Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Du vet du er på lavkarbo når ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-12, 01:13   #476
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Når du blir helt rådvill når en gjest ber om sukker til teen.

Sånn har jeg vært nesten hele livet, all smaken i teen forsvinner når du har sukker i den.

Du vet du er på lavkarbo når du har spist en liten bit av favoritt kaken din og finner ut at den er så søt at du ikke får den ned.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:33   #477
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når man får nyhetsbrev fra Coop Obs! med overskriften "Superpriser på Maarud-snacks og 6 kg Regal hvetemel!" og det første du tenker er "hva i alle dager skal jeg med det?"

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:37   #478
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du ikke lenger trenger leppepomade etter morgenkaffen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 22:06   #479
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

-Blir provosert når du ser vita hjertegod sine produkter

Når du ser venninen din ta en vita "smør" porsjonspakke til hotellfrokosten, og uten å tenke over det sier; Tør du bruke den?

(Å få det blikket tilbake.. )

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 22:15   #480
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Når du ser venninen din ta en vita "smør" porsjonspakke til hotellfrokosten, og uten å tenke over det sier; Tør du bruke den?

(Å få det blikket tilbake.. )

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 22:21   #481
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du er på hotell, og ender opp med å spise pålegg + smør/majones til frokost fordi de ikke hadde eggerøre/egg&bacon... :-/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 22:23   #482
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Når du er på hotell, og ender opp med å spise pålegg + smør/majones til frokost fordi de ikke hadde eggerøre/egg&bacon... :-/

Det kan da ikke være et hotel - heller kjøkkenet til KJ

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 22:24   #483
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Det kan da ikke være et hotel - heller kjøkkenet til KJ

Nei, det var ikke det, men vi kan vel si at hotelldriften ikke var hovedområdet deres...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 13:41   #484
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

... buksa du kjøpte litt for liten for 2 mnd siden allerede er alt for stor

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 13:45   #485
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

... du syns det er morsomt at dama foran deg i køen kjøper en stor chips, en pose salte sticks (eller hva det heter), en stor plate sjokolade, holiday dip, LETT-rømme og Cola light..

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 19:40   #486
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Haha det er morsomt uansett livsløgnen lenge leve

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 16:10   #487
otis95
Juniormedlem
 
otis95 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 29
Innlegg: 33
otis95 er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når man ser i venners kjølesskap (etter noe å spise) som inneholder sjokolade, brus, lett majones og en SEKS pakninkg med egg og tenker "At de faktisk lever" :O

__________________
73 72 71 70 6968 67 66 65 64 63 62 61 60

Minus 4,1 kg siden 28 september 2015

otis95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 18:46   #488
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

når man våkner opp hver dag uten masse gugge mellom tenna.

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 19:55   #489
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Ladejarlen, her.

når man våkner opp hver dag uten masse gugge mellom tenna.

Nå er det noen år siden jeg begynte på lavkarbo, så kan være hukommelsen som svikter. Men kan ikke si jeg husker noe gugge mellom tenna når jeg var høykarbo?

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 21:28   #490
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Nå er det noen år siden jeg begynte på lavkarbo, så kan være hukommelsen som svikter. Men kan ikke si jeg husker noe gugge mellom tenna når jeg var høykarbo?

tror ikke jeg heller hadde mellom.. dog hadde jeg en del "pels" på tenna av alle karbene...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 09:25   #491
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Nå er det noen år siden jeg begynte på lavkarbo, så kan være hukommelsen som svikter. Men kan ikke si jeg husker noe gugge mellom tenna når jeg var høykarbo?

Jeg spiser nesten bare rent kjøtt/fisk/kylling og grønt. Tidligere da jeg spiste mye potet, ris, korn o.l. våknet jeg ofte med gugge mellom tenna/pelstrekk uansett hvor godt jeg pussa. Vet av mange som har fulgt keto-dietten som har lignende erfaringer.

Tannlegen min har også bemerket det.

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 10:11   #492
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Ladejarlen, her.

Jeg spiser nesten bare rent kjøtt/fisk/kylling og grønt. Tidligere da jeg spiste mye potet, ris, korn o.l. våknet jeg ofte med gugge mellom tenna/pelstrekk uansett hvor godt jeg pussa. Vet av mange som har fulgt keto-dietten som har lignende erfaringer.

Tannlegen min har også bemerket det.

Ah Takk for oppklaring

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 10:33   #493
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Det der med pels på tennene kjenner jeg også til - men også tannsteinen blir påvirket av kosten. Renere mat - mindre tannstein for min del... og jeg har "god" tannsteinsproduksjon...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 21:39   #494
Anne-Lene
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 1
Anne-Lene er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

du med glede lager gele helt fra bunn til ostekaken uten å synes det er pes...

Anne-Lene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:40   #495
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

- du bruker smørøye i suppa

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 18:21   #496
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

... eller seterrømmeøye.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 18:33   #497
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når det til en hver tid står to pakker fløte og to pakker egg i kjøleskapet

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 00:20   #498
niisin
Medlem
 
niisin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 181
niisin er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

... Når du sitter i kassa på super'n og rister på hodet for HVER ting kunden legger på kassa.. (Lett, lett og lett produkter..)

(Har SÅ lyst til å si til kunden "det er ikke noe rart du er tjukk" )

__________________
MÅL: 80 kg
Startvekt: 120
Delmål 1 - 100 ♥ april 14 ♥
Delmål 2 - 90
Totalt - 28 kg
niisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig mat, minst mulig Kh! Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:12   #499
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du rister oppgitt på hodet når moren din skriver smør på handlelisten og du vet hun mener Soft Flora eller Vita Hjertgo'.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:42   #500
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Colt-pixy, her.

Når du rister oppgitt på hodet når moren din skriver smør på handlelisten og du vet hun mener Soft Flora eller Vita Hjertgo'.

Eller nesten blir irritert på mannen fordi han har kjøpt melange til å steke (ødelegge) god biff i....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no