Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-06, 15:22   #1
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Hei, prøver meg med en ny interessant tråd ;-)

Jeg har jo vært her inne i et par år nå, har også hatt mine perioder med intensiv slanking no som har fungert greit men jeg er ikke tøff nok til å holde ut i lengden. Det er mye positivt her inne på forumet, men jeg har kanskje inntrykk av at langtidsresultatene ikke er så altfor bra. Men håper jo at jeg tar feil!

Mitt ønske er derfor at de av dere som vil bidra skriver hvor mye dere veide år dere meldte dere inn på lavkarbo.no, og hvor mye dere veier i dag. Skriv gjerne litt om hvilken metode/filosofi dere har benyttet dere av.

De som ikke ønsker trenger selvsagt ikke skrive noe som helst

Jeg kan godt begynne: Jeg har på det meste vært ca. 120 kg, når jeg meldte meg inn var jeg 113 kg, i dag ligger jeg på ca. 108 kg. Lavkarbo, lav-GI og innimellom ketose er det som får meg ned i vekt. Raske spaserturer dobler effekten, men det er desverre ikke så ofte jeg gidder å gå :-( Det positive er at jeg går sakte ned hele tiden. Har ikke vært over startvekten på 113 kg.

flap

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 15:25   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Bra tråd

Jeg er jojoslanker, og har pga min spiseforstyrrelse ikke klart å holde meg til lavkarbokosthold. Derfor er ikke jeg den beste målestokken, akkurat. Men jeg håper at jeg kan komme tilbake til denne tråden rundt juletider og melde om fine tall.

  Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 15:41   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Da jeg meldte meg inn, september 2004 - veide jeg 78 kilo (er 162 cm - målvekt er rundt 62 kg. ) I løpet av de to-tre første månedene, var jeg nede i 71. Men så begynte jeg, av ulike grunner, å spise møkkmat igjen, godteri ++. Tror jeg var tilbake på 78 kilo rundt påsken i fjor, dvs. et halvt år etterpå, omtrent.

For en måned siden var jeg oppe i 80 kilo, har ikke vært over det. For rundt 10 dager siden veide jeg 79, - da begynte jeg igjen med lavkarbo - nå veier jeg 77!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 16:30   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

husker ikke hva jeg var når jeg melte meg inn, men jeg var 85 kg når jeg startet å slanke meg for første gang. jeg kom meg ned i ca 75 kg med spis mindre metoden på et halvt år. hadde så 3 uker ferie og vekten var oppe i 80 kg igjen. den vekten hadde jeg nå jeg startet på eat kurs gikk ned 8 kg i løpet av kurset. sommeren året etter var jeg nede i 68 kg. noe som er en ok vekt for meg. siden jeg er så tynn prøver jeg å gå opp i muskel masse , men det har blitt mest fett de gangene jeg har gått opp i vekt. var nede i 68 kg i sommern 2004, men gadd ikke å gå så langt ned i 2005. nå har jeg innsett at jeg ikke greier å kontrolere matinntaket på bulk så jeg får heller konsentrere meg om å komme meg ned i match vekt og hode meg der.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 16:58   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Jeg har vært medlem siden februar 2004. Vekta mi da var et sted rundt +/- 70 kilo mener jeg å huske. Målvekt var den gang 62 kg.

Jeg har levd etter Atkins prinsipper stort sett siden 1982 da jeg leste den første boka. Den var ikke helt god å leve etter - men jeg tilpasset det "min måte", med hovedvekt på fett, proteiner og grønnsaker - lite karbo. (energiprosent hhv 60-75/25-30/10-5). Har vedlikeholdt i mange år - rundt 60 kg, men etter en periode med skader/sykdom/sykehus etc med karborik kost, var vekten plutselig steget til nærmere 80 kg. Da jeg så ferie bildene fra Mauritius sommeren 2003 kjente jeg ikke meg selv igjen. Helt "plutselig" så jeg overvektig ut i forhold til mine drøyt 1.62 cm. Vekta stoppet på 78,5 kilo. Viste fra før av hva slags kroppen min trivdes bst med og ny Atkins utgave ble bestilt - det ble kraftig skjerpings. Jeg har stor metabolsk motstand (uansett fettmengde), ødelagt forbrenning etter mange GR-lignende kurer i ungdommen, lavt stoffskifte og en del andre fysiske plager. På Atkins kosthold med mye fett er huden glatt, håret blankt og og er kvitt en masse "vondter" jeg slet med før. Blodprøvene er så "perfekte" at legen finner det unødvendig å medisinere meg lenger, - noe som både er bra og litt vondt på samme tid. Har nemlig sterke symptomer på lavt stoffskifte selv om prøvene nå ligger "innenfor normalen". Jeg tar av veldig seint. De siste 1.5 kg sitter som spikra, men jeg har jo fått en del muskler - så reelt sett har jeg vel egentlig nådd målet jeg satte i 2003.

Jeg har gått stegene fra induksjon, til vedvarende og pre-vedlikehold. Har vedlikeholdt på rundt 63,5 kilo +/- det siste 3/4 året. Fikk dessverre en uønsket vektoppgang i forbindelse med fars sykdom og død. Diakonhjemmet sykehus er neppe kjent for store kulinariske muligheter, - og det ble lite trening ved sykehussengen. 1. januar veide jeg 66,8 kg. Har gjennomført en 14 dagers Atkins intro for å rense ut karber og har øket gradvis. Lå forrige søndag på 64.8 kg og har denne gang satt meg et mål på 62 kg som før. Men alt under 63,5 er "jomfru kilo" og egentlig en bonus. Trengte bare en utfordring. Får på meg og kan knappe igjen "målbuksa" mi, men den er enda ubehagelig å sitte i.

Tror de fleste oppfatter meg som slank, - med en frodig figur - og kiloene pr idag plager meg ikke fysisk. Det er kun "kosmetisk". Jeg er snart 50 og kan ikke vente å ha ungpikefigur. Kunne tenke meg å bli kvitt et par tre kilo løs hud, men det er vel også slikt som følger med alderen.

I morgen er det ny veiedag - når jeg når 63.5 settes vekta bort igjen. Men med en del mindre optimale dager denne uka (pga kveldsvakter) regner jeg ikke med nedgang. Alle klærne passer og sitter godt og jeg er egentlig ganske så fornøyd

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 17:37   #6
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Jeg veide 153 kg da jeg startet på fedon-kurs i august. Da hadde jeg en BMI på 43. Husker ikke når jeg meldte meg inn her, men har uansett levd lavkarbo-livet siden august, og veier nå 135 kg, og har en BMI på 38. Jeg håper å være på 123 i juni en gang, så får jeg sette meg nye mål da.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 19:28   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

David: Du kan se under nicket til folk, når de har vært medlem siden Du har vært her siden august i fjor.

Håper mange svarer på denne tråden - spennende å høre historiene!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 20:21   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Heihei! jeg har vært her i ett år nå! beynte i januar i fjor, meeget skeptisk..var da 78,5 kg er 172 høy. Ville ned i under 70. veier nå (fortsatt) 68-69 kg og synes dette er greit. Vekta gikk jevnt ned til ut i mai/juni.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:43   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Pleide å ligge på 128 Kg før. fikk noen innpulser fra Kenn Hallstensen og DVP og begynte så smått å legge om kostholdet til mer fett og mindre sukker. I April for nesten fire år siden startet jeg med Atkins og da veide jeg 125 Kg. etter fire måneder var jeg nede i 110. Klarte ikke å ta av noe gjennom vinterhalvåret men når april kom så begynte vekta å gå ned igjen. Den sommeren klarte jeg å komme ned i 101 Kg. vinteren etter var like vanskelig men på våren igjen så klarte jeg å ta av litt til og var nede i 96Kg. Da fikk jeg vite av flere at jeg var for tynn. Søsteren min satte seg ned med meg for å fortelle meg dette. Da mistet jeg motivasjonen min og vekta stabiliserte seg på rundt 102 Kg. Hele siste halvannetåret har jeg holdt den vekten, men før jul fikk jeg en infeksjon i kroppen som jorde at jeg ikke ble så nøye med kostholde samtidig som at jeg ikke fikk trent. Med jul og bursdagfeiringer hos svigermor tok det helt av. så etter jul var jeg oppe i 112Kg. Nå er jeg i full gang igjen og vekta er nå 110Kg. Men hva vekta var når jeg begynte på lavkarbo, nei det husker jeg ikke, men Karbojunkie er jo ganske nytt da så jeg var sikkert rundt 102Kg

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:20   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Pleide å ligge på 128 Kg før. fikk noen innpulser fra Kenn Hallstensen og DVP og begynte så smått å legge om kostholdet til mer fett og mindre sukker. I April for nesten fire år siden startet jeg med Atkins og da veide jeg 125 Kg. etter fire måneder var jeg nede i 110. Klarte ikke å ta av noe gjennom vinterhalvåret men når april kom så begynte vekta å gå ned igjen. Den sommeren klarte jeg å komme ned i 101 Kg. vinteren etter var like vanskelig men på våren igjen så klarte jeg å ta av litt til og var nede i 96Kg. Da fikk jeg vite av flere at jeg var for tynn. Søsteren min satte seg ned med meg for å fortelle meg dette. Da mistet jeg motivasjonen min og vekta stabiliserte seg på rundt 102 Kg. Hele siste halvannetåret har jeg holdt den vekten, men før jul fikk jeg en infeksjon i kroppen som jorde at jeg ikke ble så nøye med kostholde samtidig som at jeg ikke fikk trent. Med jul og bursdagfeiringer hos svigermor tok det helt av. så etter jul var jeg oppe i 112Kg. Nå er jeg i full gang igjen og vekta er nå 110Kg. Men hva vekta var når jeg begynte på lavkarbo, nei det husker jeg ikke, men Karbojunkie er jo ganske nytt da så jeg var sikkert rundt 102Kg


Interressant dette at du har lettere for å ta av på vårparten! Jeg tenker da i forhold til steinaldermennesket.. På høsten hadde de tilgang på mye frukt - som jo nok gjorde at de gikk opp i vekt, til vinteren - hvor det var tilgang på null friske grønnsaker (mulig de gravde noe frossent opp av jorda, hva vet jeg ). Og da våren kom, var de slanke og fine igjen. (?) Spennende om dette har satt noe slags genetisk "print" på mennesker...

*fundere*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 02:37   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Opprinnelig lagt inn av mofe

Interressant dette at du har lettere for å ta av på vårparten! Jeg tenker da i forhold til steinaldermennesket.. På høsten hadde de tilgang på mye frukt - som jo nok gjorde at de gikk opp i vekt, til vinteren - hvor det var tilgang på null friske grønnsaker (mulig de gravde noe frossent opp av jorda, hva vet jeg ). Og da våren kom, var de slanke og fine igjen. (?) Spennende om dette har satt noe slags genetisk "print" på mennesker...

*fundere*

Har hørt tankegangen før men årsaken er at det blir mindre mosjon om vinteren, steinaldermennesket hadde nok også mindre mosjon om vinteren. Du vet det er kortere dager mye dårlig vær og føre.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:28   #12
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Opprinnelig lagt inn av Kristian



Har hørt tankegangen før men årsaken er at det blir mindre mosjon om vinteren, steinaldermennesket hadde nok også mindre mosjon om vinteren. Du vet det er kortere dager mye dårlig vær og føre.

En forklaring kan enkelt og greit være sola. Det pågår nå et forskningsprosjekt ved Universitetssykehuset i Tromsø der overvektige forsøkspersoner får store mengder (husker ikke, men mellom 10 og 100 ganger anbefalt dagsbehov) D-vitamin. Forskerne tror nemlig at lite D-vitamin fører til vektoppgang. Siden kroppen får D-vitamin gjennom solbelysning av hud er dette spesielt interessant for oss som bor sålangt nord i verden, med mørke vintre.

Et poeng kan også være at sterkt overvektige mennesker nesten aldri er ute i sola, noe som dermed kan forsterke vektoppgangen. Reultatene av undersøkelsen er nok ikke klart før om et par år, det skal bli interessant.

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:30   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Opprinnelig lagt inn av flap

Reultatene av undersøkelsen er nok ikke klart før om et par år, det skal bli interessant.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 13:32   #14
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Her fant jeg jamen en link også:

http://www.an.no/Innenriks/article1830482.ece

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 15:28   #15
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Opprinnelig lagt inn av mofe

Da jeg meldte meg inn, september 2004 - veide jeg 78 kilo (er 162 cm - målvekt er rundt 62 kg. ) I løpet av de to-tre første månedene, var jeg nede i 71. Men så begynte jeg, av ulike grunner, å spise møkkmat igjen, godteri ++. Tror jeg var tilbake på 78 kilo rundt påsken i fjor, dvs. et halvt år etterpå, omtrent.

For en måned siden var jeg oppe i 80 kilo, har ikke vært over det. For rundt 10 dager siden veide jeg 79, - da begynte jeg igjen med lavkarbo - nå veier jeg 77!

Tror vi er ganske like jeg mofe... ble nesten som å lese om meg dette (bortsett fra at jeg er 1,5 cm kortere da...)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 15:43   #16
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Jeg startet på 83 kg i mars 2004...
Litt opp og ned frem til høsten 2005 hvor jeg var nede i 71. Altså -12 kg. Så har jeg gått litt opp og ned i jula og til nå. Nå ligger jeg på ca 73. Altså totalt -10 kg

Skal ned til minimum 65....helst 62 og jeg er 158 høy, men første delmål er -200 gram

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 16:06   #17
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

jeg begynte på lavkarbo når jeg var 15. jeg kunne ikke mye om det da men jeg snappa opp litt her og der.. og mamma fortalte meg litt og jeg leste litt i Atkins boka hennes. Jeg spiste delvis lavkarbo i 1 år og jeg gikk ned fra 85-73, starten av dette var at jeg fikk beskjed om at jeg ikke tålte gluten eller sukker, eller ris eller potet av en spn naturmedisin person (husker ikke hva han kalte seg).

Sommeren 03 ble jeg sammen med min kjære. jeg var da på mitt laveste på 73kg og jeg begynte å legg på meg.. vi reiste til sverige kjøpte brus og snop.. spiste det.. lagde god mat og spiste det.. spiste enda mer snop og koste oss i lag. når jeg kom hjem fra sommerferie på østlandet hos han veide jeg 76kg. og det ga seg ikke.. jeg la på meg.. plutselig vare jeg 85. jeg prøve meg å komme ned i vekt i gjenn.. men hadde ikke viljestyrke. så plutselig vokna jeg opp en da og var 94kg! jeg måtte gjøre noe.. jeg begynte å tenke i lavkarbo rettning igjen.. fordi jeg VISTE det kom til å virke.. jeg fant denne siden.. leste masse. leste og leste og jeg kom godt i gang. en måned senere meldte jeg meg inn her.. vet ikke hva jeg veide da men det er ikke så viktig. i løpet av våren og sommeren gikk jeg ned til 67kg. men akkurat dette tallet har blitt et hinder for meg.. jeg klarer ikke å komme meg forbi det. jeg kommer ned til det.. og så havner jeg utpå og går opp til 72kg ganske raskt. før jeg går ned igjenn til 67 og faller ut på igjen. Jeg håper å klare å komme meg over dette hinderet i løpet av våren for målet mitt er 65-63.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 17:58   #18
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

mine resultater

Heisann!

Jeg starta på lavkarbo april 2005 og siden da har jeg gått ned mellom 11 og 12 kg. Starta på 99,5kg. Jeg er 185cm høy og er middels trent. Jeg synes ikke jeg er veldig tjukk nå, men jeg trenger å gå ned en del kg for å gjøre det litt lettere for kne og rygg(har skader der). Jeg har jo dessuten nok av fett på kroppen som kan bort..nåvel..
lavkarbo har fungert fint for meg i høst, men etter september har jeg egentlig ikke klart å gå ned noe. til tross for mer trening(kondis, ikke noe muskelbyggende).
Det virker ikke som om lavkarbo virker så godt på meg lenger, og jeg vurderer(har vel igrunn bestemt meg for) å endre kostholdet til mer lavkalori men fremdeles lite karbohydrater.
Dette fordi:
1) Jeg har ikke nok energi til å holde den treningsmengden jeg vil og bør. Jeg har vært i ketose så og si hele tiden, men jeg har aldri merket noe til dette med at man skal få så mye ekstra energi. Jeg har jo trent i tillegg, og etter feks en treningsøkt på morgen/formiddag, har jeg vært helt utkjørt hele dagen. Jeg har heller ikke noe ork til å trene skikkelig.
2) Jeg klarer ikke å spise variert nok på lavkarbo, og jeg er drittlei...
3) Jeg klarer ikke lenger å gå ned i vekt med lavarbo.
4) Det passer ikke lenger å spise lavkarbo, jeg har veldig mye å gjøre for tiden, og mange dager er jeg borte så mye at jeg spiser 2 måltid borte.. det blir da veldig vanskelig å finne på og lage niste.

Så får vi se da.. hva som skjer..

mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 20:24   #19
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

jeg har vært medlem her på forumet siden 2005 september.

Jeg startet da med en vekt reduksjon fra 82.2. Da jeg reiste til London i november veide jeg 75,4. det veier jeg fremdeles.
Men målet er ca 67... jeg håper å være der når sommeren kommer.

jeg har verken gått opp eller ned etter at jeg sluttet å være super streng, men merker veldig godt når jeg spiser mye karber.. jeg blir tung og trøtt.

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 21:35   #20
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Jeg har vært medlem på lavkarbo i ca 14 måneder og samtidig som jeg ble medlem begynte jeg på atkins.

På den tiden har jeg gått ned 20 kg, og jeg har fortsatt 10 kg igjen (kanskje 15). Har gjennomført ganske streng atkins hele veien, men de siste månedene har ikke vekta bevegd seg... Men jeg holder ut.

For meg er det atkins helt til målet er nådd også skal jeg over på fedon for varig vedlikehold. Jeg har ikke drevet noe særlig jojo slanking før atkins, og heller ikke skeiet noe ut underveis siden jeg begynte.
Starter jeg med noe, så gir jeg meg ikke... jeg har ikke noe valg. Atkins SKAL gjøre meg slank...

BMI'n min var 36 (!!!) når jeg begynte og nå er den på 29 Når jeg når målet mitt er den 25.5 og da er jeg fornøyd...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 23:04   #21
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Jeg har ført skjema over vekten min siden jeg begynte på ketolyse kuren.
Jeg har en slik vekt som måler vekt, fett og "lean mass" som er muskler, bein og vann i kroppen.
Vekten sender svakstrøm gjennom kroppen og måler motstanden i kroppen og siden fett ikke leder strøm kan den regne ut hvor mye fett og muskler man har på kroppen.
Vet ikke hvor nøyaktig slike vekter er, men det som er interessant å se er at i begynnelsen så mistet jeg mye mest muskler/vann (bare vann??) men etter det så har muskler/vann holdt seg ganske stabil og det jeg har mistet er fettet.
Det er egentlig et regneark men er gjort om til pdf format så det skal være mulig å se det her.

PS. De tre første målingene er kun vekt før jeg fant ut jeg skulle gjøre det litt skikkelig.

Vedlagte filer
Filtype: pdf Mitt vektskjema.pdf (21,4 KB, 67 visninger)
__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 23:08   #22
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Åh, imponerende!

(Hmmm...Nord-Norge?)

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 23:19   #23
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Jeg har kun ført opp de dagene det er nedgang fra forrige gang, så innimellom har det vært både stillstand og vektøkning før kroppen igjen har måttet gi etter for ketosen.
Så til dere som fortviler for at vekten kanskje går litt opp: hold dere til kuren, vekten går ned uansett etter en stund.
Dere vil se av mitt skjema at i perioder så er det både dager og uker mellom enkelte registreringer og jeg veier meg hver dag...

(ja....Tromsø)

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:44   #24
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Opprinnelig lagt inn av flap

Hei, prøver meg med en ny interessant tråd ;-)

Jeg har jo vært her inne i et par år nå, har også hatt mine perioder med intensiv slanking no som har fungert greit men jeg er ikke tøff nok til å holde ut i lengden. Det er mye positivt her inne på forumet, men jeg har kanskje inntrykk av at langtidsresultatene ikke er så altfor bra. Men håper jo at jeg tar feil!

Jeg er egentlig helt uenig med premissene for spørsmålet ditt. Du spør om en blir slank av å delta aktivt på forumet her - og svaret på det er vel et rungende nei. Det er nok liten eller ingen sammenheng mellom antall innlegg og vektnedgang.

For mange av brukerne så fungerer forumet som en støttegruppe. En måte å komme i kontakt med andre mennesker i samme situasjon, og mulighet for hjelp ut av en situasjon der en er fanget i et dårlig matmønster.

Jeg antar at mange av dem som har gått mest ned i vekt er dem som har brukt forumet som et oppslagsverk, og tatt av sine kilo uten å møte uventet motgang. Denne gruppen hører vi sjelden fra, enkelte skriver ett innlegg når de er i mål som et takk for hjelpen.

Jeg planlegger å få på plass et verktøy som også har nytte for dem som ikke trenger, eller vil bruke et forum. Når det er på plass vil nok sammenhengen mellom medlemskap og vekt bli mulig å påpeke.

Reklame ala "Vi har slanket bort 50TONN!" kommer aldri til å stå noe sted på lavkarbo.no

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:21   #25
amo
Juniormedlem
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 19
amo er på en erverdig vei

Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no

Min historie er vel absolutt ett slikt opplegg som blir dømt nord og ned av alle eksperter, men den virket på meg; så her kommer den:

Jeg var ti kilo overvektig, og 20.juni -02 startet jeg en "lynkur" , som gikk over fire uker. Det var lite mat og lite karbohydrater i fire uker, men man skulle kunne ta av ti kilo på en måned. Jeg gikk i gang, og etter 3,5 uker hadde jeg tatt av ti kilo.
Jeg begynnte å spise mer mat men var forsiktig med karbohydratene! Min filosofi har vært at jeg spiser "normal" sunn mat, men tenker på karbene, og spiser feks. bare en liten potet til middag og heller mye brokkoli osv. Så lenge vi har barn "må" man lage spaghetti og kjøttdeig en gang i ny og ne, og da spiser jeg en liten porsjon spaghetti, litt kjøttdeig men tar heller en salat litt senere for å få nok føde.

Jeg holdt vekten i 18 måneder uten noe problem. Trente tre ganger i uken og var fornøyd med meg selv. Så ble jeg gravid i november 2003, og fikk bekkenløsning og treningsforbud. Kiloene kom fort, og jeg brukte graviditeten som en "unnskyldning" til å ikke tenke på vekten. Jeg la på meg ca.25 kilo, og slett med bekkenløsningen i måneder etter fødselen. Vekten gikk forsåvidt fort nedover når jeg tenkte på matinntaket, men de 10 siste kiloene satt godt. Nå har jeg begynnt og trene litt igjen og har 6-7 kilo før jeg når matchvekten min. Nå tar jeg en intensiv karbo kur igjen (etter eget hode ) og det ser ut til å hjelpe.

amo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilisering Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Proteiner ikke nyttig rett etter trening ?? Nille Trening 33 21-10-05 12:01
Syk etter sprekk Roy82 Atkins kosthold 5 30-03-05 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no