrin i væske først, så forsvinner den kalde smaken. Jeg kan ikke teste nå, fordi jeg har bare en amerikansk sukrin i hus og den synes jeg ikke smakte kaldt i det hele tatt selv om jeg spiser den slik den er.

Stemmer nok, fordi jeg skjønte ikke hvorfor noen skrev den gir en kald følelse. Men jeg har kun brukt den oppløst i (varm) drikke.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan virker ketosen? sasiv Lavkarbo generelt 4 09-04-11 18:41
Hvordan virker karbohydrat-utregnerene på nettet? Kanskje Spørsmål og svar 10 27-02-11 08:19
Partystoppere - Hvordan virker de egentlig? Cassiopeia Lavkarbo generelt 10 24-02-11 12:54
Hvordan virker dette? thveld@yahoo.no Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 14-08-10 22:18
Hvordan virker iskrem-maskiner? kamp Spørsmål og svar 1 25-10-09 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no