Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Illustrated BMI categories

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-10, 23:17   #1
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Illustrated BMI categories

Veldig tankevekkende prosjekt av Kate Harding. Setter ting i perspektiv. Link til flickr slideshow. Venstreklikk på bildene så kommer vekt, høyde og BMI opp.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:07   #2
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Illustrated BMI categories

ja det var veldig tankevekkende. Har alltid vist at å bare se på en persons BMI kan være feil, men blir likevel overrasket når jeg ser så mange tynne mennesker (i mine øyne hvertfall) som har en BMI som tilsier overvekt el fedme. Men så er det andre mennesker hvor jeg syns BMI beskrivelsen passer... Derfor mener jeg at man ikke bare skal se på BMI'en til en person

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 07:47   #3
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Illustrated BMI categories

Mja, BMI er ganske grovt i målet i ytterkantene. (Veldig høye/lave folk, veldig spinkle eller veldig grov benbygning).

Mener å ha lest at Tom Cruise målt på BMI er sykelig overvektig. som jo har med at han ikke er fryktelig høy å gjøre. Og alle med noenlunde gangsyn kan se at det ikke medfører riktighet.

Dette er fakta som var mye morsommere på 80-tallet mens jeg var ung første gang...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:13   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Illustrated BMI categories

Faktisk så var det BMI som retningslinje sånn den framstår i dag som fikk fedmeepidemien til å eksplodere i statene . Tenk det, plutselig led omtrent halvparten av befolkningen av fedme, kun ved en definisjonsendring. Da draes folk med høy muskelmasse også med i dragsuget.
Artig link, særlig når jeg så bilder av helt vanlige folk med ca samme BMI som meg (ca 26 -det vil si så vidt innenfor kategorien overvektig) som så ganske normalt slanke ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:37   #5
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Illustrated BMI categories

BMI-regning ble vel egentlig utviklet for å holde noenlunde oppsikt med hungersnødrammede områder, om jeg ikke tar helt feil.
Dvs at BMI egentlig er et verktøy for å måle gjennomsnittet, og da egentlig ikke enkeltpersoner...

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 11:09   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Illustrated BMI categories

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

BMI-regning ble vel egentlig utviklet for å holde noenlunde oppsikt med hungersnødrammede områder, om jeg ikke tar helt feil.
Dvs at BMI egentlig er et verktøy for å måle gjennomsnittet, og da egentlig ikke enkeltpersoner...

Det stemmer nok. Den eneste sikre måten å vite om man har reell overvekt er å måle fettprosent. Det er jo ikke gjort i sturten, men det finnes knapt mer realistiske målinger enn det. De fleste andre, være det seg vekt, BMI eller midje/hofte-radio er i beste fall indikerende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no