Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-06, 12:18   #51
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Takk for det Anne...

Jeg er fæl til å skrive det jeg tenker og skriver vel på samme måte som jeg snakker, ergo litt vel mye rett fra leveren iblandt. Noen tråkker jeg på tærne og da får jeg virkelig høre det

Nå forbeholder jeg meg retten til å si det jeg mener og da må andre få den retten også selv om det er mye vanskeligere å se andre gjøre det når jeg er uenig enn når jeg selv gjør det mye enklere å være enig med meg selv liksom.....

Så er vel det bare et tegn på at jeg er menneske jeg også

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 12:24   #52
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Nei...ikke alltid like lett at andre skal få snakke rett fra levra også...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 12:28   #53
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Nå er jeg over 40, så litt enklere har det blitt, behovet for å få aksept fra andre har blitt til et behov av å bekrefte meg selv istedet.... Syns det er en grei forbedring jeg, gjør at jeg tørr ta endel avgjørelser som kan virke feil på andre men helt rett for meg

Egentlig er den vanskelig den jobben som menneske, i mitt neste liv skal jeg bli hest tror jeg om jeg får velge mine egne eiere

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 19:35   #54
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Heisann. ville bare innom og si at jeg har vært her og lest, og at du skriver fint.
Hvilken vilje og motivasjon! *imponert*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 19:53   #55
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Tusen takk Lise

Har nok alltid hatt en vilje av gråstein, men det å virkelig bruke av mulighetene mine lærte jeg nok først etter ulykken.
Det er rart å se tilbake på og finne ut at noe så grusomt faktisk kan ha vært en lykke.

Det å ha vært på Beitostølen og virkelig levd noen uker sammen med mennesker som alltid var blide, alltid hadde en oppløftende kommentar, som virkelig gledet seg på mine vegne, mine fremganger og samtidig aldri kunne bli bedre eller endre sin egen situasjon gjør noe med synet på det å være utakknemlig over det man har.

Det gjorde mitt liv veldig rikt, på en måte som ikke kan beskrives. Ett annet perspektiv på hva som er viktig kom nok der.

Så mye av de forandringene avspeiles nok i hvordan jeg ser på ting, hvordan jeg føler at jeg må ta tak i ting jeg faktisk kan endre, og akseptere at noe ikke kan endres.

Det er vel også det som avspeiles i det jeg skriver her både på godt og vondt.

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 23:47   #56
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

"Kjede seg er kjedelig"

Så dro gubben på jobb, ennå er natt alene, fy så kjedelig de to ukene han jobber, men desto mer gøy de to han har fri

I dag har vi fått mengder av snø, har ikke sett Rocky i hele dag men i morgen skal jeg i stallen enten det går å ri eller ikke. Bare 2 uker til Drøbak jo

Så i dag har jeg kost meg med sønnen, vi har spilt kort, han har visst vunnet de fleste gangene sier han, hmmmm lurer på hvorfor

Blitt enkle løsninger i matveien, pølse på de som ville ha sånt og en fleskepannekake med multer til meg..... Fikk ett skikkelig kikk og bare MÅTTE ha bær, flott med svigerforeldre som har dyttet bær fra høsten i fryseren her

Kunne ikke dy meg bare MÅTTE tråkke på vekten i kveld og den viste -0,8 kilo så jeg holder ruten til samlingen....

Riktig stolt av meg selv faktisk

Men snart skal jeg valse inn i den digre sengen alene, undrer hvem jeg skal ta med meg, enten blir det Jo Nesbø, eller så må det bli Knut Nærum... Vanskelig valg, skulle helst ha gubben der

Men jeg får forandre det jeg kan og akseptere det jeg ikke kan gjøre noe med, så det blir vel Nesbø i kveld

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 17-02-06 kl 00:01.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 09:30   #57
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Det snør Jeg vil ha ridehus, blir for lenge å vente helt til sommeren, er jo nå det trengs

Men det får bli curling igjen da, så er det vel noe langrenn også.... Har inntatt dagens frokost ved tv'n igjen.... Ble 2 egg, kaviar og 100 gr bacon i dag.... Har lunsjen stående i kjøleskapet, skulle egentlig vært frokosten men det fristet ikke med kald eggesalat med skinke.... Ergo ble frokosten lunsj

Virker som om dagen i dag blir sånn fortsette å kjede seg dag, rart når man er vant til å ha dårlig med energi og lite lyst til å gjøre noe plutselig har mengder av energi og ikke noe å gjøre.... Huset er vasket, middagen kan jeg ikke begynne på, så da blir det tv'n...

Vi'kke ha mere snø nå jeg

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 19:16   #58
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

hei på deg..
ja her var det mye koselig og ikke minst inspirerende å lese gitt,...

så flott du skriver

åh gått ned enda mere også.,,,,så bra da,,grattis..

ønsker deg en koselig kveld selvom du kansje kjeder deg...

skal stikke innom deg en anna dag også jeg

her kommer en god til deg.
du virker som ei kjempe flott jente altså

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 19:24   #59
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Tusen takk Snoopygirl, klemmer er det beste jeg vet.... Klemmer, ett klapp på skulderen, ett smil WOW som det kan forandre en kjedelig dag

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 20:26   #60
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så har denne dagen også passert.... Har jeg gjort det beste ut av den, nja egentlig ikke, har jeg gjort det jeg hadde lyst til ut av den, ja så absolutt.

Har 1,5 m snø på verandaen, så her har det dalet friskt, ergo ingen ridetur i dag. Men har da vært innom og kost meg skikkelig med Rocky, og hilst ham fra Albertine, det var helt greit med gulerøtter fra finnmark, så lenge bananene kom annet sted ifra

Har dyttet i meg en nydelig middag med svinefile surret med bacon og saus av hvitløkskremost, fløte, sopp og løk, med litt brokkoli til....

Så nå er huset stille igjen, gubben skal jobbe fra 2 i natt, og sønnen sover. Han var på skolen i dag, men ikke helt i form så han fant sengen alt kl 8.

Må hente barna til gubben kl 21.30 og vekke ham kl 00.30 så det blir endel timer før jeg skal finne sengen.

Tror jeg skal bruke tiden til å be fint om pent vær, kunne godt ha tenkt meg å sende snøen dit noen vil ha den

Gleder meg til jeg kan ta noen uker sammen med gubben og sønnen i Thailand igjen, bodde ett sted der uten turister i 9 uker på våren i fjor.... HERLIG

www.bankrud.com Ett flott sted å samle tankene

Må bli midt imellom kokurranser o.l så det blir ikke så lenge i år Men vi får være glad for de ukene vi får og så glede oss til neste gang vi kan dra, for å bli litt lengre

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 11:47   #61
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei igjen alle glade....

I går var en sånn har ikke lyst, har ikke tanker, meninger, matlyst eller lignende dag....

Var en sånn "grå" dag som egentlig ikke inneholdt noe hverken positivt eller negativt, en dag som går uten at man kan gjøre annet enn å gå med.....


Men i dag skal jeg ri igjen Ser frem imot å komme meg til legen i morgen, selv om jeg merker at jeg har fått litt vann disse dagene uten progesta care, vet (har jukset og gått på vekten her hjemme) jeg ikke har gått opp, det er mer følelsen av å være stiv i leddene som har kommet tilbake...

Regner med at progesta care kremen tar det i løpet av en dag eller to når jeg begynner med den igjen i morgen....

Begynner å få litt nok av vinteren, leddene mine er stive i kulden og endringer i tempraturen er helt forferdelig....

Når jeg var liten, og bestefar levde, sa han alltid at han kjente tempraturen i "gikta", noe jeg syns låt veldig rart... I dag kan jeg kjenne det samme selv, og må si at uansett hvor rart det høres, kroppen vet når endringene kommer, før endringen er der....

Maten blir også veldig kjedelig når man spiser bare fordi man må ha mat, ikke fordi man har lyst på... Greit å ha ferdiglagd, enkelt å varme, mat tilgjengelig da...

I kveld skal jeg derimot spise sent, gubben har jobbet fra 8 i dag morges, ferdig 10 i kveld, og hjemme 11, så da skal jeg spise grillben sammen med ham

Gleder meg, det er kjempegodt og dessuten mye morsommere å spise sammen med ham.... Ungene springer bare rundt og spiser når de er innom, de liker vinteren de så det blir til at jeg spiser alene og på kjedelige dager er det ennå kjedeligere

Det er noe jeg er veeeeeldig dårlig på, kjede meg.... Før var det alltid godt når jeg kunne sitte stille, etter ulykken hvor det har blitt en nødvendighet er det noe av det verste jeg vet....

Hmmm den var kanskje litt vanskelig å forstå, men tror det går å sammenligne med det å være barn, vannvittig kjedelig når man måtte stå opp tidlig om morran og gå på skolen, men når helgen kom spratt man bare ut av sengen....

Så dere alle glade får ha en flott dag , venter bare på at klokken skal bli 1 så jeg får reise i stallen til min store kjærlighet

Rart men gubben tror jeg hadde valgt hesten om han sa jeg måtte velge

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 16:39   #62
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Stakkars stakkars hesten min Han hadde sånn skikkelig mega mega vondt i kroppen sin i dag.... På grunn av all snøen har han nesten ikke fått vært ute, og dagene før det kom så mye snø var han så utrolig flink og jobbet med kroppen sin, der det ble bygd masse nye muskler....

Hadde nesten dårlig samvittighet for å ri ham og be han gjøre noen ting i dag, men jeg vet han må for å få løsnet på de vonde musklene... Han fikk urter og banan etterpå, så i morgen er han nok litt bedre

Uansett var det kjempemorsomt å ri ham, han prøver virkelig å gjøre så godt han kan selv om det gjør vondt, så jeg er såååååå stolt av ham....

Ellers har dagen bestått av mye fet mat, hamburger med egg og majones ble lunj i dag, med ett par spiseskjeer MCT på toppen.....

Er veiedag i morgen og skal jeg overbevise legen hvor bra dette er må jeg bare gjøre en mega innsats og da er majones som en katalysator, vet ikke riktig hvorfor

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 16:42   #63
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei ville bare hilse på.... å si att hesten din er kjempenydelig.. *elsker hester*

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 16:47   #64
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei Mila... Tusen takk, han er veldig fin.... Har en enorm utstråling og er veldig billedskjønn, men jeg er nok mest glad i hodet og hjertet hans....

Han har et hjerte av gull

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 21:17   #65
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

I dag har jeg vært hos legen, hun er strålende fornøyd med alle blodverdier, blodtrykk og jeg har minsket 1,1 kilo siden siste mandag

Jeg har hatt en flott dag sammen med min firbente mann, han er bare så utrolig søt.... I dag var han heldigvis ikke så støl men veeeeeldig sprek, så vi har hoppet og løpt litt rundt om kring, og med det flotte været vi har hatt i dag har det bare vært kos...

Dessverre blir dagene iblandt ødelagt av den krigen jeg har med Norsk pasientskade erstatning som har fastslått at jeg har krav på ertstatning etter feilbehandling ved sykehuset etter bilulykken, og Gjensidige som hadde forsikret bilen....

Hadde jeg ikke vært så sta og så utrolig sær hadde jeg nok måtte ta veien via psykolog, det er ikke enkelt å være en statisikk....

Men jeg slåss i 4 uker for at legene skulle ta meg på alvor, og når saken kom til NPE var deler av journalen min fjernet, heldigvis hadde jeg bedt om kopier selv før jeg dro til opptrening.... Jeg slåss i 5 uker for at de skulle høre på meg når jeg sa at min sønn som også var med i bilulykken måtte opereres, når saken kom til NPE hadde de fjernet ting der også... Dessverre hadde jeg ikke bedt om hans, men takk og lov for sykepleier journaler, de hadde notert og igjen får jeg håper han blir tilkjent erstatning på grunn av rot...

Når jeg skriver bok skal jeg ta med mitt liv med norsk helsevesen, jeg er operert nesten 20 ganger, og endel av dem er på grunn av feil og dårlig jobb i norsk helsevesen... Fyttekatta det vil bli en kjempebok.....

Der skal jeg sikkert ha med problemene med NPE og Gjensidige også, siden jeg kommer til å dra den helt opp til høyesterett, på bakgrunn av treneringen de driver med....

Så jeg må vel snart begynne om jeg skal bli ferdig før jeg er borte og gone

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 22:06   #66
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Gratulerer med minus 1,1 på ei uke.. Kjempedeilig resultat. Godt jobba. Skulle gjerne vært med i den stimen....

Derimot så ville jeg helst slippe din kamp mot Paienstskadeerstatningen... Helt sikkert en laaaang sak. Har ei god venninne som kjempet lenge og heldigvis så vant hun frem tilslutt. Helt utrolig at de kan holde på som de gjør.

Krysser fingre for deg og håper du kommer i mål snart. Alt for slitsomt å holde på med sånt, når alle krefter burde gå med til å bygge opp helsa igjen. Jammen godt du har ditt store pågangsmot og din deilige livsglede, som du også gleder oss andre med.
Tusen takk

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 22:13   #67
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Takk for det Anne....

Rart hva man egentlig orker når man gjør opp regnskapet over ting....

Heldigvis var det mitt ansikt som var ødelagt og måtte fikses på, tørr ikke tenke på hvordan det hadde gått med noen som hadde stolt på at legene hadde rett....

Jeg tror sterkt på at om vi bare kjenner etter har vi en mavefølelse som forteller oss hva som er galt, vi er noen rare undre vi mennesker på den måten....

Jeg har 3 tatoveringer jeg

Et hode av en ørn på venstre bryst, en delfin i høyre lyske og en skorpion på høyre legg....

I mange år undret jeg på hvorfor nettopp de dyrene og de stedene, i dag vet jeg....

Ørnen ved hjertet for frihet og stolthet, delfinen i lysken for familie, støtte og troskap til det man er, skorpionen på leggen fordi INGEN tråkker på meg....

Sier nok MASSE om hvem jeg er tror jeg

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 22:16   #68
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av Caxa

I mange år undret jeg på hvorfor nettopp de dyrene og de stedene, i dag vet jeg....

Ørnen ved hjertet for frihet og stolthet, delfinen i lysken for familie, støtte og troskap til det man er, skorpionen på leggen fordi INGEN tråkker på meg....

Sier nok MASSE om hvem jeg er tror jeg

Spesielt og flott å lese... Veldig bra.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 22:21   #69
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Du skal vite de har fått endel kommentarer opp igjennom de siste årene like før jeg sovner inn i narkose, for det eneste jeg har fortalt legene er hva jeg mener med skorpionen

Så jeg har bestemt meg for å gjøre opprør mot endel lover og regler som gjelder Norsk pasientskade erstatning, det var jo fremtiden min de ødela, men på den andre side har jeg mye fritid nå da som jeg er uføretrygdet....

Derfor er det ekstra godt å ha mål som gjelder ting jeg trives med, siden det er endel ting jeg aldri får gjort igjen som var viktig før

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 12:42   #70
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Først og fremst ...

..... måtte jeg innom her for å juble sammen med deg over fantastiske resultater - ikke bare vektnedgang - men også blodprøveverdier. Det siste gjør jo at man kan fjerne alle former for tvil om hvorvidt denne formen for kostomlegging er sunt

Dernest må jeg si at jeg virkelig lider med deg fordi du "ble en statistikk" (du skjønner hva jeg mener håper jeg ) - og fordi det skal være nødvendig å måtte kjempe for rettigheter i vårt rike land. Jeg har selv kjempet mot systemet i mange år - og møtte både fordommer, skepsis og idioti. Og selv om ikke min sak kan sammenlignes med din (den er på langt nær så alvorlig og omfattende) så lærte jeg en ting - at man må være frisk for å få de rettighetene man har krav på som syk !!

Du virker å være en utrolig sterk jente - og jeg kan tenke meg at alt du har opplevd har gjort deg ennå sterkere. Det er flott å lese at du klarer å bruke alle disse vonde opplevelsene og erfaringene til noe positivt !! Beundrer deg virkelig for det !

Dette ble et rotete innlegg men ville bare si.... fy flate så flink du er !

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 18:25   #71
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

Dette ble et rotete innlegg men ville bare si.... fy flate så flink du er !

Tusen tusen takk!!!


Jeg føler selv at jeg har vært flink innimellom, selv om man kanskje ikke kan si sånt Men jeg ser det ikke så mye på meg selv, mer det ungene faktisk har blitt til tross for, og da faller jo litt av æren på meg også da

Syns egentlig det finns så utrolig mange flinke mennesker rundt om, flinke på ting jeg aldri kan bli flink til, og det er jo en av de flotte tingene med å være mennesker, vi er forskjellige......

I dag har jeg hatt en sånn dag som bare har tappet for krefter, men så tok jeg meg i nakken og reiste i stallen.... Resultatet: En fantastisk opplevelse med en hest som har gått sin beste og mest taktfaste piaffe (en form av taktmessige løft i en firtakt hvor hesten tramper på samme stedet med høye benløft) noensinne.... Jeg ble så glad og det gjør at hele dagen er snudd fra grå til strålende

Egentlig utrolig hvor lite som skal til før man finner noe positivt om man er villig til å se seg om istedet for å ramle ned i selvbebreidelse eller oppgitthet.....

Ett lite smil, en hånd som stryker over skulderen, en hest som bare skjønner at i dag er ikke dagen for annet enn samarbeid, eller ett innlegg som de flotte ordene dere som er innom legger igjen....

En stoooooor takk til dere alle som gjør at de tunge dagene går fortere, og som gjør at man ikke føler at man er alene om å stange hodet i veggen i blandt....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 16:39   #72
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

YES!!!
Så var stingene fjernet og jeg kan ri en hest til om dagen.... Tror jeg må øke på med endel proteiner om jeg skal få noe igjen for den ekstra treningen....

Har fortsatt overskudd og energi, ikke noe mer vondt i de skadene jeg har enn det jeg må leve med, men selv om jeg har energi og ork virker kroppen litt tom etter 1 time på hesteryggen....

Kan være greit med litt mer proteiner kanskje, skal ihvertfall prøve noen dager for å se hvordan det vil kjennes....

Nå er det bare 9 dager igjen til rekrutteringssamligen i Drøbak, og jeg føler at skal jeg orke en hel helg med så mye trening må jeg gjøre noe.... Tror ikke den kiloen som skal bort blir noe problem, men er litt redd for om kroppen holder hele helgen om jeg bare spiser fett....

Testing testing i dagene fremover

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 22:27   #73
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så er det fastelaven på søndag

Alle år siden jeg bodde i Sverige har vi feiret med venner, spist noe svenskene kaller "Semle", som våre fastelavens boller men med en dose mandel masse under kremen.....

I år ble det fastelaven i dag, siden ungene skal litt hit og dit på ferie...

De har spist semle, jeg spiste en egen komponert med god hjelp av Nille's Mock Danish...... Det ble en mock med masse krem, frosne bær og litt rasp av en mørk sjokolade... Vet ikke hvem som koste seg mest, jeg savnet ihvertfall ikke den veldig søte semlen.....

Har vært på farten i hele dag, det har blitt ridning av Rocky, jeg har vært på storhandel på Smart Club, vårblomster innkjøp hos Plantasjen, ridd hesten til stedatteren og instruert henne før jeg støvsuget hele huset...

På sånne dager blir det dårlig med rutiner, mer sånn dytte noe fort inn i munnen mellom slagene....

Har lagd meg fiskekaker, har jukset litt i forhold til hva som kanskje er bra siden jeg brukte litt potetmel sammen med proteinpulveret, så det ble endel av dem i dag med majones på....

Grønnsaker har blitt handlet inn i dag, så jeg får litt opp protein delen... Kroppen er på en måte sliten ennå, selv om jeg har masse overskudd, blir det tomt veldig fort når jeg først er i gang....

Håper dere alle glade får en flott helg, jeg har begynt å se frem til veiingen på mandag og samlingen om en uke...

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 24-02-06 kl 22:44.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 00:19   #74
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

En sen fredagshilsen....

.... fra meg til deg ! Det er skikkelig spennende å følge både deg, hesten og dietten. Gleder meg til å lese referatet fra Drøbak om en drøy uke !!! (nesten så jeg er fristet til å dra innom for å hilse på).

Skulle ha vært i Tønsberg ikveld (de har virkelig hatt et spektakulært opplegg der den siste uken), men med mensverk, oppblåst mage og grinete humør hadde jeg ingenting der å gjør... *fnis* Så nå sitter jeg her og går glipp av all moroa ....

Du virker så utrolig dedikert - og jeg får skikkelig inpirasjon av at du jobber så utrolig bevisst mot et spesifikt mål. Det minnet meg nemlig på at det er på tide at jeg setter meg noen mål igjen..... *gå i tenkeboksen* Veien og kampen mot målet er så utrolig spennende i seg selv - og jeg savner den boosten ved at noe driver meg fremover !!! Så inni mitt lille hode har det begynt å modnes en idé.....

Ha en deilig natts søvn - og en herlig dag i morgen !

  Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 00:29   #75
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: En sen fredagshilsen....

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

.... fra meg til deg ! Det er skikkelig spennende å følge både deg, hesten og dietten. Gleder meg til å lese referatet fra Drøbak om en drøy uke !!! (nesten så jeg er fristet til å dra innom for å hilse på).

Gjør det da vel, hadde vært koselig det da.... Skal være der hele lørdag og til fire på søndag....

Opprinnelig lagt inn av strutsen

Skulle ha vært i Tønsberg ikveld (de har virkelig hatt et spektakulært opplegg der den siste uken), men med mensverk, oppblåst mage og grinete humør hadde jeg ingenting der å gjør... *fnis* Så nå sitter jeg her og går glipp av all moroa ....

Helt utrolig hva de har klart å få til, snakket med en kjenning av meg fra Sverige som har ridd der og hun var lyrisk, bedre bunn enn i Spektrum og visstnok en fantastisk stemning..... For meg er det dessverre litt mye annet som må prioriteres, så det er sjelden jeg får sett sånne show, men skal jeg kunne forsvare å reise rundt i inn og utland i konkurranse sesongen selv får jeg prioritere mann og barn når jeg ikke skal konkurrere selv.....

Mål er det som gjør veien spennende å gå, så jeg lager meg overkommelige delmål og er stolt over hvert steg, så har jeg ett hovedmål jeg må jobbe mer strukturert mot....

Nå har jeg også en ydmykhet over hvor heldig jeg er som har fått tatt del av denne fantastiske hesten, og han fortjener virkelig å få vise hva han kan, noe som gjør at jeg også må gjøre mitt beste....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no