Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Proteiner ikke nyttig rett etter trening ??

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-05, 13:04   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Proteiner ikke nyttig rett etter trening ??

Leste nettopp i VG... Hvem er han der Christian Devon egentlig ??
Joa, han er Ernæringsprofessor og ekspert i Vektklubb.no - og slik svarer han:

Typen som spør har tydligvis spurt før.......

Sitat:

Proteiner ikke nyttig rett etter trening ??
Innsendt av:

Dette kan jeg ikke ta seriøst... Hvis du mener at å tilføre proteiner, rett etter trening, er spekulativ markedsføring, finner jeg det ekstremt merkelig.

Trodde det var sånn at når man bedrev trening, og forhåpentligvis ble støl etter avrevne muskelfibre, at proteiner da ville være en god ting for å "reparere" og forsterke disse.

"

Hei igjen,
Du trenger ikke spesielt med proteiner rett etter fysisk trening. Du kan spise vanlig mat. Det er masse proteiner i ethvert balansert måltid.

Hilsen Christian A. Drevon

Men jeg ble jo litt forvirra da. Siden MIN ernæringsfysiolog og mine treningsguruer her inne sier jeg SKAL spise proteiner.

Nei.... jeg er IKKE forvirra. Tror på mine guruer jeg !! *sier Nille og heller i seg proteiner etter trening*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 13:09   #2
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Det er vel ikke alt man skal tro på som man leser.... de blir jo aldri enige heller da... Proteiner etter trening må vi ha...

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 14:04   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Proteiner

Først et personlig synspunkt: Christian Drevon er en dust! Han er helt høl i huet og mangler fullstendig evnen til å tenke fornuftig. Jeg har sett ham i en del debatter på TV2 og må si at det ikke kommer et eneste smart ord ut av han. Jeg blir rett og slett provosert hver gang han åpner munnen.

Når det gjelder det med proteiner rett etter trening så er ikke dette så big deal. Hvis du spiser vanlig mat en times tid før treninga så har du fortsatt høye konsentrasjoner av aminosyrer i blodet etter treninga. Det proteinet du tar rett etter trening vil ikke ha noen "effekt" før etter en havtime, kanskje times tid. Proteinpulver har den fordelen at det er lett fordøyelig og tas opp raskt i kroppen (I alle fall myse- og soyaprotein.), i tillegg til at det er praktisk. Å ta en proteinshake en halvtimes tid før trening er ingen dårlig ide, men det viktigste er å spise jevnlig og bra gjennom hele dagen. Det er veldig mye fokus på hva man skal spise rett etter treninga. Alt i alt har dette ekstremt liten betydning i den store sammenhengen.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 14:23   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Må si meg enig med themonk ja.
Jeg husker denne mannen fra flere tv-debatter (feks Homlgang) der han regelrett sitter og håner Lindberg. Jeg har utrolig lite sans for det mennesket. Han, Norum og Frölich skulle vært satt på ei øde øy sammen uten mulighet til å unnslippe! :usaklig:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 14:29   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk



Jeg har visst "lite muskelbyggende gener" - trente en del, mistet ikke muskler, men fikk ikke mange heller. Både trener og ernæringsfysiolog har sagt at det er mulig det bedrer seg om jeg passer på proteinbiten - spesielt etter trening (siden jeg blir kvalm når jeg trener om jeg spiser den siste timen før). Jeg tar en proteinshake innen 1 time etter trening og det har faktisk hjulpet. Pr idag ligger jeg på et snitt rundt 100 gr proteiner pr dag på ikke treningsdager og ca 140 på treningsdager. Er ikke store kroppen da - og driver heller ikke med bodybuilding eller slikt - PT'en sier 140 er nok for min treningsmengde og størrelse. Om jeg endrer program til mer ala RYP, vil jeg ta en liten shake før trening også - etter råd fra en innmari kjekk bergenser jeg kjenner.

Det hele er vel ganske så individuelt, er det ikke ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 14:45   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Protein

Opprinnelig lagt inn av Nille



Jeg har visst "lite muskelbyggende gener" - trente en del, mistet ikke muskler, men fikk ikke mange heller. Både trener og ernæringsfysiolog har sagt at det er mulig det bedrer seg om jeg passer på proteinbiten - spesielt etter trening (siden jeg blir kvalm når jeg trener om jeg spiser den siste timen før). Jeg tar en proteinshake innen 1 time etter trening og det har faktisk hjulpet. Pr idag ligger jeg på et snitt rundt 100 gr proteiner pr dag på ikke treningsdager og ca 140 på treningsdager. Er ikke store kroppen da - og driver heller ikke med bodybuilding eller slikt - PT'en sier 140 er nok for min treningsmengde og størrelse. Om jeg endrer program til mer ala RYP, vil jeg ta en liten shake før trening også - etter råd fra en innmari kjekk bergenser jeg kjenner.

Det hele er vel ganske så individuelt, er det ikke ??

Kjipt å ha vanskelig for å legge på seg muskler. Folk er veldig forskjellige akkurat her, og noen trenger hard trening for å legge på seg muskler (meg inkludert)... Det er vel ikke så veldig vanlig å anbefale hard styrketrening til jenter. (Selv om det ikke skulle være noen grunn til at de ikke kan gjøre det.) Mange jenter kan ha godt av å ta i litt hardere. Tyngre vekter og færre repetisjoner.

140 gram protein om dagen dekker i alle fall behovet. Du bør spise et måltid innen en time etter trening, ikke en shake. Det måltidet du spiser to timer før treninga har større betydning enn den shaken en time etter, fordi det er denne maten som sirkulerer rundt i blodet ditt idet du slutter å trene og musklene skal bygges opp igjen.

For min del tar jeg en shake rett etter trening fordi jeg er sulten og det er praktisk. Om det har noen direkte effekt på muskelveksten er tvilsomt. Det gjelder bare å få kroppen tilbake i en positiv hormonell status. Det kan like gjerne være sukker du spiser, det har samme effekten. Det er hva du spiser de neste 48 timene som er viktig.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 15:00   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flottings themonk ! Jeg tar shaken når jeg skal rett fra trening og på jobb - for da får jeg ikke spist et skikkelig måltid før det har gått 4 timer

Trener jeg etter jobb - tar jeg en shake og spiser god proteinrik i løpet av de neste par timene som regel.

Skal kanskje begynne å trene hardere nå etter ferien .... Har egentlig ikke lyst på "synlige" muskler, vil bare stramme opp en gammel kropp

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 15:18   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Åja

Sitat:

Flottings themonk !

Var det ironi, Nille?

Ja, da bør du så absolutt ta en shake etter treninga! ...og helst noe mer. 30 gram protein gir jo veldig dårlig energi til fire timer med arbeid.

Jenter har som regel vanskeligere enn gutter for å få markerte muskler. Hardere trening vil ikke gjøre at man får kropp som en fitness-utøver. Det krever ekstremt mye jobb, og gode gener. De som er redde for å få en slik kropp og velger å trene med lavere belastning (for lav), ender bare opp med å få dårligere utbytte av treninga. 6-9 reps vil være ideelt både helsemessig, for fettforbrenning og for muskelvekst. (Ut ifra et hormonelt synspunkt.) Hvis du har personlig trener, så går det jo an å høre med han/henne.

Personlig så synes jeg ikke det bør være noen forskjell mellom treningsformen og kostholdet til en bodybuilder og til en som bare ønsker å være i generelt god form. Det er to sider av samme sak. Kroppsbyggere bommer stort på denne biten her, med tåpelige dietter som å veksle mellom å spise mest mulig av alt mulig og deretter spise minst mulig i en periode. Kombiner dette med å trene 5-6 ganger i uka, så har du oppskriften på hvordan du blir kronisk syk!

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 15:27   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Var det ironi, Nille?

Nei absolutt ikke, sier jeg at det er flottings så ER det flottings. Savna info, fikk info = flottings !!

Er jeg sååååå vanskelig å ha med å gjøre eller ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 15:33   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille

Er jeg sååååå vanskelig å ha med å gjøre eller ??

Nei, men sistgang du sa noe lignende så var det helt tydelig ikke i en blid tone. Derfor spør jeg, sånn at jeg ikke driter meg ut.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 15:41   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Nei, men sistgang du sa noe lignende så var det helt tydelig ikke i en blid tone. Derfor spør jeg, sånn at jeg ikke driter meg ut.

oooohhhh Skal prøve å bli litt klarere i meldingene

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 20:24   #12
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Jenter blir ikkje store av styrketrening.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 21:00   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Jenter blir ikkje store av styrketrening.

Håååååhhh !! Da skulle du sett meg da jeg var 25 !! kan garantere deg at jenter kan bli store av styrketrening. Jeg var en av de minste der jeg trente (stort sett bodybuildere rundt meg, helsestudio var en ny "hype" den gangen. Jeg trente styrketrening 4 ganger i uka og måtte slutte å trene pecs så hardt fordi jeg så ut som om jeg hadde to sett med pupper. Jeg hadde diger nakke og overarmer og lår også. Jeg trente nok en del feil. Men jeg tok aldri dop iallefall !! Proteinshake var nifst !! Masse endringer/erfaringer har nok endret treningsmetodene på de 25 årene. Dessverre måtte jeg slutte å trene pga diverse, og kroppen gikk rett i forfall. (Det var da hjejg begynte med lavkarbo for å få ordem på kroppen igjen). Nå sliter jeg med overflødig fett/hud akkurat der jeg hadde mest muskler den gang, armer og lår.... dessverre....akkurat som om kroppen har spart lagringsplass for at det skal komme muskler der igjen. Også vil den ikke lenger hjelpe meg å lage dem

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 21:14   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Håååååhhh !! Da skulle du sett meg da jeg var 25 !! kan garantere deg at jenter kan bli store av styrketrening. Jeg var en av de minste der jeg trente (stort sett bodybuildere rundt meg, helsestudio var en ny "hype" den gangen. Jeg trente styrketrening 4 ganger i uka og måtte slutte å trene pecs så hardt fordi jeg så ut som om jeg hadde to sett med pupper. Jeg hadde diger nakke og overarmer og lår også. Jeg trente nok en del feil. Men jeg tok aldri dop iallefall !! Proteinshake var nifst !! Masse endringer/erfaringer har nok endret treningsmetodene på de 25 årene. Dessverre måtte jeg slutte å trene pga diverse, og kroppen gikk rett i forfall. (Det var da hjejg begynte med lavkarbo for å få ordem på kroppen igjen). Nå sliter jeg med overflødig fett/hud akkurat der jeg hadde mest muskler den gang, armer og lår.... dessverre....akkurat som om kroppen har spart lagringsplass for at det skal komme muskler der igjen. Også vil den ikke lenger hjelpe meg å lage dem

Åh? Det er iallefall sjelden. Kvinner blir vanligvis ikke store av styrketrening på "normalt" nivå, for å bli kroppsbyggere feks, må vi gå skikkelig inn for det, helst med medikamenter av ulike slag. Mange kvinner er jo redde for å se "store" ut ved styrketrening, derfor er det mange som desverre dropper å trene styrke, men det er altså sjelden kvinner blir store av det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 21:38   #15
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Jenter blir ikkje store av styrketrening.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 21:45   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk



Så får dere tro hva f... dere vil da. Jeg sitter altså ikke her og juger !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 22:08   #17
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Jenter blir ikkje store av styrketrening.

hvis man moderer det kan jeg være helt enig.

jenter blir NORMALT ikke store av styrketrening. helt enig. de aller fleste kvinner blir ikke store av styrketrening, de mangler det viktige hormonet testosteron...

men, unntak finnes allikevel. noen kvinner, som menn, er genetisk betinget for å 'bli store'. dette hevder jeg uten å ha studier å henvise til. i min omgangskrets har jeg to kvinner som er 'store', og da mener jeg ikke kjempedigre ruslebiffer men kvinner som trener/har trent og helt klart har mere og større muskulatur enn sine medsøstre. dette er selvfølgelig en subjektiv vurdering.

i den anledning (den subjektive), kan det kanskje være verdt å bli enige om hva stor er. menn og kvinner definerer nok det forskjellig.

normalt trenger ikke kvinner som driver styrketrening være redd for å vokse ut av klærne sine, men, som sagt, unntak finnes.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 22:30   #18
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Stor?

Det er riktig at jenter stort sett har vanskelig for å legge på seg muskler. Men det er STOOOR variasjon i gener her, så det er ikke uvanlig i det hele tatt med jenter som kan trene i en måned og få skikkelig "guttemuskler". Noen blir også seende ganske kraftige ut på grunn av benbygning. Selv tror jeg dette bare er sunt. Om noen har lett for å legge på seg muskler, så er det ikke feil å ha muskler. Naturlige muskler er fint. Ikke alle trenger å være tynne og smale og ha store pupper. Er det ikke bra at folk er forskjellige?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 22:32   #19
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Jenter blir ikkje store av styrketrening.

Så teit påstand. Hva med kvinnelige bodybuildere?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 22:35   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Så teit påstand. Hva med kvinnelige bodybuildere?

Her var det snakk om kun styrketrening. Kvinnelige bodybuildere gjør andre ting enn å kun trene styrke, feks spiser endel "medikamenter". Kvinner har jo mye vanskeligere for å bli kroppsbyggere enn det menn har. Jeg er ingen spesialist, men det er iallefall det jeg har lest om emnet og diskutert med personlige trenere.

Nille: jeg håper ikke du trodde jeg trodde (for en setning) du løy? Jeg skrev bare at det ikke er VANLIG at kvinner blir stoore av styrketrening.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 22:41   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Husker en kvinnelig kroppsbygger sa i et intervju at hun ble provosert av at kvinner generelt var redde for å trene styrke fordi de trodde de fikk svære muskler av det, for de forstod ikke hvor sinnsykt mye arbeid det lå i å faktisk få en slik kropp.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 23:10   #22
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Var ikkje meininga å sende to ganger Vart krøll i sirupen nettopp.

Det eg meinte var vel at jenter på lavkarbo blir ikkje store av styrketrening.

Mens jenter på høgkarbo som trener styrke blir store, men mest på grunn av auka appetitt og auka fettlagring.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 00:00   #23
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Det er jo bevist at jenter kan bli store med masse muskler også, så de ser nesten ut som menn. Det er jo bare å se på bilder fra bodybuilder-mesterskap o.l. Men jenter må jo såklart jobbe hardere for hver kg xtra muskelmasse. Men jeg tror de fleste jenter som blir så store jobber hardt for det og spiser meget sunt og har trening på hjernen. Og jeg tror ikke det er så mange jenter som bruker dop for å bli større. Og det stemmer også at mange jenter kvier seg for å trene styrke fordi de tror de blir store muskelbunter etter kort tid. Men dette har forandret seg mye de siste årene da.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 09:42   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Mens jenter på høgkarbo som trener styrke blir store, men mest på grunn av auka appetitt og auka fettlagring.

Jeg presiserte at min trening/størrelse var FØR jeg fant lavkarbo...... og at det var fordi jeg ble så stor at jeg fant lavkarbo..... Jeg var ikke på noen måte feit (vel, fettprosenten lå vel rundt 18-19 jeg kunne SE musklene), men jeg var altså "stor" (i forhold til jenter som ikke trener) og har, som jeg også presiserte fremdeles problemer med fettansamlinger der jeg hadde mest muskler og sikkert noe fett den gangen. I følge treneren jeg snakket med var det ganske så normalt.

Jeg har spurt samme treneren om hvorfor jeg bygget muskler den gangen og ikke nå. (Han hadde som sagt ingen problemer med å tro at jeg var "stor" i forhold til normalen den gangen). Og han mente det kan ha med hormonbalansen i kroppen å gjøre. Hormonbalansen hos kvinner kan endre seg ganske kraftig. De sier det går i 7 års sykluser, men dette har jeg IKKE greie på så det skal jeg ikke si sikkert.
(Treneren (som jeg traff hos fysioterapeuten min) er visst utdannet på idretthøyskolen + noen studiegreier i USA med jobb som PT der borte - Vet ikke hva tyngde det gir ham, men uansett er han alfor dyr for meg å bruke dessverre !! Over 400 kr timen eller noe sånt !!) Hormonene mine har uansett vært på skogtur siden jeg fikk barn da jeg var 22, - og ER årsaken til flere av de "problemene" jeg har med kroppen i dag.

Jeg er klar over at for å bli slik som de som man ser spesielt på utenlandske bodybuildershow, - så MÅ man nødvendigvis ta hormoner eller et eller annet dop. Disse damene ser heller ikke ut som damer da. For meg ser de ut som noen vanskapninger. Med muskler sååå svære og blodårer som tyter !! Æsj & usj !! Det er noe av det styggeste jeg har sett i hele mitt liv. Og det var ikke SÅNN jeg var heller da !!

Nå angrer jeg på at jeg i det hele tatt kommenterte påstanden til 205gti16v..... og nå lover jeg å ikke skrive mer i denne tråden

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 09:48   #25
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Nå angrer jeg på at jeg i det hele tatt kommenterte påstanden

synes jeg ikke du skal..

bastante og tildels feilaktige påstander bør være gjenstand for en sunn diskusjon og oppklaring. og det synes jeg vi har hatt her. og det er jo ikke tvil om at temaet engasjerer mange.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no