Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kuer som spiser gress

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-12, 21:36   #1
Dynejonas
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 5
Dynejonas er på en erverdig vei

Kuer som spiser gress

Hei.

På de sidene jeg leser om lavkarbo på internett så skrives det mye om hvorfor det er bedre med kjøtt og smør fra kuer som beiter på kun gress.
Er det noen som har informasjon om dette?

Går det an å kjøpe kjøtt og smør fra kuer som beiter gress i norge?

Blir det gitt hormoner til norske kuer?

Dynejonas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 21:37   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Kuer som spiser gress

Tviler på at de blir gitt hormoner, men det blir nok ikke biff uten kraftfor og det foret er ikke kortreist.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 16:26   #3
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kuer som spiser gress

Her er en artikkel som tar for seg temaet
http://www.marksdailyapple.com/the-d...#axzz2BYCOXObO
Særlig interessant er avsnittet om Nutrition, som tar for seg forskjellene i næringsinnholdet i grassfødd-kjøtt kontra kraftfor-kjøtt.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 17:54   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kuer som spiser gress

Jeg ble fortalt av slakteren på Idsøe at gresset i Norge ikke har nok næring i seg pga kort "sesong" at det vil ikke gå uten kraftfôr i tillegg. De vil ikke vokse nok.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 08:44   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Re: Kuer som spiser gress

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Tviler på at de blir gitt hormoner, men det blir nok ikke biff uten kraftfor og det foret er ikke kortreist.

Det er ikke lov å gi hormoner til dyr her i Norge

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 14:14   #6
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Kuer som spiser gress

Hormoner?? Nei nei nei, det får de ikke. De fleste er ute og spiser friskt gress hele sommeren og om vinteren mest silofor (lagret gress fra silo eller rundballer). Kraftfor kommer i tillegg. Iallefall der jeg kommer fra

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 15:32   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kuer som spiser gress

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Hormoner?? Nei nei nei, det får de ikke. De fleste er ute og spiser friskt gress hele sommeren og om vinteren mest silofor (lagret gress fra silo eller rundballer). Kraftfor kommer i tillegg. Iallefall der jeg kommer fra

Men de får dog mye kraftfòr, ikke like mye som i andre land, men kjempeporsjoner. For å si det slik, jeg har hatt hester som har dratt tømmer og jobba HARDT, men ingen av de hestene på 6-650kg spiste så mye kraftfòr som ei mjølkeku( og som kjent, mjølkekyr går til mat etterhvert de også).
Hormoner er ikke lov i norge. Og det er lang tilbakeholdesesfrist etter medisiner før mjølkelevering og slakt. I andre land er medisinrester et problem, godt vi er strengere her til lands.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere? sirib Lavkarbo generelt 11 07-05-11 12:54
Hva spiser dere resten av dagen om man spiser karbomat på dagen? Tutta87 Ketolysekuren 10 04-03-11 15:55
Spiser jeg nok? lille74 Ketolysekuren 16 29-08-09 11:07
Spiser jeg for mye mon tro? galleren Lavkarbo generelt 4 28-08-09 22:18
spiser jeg for mye? Klumpe Generell diskusjon 6 28-11-06 23:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no