Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Andpusten av høykarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-09, 01:12   #1
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Andpusten av høykarbo?

Er det bare meg som opplever dette?
Det skjer hver gang jeg spiser høykarbo, og det er verst dagen etter Jeg må ha hvilepause i trappa jeg vanligvis løper opp, og jeg blir andpusten av å knyte sko! Kan bli andpusten midt i en samtale også, utrolig flaut egentlig. Og det skjer ikke på lavkarbo, aldri aldri aldri.

Hvorfor skjer dette? Noen teorier?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:36   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Andpusten av høykarbo?

*rekkeropphånda*

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:59   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Andpusten av høykarbo?

Her også. Jeg syklet sykkeltur i sånn tilstand, og det var helt forferdelig. Følte jeg ikke fikk puste - i forhold til ketose.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 12:38   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Andpusten av høykarbo?

Jeg opplever mye høyere puls da jeg har spist høykarbo.
Hjertet slår fortere og jeg opplever kroppen som stresset.
Dette kjenner jeg i større/mindre grad avhengig av hvilken type høykarbo jeg har spist, og i hvor store mengder (sukker er verst).
Problemet oppstår ikke hvis jeg er MYE i aktivitet mens jeg spiser feil; da jeg vandret rundt i Stockholm en hel da og spiste litt her og der av forbudte ting føltes alt helt normalt.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 21:55   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Andpusten av høykarbo?

Jeg blir ikke andpusten når jeg er i ketose. Det kannesten være litt skummelt innimellom, for jeg er ikke god til å kjenner når jeg har tatt i nok..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 03:56   #6
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Andpusten av høykarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg blir ikke andpusten når jeg er i ketose. Det kannesten være litt skummelt innimellom, for jeg er ikke god til å kjenner når jeg har tatt i nok..

Hm, kan faktisk ikke huske at jeg har vært spesielt andpusten i ketose jeg heller. Har ikke tenkt over det før nå
Jeg som har vært så misunnelig på mennesker som kan løpe etter bussen uten å pese i 20 minutter etterpå, plutselig er jeg et sånt menneske

Snodige greier.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Freaka ut i går, på høykarbo LenaBeatrice Generell diskusjon 10 27-09-09 18:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no