Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-08, 13:32   #1
-7kgtakk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 15
-7kgtakk er på en erverdig vei
Question

Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i?

Vet ikke så mye om dette ser dere...

-7kgtakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 13:57   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

Veldig forenklet, JA!

Fett og proteiner metter mer og lengre enn karbohydrater, så du orker heller ikke så mye mat så ofte!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:12   #3
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

man kan, eller bør nok ikke spise 1 kg ost til dagen uansett selv om det er 0 karbs i den...

jeg tenker at jeg kan spise så mye jeg vil under sunn fornuft.. dvs jeg stopper når jeg tenker at det må være nok.. somregel blir man mett innen den tid allikevel..

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:46   #4
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

"På 17. mai kan du får spise så mye is og pølser du bare orker, jenta mi"
"Å, nei, pappa ! Det orker jeg ikke !"

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 15:20   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

Opprinnelig lagt inn av antoinette6, her.

"på 17. Mai kan du får spise så mye is og pølser du bare orker, jenta mi"
"å, nei, pappa ! Det orker jeg ikke !"

:d:d:d

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 23:25   #6
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

Jeg har oppdaget - og får støtte i dette fra fruen som har gjort samme observasjon - at jeg spiser mindre porsjoner nå (spesielt til middag) enn jeg gjorde når jeg startet kuren. Da spiste jeg ubegrensede mengder med ting uten karber, mens inntaket etterhvert har gått ned.
Det har gått helt naturlig, blir bare fortere mett. Om det er fordi magen har krympet vites ikke, men jeg har spist meg skikkelig mett hele tiden, men tror middagsporsjonen min nå er nede på ca 2/3 av hva den var for noen mnd siden.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 08:01   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

For matgledens skyld er det lurt å variere. Men det er så mye god mat som er karbofattig. Alt av kjøtt, fisk, fugl, ost, egg, og de fleste grønnsaker som vokser over jorden har et ganske ubetydelig antall karbohydrater.
Det mange bommer på er at de blir til å spise det samme hver dag, og rett og slett blir matleie. Sørf deg gjennom oppskriftsforumet, pass på at oppskriften passer til den filosofi, og sug til deg all inspirasjon du kan! Det er mye matglede i lavkarbomat, og om du lærer deg noen knep fra starten av, så unngår du å bli matlei

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 14:20   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

Hei
En av årsakene til at ketolysekuren gir større vekttap en "spis mindre" kurer er at forbrenningen øker (kjennes som varme) en annen viktig årsak er at sulten ofte blir fraværende, da spiser man mindre og dermed øker vekttapet.
Magen vil venne seg til mindre porsjoner og det kan være en stor forden "Etter slankekuren" .
Så man kan ikke spise ubegrenset kjøtt/ost . En annen er at overskudd av protein kan nedbrytes til aminosyrer som kan omdannes til sukker i leveren( Glukoneogenese) men det skjer bare hvis man spiser veldig mye protein.

Spis fet mat, blabdet salat/varierte grønnsaker og fisk og kjøtt og egg. Altså ;MAT.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:28   #9
Tundeh
Medlem
 
Tundeh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Klepp
Alder: 49
Innlegg: 168
Tundeh er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i??

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.


Spis fet mat, blabdet salat/varierte grønnsaker og fisk og kjøtt og egg. Altså ;MAT.
Lykke til
Torkil

Det er dette eg liker med denne matkuren. Det er fantastisk!

__________________


Tundeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Legge til matvarer uten å øke på karb? Eilan Vedvarende vekttap 7 30-03-08 22:05
Spise ubegrenset av fett og protein i kuren? Barbie Ketolysekuren 10 22-11-07 20:32
Anthony Robbins - Ubegrenset kraft Marianne Andre bøker 0 15-06-05 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no